Paddan

27910 inlägg · 71031 besäkare

Historik

· 400 ·
MoDo Hockey > Sv: Näslund och Sedinarna ser ut att bli Modoiter i år
Salle: Drickbart kaffe, röstar jag på.

MoDo Hockey > Sv: Näslund och Sedinarna ser ut att bli Modoiter i år
knaskamilla: Fram för fler liggplatser på hockeyn!

Luleå HF > Sv: Nyförvärv.
Portello: Hmm, jag antar att hela luleforum består av glädjeinlägg från Rayko idag, eller ännu fler inklistrade artiklar från bangzulu.

MoDo Hockey > Sv: Näslund och Sedinarna ser ut att bli Modoiter i år
knaskamilla: Jepp, en hel bunt sittplatser. Kan vara skönt att ligga och se på hockey efter en ansträngande dag med flumdiskussioner uppe i Umeå.

MoDo Hockey > Sv: Näslund och Sedinarna ser ut att bli Modoiter i år
Poffa: Undrar förresten om Jonte börjat på Posten, för sittplatsbiljetterna var gula den här gången.

MoDo Hockey > Sv: Näslund och Sedinarna ser ut att bli Modoiter i år
Salle: Ja, okej då, det där stället där man hämtar ut paket mm på ICA i Bjästa. Var ju "tvungen" att hämta ut sittplatsko... eeh, jag menar sittplatsbunten... idag.

MoDo Hockey > Sv: Näslund och Sedinarna ser ut att bli Modoiter i år
Poffa: Efter lite samtal vid informationsdisken på någon form av affär där man har lotter och mjölk, bland annat, så ser jag fram emot morgondagens bilder.

Men...man behöver väl inte framkalla bilder tagna med digitalkamera, eller...?

MoDo Hockey > Sv: Näslund och Sedinarna ser ut att bli Modoiter i år
Petey21: Det var tydligen ett tvåårskontrakt som Pierre ursprungligen tecknade med Jokerit.

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,313183,00.html

Timrå IK > Sv: Ang en ev. NHL lockout
Kalle K: Hmm, det känns som att Jonte skulle behöva surfa in på overaktivblasa.nu för att få bukt med sina problem...

Men, lock-out eller inte lock-out, det känns ändå som att den kommande elitseriesäsongen kommer att bli en riktigt intressant sådan.
De flesta elitserielagen har skaffat riktigt intressanta förstärkningar, fast den "riktiga" #32 dök ju aldrig upp i MoDo.

Timrå IK > Sv: Kent "Pick up some garbage" Manderville
Albert Hall: Den 29 september borde det väl, om jag inte minns helt galet, vara 6 månader sedan Manderville lämnade TIK.
Det jag undrar är ifall man skrivit ett vanligt kontrakt med Manderville för den här säsongen och inte ett artistkontrakt, för i sådana fall har man ju inga problem att behålla honom över kvalserie eller slutspel.

MoDo Hockey > Sv: Föredettingar
Martin S: Hmm, var den där Thailändaren verkligen här så länge att han hann med att spela träningsmatcher med MoDo?
Hade för mig att han fick nog efter mindre än en vecka och flyttade söderut.
Någonting med lappsjuka, tror jag det var.

MoDo Hockey > Sv: Bröderna Sedin
Martin S: Men Anders skulle väl, enligt någon artikel, spela i den där märkliga "ligan" i Kanada som skulle ha en ny säsong varje vecka och en massa andra konstiga regler

Timrå IK > Sv: Kent "Pick up some garbage" Manderville
Paddan: Eeh, oerhört egendomlig meningsbyggnad du använder i föregående inlägg, skäms på dig!

Timrå IK > Sv: Kent "Pick up some garbage" Manderville
mike66: Äh, jag snackar givetvis om både ock...för även Ernst måste väl ha någon form av artistkontrakt.

Men den tid som krävs ryms den inom ramen för osäsongen då? Hade för mig att det var en bra mycket längre tidsrymd än så som krävdes för att inte föreningen skulle behöva betala högre skatt och dessutom sociala avgifter på föregående säsongs artistkontraktstid. Fast som vanligt har jag väl fel.

Timrå IK > Sv: Kent "Pick up some garbage" Manderville
Janken: Han är alltså kontrakterad på artistkontrakt denna säsong. Hade han inte artistkontrakt även förra säsongen? Hade för mig att det av skattetekniska skäl inte gick att skriva artistkontrakt med samme spelare två säsonger på raken.

Timrå IK > Sv: Kent "Pick up some garbage" Manderville
mike66: Ajdå, så det var ironisk du försökte vara, jaja, tydligen jag som inte förstod det ;)
Men vad gör Manderville på andra sidan Atlanten egentligen, jobbar som sopgubbe?

Timrå IK > Sv: Kent "Pick up some garbage" Manderville
mike66: Äh, värva Ernst Kirchsteiger vetja, då ska du se att det blir ordning på torpet...

