Historik
Föregående · 399 · Nästa
Timrå IK > Sv: Matchställ?
Johan J: Som det stod i Sportbladet skulle den vara reklamfri i första matchen på Hovet mot SSK, men om jag tyder artikeltexten rätt så kommer de därefter att "klistra på" reklamloggor på tredjetröjorna.
MoDo Hockey > Sv: I've got a ticket to ride!
yaqop: Mitt senaste spel är NHL 97, sen blev spelen för avancerade för min dator. En riktig superdator jag använder, med andra ord.
MoDo Hockey > Sv: Presskonferens imorgon kl 1130
knaskamilla: Tänk vad man kan göra med genteknik nuförtiden, humrar med plasma-tv...måste se väldigt egendomligt ut i delikatessdisken...
MoDo Hockey > Sv: Presskonferens imorgon kl 1130
knaskamilla: Jag skulle också vilja höra att man presenterar huvudsponsorn för den nya arenan.
Luleå HF > Sv: En otråd på Sportsnackiska
knaskamilla: Jepp, det är det inte många som vet, men så är det.
Luleå HF > Sv: En otråd på Sportsnackiska
Albert Hall: När ett forum tar flera minuter att ladda även fast man sitter på bredband så är det något fel som blivit trasigt.
Eller så är det Raykos temperamentssvängningar som har påverkat hela webbplatsen ;)
Vilket lag blir förresten först med en fjärdetröja?
Eller så är det Raykos temperamentssvängningar som har påverkat hela webbplatsen ;)
Vilket lag blir förresten först med en fjärdetröja?
Motor > Sv: Jaguar drar sig ur Formel 1
Poffa: Bara för att få skriva ett inlägg så var jag ju tvungen att skicka en engelskspråkig länk:
www.formula1.com/news/2225.html
www.formula1.com/news/2225.html
MoDo Hockey > Sv: I've got a ticket to ride!
Åke the Myth: Jaha, det var ju typiskt. Hela Kiprusoffs övergång till TIK hängde ju på att du redan skulle ha haft NHL 2005.
Hmm, undrar om det är försent att höra av sig till Helmut Balderis och Erich Kühnhackl? De giganterna har säkert redan gjort klart med ny klubbadress
Hmm, undrar om det är försent att höra av sig till Helmut Balderis och Erich Kühnhackl? De giganterna har säkert redan gjort klart med ny klubbadress
Timrå IK > Sv: Foppa, Näslund & Salo vs Zäta, Modin & Kiprusoff
Åke the Myth: Jag har sett det genom ärmen på min Wildetröja.
MoDo Hockey > Sv: I've got a ticket to ride!
yaqop: Det kan ju bli så ironiskt att de enda NHL-matcher som spelas under denna säsong är de matcher som spelas med EA:s NHL 2005...
Timrå IK > Sv: Foppa, Näslund & Salo vs Zäta, Modin & Kiprusoff
Dream Team: Märkligt nog så är jag 99,9% övertygad om att det blir match i Kempehallen även utan de där spelarna. Fast riktigt säker kan man ju aldrig vara.
Känns i varje fall skönt att det snart är dags för elitseriepremiär.
Vore väl knepigt om inte denna säsong skulle se ökade publiksiffror i elitserien. Fast samtidigt har folk blivit bortskämda med C+ och matcher på PPV.
Jag ser då i varje fall fram emot 50 oerhört intressanta och ovissa grundspelsomgångar.
Känns i varje fall skönt att det snart är dags för elitseriepremiär.
Vore väl knepigt om inte denna säsong skulle se ökade publiksiffror i elitserien. Fast samtidigt har folk blivit bortskämda med C+ och matcher på PPV.
Jag ser då i varje fall fram emot 50 oerhört intressanta och ovissa grundspelsomgångar.
MoDo Hockey > Sv: I've got a ticket to ride!
knaskamilla: Varför skulle jag vilja ha 21 långa snören på ryggen?
MoDo Hockey > Sv: I've got a ticket to ride!
Poffa: Hmm, så har man ju då hamnat i någon form av dilemma.
Vad passar bäst för en sån högtid som den första hemmamatchen i Kempehallen säsongen 2004-2005, #32 eller #44?
