1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581017 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - HV 71 2007-01-29

826536 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Hahl Bundy: Ut med domaren och in med Nalle Puh, eller? Han var förmodligen den bästa jag sett den här säsongen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Janken: Precis! Han hade känsla och timing. Och framför allt, det fick vara lite kamp dvs som hockey ska vara.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Janken:

För att vidareutveckla så tyckte jag även att han hanterade de "tuffa" spelarna bra....
Då menar jag Sanny, Styf, Mange, Jämtin, Ward m fl...
Dom fick spela tufft och fysisk så länge dom gjporde det juste. Vilket jag kan uppskatta från publikplats.. Härligt med fysisk hockey.
Men han tog ut dem när dom spårade ur...

hem.bredband.net/hundhona
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Hahl Bundy:

Näha!

Vilken är den bästa domaren du sett i E-on arena denna säsong då?

Gårdagens domare var nog så klockren som det går att vara...
(Särskilt eftersom Jimmy förklarade det där med 5min = automatiskt GM)
Det var väl det jag reagerade på..

Men det går inte att klanka på det ens..
Wargen hade hög fart och hoppade när han tacklade= farligt (Odiskutabelt)
Spelaren däckade (odiskutabelt)

Sen att han kanske missade en bentackling, men å andra sidan så missade han minst två, ganska grova hakningar som Hallin stod för. (Jag var säker på att han skulle blåsa) Sen såg jag minst en rejäl tjyvsmäll från Mange som han missade.
Men inte ens en domare har ögon i nacken.


hem.bredband.net/hundhona
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Maggan: Ja, men det är ju lysande att ni tycker att han var den bästa ni sett.
Jag är inte benägen att hålla med, däremot var han bättre än en del svenska domare.

Tycker fortfarande att han inte hängde med alla ggr o tog en del konstiga utvisningar o missade grovt ibland pga att hans blick var nån annanstans, tex bentacklingen i 2:a per.

Han får nog fler chanser o det kan jag oxå tycka vara bra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Maggan:

Låter lovande, eftersom jag kommer att få nöjet att se honom ikväll! :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Hahl Bundy: Måste säga att domaren var den bästa jag har sett i E.on arena i år! Tyckte att han var klockren.
Han får mer än gärna dömma fler matcher i Timrå!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
El Aka Ali:

Kort svar på din korta fråga angående ägarfrågan om Kinnarps Arena. HV71 Fastighets AB äger KA. HV71 äger HV71 Fastighets AB till 100%.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
JimmyH:
Aha! Då kostade alltså upphoppet 5+gm!
Okej då kan jag väl inte ens klaga på det då!

hem.bredband.net/hundhona
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
actionleif: Iofs, men nu stod det en ny fräsh Jimmy H i klacken. (8^(/)
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
73Sjöbba: Det jag blev besviken på var att Lindqvistskägget var borta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
JimmyH: Jag såg att du hade klippt dig, vad fin du blev!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Janken: "Fem min.. Ja enligt regelboken.
Men matchstraff... Njaääää! Jag är skeptisk!"

Fem minuters utvisning är ju numer automatiskt matchstraff.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Hahl Bundy:

Jo! det är ju så med retstickor... Att man hatar dom när dom spelar i motståndarlaget!
Till skillnad från Kåberg och Ledin så tycker jag att Jämtin är en bättre hockeyspelare.
Sen har all retstickor svårt att hålla rätt nivå. Då måste tränaren ta sitt ansvar och bänka dem.
En som jag älskade att hata på sin tid var Bulan Berglund..
Han kunde retas han!


hem.bredband.net/hundhona
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Bo Bly: Det är nog endast Kenta själv som kan avgöra hur han känner inför avslutningen på denna säsongen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Janken: Jo, det är sant. Hallin o Jämtin var på varann ganska bra.
Men efter Jämtins 10 min, såg jag inte av honom nåt mer. Det var ju positivt.
Sen ska det finnas nån i motståndarlagen som man inte ska gilla, det gillar jag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Hahl Bundy:

Jag kan kommentera Clownen från Schweiz!

