Historik
Föregående · 391 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: biljeter mora-modo
Frisco: Äh, det är bättre att vika pappersflygplan istället. Lär väl ha lika stor chans att flyga som vi har att vinna i den där träbastun i Mora.
MoDo Hockey > Sv: Sanningen bakom MODO Hockeys drömlag
knaskamilla: Nu har till och med jag sett den där intervjun med Foppa, kan bara hålla med LJ om att Foppa måste ha blivit mediatränad av Svarten...
Frölunda HC > Sv: Expert?
Klinth: Har du tagit med tikareeffekten då? Tycker att den borde vara värd minst ett minusmål...
MoDo Hockey > Sv: Sanningen bakom MODO Hockeys drömlag
Nikki: Den intressanta kombination vi kom fram till under lördagsmatchen var att helt sonika låta Foppa och Gästrin byta plats. Tyckte vi kändes som ett intressant alternativ.
MoDo Hockey > Sv: Sanningen bakom MODO Hockeys drömlag
audiblegiraffe: Funkar ju ganska bra i PP i varje fall när han får spela med Sedinarna, men då gäller det iofs att han ställer sig och bökar framför mål och, framför allt, att Sedinarna vill släppa pucken ifrån sig.
MoDo Hockey > Sv: Sanningen bakom MODO Hockeys drömlag
Poffa: Jomenvisst, Hedlund den lille knähunden måste vara ordentligt jobbig att möta. Minst lika irriterande som en chihuahua i hälsenan.
Svårt val mellan Peter Öberg och Wennerberg, men då tror jag faktiskt att jag skulle valt Öberg, jobbar och sliter oerhört och jag tror att det går lättare att få bättre ordning på hans fysiska spel än på Wennerbergs i dagsläget.
Svårt val mellan Peter Öberg och Wennerberg, men då tror jag faktiskt att jag skulle valt Öberg, jobbar och sliter oerhört och jag tror att det går lättare att få bättre ordning på hans fysiska spel än på Wennerbergs i dagsläget.
MoDo Hockey > Sv: Sanningen bakom MODO Hockeys drömlag
Poffa: Tycker att #40 borde stiga i värde riktigt ordentligt efter de insatser hans kedja stått för under inledningen av säsongen.
Hmm, undrar om papplådan följer med när man köper Zakkes tröja?
Hmm, undrar om papplådan följer med när man köper Zakkes tröja?
MoDo Hockey > Sv: Sanningen bakom MODO Hockeys drömlag
Poffa: Jepp, väntar bara på att få det konfirmerat från den som ska bedöma mig på praktiken...
MoDo Hockey > Sv: Sanningen bakom MODO Hockeys drömlag
Poffa: Ojdå, verkar ha blivit dyrt med de nya spelarna eftersom man höjt utgångsbudet på tröjauktionen till 1200 kronor.
Jag vill ha en vit retrotröja, någon som har lust att köpa en åt mig? ;)
Jag vill ha en vit retrotröja, någon som har lust att köpa en åt mig? ;)
MoDo Hockey > Sv: Sanningen bakom MODO Hockeys drömlag
knaskamilla: Då antar jag att Posten måste vara sällsynt långsam INOM Bjästa, för här har jag då inte sett röken av den där klubbtidningen. Fast har jag tur så ligger den väl och väntar i brevinkastet.
Mora IK > Sv: Kvällens domare
Man kanske skulle prova på en sån där "klipp och klistra" med aktuella utbytesdomare i den närmaste omgångarna:
Date
Home Team
Away Team
Referee
Nationality
11.10.2004
Djurgarden (SWE)
Mora
Kurmann
SUI
12.10.2004
Sodertalje (SWE)
MoDo
Kurmann
SUI
21.10.2004
Brynas (SWE)
Farjestad
Minar
CZE
23.10.2004
Mora (SWE)
Sodertalje
Minar
CZE
Date
Home Team
Away Team
Referee
Nationality
11.10.2004
Djurgarden (SWE)
Mora
Kurmann
SUI
12.10.2004
Sodertalje (SWE)
MoDo
Kurmann
SUI
21.10.2004
Brynas (SWE)
Farjestad
Minar
CZE
23.10.2004
Mora (SWE)
Sodertalje
Minar
CZE
Mora IK > Sv: Kvällens domare
Stigsson: Det är tydligen en schweizisk domare, så han lär vara en av de där "utbytesdomarna"
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Martin S: Knepigt, jag minns inte att Solstollarna var den typen av program "Och när Samantha Fox och Mandy Smith landade på Ribban i Malmö..." Tänka sig att sånt sändes på barnvänlig tid...usch säger jag bara!
