Paddan

27910 inlägg · 71031 besäkare

Historik

· 390 ·
MoDo Hockey > Sv: Mora - MoDo 14 okt 2004
Frisco: Något där nere som går i sidled... jag chansar på Tommy Salo...

MoDo Hockey > Sv: På segerspåret igen...
Stigsson: Knepigt, jag som hade för mig att det var första gången jag drog det där skämtet :P

MoDo Hockey > Sv: På segerspåret igen...
Undrar om de skriker "Ducka Hedlund!" från båset när Hedlund åker under mediakuben i FMMA?

MoDo Hockey > Sv: På segerspåret igen...
Frisco: Ajdå, så då är det någon annans dator som det kluckar i.

MoDo Hockey > Sv: På segerspåret igen...
knaskamilla: Det är nog den där kolsyrade läskedrycken som har den i datorn.

MoDo Hockey > Sv: På segerspåret igen...
Frisco: Hmm, vad faan är Prästgänget? Är det någon ny MC-klubb som har etablerat sig i området? Eller är det professionella prästkragsodlare?

Luleå HF > Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Portello: Äh, hade du velat ha parkeringen asfalterad hade ni fått döpa hallen till LLA, eller liknande, för då är det bara att ta "asfalten" direkt från kaffeautomaterna...

Luleå HF > Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Dysso: Vi hade en amerikansk doktorand som undervisade i något delmoment på C-kursen i Political Science. Hon drack bara Pepsi, men ingenstans på campus sålde de Pepsi, det fanns bara Coca Cola i cafeteriorna och varumaskinerna.

Luleå HF > Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Dysso: ...och det är ju så oerhört mycket sundare att dricka Coca Cola...


Luleå HF > Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Portello: Själv har jag fullt upp med att försöka låta som att jag faktiskt studerar när jag egentligen inte orkar öppna böckerna. Oops, det där kanske jag inte skulle ha skrivit för vem vet vem som skvallrar till mina lärare...

MoDo Hockey > Sv: Södertälje - MODO Hockey 12 okt 2004
AM: Hmm, vad menar man egentligen i AB med följande citat:
"...Timo Lahtinen såg ut att ha beordrat full koll på Modos alla NHL-stjärnor."

MoDo Hockey > Sv: Södertälje - MODO Hockey 12 okt 2004
Salle: De där kommentatorerna råkade väl aldrig säga något om hur Zakke skötte sig? De två perioderna som jag orkade lyssna tyckte jag att de bara pratade om den otrolige Staña.

MoDo Hockey > Sv: Södertälje - MODO Hockey 12 okt 2004
AM: Äh, vad faan, trodde att en stunds skrivande av en "reflektion över det svenska skolsystemet" skulle bidra till att vi kunde vända matchen. Men sån tur hade vi tydligen inte.

Hmm, är det månne läge att döpa om Scaniarinken till Stañarinken?

MoDo Hockey > Sv: Södertälje - MODO Hockey 12 okt 2004
Salle: Äh, sparka Pirro!

MoDo Hockey > Sv: Södertälje - MODO Hockey 12 okt 2004
Salle: Det är normalt PP-spel för MoDo menar du väl. Med den skillnaden att nu skall det grötas ihop och göras försök till omöjliga passningar hela tiden. Eller så ger man Enström pucken, killen som skjuter pucken så långt från mål som möjligt.

MoDo Hockey > Sv: Södertälje - MODO Hockey 12 okt 2004
knaskamilla: Hmm, känns som att vi inte riktigt har marginalerna med oss, fast den andra perioden brukar vi ju vanan trogna vika ner oss ganska ordentligt.

MoDo Hockey > Sv: Södertälje - MODO Hockey 12 okt 2004
scim: Oj, jäklar, vilka röstresurser de har. Hoppade nästan rätt upp trots att jag har ljudet ganska lågt.
Kul att en sjuttonåring får näta, mindre kul dock att det var på Zakke.

MoDo Hockey > Sv: Södertälje - MODO Hockey 12 okt 2004
scim: Att kommenatatorerna är ett lustigt ord?

Timrå IK > Sv: Idolkort - supporterderbylagen
gud: Äh, jag tror du kan hålla dig till att skrämma småungar i KA ;)

MoDo Hockey > Sv: Södertälje - MODO Hockey 12 okt 2004
knaskamilla: Märker att man inte skall gå på sin känsla att vi fått oerhört mycket mer utvisningar än SSK den här perioden. 4 utvisningar för vardera laget, men det har känts som det dubbla minst för MoDo.

MoDo Hockey > Sv: Södertälje - MODO Hockey 12 okt 2004
knaskamilla: Vad faan är det här för jäkla smörja egentligen.
SSK:s internradio?

MoDo Hockey > Sv: Södertälje - MODO Hockey 12 okt 2004
Paddan: Hmm, kanske skulle avslutat det förra inlägget med ...värt

MoDo Hockey > Sv: Södertälje - MODO Hockey 12 okt 2004
Nikki: Hehehe, så mycket var det där med "neutral kommentering"...

MoDo Hockey > Sv: Södertälje - MODO Hockey 12 okt 2004
scim: Hmm, sitter de och groggar samtidigt som de kommenterar? Eller har High Chaparall-gänget tagit över kommenterandet?

