Historik
Föregående · 395 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: Mikes bildtävling #176
mike66: Näää, nu vet jag. Din luring, ni befinner er ju utomhus.
Tänk att det skulle vara så svårt att klara den frågan...
Tänk att det skulle vara så svårt att klara den frågan...
MoDo Hockey > Sv: Mikes bildtävling #176
mike66: Hmm, påminner mig om något tidningsurklipp som jag sett någonstans. Kan inte minnas var...
MoDo Hockey > Sv: Mikes bildtävling #176
mike66: Jag råchansar på att ni befinner er utanför McDonalds. Turneringen är Swedish Hooking Games. Årtalet är "inte i år". Sveriges placering är mittemellan Norge och Finland och miiiike är placerad...nej, den klarade jag inte...
Luleå HF > Sv: En otråd på Sportsnackiska
westerlind: Hmm, är alla Brynässpelare anställda i detta företag?
www.poelsan.com/indexeng.htm
www.poelsan.com/indexeng.htm
MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
Salle: Tja, jag tog den med min gamla lådkamera. Blir riktigt bra kvalitet på de bilderna, upptäckte jag.
MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
Frisco: Det här är tydligen det som Poffa kallar paradiset.
[bild]www.sima.nu/images/film/h-tider/paradiset.jpg[/bild]
Ser ju väldigt trevligt ut på det där H-Höger
[bild]www.sima.nu/images/film/h-tider/paradiset.jpg[/bild]
Ser ju väldigt trevligt ut på det där H-Höger
Luleå HF > Sv: En otråd på Sportsnackiska
Kickan: Nejdå, jag sysslar aldrig med förorening av trådar. Det handlar snarare om någon form av omdesign av trådarna. En typ av Feng Shui.
Luleå HF > Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello: Ja, det är bra. Skäll på, sånt där skulle ju aldrig jag göra. Förorena guldtråden med en massa ovidkommande saker, nä det kommer aldrig på frågan.
MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
Frisco: Hmm, är det den filmen där Loa Falkman har någon form av förhållande med en annan man?
MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
knaskamilla: Den där tikaren du hade sålt biljetten till hade tydligen fått intrycket att man får ta med sig stolen hem om man betalar det där priset.
MoDo Hockey > Sv: Natthelgstävling #66
Frisco: Läste att den bilen faktiskt gjorde ett tävlingsdeltagande till, i Gunnar Nilsson Memorial. Så var vi tillbaka till Miiike igen. ;)
MoDo Hockey > Sv: Natthelgstävling #66
Frisco: Jo, jag vet att Tyrell hade dubbla hjulpar fram. Dessutom vann väl Jody Schekter i varje fall ett lopp med den biltypen.
[bild]www.bolide.co.uk/simages/tyrell.6w.small.jpg[/bild]
[bild]www.bolide.co.uk/simages/tyrell.6w.small.jpg[/bild]
MoDo Hockey > Sv: Natthelgstävling #66
mike66: Äh, jag tror mer på att det var för att de inte ville bli förknippade med Lady Penelopes sexhjuliga Rolls Royce som man kunnat se i den trevliga dockserien Thunderbirds ;)
[bild]www.asahi-net.or.jp/~ih2y-ktu/papa/papaph4.jpeg[/bild]
[bild]www.asahi-net.or.jp/~ih2y-ktu/papa/papaph4.jpeg[/bild]
MoDo Hockey > Sv: Natthelgstävling #66
mike66: På tal om att köra, och eftersom det var prat om Gunnar Nilsson och Formel 1, så ser jag till min förvåning att Tyrell-Ford inte var de enda som experimenterade med sex hjul på formel 1-bilar.
MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
mike66: Hade en modell av en Lotus när jag var liten, dessutom satt jag bänkad framför teven den olycksaliga dagen när Ronnie Pettersson bröt benen...
MoDo Hockey > Sv: Magnus Hedlund!!
Frisco: Intressant att se Hedlund mot Holmström i torsdags, Hedlund gav sig inte i första taget utan försökte så gott han kunde att störa Holmström överallt på isen. Hedlund må vara liten, men han är tjurig så det räcker och tvekar inte att gå på kropp.
