Historik
Föregående · 392 · Nästa
Timrå IK > Sv: Äter riktiga hockeyspelare pärstampa?
ernie eagle: Annars borde det vara en klockren produkt med tanke på namnet på produkten och sporten som jag tror utövas i arenan.
Timrå IK > Sv: Äter riktiga hockeyspelare pärstampa?
Smokey: Funderar på om Choklad Pucko säljs i Cloetta Center...
Timrå IK > Sv: Modo on tour
Robban: Ok, där ser man. Får väl tacka retroaktivt för det lånet då :)
Han gjorde inte direkt bort sig under de åren vi fick äran att se honom i MoDo-tröjan.
Han gjorde inte direkt bort sig under de åren vi fick äran att se honom i MoDo-tröjan.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Salle: I nr 1 1980 av Modoiten finns det bilder från mötena med Dynamo Berlin i Europacupen, och det var då definitivt inte någon sån där tröja som användes. Det verkar vara de vanliga matchtröjorna med Flygvapnetreklamen
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
scim: Jag är också själv lite misstänksam mot den där tröjan, speciellt när man har ett så lågt utgångsbud som 7 dollar!
OM den nu skulle ha varit något som använts så spelade ju MoDo i Europacupen 1979.
OM den nu skulle ha varit något som använts så spelade ju MoDo i Europacupen 1979.
Timrå IK > Sv: Modo on tour
Swordster: Var Anders Wikberg och Peter Smedberg TIK-spelare eller Sundsvallare? Eller var det kanske till och med S/T
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Salle: Hehehe, det där med TRON-hjälmarna var något som slog mig på en gång när jag såg den "fina" bilden på förstasidan.
Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Albert Hall: För det tipset förväntar jag mig någon form av "Finders fee" ifall det blir något kontraktsskrivande.
Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
knaskamilla: Hmm, börjar tydligen bli lite sent för mig. Tyckte mig se ett extra "på" i det där inlägget...
Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Albert Hall: Jomenvisst, han skulle passa alldeles utmärkt. Sen finns ju också Mattias Karlin att tillgå. Han har tydligen haft vissa problem med sin agent som gjort att han tyvärr tvingas nöja sig med tränarjobb i KB65 nuförtiden.
Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Albert Hall: Kan det inte vara så att den där uppgörelsen som man hade nått tyvärr visade sig ha en ekonomisk bärighet motsvarande en period i elitserien...
Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Albert Hall: Det finns också vissa möjligheter att det inte heller var Jansson.
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo, 7 oktober 2004
Poffa: Hmm, var det alltså någon form av myra som Antila släppte in?
Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Albert Hall:
Nja, det blir nog ingen ny Karin Boye av dig, tror jag.
Fast det var ändå riktigt fin poesi det där.
Nja, det blir nog ingen ny Karin Boye av dig, tror jag.
Fast det var ändå riktigt fin poesi det där.
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo, 7 oktober 2004
Lumber Jack: Hmm, måste vara så det är.
Var tydligen straffet för att jag inte ägnat mig åt studier av läroplansteori ikväll.
Var tydligen straffet för att jag inte ägnat mig åt studier av läroplansteori ikväll.
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo, 7 oktober 2004
Lumber Jack: Men den är fortfarande kolsvart. Eller spelade de kvällens match i ett enda mörker?
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2004-10-07
Kalle K: Äh, ni har tömt allt självförtroende i den här matchen. Nu kommer det gå...lite sämre.
Speciellt den 30/12 när jag tänkt se match i SA. Då kommer det gå riiiiktigt dåligt för TIK ;)
Förresten, gratulerar till segern...
Speciellt den 30/12 när jag tänkt se match i SA. Då kommer det gå riiiiktigt dåligt för TIK ;)
Förresten, gratulerar till segern...
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo, 7 oktober 2004
Salle: Är du säker på att det inte var i Coop Arena det blev strömavbrott?
Hann se ungefär 2 millisekunder av highlightsen innan den pyttelilla skärmen blev kolsvart.
Hann se ungefär 2 millisekunder av highlightsen innan den pyttelilla skärmen blev kolsvart.
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo, 7 oktober 2004
Poffa: För egen del skulle jag säga att det tar...en evighet...
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo, 7 oktober 2004
Salle: "Domaren åker omkring och visar fem händer åt båda håll" Jääääklar, vad sjutton har de i vattnet där uppe egentligen?
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo, 7 oktober 2004
Salle: Hmm, "Abuse of officials" vad är det? Är det när man gör en Alavaara?