Vad passar bäst för en sån högtid som den första hemmamatchen i Kempehallen säsongen 2004-2005, #32 eller #44?
MoDo Hockey > Sv: I've got a ticket to ride!
Martin S: Jahapp, vad är det man hör, ett solklart fall av diskriminering av rörelsehindrade...
;)
;)
MoDo Hockey > Sv: I've got a ticket to ride!
Deas: Tyvärr har jag inte sett mig nödd och tvungen att införskaffa mig en tågbiljett till en rundresa i Sverige, men sittplatsbunten är uthämtad, så det är väl snart bara att riva bort den första biljetten i bunten.
Tror förresten att om man ser dåligt på ståplats så kan nog bunten fungera som en fin utsiktsplattform.
Tror förresten att om man ser dåligt på ståplats så kan nog bunten fungera som en fin utsiktsplattform.
Café > Sv: Nytt grepp
Dragan 2k: Låter som en succé. Kameran zoomas in mot tangentbordet. Vad skall X skriva den här gången. Skall han/hon tvingas använda delete-knappen eller låter han/hon stavfelet få fritt spelrum?
Skall X lyckas starta 10 nya ämnen även denna dag? Hur mycket kan man egentligen läsa mellan raderna i meddelandena? Hittar man kanske alla silly season-rykten just där?
Skall X lyckas starta 10 nya ämnen även denna dag? Hur mycket kan man egentligen läsa mellan raderna i meddelandena? Hittar man kanske alla silly season-rykten just där?
Frölunda HC > Sv: Vilka kommer?
Dragan 2k: Själv tror jag att han kände att han inte hade ett lika coolt förnamn som sin lillebror och därför var han tvungen att röra sig norrut.
Timrå IK > Sv: Det går tungt
Kalle K: Hmm, jag tycker mig känna igen lite av de där tongångarna från en som kallar sig för brynäsare.
Timrå IK > Sv: Det går tungt
Åke the myth: En bit elkabel och en bild på Hardy Nilsson, det är tydligen den senaste modellen.
Själv använder jag Wildetröjan, fungerar nästan lika bra.
Själv använder jag Wildetröjan, fungerar nästan lika bra.
Timrå IK > Sv: Det går tungt
Åke the myth: Äh, ett stearinljus fastknutet i ett snöre. Sickna kvalitetsgrejor du har... ;)
Timrå IK > Sv: Det går tungt
Åke the myth: Jaha, jag som trodde att han hade mjälten med sig i båset och det var det som var bihanget.
Timrå IK > Sv: Det går tungt
Åke the myth: Låter som en intressant drabbning.
Kommer de att spela med målvakter, eller blir det bara Foppa och Zäta mot varandra?
Kommer de att spela med målvakter, eller blir det bara Foppa och Zäta mot varandra?
MoDo Hockey > Sv: Klart för byggstart av Arenan
Frisco: Tja, du vet det gäller ju att göra arenan liten och intim... ;)
Bör väl ha tappats bort några ord på slutet av meningen, antar jag.
Bör väl ha tappats bort några ord på slutet av meningen, antar jag.
MoDo Hockey > Sv: Klart för byggstart av Arenan
Poffa: Jomenvisst, och i väntan på detta evenemang kan man ju läsa lite länktips, om man vill.
www.ornskoldsvik.se/aktuellt/dokument/documents/ArenafaktaPRESS.pdf
www.byggindustrin.com/news.php?artikel_id=2614
www.skanska.se/skanska/templates/page.asp?id=19705
www.ornskoldsvik.se/aktuellt/dokument/documents/ArenafaktaPRESS.pdf
www.byggindustrin.com/news.php?artikel_id=2614
www.skanska.se/skanska/templates/page.asp?id=19705
MoDo Hockey > Sv: Klart för byggstart av Arenan
Poffa: Men, i och med att man visade ritningarna på årsmötet så tycker jag att de borde kunna lägga upp dessa på hemsidan nu när de tagit första spadtaget till arenan och allt.
Fast det kommer väl, hoppas jag, inom kort.
Den där webkameran skall väl också upp snart, fast när det där "snart" infaller vet man aldrig...
