Paddan

27910 inlägg · 71031 besäkare

Historik

· 396 ·
MoDo Hockey > Sv: Vad roligt vi kommer att ha i vinter.
Frisco: Hmm, det tycker jag faktiskt att Jansson var också...

MoDo Hockey > Sv: Försäkrings/skattefrågan
Paddan: OBS, med liten hummer menas alltså H2...

MoDo Hockey > Sv: Försäkrings/skattefrågan
Frisco: Jahapp, då blir det alltså till att bereda lite mat för Macke då...

KOKT HUMMER

Till varje levande hummer används 2,5 liter vatten och 3/4 dl salt.
Koka upp vattnet med saltet. Lägg ner hummern med huvudet före i det häftigt kokande vattnet. Täck över med lock och låt vattnet koka upp igen innan nästa hummer läggs i. Koka humrarna under lock. Börja tidtagningen när vattnet kokar upp på nytt. Liten hummer (300-500 gram) ska koka 6 - 7 minuter. Större hummer (500-800 gram) 8 - 15 minuter. Koka ej för länge, hummerköttet kan annars ibland bli träig i smaken. Låt hummern svalna i spadet. Man måste lära sig uppskatta hummer för att den ska smaka bäst. Smaklig måltid.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Sitter här och laddar upp inför matchen ikväll och vad kan väl passa bättre i musikväg, med tanke på siffrornas färg på de röda retrotröjorna, än Pink Floyd...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa: Wow, till och med metropolen fanns ju på den där karttjänsten.
Grymt impregnerad!

www.stadskartan.se/start/karta.asp?kartid=27819&cityid=8052&streetid=0

MoDo Hockey > Sv: MODO-Luleå
Frisco: Jomenvisst, antog att det var språkbruket du hakade upp dig på, där borde man väl i sådana fall prata om att man ska sänka ner tröjan från sin plats strax under taket.

MoDo Hockey > Sv: MODO-Luleå
Frisco: Ungefär på samma sätt som man hissar flaggan på halv stång, antar jag...

MoDo Hockey > Sv: Kvällens match på TV?
scim: Bakom Jansson?
På avbytarbänken?

Luleå HF > Sv: Modo-Luleå
Chief: Hmm, det låter ju riktigt intressant, men nej så kul vet jag inte om jag vill ha.
Var ju nog deprimerande att vi stal två poäng av BIF

Timrå IK > Sv: Nu jäklar
Åke the Myth: Har hört att Kalle K skulle ta med sig en ficklampa, lite rött cellofanpapper och en mungiga.
Mäktigare intro har nog aldrig skådats i SA

Luleå HF > Sv: Modo-Luleå
Poffa: Hmm, som att det skulle vara någon nyhet, menar du? ;)
Äh, tänkte basera min fallstudie på Maslows behovstrappa, eller -pyramid, om man så vill och mina grundläggande behov ikväll är ishockey, pizza och kaffe!

Luleå HF > Sv: Modo-Luleå
Albert Hall: Äh, det är väl ni som har favorittrycket på er, vi får vara glada om vi överhuvudtaget kommer över mittlinjen idag. Själv har jag funderat på om jag skulle sitta hemma och skriva lite rapporter istället för att se den där matchen som man ändå vet att vi kommer att förlora...

Timrå IK > Sv: Jähkelsången
Kalle K: Hmm, det var alltså dagen efter som han var "en liten mupp", utgår jag ifrån. Befinnande sig väldigt nära golvet, med någon grönaktig färg i ansiktet och "kväkande" något om porslinsguden...

MoDo Hockey > Sv: MODO-Luleå
Poffa: #32, såklart. Hade #44 på mig i tisdags och du ser ju hur illa det gick...

MoDo Hockey > Sv: MODO-Luleå
Poffa: Hmm, förutom de där gigantiska glädjetårarna så var det där väl bara beskrivningen av ditt beteende under en vanlig match ;)

Fast, iofs de där glädjetårarna kommer nog fram när Jansson gjort något lyckat, kom jag just på.

MoDo Hockey > Sv: MODO-Luleå
knaskamilla: Hmm, har han redan börjat köa för att få en vettig plats på ståplats? ;)

MoDo Hockey > Sv: Öh, vad händer egentligen...
Icing-Ove: Enligt artikeln i nya numret av Sportmagasinet så tycker han att fisket i Skellefteå är bättre än fisket i Övik, så det kanske inte är helt otroligt. Pimpelspö och isborr har han tydligen med sig i båset.

