Paddan

27910 inlägg · 71031 besäkare

Historik

· 397 ·
Timrå IK > Sv: Luleå - Timrå IK 2004-09-20
Per HApps: Hmm, jag har Win98, och för mig funkar det hur bra som helst.

Luleå HF > Sv: En otråd på Sportsnackiska
...och där gjorde Mora 1-0 i matchen mot FBK.
Fem utvisningar hittills i den matchen, 3 för Mora och 2 för FBK.

Luleå HF > Sv: En otråd på Sportsnackiska
nappen: Vad sjutton är det för konstigt typsnitt de använder?
Ser väldigt taffligt och billigt ut.

Hmm, enligt matchfakta på Hockeylive spelas det inga matcher nu, knepigt, vad är det då för korplagsmatch jag lyssnar på just nu?

Luleå HF > Sv: En otråd på Sportsnackiska
nappen: Jepp, håller med, även som opartisk så tycker jag att den var hiskelig. Illgult och signalrött och forumet ploppar upp i ett litet separat fönster som inte går att storleksändra, i varje fall inte för mig.
Dessutom verkar typsnitt och typsnittsstorlek ha ändrats om jag inte ser fel.

Luleå HF > Sv: En otråd på Sportsnackiska
Känns som en synnerligen illa vald eftermiddag att göra underhåll på websidan.

Luleå HF > Sv: En otråd på Sportsnackiska
Marcus: Tror att reklambyrån råkat ut för en förkylning ;)

MoDo Hockey > Sv: Brynäs-Modo 21/7
Nikki: För egen del så tycker jag att Gästrin visat framfötterna betydligt mycket mer än Wennerberg på försäsongen, plus att han även sett piggare ut på de träningar jag sett.
Hoppas att Wennerberg hittar tillbaka till sitt spel som han hade för några säsonger sedan där det var mer raka puckar från hans sida och det small ordentligt i sargen. Förra säsongen såg han alltför ängslig och avvaktande ut.
Man kan ju alltid hoppas att Skäggets uttalat mer offensiva spel skall innebära någon form av förlösning för hans spel och uppträdande på isen.

Café > Sv: En positiv överraskning
Dragan 2k: Hmm, egentligen borde jag ju plugga nu, fast jag kanske skulle ta och spela lite Shine on you crazy diamond istället.
Är ju uppvuxen med en far som gillade Pink Floyd och en morsa som hade bland annat Black Sabbath och Nazareth i skivsamlingen.
Själv hade jag då Tintin i Hajsjön...

Café > Sv: En positiv överraskning
Dragan 2k: Hmm, läser att de blivit influerade av Pink Floyd och Led Zeppelin och sen namnet dessutom, låter som lite väl mycket trippar ;)

MoDo Hockey > Sv: Brynäs-Modo 21/7
Lumber Jack: Nämen, har de hämtat in förstärkning på en "lagdel" i varje fall. Hmm, nog för att både Lärking och Andersson dömer ikväll, men nog kan de väl lik förbannat döma i Gavlerinken imorgon också.

Luleå HF > Sv: En otråd på Sportsnackiska
Dysso: På luleforum behövs det inte ens långa trådar för att det ska gå långsamt, där krävs det bara att någon överhuvudtaget skriver ett inlägg...

MoDo Hockey > Sv: Brynäs-Modo 21/7
65selander: Hmm, Brynäs har ju tidigare bevisat att man kommer långt genom att slå icing och diskutera med domaren i 60 min, så vad skulle hindra en upprepning även denna gång?
;)

Timrå IK > Sv: Kippro klar enligt Sportspegeln
mike66: Hmm, baksmälla säger du...det påminner mig om att det kanske är dags att betala kåravgiften.

Men nu är det bara ett antal nerviga timmar kvar innan första nedsläpp sker i första omgången och det torde väl inte dröja många sekunder förrän det första "domarjävel" dundrat ut över läktarna och cyklopen tas på.

Timrå IK > Sv: Kippro klar enligt Sportspegeln
mike66: För att inte tala om hur hemskt det är för de juniorer som tappar platser när ni stygga klubbar tar in såna där NHL-proffs som ändå bara tar det här som en enda lång semester.
Nä, jag tycker att ni skall riva upp kontraktet med Kiprusoff och våga satsa på en B-junior istället.

Timrå IK > Sv: Kippro klar enligt Sportspegeln
Åke the Myth: Tja, det här gör ju inte direkt elitserien sämre, antar jag.
Gratulerar till en riktigt fin värvning.