MoDo Hockey > Sv: Södertälje - MODO Hockey 12 okt 2004
Kickan: Tja, enligt säkra källor var Dragan söt i Timråtröjan, eller det kanske var någon annan Dragan du tänkte på...

MoDo Hockey > Sv: Södertälje - MODO Hockey 12 okt 2004
Lumber Jack: Hmm, är det Farbror Bosse och scoutkören som sjunger nationalsången?

MoDo Hockey > Sv: Södertälje - MODO Hockey 12 okt 2004
Salle: Det är Zakkes kartong som kommit i någon form av självsvängning efter uppvärmningen.

MoDo Hockey > Sv: Södertälje - MODO Hockey 12 okt 2004
Frisco:
Så här skötte han sig enligt Aftonbladet: [bild]www.aftonbladet.se/vinj/bas/1plus.gif[/bild]

MoDo Hockey > Sv: Sanningen bakom MODO Hockeys drömlag
Poffa: Tja, jag kommer väl att konstatera att det måste varit någon form av olycksfall i arbetet, alternativt datavirus, och fortsätta att pilla mig i naveln...

MoDo Hockey > Sv: Sanningen bakom MODO Hockeys drömlag
knaskamilla: Tja, jag tänkte att det var dags för några frågor där de inte kan komma undan med några enkla standardsvar.

MoDo Hockey > Sv: Sanningen bakom MODO Hockeys drömlag
Poffa: Nu är frågorna ivägskickade till Zakke och Gästrin, så nu hoppas jag att få ett mer korrekt facit än det du levererade ;)

MoDo Hockey > Sv: Sanningen bakom MODO Hockeys drömlag
Poffa: Åfan, det är alltså du som är den mystiske "A-laget" på modohockey.se
;)

MoDo Hockey > Sv: Sanningen bakom MODO Hockeys drömlag
Poffa: Jahapp, svara då på frågorna om vilken typ av kartong det är Zajkowski har i matchtröjan och vilken frukt som Gästrin bäst identifierar sig med?

Frölunda HC > Sv: Finns det inget slut på misären?
mok: Se där, då hittade du ett slut på misären trots allt...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
...så tänkte jag lägga in en liten länk till en kort intervju med Morten Green. Verkar som att han trivs riktigt bra i Rögle.

MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
mike66: Tja, själv tycker jag att den cupen var lite halvhyfsad i varje fall. Men det var då själva den att man skulle förlora mot en tikare...

Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Kickan: Betyder det där också att ni måste bygga tillbaka arenan till Delfinen igen?

Frölunda HC > Sv: Finns det inget slut på misären?
gud: Äh, det finns nog folk som skulle betala inköpet av en sån kabel bara för att få se Dragan i den tröjan, och med folk menar jag då givetvis inte mig själv...

Frölunda HC > Sv: Finns det inget slut på misären?
gud: Jag har hört från säker källa att Dragan var väldigt söt i sin TIK-mundering. Nu kräver vi bildbevis!

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Brynäs, 9 Oktober 2004
mike66: Jag tycker att det ser ut som att den där Brynäsaren letar efter två hål i väggen.

MoDo Hockey > Sv: Väluppfostrad pappa
NuMo: Hehehe, okej, på så sätt.
Tja, det ser ju ut att gå stillsamt till på den där träffen med Kyrkans Aktiva Ungdom.

MoDo Hockey > Sv: Väluppfostrad pappa
NuMo: Hur lät ordern från fotografen?
-Alla vi som älskar MoDo knyter näven nu och grimaserar mot kameran!
Eller?

Frölunda HC > Sv: Finns det inget slut på misären?
mok: Eeh, nä det kanske den inte gör. Där skulle jag tro att den heter 123 Motskogen eller något sånt

Frölunda HC > Sv: Finns det inget slut på misären?
gud: Det är ju Minnesota Wild-grön, har du inte förstått det? ;)

Svenska Hockeyligan > Sv: Poängrekord i sikte.
Dream Team: Oerhört frustrerande, jag som hade planerat att avancera två platser till i DreamTeam ikväll och stanna kvar där resten av tävlingsperioden...
Fast, jag kan nog vänta en omgång till på det avancemanget...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Lumber Jack: Nepp, fast egentligen kanske jag borde det efter den där fotbollsmatchen mot min lilla brorsdotter där ett av glasen fick viss åverkan. Tufft att spela fotboll mot åttaåringar...eller nio år är hon ju förresten.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Lumber Jack: Äh, de verkar ju helt ha missförstått Will-dee där på andra sidan Atlanten.
De kallar honom för hulking dvs stor och tung, grov, åbäkig, lunsig, klumpig.
Tänk...såna minnesbilder hade inte jag...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Lumber Jack: Ajdå, det går utför för den store backeleganten...

Frölunda HC > Sv: Finns det inget slut på misären?
mok: Tja, det gäller ju att arbeta upp intresset lite långsamt.
För min lillebror gick det där intresset tydligen över väldigt fort, den där matchen var första och enda matchen han varit på i Kempehallen eller, tror jag, som han sett överhuvudtaget.

· 390 ·
Om Paddan
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Bjästa