Jag tycker att han var rätt okej!
Blåste inte så fort det small i sargen, Blåste inte för löjliga hopåkningar och småkrockar.
Okej! Jag kan tycka att det var hårt att ge matchstraff till Warg. Tacklingen hade varit helt okej om han hade gett fan i att hoppa upp när han tryckte till. Fem min.. Ja enligt regelboken.
Men matchstraff... Njaääää! Jag är skeptisk!

Se missade väl "Clownen från Schweiz" en och annan blåsning.. Men det var nog, snningen att säga åt båda håll!

"Skämtet Jämtin" är väl en extremt värdefull spelare för HV..
Han kan reta gallfeber på motståndarna som få med sin attityd kombinerad med sitt "buspojkeutseende". Han är duktig på att reta motståndarsupportrar oxå...
Se bara vad du gett honom för smeknamn ;-)



hem.bredband.net/hundhona
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
JimmyH: Ja jag tyckte att han missade en hel del. Knätacklingen i 2:a? Björn Svenssons Holding tycker jag också var tveksam + några till inkl. nån Hv utvisning som jag inte förstod.
Men jag kanske var ovanligt vindögd?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
JimmyH: Håller med. Domaren var riktigt bra. Kändes som att han skulle få problem i början när det syntes hur grinigt det var på isen, men det är nog tidigare matchers fel snarare än domarns.

Oj vad jag skulle älska en kvartsfinalserie mot HV!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
JimmyH:

Måste hålla med om domaren, han gör en stabil match, fast han var lika liten som åke...

Sanny gick ut i tidningen o klagade på domare Sjöberg efter förra matchen. I går verkar han ha velat ta "hämd" på, Åke!

Först när han proppade Åke vid sargen sedan slagskottet i halshöjd. Där fick Åke igen för gammal ost dom gånger han har åkt till huvuddomaren o skvallrat mot oss...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Hahl Bundy: "Ursäkta men har ingen orkat kommentera clownen från Schweiz?"

Han var utmärkt. Den bästa domaren jag sett den här säsongen. Han missade visserligen lite i den tredje perioden, Björn Svenssons utvisning var framförallt för hårt dömd. Men överlag så fick jag ett väldigt gott intryck, han kändes skarpsynt och pricksäker.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Talangscouten: Ursäkta men har ingen orkat kommentera clownen från Schweiz?
Jämtin är också ett skämt!
Strålman är kung, (jämte Hahl då). Håller faktiskt med dig om Hedström han börjar komma igång så smått.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Skön match igår, det var kämpa o grinigt. Som det ska vara. Härligt att se att spelarna visade inställning.

Lance Ward. Kan ingen plocka den mannen? Styf? Var längesedan han tog en fight.

Strålman kung på banan tillsammans med Johan Andersson. Hedström börjar visa upp lite känslor igen. Känns bra.

Nu kommer två svåra matcher. Malmö borta o Mora hemma. Skulle sitta oerhört skönt med 6 p i dessa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Bo Bly:
Anders Huss och Micke? Häll ut resten i slasken nu! :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Laken: Undrar om inte det vore bäst för Timrå IK att Kenta tar
timeout för resten av säsongen och gör ett avslut redan nu.Låt
Micke Andersson vara ansvarig resten av säsongen med hjälp
av Anders Huss.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
actionleif: Hurredu Börje........ Det är klart att Hockeykväll med saft och bulla lockar dit celebert besök ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
fighter: Han var där för att spana lite åt Colorado.

Tråkigt för oss var att även Toronto hade sina scouter på plats för att kolla in Strålman och han gjorde ju inte sin sämsta match för säsongen direkt..

Undrar om Skarin har kommit iväg från ljudholken eller om han fastnade där med Mårts och Anrell
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Fy faan vad "Beamman" e bra !!!!