Timrå IK > Sv: Kippro klar enligt Sportspegeln
Åke the Myth: Det är nog bäst att behålla den i skrubben ändå, vem vet, den kanske kommer till användning fortare än kvickt.
;)

Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Portello: Hmm, men då får ju Antila gått om tid till att polera sin nya fina målvaktsmask

www.daveart.com/maskworld/maskgallery/mask.asp?maskID=1186&sprak=sve#

Ska bli intressant att se Holmström igen, man kan ju inte direkt anklaga honom för att inte våga kliva in framför mål

Luleå HF > Sv: The Tvävling!
Dysso: Jag? Nej, det borde väl vara någon som förstår hur det funkar med poängräkningen. Jag har hört att det är någon som är en baddare på sånt från...tja, till exempel Hattrick...

Luleå HF > Sv: The Tvävling!
Dysso: Jag antar att de tyckte att det gått lite för bra för olulingar i tävlingen de senaste säsongerna, så då drog man helt enkelt in den möjligheten till tävlande på hemsidan.
Men en tvävling kan vi väl ha ändå, Albert brukar ju vara en hejare på att fixa priser, har jag hört (även om jag aldrig blev inbjuden på prisutdelningen)

MoDo Hockey > Sv: Vad roligt vi kommer att ha i vinter.
65selander: Tja, det är klart det är väl alltid utvecklande med riktigt hård konkurrens därmed inte sagt att inte även Lundström skulle kunnat få ett uppsving av att få träna med Honken.
Fast, du vet, det är ju juniorerna som får lida när NHL-proffsen kommer och bönar och ber om att få spela...

MoDo Hockey > Sv: Vad roligt vi kommer att ha i vinter.
65selander: Ok, det är väl bara att bita ihop då, för förr eller senare ska väl Honken gå i pension och då får han kanske chansen. ;)

Jag har förresten kommit över ett spel som simulerar ihopsnickringen av målen till den berömda gathockeycupen i Nolby
gimpster.net/hammered/swf_container.html

MoDo Hockey > Sv: Vad roligt vi kommer att ha i vinter.
65selander: Var det Almtuna han blev utlånad till?

MoDo Hockey > Sv: Vad roligt vi kommer att ha i vinter.
yaqop: Jag har tänkt att följa matchen på C+, om jag nu hinner hem till matchstarten, så där kanske man får någon liten skymt av Salo efter alla panoreringar på Foppa och de andra.

MoDo Hockey > Sv: Vad roligt vi kommer att ha i vinter.
yaqop: Det lär man väl få upptäcka på tisdag, antar jag. Eller förresten, det är väl Honken som det kommer att snurras runt hela tiden ;)

Timrå IK > Sv: Kippro klar enligt Sportspegeln
Redheart: Hmm, finns en låt om Lightnings där bland annat Modin nämns i texten. Låten heter Win the Cup och gruppen är Seven Year Itch

you can feel the heat in tampa bay
when the lightning strikes you know it’s game day
with richards, modin and st. louis
the fabulous forum is the place to be

MoDo Hockey > Sv: Vad roligt vi kommer att ha i vinter.
65selander: Olle blir så förbaskat klängig på Jansson när han är här uppe. Dessutom så tigger han autografer under förespegling att det är åt några MoDoit-släktingar, men vi vet ju hur det egentligen ligger till...

Förresten, måste kännas tungt att först bli petad av Honken och sen så måste man sitta och titta på den nya masken som man fått målad inför säsongen.
www.daveart.com/maskworld/maskgallery/mask.asp?maskID=1183&sprak=sve

MoDo Hockey > Sv: Vad roligt vi kommer att ha i vinter.
Frisco: Tja, #24 är ju lite ovanlig så jag skulle definitivt ta den. Dock vet jag inte vilket öl man borde dricka till.

MoDo Hockey > Sv: Vad roligt vi kommer att ha i vinter.
Hawerchuk: Hehe, jag tror att jag håller på att bli riktigt nervös inför premiärmatchen...
Man kan tydligen göra konstiga saker när man är nervös, har jag hört.
Själv är jag just nu upptagen med den livsnödvändiga frågan:
#32 eller #44?

MoDo Hockey > Sv: Vad roligt vi kommer att ha i vinter.
Salle: Jag vet inte, nog för att det är himla kul att se de där filmsekvenserna, men samtidigt så gnisslar jag tänder. Om jag börjar bli less på artiklar om MoDo i riksmedia så antar jag att större delen av Svenska folket spyr åt allt sånt där...fast det har de väl iofs alltid gjort.

Att öppet säga att man gillar MoDo brukar ju vara...för att ta en liknelse från kvällens Parlamentet... ungefär lika populärt som att rulla hundbajs i pärlsocker och kalla det för chokladbollar.

Fast jag kommer att vara I Kempehallen på torsdag, men du får gärna stå på taket om du så önskar...