Fast det kommer väl, hoppas jag, inom kort.
Den där webkameran skall väl också upp snart, fast när det där "snart" infaller vet man aldrig...
MoDo Hockey > Sv: Klart för byggstart av Arenan
Poffa: Tyvärr inte, men i och med att de tydligen slimmat ytorna så mycket de kunnat så borde det väl nästan luta åt det hållet.
MoDo Hockey > Sv: Klart för byggstart av Arenan
Poffa: Hade man haft med sig en digitalkamera på årsmötet så borde det ha gått att visa upp skisserna på de olika våningsplanen på arenan. Men nu hade jag ju inte det och tyvärr är inte minnet heller det bästa.
Det enda jag minns är att det skulle vara två cafeterior och två pubar på varje plan.
Ja, plus att man (efter nedslimning av arenaytorna) gjort något som ser ut som "loftgångar" utvändigt så att man skall kunna vandra runt hela arenan inomhus.
Det enda jag minns är att det skulle vara två cafeterior och två pubar på varje plan.
Ja, plus att man (efter nedslimning av arenaytorna) gjort något som ser ut som "loftgångar" utvändigt så att man skall kunna vandra runt hela arenan inomhus.
MoDo Hockey > Sv: Klart för byggstart av Arenan
Poffa: Jäklar, jag blir imponerad. Tommy Salo hade ju inte talat om var den fina bostad han hade skaffat sig i Övik var belägen. Men nu märker jag att hela bostaden är tvåtonad och han visar dessutom ett utmärkt sinne för klass och smak.
MoDo Hockey > Sv: Grattis till Guldet,
knaskamilla: Det är väl trevligt att det finns motståndare som är optimistiska vad gäller vår möjlighet att ta SM-guld. Själv har jag dock tänkt att njuta av de kommande 50 omgångarna av seriespelet kompletterat med x antal slutspelsmatcher innan jag törs göra någon form av utvärdering av hur säsongen gått.
Skratt, gråt, ångest, hett temperament, kyla i avgörande lägen, konstmål, dundertabbar, enorma mängder vätska och oändliga varv med ismaskinen... snart startar äntligen elitseriesäsongen 2004-2005.
Skratt, gråt, ångest, hett temperament, kyla i avgörande lägen, konstmål, dundertabbar, enorma mängder vätska och oändliga varv med ismaskinen... snart startar äntligen elitseriesäsongen 2004-2005.
MoDo Hockey > Sv: Föredettingar
Dragan 2k: "Porslin skulle flyga"...hmm, så du menar att nu när det är dags för säsongsstart så har han bestämt sig för att resa bort ett tag?
Poffa: Du vet väl att det inte hjälper att du skickar hela kameran till Ånge, de kommer ändå inte att framkalla dina digitalbilder snabbare...
Poffa: Du vet väl att det inte hjälper att du skickar hela kameran till Ånge, de kommer ändå inte att framkalla dina digitalbilder snabbare...
MoDo Hockey > Sv: Näslund och Sedinarna ser ut att bli Modoiter i år
knaskamilla: Jo, jag vet att det låter knepigt. Ungefär lika knepigt som att en thailändare som spelat i holländska ligan i ishockey skrivit kontrakt med Frölunda.
MoDo Hockey > Sv: Näslund och Sedinarna ser ut att bli Modoiter i år
knaskamilla: Själv vill jag se en omröstning om hur många som tror på det där ryktet att Kent Forsberg ska träna MoDo.
Själv tror jag att det blir Mattias Karlin.
Själv tror jag att det blir Mattias Karlin.
MoDo Hockey > Sv: Näslund och Sedinarna ser ut att bli Modoiter i år
Salle: Äh, hörrödu, sansa dig nu. Det är inte bra för dig att äta så mycket likörgodis på arbetstid, du blir alldeles för uppspelt.
Du kan få låna några böcker av mig så ska du se att du somnar eller blir snudd på apatisk...
Du kan få låna några böcker av mig så ska du se att du somnar eller blir snudd på apatisk...
MoDo Hockey > Sv: Näslund och Sedinarna ser ut att bli Modoiter i år
Frisco: Klockan är strax efter tjugo minuter över tio på kvällen och platsen är "vid datorn". Duger det?