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Salle: Jaha, det var Rolf han hette, tänk om jag hade vetat det då hade jag kanske fått bukt med den här förargliga snuvan som jag dragit på mig. Den medicinen som någon kuckelimuckdoktor gav mig i lördags på matchen hjälpte då absolut inte...ja inte mot snuvan i varje fall...
Frölunda HC > Sv: Expert?
Dragan 2k: Frölundaröd...trodde att det var Minnesotas färgkarta, och även typsnitt om jag inte minns fel, som ni härmat. Fast det kanske bara gäller årets tröjor.
Frölunda HC > Sv: Expert?
Dragan 2k: ...och med röd tröja menar du väl fortsättningsvis Timrå-tröjan, eller? ;)
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Jamen, den där har ju nyss gått i repris. Men det är en intressant serie. Fast jag tycker ändå att Doktor Krall är ett strå vassare.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mok: Jomenvisst, bröderna Gaus, Roms och Brumund Dal har fått alldeles för lite utrymme under de senaste åren i Svensk television. Kräver ett snart repriserande i en kanal som man kan se utan att behöva köpa på sig massa knepiga boxar och annat jox.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Bäst att man sätter sig i kanoten och väntar på syndafloden...
[bild]home.online.no/~groennsl/brodrenedal/1.gif[/bild]
[bild]home.online.no/~groennsl/brodrenedal/1.gif[/bild]
Timrå IK > Sv: Arenanamnet
Dream Team: Tja, om han spelade och laget dessutom vann så antar jag att han trivdes ganska bra, för jag tror inte direkt att han åkte dit enkom för att se på konserter. ;)
Timrå IK > Sv: Arenanamnet
Dream Team: Vet inte hur pass mycket oväsen publiken i NHL för under matcherna, men det här lät ju intressant:
"The GEC was named loudest building in the NHL in it's first season and a banner hangs to recognize the Predators 7th man "The Fans". The loudest section by far has to be section 303, also known as "Cellblock 303" where colorful chants and cheers rain down to the ice throughout the entire game. "
"The GEC was named loudest building in the NHL in it's first season and a banner hangs to recognize the Predators 7th man "The Fans". The loudest section by far has to be section 303, also known as "Cellblock 303" where colorful chants and cheers rain down to the ice throughout the entire game. "
Timrå IK > Sv: Arenanamnet
Frisco: Hmm, med ett sånt där nytt namn på arenan så är det ju lätt hänt att tänka att laget som har hemmaplan i den arenan kommer att få vänta på SM-guldet i minst en "eon". Men så skulle ju jag aldrig tänka ;)
MoDo Hockey > Sv: Banner
Frisco: Tja, med min tur så vinner jag väl förmånen att själv betala min resa till Kempehallen.
MoDo Hockey > Sv: Banner
Salle: Ajajaj, det var ju mindre trevligt. Själv kikade jag nyss in på dreamteam och ser att mitt bästa lag just nu ligger på tionde plats totalt. Jäklar, verkar ha satt in formtoppen alldeles för tidigt!
MoDo Hockey > Sv: Banner
Salle: Äh, det måste ju vara en låt om Texas Hold´Em skriven av en man med rötterna vid hoppbacken i Övik: Brus Sprängsten
MoDo Hockey > Sv: Banner
Frisco: Äh vad faan, det är ju en låttext, men nu kommer jag inte på vad låten heter.