Jonte ta dit ansvar å tacka nej till Tre Kronor... Nån som vet statistiken för Jonte de senaste 20 omgångarna? 2 ass i första kedjan eller ???
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Per HApps: Va var masken där finns det inte mcdonalds i eonarena där han kan ragga?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
250kg kärlek: Han var väl inte nöjd med vad HV71 presterade på isen.
Precis som att Kenta borde tagit timeout mot Skellefteå men Kenta kanske lärde sig av Mårts idag...?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Sedan kanske någon ur den högre hockeyakademin kan förklara för mig varför Mårts tog timeout när han gjorde det? Jag begriper det inte. Dessutom är jag lika oförstående hur Mårts fortsatte att ge Jämtin tid på isen då han formligen kokade inombords. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Dream Team:
J20 lirar mot just HV snart, hemma
Timrå IK
-
HV71

E. ON Arena
2 februari
19.00
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Per HApps: Bra för Timrå att Mora slog Frölunda idag! Jag är inte helt säker på slutspelsplatsen, än...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Per HApps: Nej, tänk LHC till kval istället. Det vore väl en dröm att stilla bedja om...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Mora knatar på , det kan bli målfoto runt strecken i slutet. Tänk om DIF får lira kval och LHC missar slutspel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Per HApps: Säkert (Men han kanske gick bort och satte sig vid spelarfruarna istället)... ;-)
Även Anrell var på plats men såg väl så där lagom intresserad ut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Laken:
by the way.

Såg för övrigt att Masken var på besök, undrar om han var besviken över att det inte fanns några dansbrudar? :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
uhahl: Regin är så j-vla bra i spelet, synd bara att han är så ineffektiv...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
OK - Nu ska hakan ut...slå ni som vill!
Håll i er för här bjuder jag på straffspark att såga ett inlägg:

- Jag tror fan imig att denna gång är det bra att killarna blivit uttagna till Sweden Hockey Games. Det känns som att det kan bli det lyft som Jonte behöver. En bra omgivning och inte det självklara stjärnnamnet.

Warg likaså. Ett lyft för honom. De ser ju just nu inte slitna ut...bara lite vilsna. För Backlund def. positivt. Den enda jag tror skulle må bra av att vila är Strålis!

Hopas nu att lite resultat går vår väg denna vecka. Kan vi ta fya till sex pinnar de sista två matcherna så blir det bra. Helst 6, 5 eller fyra är acceptabelt
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Bra kämpat, Timrå!
Idag gjorde laget mig stolt igen, en härlig vilja! En poäng är inte så dumt mot serieettan och fler poäng hade det kunnat bli om man bara satt sina klara chanser...
Backarna överlag bra ikväll.

Spelarbetyg:
+++++ - Anton Strålman
++++ - Johan Backlund
+++ - Kalle Koskinen
++ - Peter Regin
+ - Sanny Lindström
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Per HApps: Men ishockey är väl till stor del en social verksamhet, har du glömt bort det?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Strålman, tack för att du finns. Bäst på plan igen

Kenta, varför överhuvud taget fundera på att köra med Svebba i PP, karln är ju helt mållös i år, och hur troligt är det att han kommer att göra något?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
mikenomad: Synd att Regin Missar så mycket vi borde fått 3 poäng i kväll
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
friskan: Visst, och det bådar ju lite gott isf! Har ju annars känts lite si och så inför det stundande slutspelet. (Ja, jag ÄR säker!)
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Två superviktiga matcher innan uppehållet nu, MIF borta och MIK hemma. Sedan vila och därefter Pärssinen (väl?) tillbaka och med honom förhoppningsvis en målgörare!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
mikenomad:
De räknas som så............bra match var det.
Trots mitt "felsiande".
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
friskan: Mmm...men alla träffar är näppeligen att betrakta som "skott"...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
friskan: Ja det var ju bra men när det inte stod ngn i vägen typ 4 ggr då vart målet som ett knapp nåls huvud.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Bragd-Birger: Precis min åsikt! Det var nog det viktigaste nu. Senaste två matcherna kan mycket väl ha varit de sämsta laget gjort sedan återkomsten, inräknat kvalseriesäsongen och hela förra. Därför viktigt att få föra matchen mot HV. Sund att inte Jonte får näta
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
uhahl: Ja, definitivt. Har i match efter match slagits av hur uppenbart uselt tikarna skjuter...inte många som träffar mål och då är det svårt att göra mål!
Kommentera

826536 · »