Paddan

27910 inlägg · 71031 besäkare

Historik

· 401 ·
Support > Sv: Besvara-funktionen...
65Selander: Äh, den är väl inte van med så många ångestfyllda one-liners som det förekommit på den senaste tiden, så den har väl helt enkelt slutit sig inom sig själv och vägrar att svara... ;)

MoDo Hockey > Sv: Hlinka
Poffa: Osmo blev väl proffs på filtvärmning under tiden i MoDo, har jag för mig.

Hmm, utvecklades Tåjtimaa i Lule eller blev det även där en stagnerande formkurva, minns inte riktigt?

MoDo Hockey > Sv: Papper, stan är full av papper...
Poffa: Äh, det är väl bara drygt 50.000 biljetter som skall skrivas ut och med den takten som de skrevs ut under slutspelet så torde vi nog hinna börja köa till invigningen av den nya arenan innan biljetterna är färdigutskrivna.

MoDo Hockey > Papper, stan är full av papper...
Någon som har en aning om när det är tänkt att de skall skicka ut sittplatsbiljetterna? Biljettskrivarna torde väl jobba för högtryck med tanke på de kopiösa mängder biljetter som skall skrivas ut.

Slutar väl med att man får hämta ut biljetten i biljettkassan inför varje match...

MoDo Hockey > Sv: Ze njo wäbbpäjdsch
knaskamilla: Det kanske är just sånt man eftersträvar. Eller så är det så enkelt att man inte tänkt efter före...
Då hade nog faktiskt till och med ett PHP-forum funkat bättre än det här hemmabygget.

MoDo Hockey > Sv: Ze njo wäbbpäjdsch
knaskamilla: Tja, med tanke på att biljetthanteringen tog ett steg tillbaka så blev man väl inte förvånad att utvecklingen skulle visa sig vara en hoppborg utan kompressor. Jag känner mig lurad på mitt Mekkano, istället fick jag en kotte och tre avbrutna tändstickor.

MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Frisco: Hmm, är ÅK TÅG någon form av avknoppning från BK TÅG?

MoDo Hockey > Sv: Ze njo wäbbpäjdsch
Albert Hall: Äh, du får väl låta bli att skriva det inlägget på Skellefteås forum istället...

MoDo Hockey > Sv: Ze njo wäbbpäjdsch
Albert Hall: Som jag har fattat det så skall det inte behövas, men som medlem i MoDo Hockey får man tillgång till fler "rum" eller funktioner på forumet.

Hmm, angående det där med buggarna har jag på känn att Poffa snart kommer att poppa in och käckt utbrista, likt en svensk ylande på amrikanska, "Hate to say I told you so...".

MoDo Hockey > Ze njo wäbbpäjdsch
Det synes mig att det är något i görningen, för tydligen hamnar man hos Webcom när man försöker att besöka modohockey.se.
Återstår att se om det blir en utveckling, inveckling, avveckling eller kanske någon form av förveckling.
Verkar i varje fall som att PHP-forumet är nära, på både gott och ont.

MoDo Hockey > Sv: Retrotröjan...
Frisco: Skanska Arena borde väl ändå passa ganska bra, för kaffet i kioskerna är väldigt ofta misstänkt tjärliknande i både konsistens och smak.

MoDo Hockey > Sv: Retrotröjan...
Frisco: Eeh, själv går bara tankarna till eventuella huvudsponsorer till arenan. Måste nog formatera om hårddisken så jag kommer på andra tankar...

Café > Dead like me
Sitter just nu och tittar på, vad som verkar bli, en av mina favoritserier i fortsättningen: Dead like me eller "Mitt liv som död" som SVT döpt serien till.

Underbar humor om "livet efter döden". Gör väl inte saken sämre att Paddan är med i första avsnittet...

Lite information om serien finns på följande länkar:
www.deadlikeme.tv/index.php
svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=19227

Men torsdagar vid åttatiden är inte en direkt idealisk tid mitt under hockeysäsongen. Typiskt att videon är riktigt kass och den där inspelningsbara DVD:n verkar ligga ljusår bort. :/

MoDo Hockey > Sv: Klart för byggstart av Arenan
Poffa: Med tanke på hur svårt man verkar ha haft att släppa Fjällräven-spåret så lär det väl trots allt bli en Fjällräven Arena. Men jag hoppas givetvis att något betydligt kapitalstarkare bolag blir huvudsponsor.

MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Salle: Sånt hade vi faktiskt också när jag läste tyska på Umeå Universitet, för drygt tio år sedan, kom jag alldeles nyss på.
Hmm, undrar varför man behöver ha en 3,5 timmars föreläsning om sånt? Har bandspelarna blivit så mycket mer avancerade?

MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Frisco: Jahapp, så var den här trevliga kvällsunderhållningen överstökad.

