Historik
Föregående · 78 · Nästa
Timrå IK > Sv: Djurgården - Timrå IK 2007-02-15
pratarn: Nja. Det är väl Webradion, Swehockey, Hockeyligan, Canal+ och SR som gäller ;)
Café > Sv: R.I.P Johanna Sällström
Visst är det tråkigt och tragiskt. Dödsorsak skulle ju kunna vara överdos, eller någonting annat.
Timrå IK > Sv: Efterlysning!
AmbrooVi kan göra ett byte. Du får min fantastiskt anrika femstjärniga matchtröja (med snörning kring halsen och allt) mot......ja....ska vi säga en butelj? ;) Men då ska det gå fort........ Inga krusiduller......
Timrå IK > Sv: Apropå inget
Ambroo: Ett positivt och klokt beslut av Anton. Det sägs att Backlund också är en klok man. Beslut tas i morgon.
Jonte har ingen bra form och bör därför vila istället för att matcha på som vanligt.
Eller vanligt och vanligt. LG Games brukar hålla mycket bra klass. Så det är ju ingen lek direkt. Efter allt vad Jonte gått igenom vore väl det bästa i hans fall att vila upp sig. Det tyck´ja.
Jonte har ingen bra form och bör därför vila istället för att matcha på som vanligt.
Eller vanligt och vanligt. LG Games brukar hålla mycket bra klass. Så det är ju ingen lek direkt. Efter allt vad Jonte gått igenom vore väl det bästa i hans fall att vila upp sig. Det tyck´ja.
Timrå IK > Sv: Malmö-TIK
Många verkar glömma bort att vi har spelat en till två matcher mer än lagen under oss.
Tre poäng är det som gäller på lördag om jag ska kunna andas ut. Tyvärr möter vi Mora. Jag ser det som en helt öppen match.
Frågan är om det överhuvudtaget går att förlora i de gamla tröjorna?
Jag kräver fullsatt. Jag kräver att Regin och Warg spelar. Frågan är då vilka andra som faller bort? Bara det är olidligt spännande.
Vem sjunger nationalsången? Blir det någon? Kommer Olle ha en låda på magen (trumvirvel), vad blir det för Tifo? Kommer Jimmy Hammare bete sig som vanligt? Hur många fickpluntor blir det? Kommer alla åskådare stå upp? Ska jag lira någon musik? Frågorna är många, svaren få.
Vi får se.
Tre poäng är det som gäller på lördag om jag ska kunna andas ut. Tyvärr möter vi Mora. Jag ser det som en helt öppen match.
Frågan är om det överhuvudtaget går att förlora i de gamla tröjorna?
Jag kräver fullsatt. Jag kräver att Regin och Warg spelar. Frågan är då vilka andra som faller bort? Bara det är olidligt spännande.
Vem sjunger nationalsången? Blir det någon? Kommer Olle ha en låda på magen (trumvirvel), vad blir det för Tifo? Kommer Jimmy Hammare bete sig som vanligt? Hur många fickpluntor blir det? Kommer alla åskådare stå upp? Ska jag lira någon musik? Frågorna är många, svaren få.
Vi får se.
Timrå IK > Sv: Malmö-TIK
RocknRolf2: Spelar ingen roll vilket lag man än möter. Saknas det tre centrar är det mycket svårt att vinna. Det mesta pekar mot en relativt säker förlust.
Chansen finns om Backe spikar igen, Jonte hittar målet igen och Pärssinen gör en strålande comeback. Det är vad vi får hoppas på. Men alla måste ju svara för en helgjuten insats om vi ska ha någon chans till poäng. Det är ju lite så det känns inför kvällens nagelbitare.
Chansen finns om Backe spikar igen, Jonte hittar målet igen och Pärssinen gör en strålande comeback. Det är vad vi får hoppas på. Men alla måste ju svara för en helgjuten insats om vi ska ha någon chans till poäng. Det är ju lite så det känns inför kvällens nagelbitare.
