Paddan

27910 inlägg · 71031 besäkare

Historik

· 393 ·
MoDo Hockey > Sv: MODO i TV under November
Ambroo: I fallet Djurgården så är det verkligen tveksamt...

Frölunda HC > Sv: Löpsedlar och annat ofog
knaskamilla: Hmm, från -94. Var det Chris Simon det handlade om, månne?

MoDo Hockey > Sv: MoDo-Frölunda, 5 oktober 2004
westerlind: Hmm, jag antar att herrn inte har reflekterat över det där "Starta nytt ämne" som står så fint i vita bokstäver mot blå bakgrund. Fast det var väl för jobbigt, antar jag. ;)

Luleå HF > Sv: Morgondagens match
Albert Hall: Äh, mot Frölunda visade vi bara vårt riktiga ansikte. Vi suger hästballe som de yngre förmågorna kanske skulle kunna tänkas yttra sig i frågan om vår kapacitet som lag. Effekten kommer heller inte att bli bättre efter att Hedin har haft kvartssamtal med sin son och berättat att han får vara glad ifall Banafjäl Flyers vill ha honom som bänkvärmare. Eller förresten, på den punkten kanske det skulle bli en förbättring.

Fröknarna Sedin, Hans the horrible och Floppa, nä faan, det här kommer inte alls att bära någon som helst frukt imorgon. Tacka vet jag såna artister som Ledin och eeh, någon mer.

Innan ångesten hinner upp mig så kanske jag skulle meddela att det finns förutsättningar för att kunna bli en intressant match inför en utsåld hall (fast efter gårdagen så har ordet "intressant" fått en liten annan klang)

Luleå HF > Sv: Morgondagens match
Portello: Äh, fegisar, vågar inte sätta in Antila mot ett lamt MoDo... Fast det kanske är bättre för Antilas rygg att öppna båsdörren istället ;)

Skall bli en intressant match, inte minst för att se hur mycket/litet Renberg kan bidra med i morgondagens match.

Frölunda HC > Sv: Löpsedlar och annat ofog
Dragan 2k: Äh, han åkte ju ut för någon form av regelvidrigheter av dubbel karaktär vid två tillfällen igår, så det är klart att han gjorde någon form av attack på Frölunda. ;)
Tyvärr funkade inte heller det som väckarklocka för våra spelare igår.

Själv gjorde jag någon form av attack mot bussen i morse, men det hade iofs varit bra ifall jag hade kommit ihåg plånboken som låg hemma på köksbordet. Blir lätt lite halvhetsigt när man vaknar 8 minuter innan bussen avgick norrut. Så det blev till att meddela universitetet att jag blev en aning försenad...

Angående löpsedlar så var en intressant löpsedel på en av skvallertidningarna för ett antal år sedan: "Kungens bäste vän är död". När man öppnade tidningen och läste artikeln så var det en av hästarna i det kungliga hovstallet som avlidit.

Luleå HF > Sv: Morgondagens match
Albert Hall: Äh, vi får vara glada ifall vi någonsin kommer ur egen zon i morgondagens match. Det ryktas om att man beställt ett tjugotal rullatorer för att få lite fart på MoDos spel, men fan trot om ens det hjälper.

Dagens Experttips: LHF-MoDo 158-0


Frölunda HC > Sv: Experterna surfar vidare
knaskamilla: Jag tror att det är någon som varit dum med Lärking och klistrat ett nytt omslag, förslagsvis något om "Domarregler" eller så, på en bok om semaforer och olika typer av ljudsignaler.

MoDo Hockey > Sv: MoDo-Frölunda, 5 oktober 2004
knaskamilla: Tja, kan jag väl göra. Men då får någon annan skriva mina praktikrapporter mm. Dessutom känns det lite olyckligt för de stackars eleverna som skall utsättas för mig om jag dessutom stängt av tankeverksamheten. Det sparar jag till den dag handledaren från Universitetet kommer för bedömning av min lämplighet mm

MoDo Hockey > Sv: MoDo-Frölunda, 5 oktober 2004
knaskamilla: Äh, får ändå inte tankegångarna att gå ihop. Kanske borde gå och lägga mig så att jag hinner få nästan fem timmars sömn innan väckarklockan ringer.

MoDo Hockey > Sv: MoDo-Frölunda, 5 oktober 2004
knaskamilla: Förresten, om det tidigare var 5100 när det var fullsatt, men inför den här matchen så hade man släppt ytterligare 100 biljetter, borde det i så fall inte bli fler än 5100?
Eller är det jag som inte får matematiken att gå ihop

MoDo Hockey > Sv: MoDo-Frölunda, 5 oktober 2004
knaskamilla: ...och den som först kan komma på vilka två bokstäver som saknades i knaskamillas inlägg belönas med ett exemplar av boken "Tampas med tonåringar"

MoDo Hockey > Sv: MoDo-Frölunda, 5 oktober 2004
Salle: Jaså, var det mot min sektion? Nej, nu jäv... att det inte ska gå att ändra tröja en match utan att det blir klagomål ;)

Frölunda HC > Sv: Experterna surfar vidare
Dragan 2k: Tja, jag hade tänkt säga att när det gäller Lärking så blir man aldrig förvånad, men han lyckas alltid komma på nya sätt att omdefiniera begreppet kass domare. Ofta känns det som att han blundar och bara tar en situation lite på måfå för att det är alldeles för tomt i protokollet.