Luleå HF > Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello: Hmm, ex-modoiterna är den enda femman som ännu inte gjort en poäng i SAIK denna match.

Luleå HF > Sv: Modo-Luleå
Portello: Nä, nu jäv... nu ser du till att lösa in dig på matchen och få senapsfläck på tröjan och allt. Kom speciellt ihåg det där med senapsfläcken, den är lyckobringande...

Luleå HF > Sv: Modo-Luleå
Albert Hall: Hmm, kulramen vet jag inte vem det är, däremot fanns det en Marcus Ramén under Boorkens tid i klubben. Tror att han (ja alltså inte Boorken) spelar i Norge nuförtiden.

Luleå HF > Sv: Nyförvärv.
Albert Hall: Hmm, han bör väl vara en sån där extraspelare, antar jag. Dvs en så kallad Justin Case...

MoDo Hockey > Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Det här hör ju inte hit, men drygt 5.700 pers på Hovet måste ju vara långt från slutsålt. Så inte ens ett fyndpris på 1200 kronor för samtliga matcher i grundserie plus slutspel samt en replica är tydligen tillräckligt.
Det är väl fotbollens fel, antar jag...

MoDo Hockey > Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Huge: Äh, hade Tomas Jonsson haft en klubba i händerna så hade han nog gjort en "Bäckman" ikväll. ;)

MoDo Hockey > Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Huge: Jomenvisst, trötthet och viss avslappning kan nog ha inverkat en hel del. Ser dock väldigt oskyldigt ut på tv-bilderna. Eftersom jag inte sett vad som hände på det ställe där kamerorna inte filmade så är det väl onödigt att spekulera alltför mycket, utan bara inse att det var en olycklig sekvens i matchen.

Sjödins knuff på Foppa tycker jag faktiskt inte var så allvarlig.

Riktigt trevlig match och faktiskt skönt att se att Brynäs för ovanlighetens skull inte åkte lämmeltåg efter domaren efter varje avblåsning... :)

MoDo Hockey > Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
WarhawK: Hmm, förstår inte hur man överhuvudtaget skulle kunna bli allvarligt skadad av en sån där knuff. Malmström får ju inte ens någon märkbar "fartökning" av den där knuffen när han åker i riktning mot båset.
Själv tycker jag det är lite smått parodiskt, men nu har ju domaren dömt och Foppa fick 2+10 för det "råa överfallet".

Färjestads BK > Sv: Souray till FBK?
Sibbe: Eller, förresten, han kanske kan åberopa någon brist på livräddare i Karlstad för om jag inte minns fel så är han gift med en fd Baywatch-skådespelerska.

Färjestads BK > Sv: Souray till FBK?
Sibbe: Hehe, ungefär något i stil med att "han har alltid gillat oss värmlänningar och har funderat på att bosätta sig i Karlstad så småningom så egentligen så ser vi honom som en egen spelare..." ;)

Färjestads BK > Sv: Souray till FBK?
Sibbe: Intressant hur snabbt det gick för FBK att backa från sitt beslut att inte ta in några NHL-förstärkningar.

MoDo Hockey > Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Paddan: Tja, vid ett av Brynäs mål ikväll, kommer inte ihåg vilket, så tar Jansson det intressanta beslutet att vända ryggen mot de framrusande Brynäsarna.

MoDo Hockey > Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
NuMo: Hmm, jag har då aldrig hört talas om något om att "om du ställs ensam mot två motståndare, vänd dig om och stirra på din egen målvakt". Måste vara någon annorlunda form av taktik.

MoDo Hockey > Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Lumber Jack: Tja, Jansson stod rätt vid ett par tillfällen, men tyvärr är misstag i uppspel och brytningar mångdubbelt fler.

Fast, vi fick ju en poäng, trots ordentligt strul i egen zon.

MoDo Hockey > Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Salle: Jag vet inte det, men vad gäller Janssons agerande ikväll så var det ungefär samma "härliga" känsla som när man drar med långa naglar på den svarta tavlan, eller som när Freddy Kreuger drar sina fingerknivar längs ett rör

MoDo Hockey > Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
NuMo: Hade inte tänkt vara hård mot Lars Jansson, men vad i h-vete sysslar karln med på plan? Tydligen är det väldigt självklart för honom att, när man ställs ensam mot två framstormande Brynäsare, vända ryggen mot spelarna och stirra in i målet!
Dessutom får gärna Enström sluta med sina blindpass bakom ryggen och allt vad det är, det måste väl vara bättre att titta upp istället för att stirra ner i isen så fort han slår sina pass.