Luleå HF > Sv: Hur ser Luleå ut i år??
Dysso: Ajdå, är CSN-handläggarna så hårdhänta i Luleå att du måste slåss med de för att få ut några pengar, det lät ju illa...

Luleå HF > Sv: Hur ser Luleå ut i år??
Portello: Äh, elitseriestarten är väl inte så viktig. Det är ju Dreamteam-starten som är mer viktig ;)

Oj, är det bara åtta dagar kvar, har tydligen lämnat längtan efter elitseriehockey på någon buss mellan Umeå och Övik, antar jag. Fast det ska bli intressant att se hur mycket vi förlorar med mot Brynäs.

MoDo Hockey > Sv: Bröderna Sedin
Kalle K: Tja, kunde väl vara värt att prova, eller så gör jag en fältstudie först genom att vandra runt med insamlingshink på bussen upp till Umeå...

MoDo Hockey > Sv: Bröderna Sedin
65Selander: Hmm, för egen del verkar kostnaderna ha ökat lavinartat medan "lönen" nästan gått åt motsatt håll.

Vad gäller MoDo Hockeys ekonomi så sade man på årsmötet att man genast skulle göra en översyn av ekonomin, till stor del pga fjolårets stora ökning av utgifterna på spelarlöner pga alltför stor spelaromsättning och självklart signerandet av kontrakten med Svartvadet och Hasse Jonsson. Fast med tanke på medias skriverier om att Salo skulle ha 300.000 kr i månaden i lön så kanske man måste börja gå runt med insamlingshinken...

MoDo Hockey > Sv: Bröderna Sedin
65Selander: Klart jag tror på allt som står i AB, för allt som står i skvallertidningar är ju korrekta uppgifter till 100%...

MoDo Hockey > Sv: Bröderna Sedin
65Selander: Tja, de gör väl som Korhonen och "gråter ut" i tidningarna ;)

Café > Sv: Nu var det avgjort...
Sannes: Tja, det blir väl lätt så kanske när man spelat för något som låter som en aktionsgrupp för homosexuella: Man United
;)

Café > Sv: Nu var det avgjort...
Sannes: Hmm, betyder det då att Beckham blir "the best a man can get" ?

Café > Sv: Nu var det avgjort...
Kickan: Äh, nu tänkte jag mer på hans insats som Willy Wonka i den kommande filmen om chokladfabriken jämfört med Gene Wilders insats i filmen från 1971.

Café > Sv: Nu var det avgjort...
Kickan: Tja, jag har förstått att det är någon form av konsensus bland den kvinnliga befolkningen vad gäller Johnny Depps dragningskraft.
Att jämföra Gene Wilder och Johnny Depp är väl heller inte så särskilt lätt, antar jag.

Café > Sv: Nu var det avgjort...
Kickan: Johnny Depp blir onekligen intressant att se i Tim Burtons version av Charlie and the Chocolate Factory.

Luleå HF > Sv: En otråd på Sportsnackiska
Albert Hall: Hehe, det var ju ytterligare en färgstark "profil" det där. Yrar något om huruvida Mertzig är hockeyinvalid innan jul och publicerar sedan en krönika om det eventuella Hlinka-signandet.
Märker att man inte behöver alkohol för att bli förvirrad, det räcker tydligen med att läsa några inlägg av rayko eller någon annan "stjärna"...

MoDo Hockey > Sv: Timander
Foldron: Jo, Timander ser ju ovanligt uppsluppen ut på lagfotot, eller rättare sagt ungefär lika nollställd som i vanliga fall, så det är väl bara att trycka upp en tröja med #3 Timander på.

För övrigt tycker jag att det är märkligt att Zakke fortfarande inte verkar ha tagit ut ryggplattan ur kartongen som den kom i...

Luleå HF > Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello: Hmm, jag har lite svårt att förstå varför han skulle ner och tv-pejla på Kreta. Kan inte bli mycket till pejling där nere...eller så är det kanske just det det blir...

MoDo Hockey > Sv: Ser mitt huvud litet ut i den här tröjan?
Petey21: Man har lite guldfärgade linjer på tröjorna och damaskerna vilket genast fick mig att tänka på Minnesota. Om jag inte minns helt galet så sade man väl från Frölundahåll också något om att man "snott" grunddesignen på retrotröjorna från Minnesota

MoDo Hockey > Sv: Ser mitt huvud litet ut i den här tröjan?
Har hört rykten om att man har förberett tröjorna för rullreklam, ifall det skulle bli NHL-lockout. På så sätt kan man få plats med fyra gånger så mycket reklam på tröjorna...

MoDo Hockey > Sv: Ser mitt huvud litet ut i den här tröjan?
Petey21: Nepp, har tyvärr ingen tillgång till dylika moderniteter. Här kör jag ju med en lätt elektrifierad skrivmaskin.