Färjestads BK > Sv: Chara
Dragan 2k: Äh, Chara blev ju en liten fjant när Manute Bol knöt på sig skridskorna
[bild]www.wizznutzz.com/images/bol_hockey1.jpg[/bild]
[bild]www.wizznutzz.com/images/bol_hockey1.jpg[/bild]
MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Frisco: Hmm, en kille som kör buss och deppar och en som nästan heter som #27 i Luleå och tydligen är lite mer glad.
Tja, det var ju intressant.
Tja, det var ju intressant.
MoDo Hockey > Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
mike66: Hmm, det där med "handling the butt.." betyder det att han sitter med i disciplinnämnden?
I sådana fall borde han väl vara jävlig, eller vad det heter.
I sådana fall borde han väl vara jävlig, eller vad det heter.
MoDo Hockey > Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Frisco: Det tänkte jag inte på, ujujuj, då riskerar han ju att rispa upp sig på sargreklamen. Den där HSB-reklamen verkar vara riktigt vass.
MoDo Hockey > Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Frisco: Jäkla råa sällar, dessutom har ju den där Ponken i målet klubban höjd för att kunna märka Wajniss.
MoDo Hockey > Sv: Natthelgstävling #66
Dream Team: Äh, jäklar vad snabb du var. Chi Ko-Sing Hockey skulle det ju vara.
MoDo Hockey > Sv: Natthelgstävling #66
mike66: Vad heter Kinas mest ekonomiskt drabbade ishockeyförening?
MoDo Hockey > Sv: Natthelgstävling #66
mike66: Åh fan, så det var alltså bara önsketänkande från min sida.
MoDo Hockey > Sv: Natthelgstävling #66
mike66: Hmm, så jag är nära...äh jag drar till med Lasse Kinkig
Timrå IK > Sv: Kapanen #2
mike66: Jag såg Dahlén utanför stadsbiblioteket i Umeå mitt under World Cup, inte undra på att han ledsnade på Hardy efter såna pendlingsresor.
MoDo Hockey > Sv: Natthelgstävling #66
mike66: Tja, jag vet inte hur vidhäftningsförmågan påverkas vid minusgrader och snöfall, men jag skulle kunna tänka mig att det var stora problem. Ser ju hur du krampaktigt håller i dig i ättelägget
MoDo Hockey > Sv: Natthelgstävling #66
mike66: Urschäkta, det var inte så lätt att se mitt i allt Friscos mjäll...
MoDo Hockey > Sv: Natthelgstävling #66
westerlind: Hmm, han till vänster skulle också kunna vara Ulf "Nubben" Norberg och bara för att förvilla så har han Timråattiraljer istället för KB65-diton...
MoDo Hockey > Sv: Vad roligt vi kommer att ha i vinter.
250kg kärlek: Själv försöker jag att låta någorlunda seriös i mitt rapportskrivande, men det dyker upp alltför många såna här mitt i alltihop.
[bild]images.animfactory.com/animations/animals/frogs/frog_croaking_md_wht.gif[/bild]
Ett jäkla elände med andra ord, speciellt om det inte blir rätt.
[bild]images.animfactory.com/animations/animals/frogs/frog_croaking_md_wht.gif[/bild]
Ett jäkla elände med andra ord, speciellt om det inte blir rätt.
Frölunda HC > Sv: Lite ryktesspridning och annat löst snack
Dragan 2k: Hmm, skulle det inte vara "smidig som ett hus, mångsidig som en ångvält och med ett löneanspråk som slår ner som en bazooka"? ;)
Luleå HF > Sv: Nyförvärv.
Portello: Hehehe, hade jag varit smart så hade jag redan skrivit de två rapporter som måste skrivas innan måndag istället för att dra på de så länge som möjligt.
"Till skattepliktiga tillgångar hör den egendom med ett värde i pengar som innehas i slutet av skatteåret, till exempel fastigheter och övrig realförmögenhet, aktier i börsbolag och övriga bolags aktier, bostads- och fastighetsaktiebolags aktier och andelar i placeringsfonder samt kontanta medel och tillgodohavanden. Skulderna dras av från förmögenheten och skatten bestäms enligt nettoförmögenheten."
Fribeloppet för förmögenhetsskatten är väl 1,5 MKR om jag inte minns fel.
"Till skattepliktiga tillgångar hör den egendom med ett värde i pengar som innehas i slutet av skatteåret, till exempel fastigheter och övrig realförmögenhet, aktier i börsbolag och övriga bolags aktier, bostads- och fastighetsaktiebolags aktier och andelar i placeringsfonder samt kontanta medel och tillgodohavanden. Skulderna dras av från förmögenheten och skatten bestäms enligt nettoförmögenheten."