Annars var det en riktigt intressant match med böljande spel och fint målvaktsspel från båda målvakter.

MoDo Hockey > Sv: Biljettåtgången
scim: Du har väl kommit ihåg att skaffa en biljettbunt? För såna här historiska händelser kan man ju givetvis inte visa helt gratis. Blir väl ordinarie sittplatsbiljettspris, tycker jag...

MoDo Hockey > Sv: För er som inte klarar av...
knaskamilla: Tja, får jag bara igenom mitt funktionsförslag så kanske det går att läsa forumet utan att behöva klicka igenom femtielva ointressanta trådar för att få bort den där gula blobban på förstasidan.

MoDo Hockey > Sv: För er som inte klarar av...
knaskamilla: Jag har ju faktiskt gjort mitt premiärinlägg idag på forumet. *stolt*

Hmm, verkar onekligen som att man måste läsa den där artikeln...

MoDo Hockey > Sv: Konungens återkomst
knaskamilla: Jag har hört talas om att det är någon som ringer samtal till Börje sent på kvällarna, säger "Jag vet var du bor..." och lägger sedan på luren...

MoDo Hockey > Sv: Konungens återkomst
knaskamilla: Vadå tre dagar kvar, de spelar ju imorgon ;P

Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
LL: Jo, det där med provision vet jag om. Min moster var tidigare Svenska Spel-ombud i Bjästa.

Hmm, det där låter ungefär som Frölundas tredjetröjor som skulle användas "vid speciella tillfällen".

Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
LL: Ok, så även fast bunten är aktiverad av butiken så äger butiken ändå inte lotten?

Äh, nog pratat om det, lite halvsnygga tröjor hade ni i varje fall ikväll.
Vet du hur ofta det är tänkt att ni ska använda de där svarta tröjorna?

Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Jan Simons: Tja, det blir väl en 25-öring eller så. Antar att chansen att pengarna inte tillfaller Svenska Spel är nästan obefintliga, man lär nog se till att hitta någon lagom luddig formulering för att bevisa att pengarna tillhör Svenska Spel.

Fast, fattiga studerande paddor skulle gärna ta emot 25.000 kronor per månad i 25 år.

Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Jan Simons: Jag får hoppas att du försöker att dämpa Raykos manodepressiva, eller idag kanske orgastiska, inlägg genom att komma med några små förmananden. Tänk vad en spark i baken med en träsko och en skarp blick genom luggen kan göra...
Fast lite vilda tag är du väl inte helt ovan med, eller?

MoDo Hockey > Sv: Stoppa Foppa
Poffa: Hmm, på något sätt så blev jag inte förvånad att just Nordström fick "hjärnblödning".

MoDo Hockey > Sv: Stoppa Foppa
knaskamilla: Det här lät intressant, om det nu var de som gjorde det på varandra hur såg situationen i så fall ut?

20.00 10 min Mora 32. HORCOFF, Shawn CHE-B
20.00 10 min FBK 19. NORDSTRÖM, Peter CHE-B
20.00 2 min Mora 32. HORCOFF, Shawn CHE-B
20.00 2 min FBK 19. NORDSTRÖM, Peter CHE-B

Timrå IK > Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
Stefan: Ser att det enligt de allmänna kraven är ett minimikrav på ADSL med 512.
Låter som att det är några kodknackare som fått storhetsvansinne på hockeyligan.se.

Timrå IK > Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
Rox: Den berömda ketchupflaskan har gått i topp...

Malmö Redhawks > Sv: Omg.1 Hv71-Malmö
Magnus:
Här kan du läsa lite om hur de tänkt lägga upp programmen
svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=20105&a=257758

Timrå IK > Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
Frisco: Hmm, kan det vara så att vi har så jäkla kassa datorer att de inte tänkt på att "blocka" oss från access till hockeylive?

Timrå IK > Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
Hmm, enligt de allmänna kraven så ska jag inte ha skuggan av en chans att höra webradion då tydligen minsta kravet är 700! Mhz

Timrå IK > Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
mike66: Själv sitter jag på datorernas motsvarighet till Trabanten, en 7 år gammal Pentium 166 men det funkar riktigt bra...än så länge...

· 396 ·
Om Paddan
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Bjästa