Frölunda HC > Sv: Brynäs-Frölunda... Expertpanelen visar vägen?!?
Sannes: Tja, jag fick äntligen svälja kaffebrödet... ;)
Frölunda HC > Sv: Brynäs-Frölunda... Expertpanelen visar vägen?!?
Dragan 2k: Jepp, det blir omspel. Förra omgångens match har egentligen aldrig spelats. Blev någon knas i tids- och rumsuppfattningen. Så det där 1-6, det makulerar vi...
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo, 7 oktober 2004
Salle: Samma fenomen även på min lågprestandadator. Undrar om det kan ha något samband med den där halvt demolerade datorn som de använder för att sända matchen?
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo, 7 oktober 2004
Lumber Jack: Känns som att det var en lämplig dag att byta in Adam Andersson i DreamTeam.
Hmm, verkar som att det är många som precis lärt sig busvissla uppe i Coop Arena.
Hmm, verkar som att det är många som precis lärt sig busvissla uppe i Coop Arena.
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo, 7 oktober 2004
Paddan: Äh, dumskalle, fem mot tre ÖVERlägen skulle det ju vara...
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo, 7 oktober 2004
Poffa: Fem mot tre underlägen verkar inte direkt vara någon hit för vår del.
Hmm, kan nog också vara Hedin...det blev något knepigt med mottagningen när han sade assisten.
Hmm, kan nog också vara Hedin...det blev något knepigt med mottagningen när han sade assisten.
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo, 7 oktober 2004
Poffa: Tja, Radiosportens utsände sade att det var Weinis som gjorde målet på assist från ....Sedin.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Så har "blindstyret" hittat målet också. Härligt Weinis!
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo, 7 oktober 2004
Salle: Hrmpf, Killer Klowns är inte ens en tecknad film. Eller tänkte du på Mannes fina teckningar?
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo, 7 oktober 2004
Dragan 2k: Åfan, visste inte att de hade möjligheter att koppla upp sig i avbytarbåset i Coop Arena...
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo, 7 oktober 2004
Salle: Äh, då var det intressantare att kolla på Killer Klowns from outer space.
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo, 7 oktober 2004
Poffa: Oj, det var ju välkommet.
Vågar inte prova med webradion igen. Den har en sällsynt förmåga att få min dator att krascha.
Vågar inte prova med webradion igen. Den har en sällsynt förmåga att få min dator att krascha.
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo, 7 oktober 2004
Frisco: Äh, det är ju något fel på den där omröstningen?
Hmm...någon som är ute och cyklar mot någon knepig projektion på väggen...jag säger Challe...
Hmm...någon som är ute och cyklar mot någon knepig projektion på väggen...jag säger Challe...
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo, 7 oktober 2004
Salle: Vågar inte erkänna såna saker. Däremot kan jag erkänna att "Det ska ni veta! En introduktion till läroplansteori" är en förbannat tråkig bok. Hur jag ska lyckas komma igenom boken till imorgon, och dessutom hitta fyra diskussionsvärda citat, är en gåta. Boken borde skrivas ut på recept för de som har svårt att somna.
Nepp, det är "Myrstacken" Antila som jag tänkte på.
Nepp, det är "Myrstacken" Antila som jag tänkte på.
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo, 7 oktober 2004
Salle: Äh, det där var så dumt så det orkar jag inte ens svara på.
Nä, nu jäklar är det dags att börja ladda inför björnjakten ikväll. Tydligen har Pappa Björn i målet lite ryggproblem, så det är väl bara rätt att han får vittja målet ett otal gånger ikväll så att han får lite ryggträning.
Dessutom skulle ju den där Älgkulle debutera ikväll också. Vad nu det skulle vara bra för...
Nä, nu jäklar är det dags att börja ladda inför björnjakten ikväll. Tydligen har Pappa Björn i målet lite ryggproblem, så det är väl bara rätt att han får vittja målet ett otal gånger ikväll så att han får lite ryggträning.
Dessutom skulle ju den där Älgkulle debutera ikväll också. Vad nu det skulle vara bra för...
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo, 7 oktober 2004
Poffa: Hmm, i min lilla bok "Deutsche literatur in Epochen" har Elfriede förärats hela sex rader i den 300-sidiga boken.
Äh, tacka vet jag Discworld-serien, det är trevlig läsning.
Äh, tacka vet jag Discworld-serien, det är trevlig läsning.