MoDo Hockey > Sv: MoDo-Frölunda, 5 oktober 2004
Poffa: Tycker det alltid är lika förvånande varje gång Martin väljer att dra igång "Ska ni gå hem nu"-ramsan när några på sittplats väljer att lämna sina platser. För att inte tala om den osedvanligt korkade "Medgångssupportrar" som ljöd ett par gånger den sista minuten.

Frölunda HC > Sv: Experterna surfar vidare
Dragan 2k: Tyvärr tvingas jag läxa upp mig själv med matchprogrammet och inse att vi fullt rättvist förlorade mot en övermäktig motståndare. Frölunda visar grym effektivitet, samtidigt som de där andra tjommarna i röda dräkter åker omkring som nynackade hönor.

Gratulerar till segern.
En liten kritik har jag dock. Den där GP Powerbank reklamen på era matchtröjor är osedvanligt ful. Passar inte alls in färgmässigt på era tröjor.

MoDo Hockey > Sv: MoDo-Frölunda, 5 oktober 2004
knaskamilla: För egen del skulle jag gärna se att Zakke får debutera redan på torsdag mot Luleå.

MoDo Hockey > Sv: MoDo-Frölunda, 5 oktober 2004
Salle: Tja, det gick ju väldigt fort för klacken att halka in på den mindre trevliga ramsan ivrigt megafonpåhejade av MoDo-Martin.

Frölunda HC > Sv: Experterna surfar vidare
Dragan 2k: Prova att stå framför teven med ett förstoringsglas vetja, då bara måste ju bilden bli schetastor, eller? ;)

MoDo Hockey > Sv: MoDo-Frölunda, 5 oktober 2004
Nikki: Tja, fråga inte mig. Jag får bara in någon underlig lokalteve från Frölunda...
Verkar vara märkligt folk de där indianerna...
www.funnypart.com/funny_flash/singhsons.shtml

MoDo Hockey > Sv: MoDo-Frölunda, 5 oktober 2004
Hmm, lyckas inte få igång webb-tv:n just nu, men tydligen var Timander inte så bra på att baka bullar som han gav sken av att vara i gårdagens Allehanda.

Fast struntar han bara i kanelen och utlovar riktigt heta bullar mot Frölunda så kanske det går vägen till slut.

MoDo Hockey > Sv: MoDo-Frölunda, 5 oktober 2004
Poffa: Tja, det måste ju vara så. Tydligen var jag inte på mitt bästa humör när jag gjorde språkgranskningen av den bokframsidan.


Frölunda HC > Sv: Experterna surfar vidare
audiblegiraffe: Klart vi har en massa stjärnor. Titta bara på klubbmärket, där fullkomligt vimlar det ju av stjärnor. Det är ju så många som...eeh...tre stycken.

MoDo Hockey > Sv: MoDo-Frölunda, 5 oktober 2004
Dream Team: Jepp, det är därför den ligger relativt orörd här bredvid. Det känns tungt bara att titta på eländet...

MoDo Hockey > Sv: MoDo-Frölunda, 5 oktober 2004
Martin S: Hmm, det var nog så det måste ha varit.
Hostak, mannen som, bara han ville, relativt obehindrad kunde storma mot mål trots en "ryggsäck" på vardera axeln.

Jäklar, mitt i alltihop har jag glömt bort Peter Högardh. Sicket uselt minne jag har, eller så är den lilla valnöten numer fullproppad med allehanda nonsens om utvecklingspsykologi, läroplansteori mm

MoDo Hockey > Sv: MoDo-Frölunda, 5 oktober 2004
Martin S: Tja, jag vill minnas det så i varje fall. Själv tillhörde jag i varje fall skaran som applåderade då Hostak gjorde mål för SSK den matchen.
Var det inte något snack i samma veva om att Hostak var för gammal...eller var det i samband med flytten till LHF?

MoDo Hockey > Sv: MoDo-Frölunda, 5 oktober 2004
knaskamilla: Hmm, kan Claes Elfsberg spela hockey?
Äh, jag tror att det nog blir ett besök i Kempis ändå, trots att det lät lockande med Rapport.

Frölunda HC > Sv: Experterna surfar vidare
Dragan 2k: Äh, nu var det ju inte så vi hade avtalat. Men jag kan väl säga så mycket som att det blir två lag som ställs mot varandra på isen och det laget som gör flest mål (i motståndarens målbur) vinner. Tydligen kan man också vinna efter att man gjort lika många mål under ordinarie matchtid, men då är man inte lika mycket värd.
Sen så kommer Salo att göra femtielva målvaktstavlor, för det är tydligen det enda han kan göra enligt vissa förståsigpåare samt att det kommer att bli psalmsång efter varje avblåsning.