Kanske bäst att studera insidan av ögonlocken en stund så man är "pigg och utvilad" när Lev Semjonovitj Vygotskijs insatser skall diskuteras. Undrar förresten vad man gör i ett röstlabb, är det något sånt som Bush använde för att vinna förra valet?

Timrå IK > Sv: Jesus kommer - verka upptagen
Bert Callaway: Så det är alltså Willy Wonka som gett oss Maraboustorken. Nu undrar jag bara var Kinderhönan är...

MoDo Hockey > Sv: Omröstningen
Jag har ännu inte hunnit sätta mig in i sakfrågan och därför kan jag heller inte avlämna något svar i omröstningen, för det enda tänkbara alternativet: "Jag tycker som han till vänster skulle ha tyckt om han suttit där jag sitter" fanns inte med i alternativen.

Däremot skulle jag kunna tänka mig en omröstning om vilken av mina böcker, i den nya kurslitteraturen, som låter tråkigast...

Luleå HF > Sv: En otråd på Sportsnackiska
Kickan: Tja, svart sägs ju ska göra underverk med formen, så Skellefteås "mirakeltrasa" till matchtröja kanske kan göra underverk. Eller så gäller detta bara under en viss begränsad tid

Luleå HF > Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello: Gnugga för Tavve...så alla spelarna var alltså anställda i något fiktivt städbolag...

Luleå HF > Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello: Hehe, fast då tycker jag att ALF-kalsongerna var roligare.

www.irielion.com/irie/alf_t-shirts_and_posters.html

Luleå HF > Sv: En otråd på Sportsnackiska
Hälge: Jo, jag antar att det var riktigt välljud som spred sig från logar mm när dessa lustiga sällskap stämde upp.

www.tradera.com/auction/aid_7520812
www.tradera.com/auction/aid_7521393
www.tradera.com/auction/aid_7519701
www.tradera.com/auction/aid_7519659

Luleå HF > Sv: En otråd på Sportsnackiska
Eftersom det är lördagkväll så kan jag väl vara snäll och bjuda på ett trevligt länktips:

www.omodern.com/

Luleå HF > Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello: Hahaha, tackar, tackar, äntligen någon som vet att uppskatta mig som det geni jag ju verkligen är...

Luleå HF > Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello: Tja, det är en sån enorm rikedom så så mycket pengar har jag nog aldrig sett.
Hmm, tårtätning kanske? ;)

Luleå HF > Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello: Hmm, 47 kronor, det måste väl räcka till en hel säsong ute på bilparkeringen vid Coop Arena. Eller har du numer tillåtelse att beträda arenan? ;)

Frölunda HC > Sv: Frölunda-Leksand
MoK: Tja, det var bara att se lite allmänt vad folk kan tänkas betala för de olika spelarnas tröjor.
Kallios tröja verkar ju inte direkt bli billig i varje fall, vilken överraskning ;)

Frölunda HC > Sv: Frölunda-Leksand
Dragan 2k: "Får får man alltid..." Hmm, knepiga presenter som folk ger dig ;)

Förresten, för att vara seriös, går det att se någonstans vad de tidigare tröjorna som auktionerats ut har gått för? Hittar inget på den officiella hemsidan.

Olympiska spelen > Sv: Paolo Roberto
NuMo: Undrar om det kanske kan ha varit denne norske legendar:

www.nrk.no/sport/fotball/2194559.html

Café > Sv: Rinksite
Frisco: Jepp, det var tydligen det enda sättet att nå en topplacering. Känner mig mobbad... ;)

Café > Sv: Rinksite
Sannes: Nja, jag blev mailbombad av den där kylige mannen som misshandlar golfbollar.

Frisco: Äntligen en tabell där jag får ligga först...

Café > Sv: Rinksite
Bert Callaway: Eftersom du tjatar så smyger jag väl med jag också, osynligare än vanligt.

Timrå IK > Sv: Rosa overaller på premiären?
65Selander: Tja, så klarblå som den där tröjan var så är det klart att den kommer att synas...

Café > Sv: Huka er Tjuvjägare i Härjedalen!
Kalle K: Hmm, det där måste väl vara en annons för någon av Hästen Hockeys matcher. Skall man kanske tolka det som att de är lite av en dark horse?
Förresten, betyder polisklädseln att det är Rådbjer som dömer matchen?

HV71 > Sv: The race is on!
Dysso: Hmm, varför är man bara "A buse" när man får en 10 minuters utvisning, när de "Går Av (på) - Mitten" borde de väl också vara "A buse"...

MoDo Hockey > Sv: Forsberg och Timander klara?
Icing-Ove: Om matcherna skulle vara oavgjorda vid 60 spelade minuter vidtar så en ölhävning lagen emellan för att finna ett segrande lag. Fast, det kanske är bäst att plocka bort askfaten från borden...

