Paddan

27910 inlägg · 71031 besäkare

Historik

· 394 ·
Timrå IK > Sv: Hur kommer det att gå?
håckla: Men, där har du ju kommit med lösningen, tror jag, då får ju Miiike också sin efterlängtade möjlighet att hitta den där förlorade dödsmässan.

MoDo Hockey > Sv: Fiaskovarningslampan blinkar blå
knaskamilla: Tja, nu när jag försöker att defragmentera hårddisken så var det nog O´Learys, då var det en samling på Mammamia något år senare med ungefär samma upplägg, ja förutom det där med tifot då.

Den mindre trevliga resan till Leksand, på grund av förlusten med 2-8, var också ett arrangemang som Go Sport var delaktiga i.

MoDo Hockey > Sv: Fiaskovarningslampan blinkar blå
Frisco: Hehehe, jag hade för mig att det var uppdelat på två ord. Men tydligen så var det inte så.
Tja, de säger ju att man lär så länge man får lever...

MoDo Hockey > Sv: Fiaskovarningslampan blinkar blå
...eller var det på O´learys som det åts och dracks...
Jäklar vad dåligt minne jag har, märker jag.

MoDo Hockey > Sv: Fiaskovarningslampan blinkar blå
knaskamilla: Hmm, syftar du på den annandagsmatchen mot Timrå när Go-Sport Travel hade ordnat en "egen" klack?
Då var det i varje fall samling på Mamma Mia, mat och dryck under trevliga former, lite små tävlingar samt gemensam bussfärd ut till Kempis i god tid innan match.

Samt något TIFO-försök som, om jag inte minns fel, gjordes bort innan! spelarna kommit in på isen.

Luleå HF > Sv: Go`natt
Kickan: Tja, varför inte. Kan väl bara nagga deras "prime-time" lite grann i kanten ;)

Nä, nu är det nog bäst att leta kudden och fantisera om ringlekar med Georgiska städer som tema eller charader med hinduiska gudar.

Luleå HF > Sv: Go`natt
Kickan: Tja, men då hade jag ändå behövt kliva upp vid åttatiden och det är ju hur tidigt som helst, ju.

Luleå HF > Sv: Go`natt
Portello: Jaså minsann, nu börjar du härmas med att kliva upp vid samma tid också.
En annan är ju "tvingad" till det för att resa upp till Umeå och sitta av några timmar med ämnesdidaktik för Samhällskunskap.
Tydligen måste man ha något litet hum om hur man skall leda en lektion innan man blir ivägföst på praktik hos några såna där köttätande 5-6:e klassare...

Luleå HF > Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Kickan: Sist jag undersökte saken så var det smygrökaren och fartdåren Crl Gustf som var kung. Fast det kanske har hunnit ändras sedan dess.

Luleå HF > Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Kickan: Tja, jag vet inte riktigt. Kanske det. Själv föredrar jag lite enklare boningar där jag kan prygla bänkgrannen med aftonens matchprogram...eller om det var tvärtom.

Luleå HF > Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Kickan: Nepp, det var nog tillräckligt för honom att behöva träffa mig i periodpauserna. Han fick istället njuta av att sitta på H-Höger.

Luleå HF > Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Kickan: Tja, det är klart matsb...eeh, jag menar Kalle K...verkade skruva på sig väldigt i andra periodpausen i matchen mot TIK. Fast det kanske hade andra någorlunda rigida orsaker.

Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Kickan: Äh, fan, det där med religiös fanatism och Al-Qaida träningsläger lät inte så dumt ändå, när allt kommer omkring.

Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Kickan: Tja, men nu är Wilde enormt kinkig. Det var ju ovanligt för honom att vara storstjärna så det har nog stigit den åt huvudet.
Äh, jag får väl neutralisera tomtenissaklänningen med min Bjästa-mössa av korvgubbemodell.

Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Kickan: Men vad f... oj, nej jag menar vad generöst av dig. Fast Wilde och Lehtinen lär ju bli avundsjuka, det är tillräckliga problem redan nu.
Men den kanske går att använda när man skriver rapporter, vad vet jag.

Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Kickan: Eeh, få se nu...jag har för mig att jag hade något enormt viktigt möte som jag var tvungen att närvara på den dagen, så tyvärr blir det nog inget av med det löftet.
...enormt viktigt möte, jo så var det...
Jäklar vilken otur

MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
knaskamilla: Men då låter plats 59 som fullkomligt logiskt, och det kanske det också är, vad vet jag.

MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
knaskamilla: Gällande hur mycket pengar spelarna hade i plånboken vid listsammanställningen, eller?

Brynäs IF > Sv: Reflektion
65selander: Varför inte den vita tigern Montecore, som symbol?
www.eonline.com/News/Items/0,1,12688,00.html?tnews

Eller det kanske var för handelskraftigt...

MoDo Hockey > Sv: På Hjerpejakt
Denneny: Tja, jag får komma ihåg att plocka med mig det fina standaret nästa gång det är dags att hyra en Åkerman-grävare och löpa amok längs gatorna i Bjästa.

Kan ju behövas något annat som kan distrahera Frisco när tydligen Parant nu skall upphöra.

MoDo Hockey > Sv: På Hjerpejakt
Frisco & Denneny: Oy, oy, oy, Håkan Hjerpe...det var inte igår direkt som man såg honom senast. Kanske passande att "rink" skulle finnas i företagets adress.
Hmm, webdesign av en Mäntylä...släkt till Tuukka månne?

MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
65selander: Du kan få den trådbussen som vi stod och väntade på i två timmar i Riga innan vi gav upp.
Tydligen var koppartråd eftertraktat på den tiden.

MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Dragan 2k: Märkligt, jag har inget minne av någon sån där gåva. Fast det skulle ju kunna förklara den där ständigt sinande hushållskassan.

Timrå IK > Sv: När kommer Manderville?
mike66: Äh, nu somnade till och med ångesten, verkar inte bättre än att det kommer gå käpprätt åt fullkornsvete för TIK i höst om inte ens ångesten orkar hålla geisten uppe...

Timrå IK > Sv: När kommer Manderville?
mike66: Tack för tipset, skall tänka på det till nästa gång det blir skittråkigt.

MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
knaskamilla: Jag som trodde att det där var Hardys avskedsgåva från förbundet. Ja, alltså en anställning som chaufför, eller vad de nu kallas, på just den där spårvagnen.

Timrå IK > Sv: När kommer Manderville?
mike66: Tycker att du fått till rätt effekt med frågetecknen, men var är den där obligatoriska felstavningen?

På tal om skittråkigt så hade den buss som jag idag åkte med från Umeå en väldigt slående doft av utedass...

MoDo Hockey > Sv: MODO i TV under November
mok: Det är ju en egendomlig lokal effekt av Jantelagen som gör att vi inte riktigt än känner oss mogna att köra över motståndarlagen, utan vi vill istället se till att det blir spännande som möjligt så länge som det går, för annars så kanske C+ och PPV överger oss pga överlägsenhet. Det har vi ju en bitter erfarenhet av från en match i Hockeykväll 1993.

MoDo Hockey > Sv: Conny Strömberg
Paddan: ...eller så betyder "bügeln" stryka/pressa på tyska.
Knästryka, nä det låter lite väl knepigt...

MoDo Hockey > Sv: Conny Strömberg
Frisco: Kniebügel, lite halvtufft namn, även om det låter lite mer som någon form av bestraffning.
"Nä du, Conny, idag gick det inget vidare, så det blir en halvtimmes extra träning på knäbygeln för din del..."

MoDo Hockey > Sv: Conny Strömberg
Frisco: Äh, han ligger ju bara på tionde plats i poängligan efter att Graz spelat två matcher.
Skandal...

MoDo Hockey > Sv: Conny Strömberg
Frisco: Hehe, ok får väl vända mig dit då.
Har du några rykande heta statistiksiffror på Connys insatser på försäsongen?

MoDo Hockey > Sv: Conny Strömberg
Frisco: Hmm, får man poäng på pilsner därnere?

MoDo Hockey > Sv: Conny Strömberg
Frisco: Har du några uppgifter som kan bekräfta det där, eller är det bara antaganden från din sida?

MoDo Hockey > Sv: Logga
scim: Visst är det ett snyggt matchprogram och det ligger dessutom just nu, tillsammans med ett par nummer av modoiten och en matchkalender från 79-80, i en minst lika snygg pärm i min bokhylla.
För att inte tala om det fina bordsstandar från 60-talet som pryder mitt vitrinskåp...

Café > Sv: WWE RAW!!
65selander: Hmm...öl byggde detta vackra gap...
;)

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
...så måste jag säga att det var två otroligt stiliga klubbmärken i den nya bannern. Vilken fröjd för ögat jämfört med den där röda målarpaletten och fjäderfäet som det är nuförtiden för respektive klubb.

Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Albert Hall: Äh, sånt där är vi alldeles för ovana med för att känna någon skillnad mot den vanliga unkna tabellkällarlukten.

Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Albert Hall: Hur luktar egentligen en serieledning? Jag har tyvärr inte en luktdator så jag har aldrig fått känna den doften.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Lumber Jack: Hehehe, nejdå, men en flaska culvert måste väl förpassas till soptunnan när den är urdrucken...eller...förresten till glasåtervinningen skall den väl.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
scim: Tja, en övergång från culvert till soptunna kanske inte är så lång, vad vet jag...

Luleå HF > Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Sannes: Jag tror att det började som något om Hlinkas piruetter över Brasse Brännströms som skridskoprinsessa under hormonbehandling och vidare till någon fundilering om hur könsbyten faktiskt går till och det var där som jag tror att Albert hade någon form av redogörelse som han skulle bidra med.

Luleå HF > Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Sannes: Hmm, har i varje fall för mig att tråden hette "hårt".

Luleå HF > Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Sannes: Eeh, nu minns jag inte riktigt hur det var, men Portello, Albert eller Kickan kanske kommer ihåg vad det var frågan om.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Tja, det hoppas jag att du vet själv, om inte annat kanske du kan fråga någon var du är.
Själv känns det som att jag sitter hemma och försöker intala mig själv att det svammel jag skrivit idag skall tas för en seriös analys av en grupprocess.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Hmm, var det verkligen Bruxelles som du skulle besöka? Tycker att den sista...eller om det är första...bilden ser ut att vara misstänkt lik Brandenburger Tor.

Luleå HF > Sv: En otråd på Hockeysnackiska
lizzard: Hehe, LHF lär nog behöva ta SM-guld innan Albert kommer med någon redovisning, vilket innebär att det kommer att ta eoner av tid...

Luleå HF > Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Kickan: Hmm, betyder det här att det är fritt fram att, någon gång närmare jultid, gräva fram Tom Temor-tråden?

MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Frisco: Äh, det där var ju inte rätt John Blund. Var är Lennart Svan...och de där vinnarna av målarlådor och allt?

MoDo Hockey > Sv: Mikes bildtävling #176
mike66: Det var en bild av Kempehallens is, varken mer eller mindre.

· 394 ·
Om Paddan
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Bjästa