Timrå IK > Sv: Agera Nubben?
Skarin: Har dessutom skygglappar. Kan bara titta rakt fram, ej vrida på nacken.
Timrå IK > Sv: Agera Nubben?
Ambroo: Det som inte kommer fram ur den statistiken kring Ungern-keepern är att han är blind på ena ögat.
Timrå IK > Sv: Kontraktsläget
Ambroo: Tror som sagt att det där är en jobbig typ av homosapiens, svår att ha och göra med. Lite av en chans-värvning då det lär bli fågel eller fisk.
Nästa säsong behöver vi en mer rutinerad, äldre klassback att kunna förlita oss på. En Sjödin- eller Timander-variant.
Nästa säsong behöver vi en mer rutinerad, äldre klassback att kunna förlita oss på. En Sjödin- eller Timander-variant.
Timrå IK > Sv: Kontraktsläget
Ambroo: Hockey är bra konstigt. Malmö, vilken högoddsare. Jaja....... Både Marttinen och Cassel blir väl spelklara till matchen i morgon och hänger varsin puck.
Timrå IK > Sv: Jonte bör tacka nej till Lg games
Precis som Kenta var inne på i Canal+ studion kan ju inte Bengan gått efter den senaste tidens matcher när det gäller laguttagningen av Jonte och Warg. Bengan kanske kan få fart på dem, menade han.
Ska bli mycket intressant att följa hur det här påverkar oss med fyra spelare i Tre Kronor (4 matcher) inför avslutningen av serien och i det eventuella slutspelet. På något sätt tror jag ändå att betydelsen blir positiv för oss.
Ska bli mycket intressant att följa hur det här påverkar oss med fyra spelare i Tre Kronor (4 matcher) inför avslutningen av serien och i det eventuella slutspelet. På något sätt tror jag ändå att betydelsen blir positiv för oss.
Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
actionleif: Hurredu Börje........ Det är klart att Hockeykväll med saft och bulla lockar dit celebert besök ;)
Timrå IK > Sv: 4-4 spel
the_dude: Samtidigt ska vi ju komma ihåg att HV hanterar pucken på ett mycket bra sätt vid 4 mot 4 ikväll. Ändå skapade vi två jättelägen med Hallin och Jonte i spetsen.
Lag med mer puckskickliga spelare än det andra får ju mer att säga till om vid sådana tillfällen. Kan ju vara en grej......
Lag med mer puckskickliga spelare än det andra får ju mer att säga till om vid sådana tillfällen. Kan ju vara en grej......
Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Talangscouten: Stämningen i lördags var riktigt dålig. Men det har sina förklaringar. Inramningen måste få vara dålig den också någon gång. I och med Anrells Hockeyresa så hoppas jag starkt på att det blir bra tryck ikväll. Anrell ska man inte göra narr av ;)
Nej, jag tror på bra tryck och seger ikväll. Kalla mig idiot.
Nej, jag tror på bra tryck och seger ikväll. Kalla mig idiot.
Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Laken: Framgång föder framgång. Är man ett topplag så är man.
Timrå IK > Sv: Domarnivån
Åke the Myth: Det är mkt som är löjligt när det gäller zebrorna. Men regeln om att man inte får slå klubben i isen på ett provocerande sätt är ju ganska självklar. Det där är ju oxå en bedömningsfråga för domherrarna.
Timrå IK > Sv: Domarnivån
actionleif: "Kanske det väger in lite att Sanny daskade klubban sin i isen när han skrek mot domaren".
Exakt. Så var det.
Exakt. Så var det.
Föregående · 78 · Nästa
Luleå HF - Frölunda HC 4-2
Brynäs IF - Skellefteå AIK 3-3
Djurgårdens IF - Timrå IK 3-1
Mora IK - IF Malmö Redhawks 3-4
HV 71 - MODO Hockey 2-3