Jepp, Timander var med på bilden, placerad mittemellan Hasse Jonsson och Snygg-Janne på översta raden. Niklas Johansson också med på kortet, i övrigt är det väl den dagsaktuella truppen (ja förutom Bryan Muir)

Lite ytterligare reklammärken på tröjan, förutom de som syns på spelarkorten. Coldsped har köpt reklamplats mitt emellan MoDo-märket och Holmen-reklamen. Toyota-reklam på ärmarna och Alvis-reklam på byxorna. Den sistnämnda reklamen torde väl ändras nu när Alvis Hägglunds byter namn.

MoDo Hockey > Ser mitt huvud litet ut i den här tröjan?
Så har man då varit och inhandlat tidningen Hockey:s elitseriespecial för att ha något att bläddra igenom på bussresan hem till Övik. Döm om min förvåning när jag ser att MoDo trist nog gjort en LHC. Man har alltså klistrat Tommy Salos huvud på det ställe där Robert Öhmans huvud borde vara, med andra ord har Robert Öhman på något knepigt sätt blivit Tommy Salo. Ser dessutom ut som om Salo blivit utsatt för någon form av huvudkrympning.

För övrigt så ser det ut som att Frölunda har snott Minnesota Wilds färgschema...

MoDo Hockey > Sv: Modo - Skellefteå
Tydligen blir det en intervju med Wernblom på MittNytt om en liten stund.

MoDo Hockey > Sv: Modo - Skellefteå
Poffa: Äh, vadå som vanligt inget. I matchen mot Löven gjorde Söderberg mål på assist från MaJo, det du...

MoDo Hockey > Sv: Modo - Skellefteå
Albert Hall: Vad jag kunnat förstå, av de väldigt fåtaliga ord som står på den del av Skellefteås hemsida som är tillgänglig för ickemedlemmar, så är Wernblom skadad. Fast jag kanske har missförstått allt.

MoDo Hockey > Sv: Zajkowski
knaskamilla: 4000:-, det var ju ett hutlöst pris, ingick det då en tur i Peter Åslins rullstol?

För övrigt så måste väl fotografen i varje fall ha lyckats riktigt hyfsat med ett kort, fast det kanske bara har med tröjnumret att göra...
www.modohockey.se/bilder/spelare/2004/975.jpg

MoDo Hockey > Sv: Zajkowski
knaskamilla: Äh, vadå, boken "Den mångkulturella skolan" har legat uppslagen på sidorna 14-15 i minst en timme, så visst läser jag...


Brynäs IF > Sv: Brynäs - TPS Åbo
65Selander:

Lille Pelle är stormande glad, han skall snart iväg på Selanders hockeyskola och skjuta på puckar, han har verkligen förberett sig så gott han kan...
user.tninet.se/~wbg403m/tantvass/vapen.jpg

MoDo Hockey > Sv: Föredettingar
NuMo: Inte undra på det, att döma av framsidan på någon sån där skvallertidning (nu talar jag inte om Aftonbladet eller Expressen) så slits han mellan två brudar, Anine Bing och Emma Andersson. Snacka om tungt...

MoDo Hockey > Sv: Föredettingar
Poffa: Jag tolkade det som: "Den där jävla Börje Johansson, han ska ha en fet smäll..."
Eller såg jag fel match, kanske

MoDo Hockey > Sv: Zajkowski
Frisco: Hahaha, nja jag hade inte direkt några tankar på det. Däremot känns det väl lagom kul med seminarium från kl 16 på en torsdag.
Fast hoppar du in istället för mig på seminariet om Utvecklingspsykologiska teorier, och givetvis gör en VG-insats, så kanske jag hinner upp till Luleå... ;)

MoDo Hockey > Sv: Zajkowski
Frisco: Tja, idag har det väl varit mindre att göra än vanligt, tack vare Öviks Buss som inte kan hålla reda på sina busschaufförer och därmed lyckades ordna så att jag missade den enda obligatoriska föreläsningen/seminariet denna vecka, vilket i sin tur innebär att jag måste genomlida någon form av restseminarium på sen eftermiddag och kväll den sjunde oktober. Måttligt road.

Så, nu har jag fått klaga färdigt, för stunden, tror jag...

MoDo Hockey > Sv: Zajkowski
Frisco: Hmm, nej, min tröja förblir beigebrun även under reklampauserna ;P

MoDo Hockey > Sv: Zajkowski
Frisco: Hmm, undrar om han klarar av frågan om vad pasta heter på italienska?

När du ändå har plockat fram Zakke-tråden så är det väl lika bra att publicera en spelarbild.

www.modohockey.se/spelare_visa.cfm?id=704&sasong=7

Reklamtätt värre vid axel- och halspartiet på de nya tröjorna.

Luleå HF > Sv: Målvaktstränare klar.
Albert Hall: Aha, så Micke har alltså värvat en "olycksbroder" från Lövens gamla sportkommitté.

www.rodang.ac.se/~janhof/sportkommitten_001028.jpg

Linköpings HC > Sv: Grattis hockeyälskare!
bobbe: Lite inspiration från komediserien Spin City:

Matchens lirare i Cloetta Center - Chocolate Jesus

;)

· 400 ·
Om Paddan
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Bjästa