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo, 7 oktober 2004
Salle: Tja, man kanske skulle gjort det.
Frågan är bara om Bonniers vet var de har förlagt allting?
Sen en liten fråga: Vem faan är Elfriede Jelinek?
Som det för det mesta brukar vara så har man aldrig hört talas om nobelpristagaren i litteratur.
Frågan är bara om Bonniers vet var de har förlagt allting?
Sen en liten fråga: Vem faan är Elfriede Jelinek?
Som det för det mesta brukar vara så har man aldrig hört talas om nobelpristagaren i litteratur.
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2004-10-07
Salle:
En liten ledtråd: Han drillar högt i skyn...
En liten ledtråd: Han drillar högt i skyn...
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo, 7 oktober 2004
Salle: Hmm, jag letar efter det där lågvattenmärket. Har du sett till det? Har nog förlagt det
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2004-10-07
Salle: Vet inte om jag egentligen vill kommentera...nä, jag struntar nog i det och skickar en länk istället...
www.aik.se/ishockey/aikindex.html?/ishockey/historik/gamlagnagare/gamlagnagare.html
www.aik.se/ishockey/aikindex.html?/ishockey/historik/gamlagnagare/gamlagnagare.html
Svenska Hockeyligan > Sv: Omröstningstråd: Nu ska domarna bli hårdare i bedömningarna
Albert Hall: Hmm, visa domslut verkar hårdare än andra. Dale Earnhardt Jr dömdes till 25 poängs avdrag, förlorade förstaplatsen i loppet och 10.000 dollar i böter efter att i en intervju efter en tävling i helgen yttrat det oerhörda kraftuttrycket "shit" i amerikansk tv.
Tänk att en domarinsats av en ryss och lite klagomål från NHL-proffs kan få domarna att överväga en förändring av bedömningsnivån.
Tror ändå att, efter några omgångars "hårdare tag" så faller man tillbaka i den gamla nivån igen, precis som har skett vid otaliga tidigare tillfällen när det varit tal om skärpta bedömningar.
Tänk att en domarinsats av en ryss och lite klagomål från NHL-proffs kan få domarna att överväga en förändring av bedömningsnivån.
Tror ändå att, efter några omgångars "hårdare tag" så faller man tillbaka i den gamla nivån igen, precis som har skett vid otaliga tidigare tillfällen när det varit tal om skärpta bedömningar.
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo, 7 oktober 2004
Poffa: Äh, han får väl hoppa in tacklingarna ;)
Inte lätt att vara en pyssling...
Inte lätt att vara en pyssling...
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo, 7 oktober 2004
Lumber Jack: Det är väl för att han gör sitt allra yttersta för att inte, inte ens av misstag, få pucken på mål. Tränar vi honom riktigt väl så kan han nog bli en värdig arvtagare till Wilde...
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo, 7 oktober 2004
Poffa: Ojdå, verkar som att det är ett "-ning" på rymmen någonstans.
Säkert i närheten av Jönköping eller så.
Rikslarm är utfärdat...
Säkert i närheten av Jönköping eller så.
Rikslarm är utfärdat...
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo, 7 oktober 2004
Hawerchuk: Undrar förresten när förhandlingslamen släpper för Enström, för nuförtiden vågar han knappt passa pucken, att skjuta pucken på mål verkar överhuvudtaget inte finnas i hans tankar.
MoDo Hockey > Sv: MODO i TV under November
Frisco: Hmm, måste ha varit den där reportern som sprang omkring i Kempehallen under matchen mot Frölunda med en kamera i ena handen.
MoDo Hockey > Sv: MODO i TV under November
Ambroo: Ibland måste man helt enkelt få se livet genom de rosa glasögonen för att orka att ta sig igenom motgångarna. Fast ibland funkar rosa piller lika bra också...
MoDo Hockey > Sv: MODO i TV under November
Ambroo: Nepp, äntligen har du fattat ;)
MoDo är ju superfenomenaljättebästigast även om de inofficiellt råkar vara raka motsatsen.
Hmm, märkligt nu när jag tänker efter att man inte tvångsansluter folk till MoDo. Tänk vad glada och trevliga alla människor skulle vara...
MoDo är ju superfenomenaljättebästigast även om de inofficiellt råkar vara raka motsatsen.
Hmm, märkligt nu när jag tänker efter att man inte tvångsansluter folk till MoDo. Tänk vad glada och trevliga alla människor skulle vara...
Föregående · 392 · Nästa