Fribeloppet för förmögenhetsskatten är väl 1,5 MKR om jag inte minns fel.
Luleå HF > Sv: Nyförvärv.
Portello: Det här kanske kan hjälpa till att reda ut frågan, eller förvirra dig ännu mer ;)
skatteverket.se/skatter/formogenhetsbeskattning.html#Skattesats
skatteverket.se/skatter/formogenhetsbeskattning.html#Skattesats
Timrå IK > Sv: Sveriges bästa bortasektion?
Maggan: Hmm, skvättande och väderstreckspekande...nej, jag vill nog inte veta något mer, har jag en känsla av
Timrå IK > Sv: Sveriges bästa bortasektion?
Åke the Myth: Hmm, vad snopen Knas ska bli när hon upptäcker den ickeexisterande stolen efter att Kalle K besökt H-Höger
Timrå IK > Sv: Sveriges bästa bortasektion?
Kalle K: Hmm, så ni skvätte alltså inte bara på staketet för att markera revir, utan ni var alltså mer handgripliga än så...
;)
;)
Timrå IK > Sv: Fler spelare på väg in?
Kalle K: Hmm, mig garvar de bara åt när jag kommer vandrandes. Undrar vad det beror på...
Färjestads BK > Sv: Chara
Dragan 2k: Tycker fortfarande att det är ett märkligt beteende av mannen som sade att FBK inte skulle ta in några lockoutade spelare utan satsa på den befintliga truppen. Han måste, precis som många andra klubbansvariga, drabbats av någon form av köpbegär...
Färjestads BK > Sv: Chara
Dragan 2k: Han får väl bara se till att ducka när han åker under mediakuben i FM Mattson Arena ;)
Timrå IK > Sv: Malholtra nytt rykte
knaskamilla: Det känns nog alldeles underbart om spelaren i fråga gör succé, men skulle resultaten utebli så brukar gnället på läktarna inte dröja särskilt länge.
Timrå IK > Sv: Malholtra nytt rykte
Kalle K: Nä, nu blommar vårlöken...
Jag blir så förbaskat less på alla lag som plockar in såna där NHL-förstärkningar som kan försvinna när man minst anar det, för att inte tala om alla juniorer som måste flytta på sig...
Nä, tacka vet jag FBK som aaaaldrig skulle ta in några lockoutade spelare
;)
Jag blir så förbaskat less på alla lag som plockar in såna där NHL-förstärkningar som kan försvinna när man minst anar det, för att inte tala om alla juniorer som måste flytta på sig...
Nä, tacka vet jag FBK som aaaaldrig skulle ta in några lockoutade spelare
;)
MoDo Hockey > Sv: Vad roligt vi kommer att ha i vinter.
scim: Inte nog med det, när han skulle plocka upp yxan så startade de fyrverkeriet. Stor komik, eller om det var tragik.
MoDo Hockey > Sv: Vad roligt vi kommer att ha i vinter.
knaskamilla: Jaså, de delade väl förstås bara ut på stå, för jag såg då inte till någon som delade ut de där löpsedlarna.
Fast jag fick i varje fall tag i ett matchprogram, efter att jag gett mitt eget till någon viss matchprogramsamlare.
Tänkte att det kunde vara kul att faktiskt läsa vad som stod i programmet.
Fast jag fick i varje fall tag i ett matchprogram, efter att jag gett mitt eget till någon viss matchprogramsamlare.
Tänkte att det kunde vara kul att faktiskt läsa vad som stod i programmet.
MoDo Hockey > Sv: Vad roligt vi kommer att ha i vinter.
knaskamilla: Hmm, var det några särskilda personer som delade ut de där löpsedlarna?
MoDo Hockey > Sv: Vad roligt vi kommer att ha i vinter.
Nä, nu är det nog dags att sälja sittplatskortet. Fy faan vad vedervärdigt. Ska de göra så här många mål vareviga match så blir jag ju rent ut sagt olycklig, för att inte tala om vad mycket folk det är som står och trängs överallt och så är det förbaskat varmt i hallen. Dessutom var kaffet oerhört varmt och dessutom var det drickbart, nä fy sjutton, nu är det nog dags att sälja kortet och börja dreja istället!
Föregående · 395 · Nästa
Måste säga att min favoritbild nog var bild nr 19.