Varsågod, där har du matchen.
Gå nu på ditt föräldramöte! ;)

Frölunda HC > Sv: Experterna surfar vidare
Dragan 2k: Äh, gå på föräldramötet du. Jag kan redan nu tala om för dig hur det slutar. Fast det kostar en liten slant...

MoDo Hockey > Sv: MoDo-Frölunda, 5 oktober 2004
knaskamilla: Eeh, enligt den där annonsen så borde jag tydligen stanna hemma och kolla på Rapport. För med "titta på" så antar jag att de menar "titta på...hockeymatchen"

Fast jag kan ju alltid prova med att byta matchtröja ikväll.

MoDo Hockey > Sv: MoDo-Frölunda, 5 oktober 2004
Poffa: Äh, då har jag ett recept som borde bita på de illbattingarna...

MoDo Hockey > Sv: MoDo-Frölunda, 5 oktober 2004
Poffa: Tja, varför skulle inte Samme kunna få samma varma välkomnande som Hostak fick när han gjorde sin första match i SSK-tröjan i Kempehallen.

Timrå IK > Sv: Modin klar
SaraS: Åfan, så det var det andra ledet jag skulle stått i för att komma in till biologilektionen.

Nej, skämt åsido, gratulerar till ännu en toppspelare.

Timrå IK > Sv: Modin klar
Dream Team: Hmm, intressant, det är alltså så ni skaffar toppspelare. Ur den kollektiva ångesten ploppar de fram...

Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Albert Hall: Måste vara en förbannat dyrbar katt det där. Vad lever den på? Hummer?
Eftersom den medför kostnader på 1,5% av förmögenheten så måste det vara riktigt furstlig kost i varje fall...

Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Albert Hall: Hmm, så till och med Hentos brorsa har övergett honom...
Illa, illa

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Hmm, jag som fått uppfattningen att du var straffånge på Hållänget. Eller har ni frigång nuförtiden?

Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
lizzard: Hmm, känns som ett bekant resultat på något sätt...

Frölunda HC > Sv: Experterna surfar vidare
bobbe: Hmm, funderar på om scim egentligen inte tippar en 5-3 vinst för MoDo. Eller så funderar jag fel.
Måste nog ta en kopp kaffe till och fundera ett tag ytterligare...

Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
nappen: ...och Homer ökar även på LHFs ledning till 2-0.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Hmm, en sån där bro ser ut att vara riskabel för de som bär högklackat...och på tal om klack så ska det bli intressant att se om den stora planeringen som pågår på modohockey.se får avsedd effekt på ståplatspubliken, eller kanske publiken i stort.

Frölunda HC > Sv: Expertpanelen i "brygga"?!?
Danne_l: Tja, den där ihålige Salo får ni naturligtvis tacka för morgondagens två mål, för hade det stått en normal ladugårdsvägg i vägen hade det naturligtvis blivit noll insläppta mål.

Samtidigt så gör de oöverskattade Oscar Hedman, Magnus Gästrin, Mattias Wennerberg och Fredrik Warg ett mål vardera. Med andra ord blir det en bekväm hemmaseger med 4-2...

Kvällens melodi: Stone me into the groove

Brynäs IF > Sv: LHC-Brynäs
sylf: Nu kanske jag är osedvanligt korkad men borde det inte vara så att det är LHC-spelarna som får sota för kvällens förlust? Tycker jag i varje fall vore väldigt logiskt...

Frölunda HC > Sv: Swehockey
Dream Team: Det är nog inte bara ett snäpp. Skulle vilja likna det vid att man vill försöka tvinga i alla användare en "kostym" i XXS oberoende av vilken storlek man bar tidigare. Har man som undertecknad en dator av en modell som var högsta mode ungefär när flygödlorna levde på jordklotet så kan det uppstå vissa problem även om det, ta i trä, funkat relativt friktionsfritt hittills...

MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
JanT: Annars så har jag för mig att den italienska möbelindustrins högborg ligger i Milano, så han kanske bara håller på med en marknadsundersökning av nya möjliga marknader och produktområden åt sin svärfar.

MoDo Hockey > Sv: Sundsträm har skrivit på....
Dragan 2k: Hmm, privatjet säger du. Jag hade för mig att det var en knallert i någon slags blå nyans. Fast det är klart i Göteborg går väl en knallert med en svindlande hastighet kan jag tänka mig...

MoDo Hockey > Sv: Sundsträm har skrivit på....
Dragan 2k: Tror att han kände att han behövde fräscha upp sina pizzabakningskunskaper inför hemflytten och extraknäcket på Mammamia. För lönen han får ut från jobbet på Höglandssågen lär ju inte räcka långt.

Brynäs IF > Sv: Brynäs-HV 71
Busen: Hmm, låter ju verkligen lovande. Blir alltså inte mycket målproduktion från det där backparet ;)

· 393 ·
Om Paddan
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Bjästa