Men det är i varje fall en jäkligt snygg banner.
Men det är i varje fall en jäkligt snygg banner.
MoDo Hockey > Sv: Banner
Salle: Jag använder mig av en sån där gud förbjude och jag har i varje fall lyckats dechiffrera de tre första orden i första raden, sen orkade jag inte engagera mig något mer.
Frölunda HC > Sv: Dragan 2k+Timrå= sant
Dragan 2k: Hmm, behöver du en hel symfoniorkester för att spela upp "The flight of the bumblebee"?
Timrå IK > Sv: Nyförvärven efter 7 omgångar
Chief: Hmm, jag som hade för mig att det var för mycket gropar i KA, eller har de byggts om till trappor nuförtiden.
Men jag får väl gratulera till segern.
Men jag får väl gratulera till segern.
Timrå IK > Sv: Nyförvärven efter 7 omgångar
Kalle K: Äh, vad i...har du sprit? Eller det kanske heter vigvatten där nere...
Timrå IK > Sv: Nyförvärven efter 7 omgångar
Chief: Kan riktigt se framför mig hur Dragan sitter, lite lätt förtvivlad, vid frukostbordet och funderar över hur han kunde gå med på något sånt där. Fast man ska tydligen inte underskatta kraften hos den där bjudspriten ;)
Frölunda HC > Sv: Dragan 2k+Timrå= sant
Dragan 2k: Jahaaaa, det förklarar ju en del. Du fick alltså betalt för att dra på dig TIK-stassen.
Tänk vad folk gör för pengar nuförtiden ;)
Tänk vad folk gör för pengar nuförtiden ;)
Frölunda HC > Sv: Dragan 2k+Timrå= sant
mok: Måste med andra ord vara MaX-målets fel att Dragan uppenbarade sig i TIK-mundering. Tror att de överföll honom där han, helt oskyldigt, stod och väntade på att få sin hamburgare och tvingade på honom de där rödvita attiraljerna. Någon annan förklaring kan jag inte hitta ;)
Frölunda HC > Sv: Dragan 2k+Timrå= sant
Kalle K: Äh, den där kvinnliga delen av Timråklacken säger nästan vad som helst bara det innebär möjligheten till nya timråiter...
Långvarig "förgiftning" medelst latte tror jag kan vara en liten förklaring...eller så var Dragan sugen på ett MaX-mål...
Långvarig "förgiftning" medelst latte tror jag kan vara en liten förklaring...eller så var Dragan sugen på ett MaX-mål...
Luleå HF > Sv: Morgondagens match
Portello: Jaså, där ser man. Lät på webradion som att Antila gjorde en riktig stormatch. Men, du vet hur det är...bra lag har tur... ;)
Luleå HF > Sv: Morgondagens match
Portello: Vad har hänt med Gusten? Har han fått...grodlår? ;)
En tripp till den så kallade masugnen verkar inte bli någon lätt utflykt för motståndarlagen verkar det som.
En tripp till den så kallade masugnen verkar inte bli någon lätt utflykt för motståndarlagen verkar det som.
Timrå IK > Sv: Äntligen vinst i Jkpg!
Kalle K: Nej, jag var ju tvungen att lära mig fäktas innan jag fick tillgång till terminologin. Fast jag tror att det tar lång tid för texten att färdas också. Det är ju låååångt till Sundsvall...
Timrå IK > Sv: Äntligen vinst i Jkpg!
gud: Äh, jag får ju se på MoDo på bortaplan den 30/12 i samband med mina funderingar på en repris av det omtalade Bjästatifot på sittplats.
Timrå IK > Sv: Äntligen vinst i Jkpg!
Dragan 2k: Jag kan tänka mig att det är någon viss person som hoppas att du har samma tur med dig som Dysso vad gäller TIK-segrar i Jönköping ;)
Timrå IK > Sv: Äntligen vinst i Jkpg!
Kalle K: Hmm, jag börjar misstänka att det är någon som mixtrat med Dragans latte...
Föregående · 391 · Nästa
Närmare bestämt en fem-sex år.