Luleå HF > Sv: Hur ser Luleå ut i år??
Portello: Hahaha, ok, jag som inte är van att behöva använda hjärnan och därför är den tydligen ännu mer ur funktion än den var tidigare.
Hmm, Martin Wilde kanske?
Hmm, Martin Wilde kanske?
Luleå HF > Sv: Hur ser Luleå ut i år??
Portello: Men, Nobbe har ni väl redan, så honom behöver ni väl inte värva. :P
Luleå HF > Sv: Hur ser Luleå ut i år??
Albert Hall: Hmm, kan du med lite ångest i rösten också förklara att Hlinka är en skitspelare men med Hamilton så vinner LHF guld?
Vill bara göra ett Rayko-test...
Vill bara göra ett Rayko-test...
Luleå HF > Sv: Hur ser Luleå ut i år??
Portello: Eeh, hmm, hur ska jag formulera det här då?
*sjunger riktigt falskt* Snart ses vi aldrig mer, snart ses vi aldrig mer, för ni ska lira i kvalserien...
;)
*sjunger riktigt falskt* Snart ses vi aldrig mer, snart ses vi aldrig mer, för ni ska lira i kvalserien...
;)
HV71 > Sv: The race is on!
OskarB: Man kan kanske säga att de blev ertappade med fingrarna i godisskålen... ;)
Timrå IK > Sv: Intervju med Niklas Wikegård
Kalle K: Eftersom du tydligen lyckats lura i frugan att du var dödssjuk så var det väl förstås hostmedusin som du fick smaka, eller...
MoDo Hockey > Sv: Brynäs-Modo 21/7
AudibleGiraffe: Själv tycker jag att det känns spännande. Som en liten extraförmån för de som faktiskt köpt säsongsbiljett i tid.
Fast iofs så tycker jag att det överhuvudtaget är spännande att elitserien snart drar igång igen. Sen att vi eventuellt måste dras med såna där låglönespelare från något utrikiskt land det är väl sånt man tvingas stå ut med antar jag.
Fast iofs så tycker jag att det överhuvudtaget är spännande att elitserien snart drar igång igen. Sen att vi eventuellt måste dras med såna där låglönespelare från något utrikiskt land det är väl sånt man tvingas stå ut med antar jag.
MoDo Hockey > Sv: Brynäs-Modo 21/7
AudibleGiraffe: Tja, det är väl därför han har planer på att spela i elitserien denna säsong. Då får han ju vila hela säsongen ut...
;)
;)
Timrå IK > Sv: Intervju med Niklas Wikegård
ernie eagle: Riktigt trevlig intervju det där och att döma av bilderna så borde det väl vara en liten "lika som bär"-varning på Wikegård och Skarin.
Eller så har jag glömt att tvätta glasögonen...
Eller så har jag glömt att tvätta glasögonen...
MoDo Hockey > Sv: Brynäs-Modo 21/7
65Selander: Hmm, klart man kan tänka sig att åka till Gävle...om bussen kan hämta upp mig i Umeå vill säga...
MoDo Hockey > Sv: Aftonbladets elitseriebilaga
knaskamilla: Så det var alltså inte mina ögon det var fel på, det inklippta huvudet ser bara så otroligt fel ut. Säkert någon form av voodoo...
Förresten så såg jag att Brynäs NHL-målvakt tydligen i själva verket kommer från spel i Tierp, enligt elitseriebilagan.
Sen så hoppas jag att MoDo någon gång skall komma på att det är otroligt mycket snyggare med matchtröjor med påsydda lagloggor mm än påtryckta dito.
Förresten så såg jag att Brynäs NHL-målvakt tydligen i själva verket kommer från spel i Tierp, enligt elitseriebilagan.
Sen så hoppas jag att MoDo någon gång skall komma på att det är otroligt mycket snyggare med matchtröjor med påsydda lagloggor mm än påtryckta dito.
Tre Kronor > Sv: Hardy
YaQoP: Tror att han kommer att berätta att han och förbundet är överens om ett nytt kontrakt som sträcker sig, först och främst, till år 2025.
Föregående · 399 · Nästa