MoDo Hockey > Sv: Forsberg och Timander klara?
Albert Hall: Vad jag förstår så har man först nu börjat att titta på hur lönetaket påverkar arbetet i klubbarna i NBA och NFL. Men ett faktum torde onekligen vara att de rika klubbarna är de som protesterar mest. Klubbar som Tampa Bay, Calgary och Minnesota ligger i dagsläget klart under den föreslagna nivån på lönetaket medan exempelvis Colorado nog spräcker lönetaket redan om man bara räknar de fem bäst betalda spelarna.

NHLPA:s senaste förslag är bland annat en form av lyxskatt där klubbar som har lönekostnader på mer än 40 miljoner USD skulle dömas att betala denna lyxskatt, något som Gary Bettman helt motsatt sig.

Frölunda HC > Sv: Auktioner
MoK: Hmm, nu kanske jag är alldeles för nyvaken, men borde man inte kunna lägga ett bud på 1000 kronor om man har utgångsbudet på samma belopp? Så har vi i varje fall i vår tröjauktion, fast där kanske man inte fattat att så ska man inte kunna göra...

MoDo Hockey > Sv: Forsberg och Timander klara?
Albert Hall: Det finns ju fortfarande gott om tid att lösa denna situation, men det verkar ändå vara ganska låsta positioner. Idéen med ett tak för de totala lönekostnaderna i ett lag verkar fortfarande vara huvudidéen från NHLs sida och där är NHLPA stenhårda och säger att något sånt kommer man inte att acceptera.
Frågan är ändå hur man ska lösa det hela, mycket av den eskalerande löneutvecklingen har tagits ut från åskådarna. Om jag inte minns helt galet så har t.ex. biljettpriserna i NHL ökat med drygt 400% under de senaste tio säsongerna.

Men det blir intressant att se vilken sida som får ge med sig först, OM de nu lyckas att undvika en lockout.

MoDo Hockey > Sv: Forsberg och Timander klara?
Martin S: Aha, intressant, lär väl komma mer och mer av den varan ju närmare vi kommer den 15 september.

MoDo Hockey > Sv: Forsberg och Timander klara?
Paddan: Äh, gammgubbe, du är alldeles för trött, gå och lägg dig och försök inte att "debattera" på sena kvällskröken...

MoDo Hockey > Sv: Forsberg och Timander klara?
Icing-Ove: Jag tror själv inte att man kommer att plocka in sådär många spelare, eftersom man under fjolårssäsongen av en eller annan anledning tvingades ha 27 spelare på avlöningslistan. Från officiellt håll har man sagt att en så stor spelartrupp kommer man inte att ha denna säsong, även om finansieringen av de nytillskott till truppen som det handlar om säkerligen skulle kunna fixas med riktad sponsring.

Hur ser förresten NHL-lagen på de spelare som har kontrakt? Kan de tvinga dessa spelare att spela i AHL eller någon annan farmarliga däröver och därmed blockera en tänkbar övergång till ett lag i Europa?

Till slut en liten ytterligare länk om CBA-osämjan:
www.tsn.ca/nhl/news_story.asp?ID=96389&hubName=nhl

MoDo Hockey > Sv: Forsberg och Timander klara?
Icing-Ove: Verkar just nu som att man inte rört sig nämnvärt mycket närmare varandra än tidigare. NHLPA har tydligen förkastat de sex nya förslag som NHL lagt fram, på grund av att man anser att dessa fortfarande innehåller en "hard salary cap".

Frölunda HC > Sv: Auktioner
MoK: Aha, våra originalmatchtröjor brukar ha utgångsbudet 800 kronor, tack och lov har ingen velat betala mer än så för de tröjor jag lyckades korpa åt mig... :)

Frölunda HC > Sv: Auktioner
Dragan 2k: Vad är det för utgångsbud på era originalmatchtröjor?

Frölunda HC > Sv: Auktioner
Dragan 2k: Hehehe, kunde inte låta bli när jag såg möjligheten.

Frölunda HC > Sv: Auktioner
Dragan 2k: Hmm, det där låter misstänkt likt en reklam för försäljning av tröjor.
Stäng av Dragan...
;)

MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Frisco: När jag var liten, ja alltså åldersmässigt, så hade en av kompisarna en cykel som liknade denna:

www.nemusclebikes.com/RC71apples.JPG

Efter att, under två provcyklingar, i hög fart dammat rakt in i stängslet vid vår lekpark upptäckte jag att det tydligen gick att få in någon form av friläge på cykeln.

MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Frisco: Hmm, då känner jag att jag måste bidra med en länk så att du vet hur du ska piffa upp cykeln och vinna respekt hos kidsen. Kan kanske kännas som att flyga det med, vem vet...

www.fossilfool.com/down-low-glow.htm

MoDo Hockey > Sv: Reapriser...
Poffa: Hmm, det står ju faktiskt "extra pris", borde det inte betyda att biljetterna till matchen mot TIK har blivit 50 kronor dyrare än det tidigare priset... ;)

· 401 ·
Om Paddan
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Bjästa