MoDo Hockey > Sv: Brynäs-Modo 21/7
65selander: På tal om grönt så såg jag faktiskt någon snubbe som vandrade omkring i en Dallaströja med namnet Dahlén tryckt på ryggen.

Annars så satt jag och en kille och diskuterade hur vi skulle få bort problemet Hardy när vi egentligen skulle diskutera om problem som har att göra med läraryrket.

MoDo Hockey > Sv: Brynäs-Modo 21/7
65selander: Själv kommer jag tyvärr att vara djupt försjunken i försök till intellektuella diskussioner om Grupprocesser på Umeå Universitet ungefär vid den tid som supporterbussen avgår mot Gävle. Tänk så det kan bli när man beslutade sig att gå från en form av arbetslöshet till en annan.

Frölunda HC > Sv: Biljettläget
Dragan 2k: Äh, jag tror att folk inte vill se några spelare som man inte alls känner någon samhörighet med, så ni får väl vara glada om det blir 300 pers på hemmapremiären ;)

Timrå IK > Sv: Kiprusoff klar
Redheart: Jag väljer i varje fall han med skoskavet och han med felet på plockhandsken.

Timrå IK > Sv: Kiprusoff klar
klm: Hmm, få se, kan du dra den där om rödluvan och vargen på en gång? ;)

Timrå IK > Sv: Kiprusoff klar
klm: Ja, och man slår ju givetvis ur ett enormt underläge när man värvat Miikka Kiprusoff...

HV71 > Sv: ES-Quiz
Et tu Brute: Hmm, så du menar alltså att #13 inte var Stellan Bengtsson? Jag som tyckte att de var så porträttlika ;)

Timrå IK > Sv: Kiprusoff klar
Redheart: Tja, det är väl inte helt omöjligt. Det bara vimlar ju av Peter Forsbergare. I Övik finns det i varje fall två, vad jag känner till.

Timrå IK > Sv: Kiprusoff klar
Åke the Myth: Är ni säker på att det verkligen är rätt Kiprusoff som ni skrivit kontrakt med? Tänk om det visar sig vara den fd MIF-spelaren som dyker upp bärandes på en målvaktsutrustning han köpt på second-hand.

MoDo Hockey > Sv: Öh, vad händer egentligen...
Frisco: Det är väl lika bra att skicka med en länk till artikeln då, eftersom tydligen ingen annan gjort det.

www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?a=185946

HV71 > Sv: ES-Quiz
Et tu Brute: Eller förresten, det är ju NOKIA-reklam på ena ärmen och eftersom orten Nokia är Karlstads vänort så måste det ju givetvis vara Färjestads BK.

HV71 > Sv: ES-Quiz
Et tu Brute: Då chansar jag på att tröjan till vänster är Mariestads Bois.

HV71 > Sv: ES-Quiz
Et tu Brute: Hmm, Harald Lückner och Stellan Bengtsson?

Support > Sv: Namn på "bubblorna"
Poffa: Vad f**n är XP och Win2000? Några kinesiska piratkopior till Windows 95?

MoDo Hockey > Sv: T- 60 minutes and counting
Poffa: När jag läser såna här saker, efter matchen mellan Växjö Lakers och Halmstad Hammers, så börjar jag undra om Martin Wilde spelar i södra allsvenskan

"Efter onsdagen allsvenska seriepremiär hemma mot Halmstad Hammers, när totalt 9 puckar for runt på läktare och i sekretariatet, så kommer nu säkerheten runt arenan att ses över."

Support > Sv: Namn på "bubblorna"
Paddan: Min gud, jag tror visst att du tog död på den livliga diskussionen...

Support > Sv: Namn på "bubblorna"
65selander: Jäklar, jag som trodde att Win´98 var det senaste. Måste nog ta ett allvarligt samtal med den datoransvarige på detta bygge...

MoDo Hockey > Sv: T- 60 minutes and counting
"One Flyers defenseman, Mattias Timander, has already signed with a team in Sweden, and Clarke said he'll remain there for a full season."

www.courierpostonline.com/news/sports/s091404c.htm

MoDo Hockey > Sv: T- 60 minutes and counting
audiblegiraffe: Nja, det var väl inte på hemsidan utan på en Philadelphiatidnings hemsida som bland annat den informationen gick att läsa.

Luleå HF > Sv: En otråd på Sportsnackiska
Kickan: Hmm, då måste det väl vara jag som är för hederlig, antar jag...

MoDo Hockey > Sv: T- 60 minutes and counting
WarhawK: Tja, när du säger det på det sättet så kan det ju låta som så. Har hört rykten väldigt länge om att Timander har försökt få igenom som villkor i sitt kontrakt att han skulle få bli utlånad till MoDo under en säsong. Äh, förresten, sånt där får du fråga Timander själv om.

· 397 ·
Om Paddan
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Bjästa