1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581758 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - HV 71 2007-01-29

« · 825612 Till forumet


Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Kvällens ordningsmän...eller nåt

HD Brent Reiber, Schweiz
LM Klas Nilsson, Umeå
LM Erik Åström, Umeå

Nu tar vi nya tag!
TIMRÅ IK är dom bästa....
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Ann: Men nej!!!

Ännu en sådan domare
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
actionleif: Jupps...skulle kanske skrivit Oordningsmän vid närmare eftertanke...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Nu kan vi faktiskt spela med några av de så framgångsrika kedjorna från början på säsongen...

Magnus Nilsson - Fredrik Warg - Björn Svensson

Oscar Sundh - Peter Regin - Peter Nylander

Per Hallin - Johan Andersson - Robert Carlsson


Dock (TYVÄRR) inte den beryktade förstafemman med:
Timo Pärssinen - Riku Hahl - Jonathan Hedström
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Laken:

Var det inte Nilsson, Warg Hallin?

Och Svensson, Andersson, Carlsson?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Talangscouten: Jag skiter i vilka som spelar med vilka. Bara vi Vinner!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Talangscouten: Är faktiskt inte helt säker men enligt följande länk så har jag rätt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Jag kräver inte seger men jag kräver att få se VILJA och INSTÄLLNING!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Laken: Riktiga karlatag mao!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Jag känner att nu får det vara nog.
Jag vill se att dom har käkat taggtråd hela dagen o skiter småspik, jag tolererar ingenting annat ikväll.
Hv-spelarna ska vara som rundningsmärken, som fastgjutna maffiosos med skräckblandad förtjusning över hur vackert det kan vara att bli riktigt utspelade av testosteron dräglande tjurdödare!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Åke the Myth: Ja. Det är slut på daltandet nu.
Kommentera


Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Talangscouten: Ok, lite synd för han hade varit ett intressant namn.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Och Linköping fortsätter ha panik...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
HV71 nöjer sig inte med att man tog våran gamle målvaktshjälte, nu tänker de även blåsa oss på Marttinen! Vart får de alla pengar ifrån???
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Laken: Framgång föder framgång. Är man ett topplag så är man.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Laken:

Har man 7038 personer varje match så har man råd.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Skarin & Talangscouten: Det jag menar är att till exempel följande spelare inte heller lär spela med en vanlig arbetarlön...

Jan Hrdina (dyrast i elitserien?)
Johan Davidsson
Jukka Voutilainen
Jaroslav Balastik
O.s.v...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Laken:

Dom har väl ett fett kapital.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Talangscouten: Självklart har de väl råd med dyra spelare men man skall inte ta för givet att alla intäkter är vinst. Eller?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Talangscouten: Eller enklare uttryckt. Det kanske behövs mer än 5000 pers varje match för att det skall gå runt. Har du funderat i de banorna?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
El Aka Ali:

Vad snackar du om????

Läs vad jag skrev, HV71 har fullsatt varje match. Jämför med TIK som inte har det. Då får man ut lite mera cash man kan handla för. Eftersom Laken jämförde med TIK så var det det jag utgick i från.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Talangscouten:

Modo verkar ha ännu större plånbok än HV...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Talangscouten: Ja dom plockar ju också in över 7000 på matcherna .det börjar kännas kus(ela)ligt.. men jag tar hellre då en spelande back till Tik som Martinen.. tycker vi har ännu större behov där!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Talangscouten: Nu ju inte jag speciellt insatt i klubbarnas ekonomi. Men för den skull så kan ju jag ha en del välgrundade aningar. Som t.ex. för Tik går verksamheten runt och med skaplig vinst med 5000 pers på varje hemmamatch. Men för att uppnå samma nettovinster så kanske HV måste ha 6000 på varje hemmamatch. Den reella vinsten kanske är lika stor vid de siffrorna. Kan som en liten jämförelse nämna att i Globen måste Djurgården ha mer än 5000 för att inte gå förlust på den hemmamatchen. Då äger man inte arenan. Kort fråga; äger HV71 Kinnarps Arena?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Talangscouten: Hade inte vi drabbats av skador hade vi också ståtat med en-två riktigt bra spelare istället för Laine, Niskanen, Ryno skulle jag tro. Även Nylander kan man kanske räkna in här.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Frella:

Hade inte Wennerberg gått sönder hade vi inte haft Nylander. Med facit i hand så hade vi tjänat på att ge sheriffen ett kontrakt. F-n vad det känns tungt att han ska harva i Finland!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Frella: Det talas ju om att Mange ska spela idag. Jag är väldigt nyfiken på vem i så fall blir extra forward.

Jag skulle nog välja Björn Svensson, han jobbar hårt men har kört fast lite efter jul, han är dock ett bra sparkapital. Det finns även fler som ligger på gränsen, Wennerberg och Laine kanske främst.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
JimmyH:
Mange kommer att spela med Johan A och Pelle Hallin ikväll
då kan ni spekulera i vems plats han tar ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
TIKbiff: Då tror jag på följande:

Hedström-Warg-Sundh
Nilsson-Andersson-Hallin
Laine-Carlsson-Wennerberg
Ryno-Regin-Nylander
Svensson

Men det är rätt jämt skägg mellan många men skulle jag gissa så får vi se detta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
JimmyH:
Hv71 kör med tre femmor, ersberg i mål samt åkerlund som backup, inget
fistempo som mot Skellefteå nu, full gas gäller
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
TIKbiff: Varför kör HV endast med tre femmor, de har väl inte så många skador?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
JimmyH: Jag hade gärna sett Hedström med Regin och Ryno då det känns som Warg och Hedström kört fast lite. Dessutom hittade Regin och Hedström varandra bra de två(?) matcher de fick tillsammans. Hur man formerar övriga formationer är skitsamma då ingen sticker ut ur mängden direkt i dagsläget.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Laken:

Därför att dom inte har någon respekt för TIK längre...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Talangscouten: För övrigt så kommer Lasse Anrell och gör Hockeyresan ikväll enligt mycket säkra källor så ni som står i klacken och ni som sitter på sittplats får ju gärna göra allt ni kan för en bra stämning. Hur än kasst laget spelar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
JimmyH:

Nej, fattades bara det också. kan bli pinsamt. I o för sig så skiter jag vad Anrell fjanten skriver. Men det finns ju andra som läser.

Däremot så tycker jag stämingen har varit usel i dom senaste matcherna, då räknar jag inte med klacken utan övriga sittplats som ej klappar med längre. Vi uppnår aldrig det riktigt "trycket" längre tycker jag. Vi får hoppas på ändring ikväll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Talangscouten: Stämningen i lördags var riktigt dålig. Men det har sina förklaringar. Inramningen måste få vara dålig den också någon gång. I och med Anrells Hockeyresa så hoppas jag starkt på att det blir bra tryck ikväll. Anrell ska man inte göra narr av ;)

Nej, jag tror på bra tryck och seger ikväll. Kalla mig idiot.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Skarin: Idiot.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Bragd-Birger: ...och för att brodera ut en smula - i kväll blir det tufft, som det brukar heta. Jag gillade HV betydligt mer i början på hösten när de åkte runt och grubblade på isen. Nu lallar man i serieledning och blir förmodligen inte bajsnödiga alls om Timrå smäller in en snabb kasse.
Doch: det är inte ofta den här vintern vi kunnat lira på motståndarnas färre spelare (grammatik någon), men det kan vi faktiskt nu. Så den givna taktiken: nöt ut dom. Kenta har dock aviserat försiktighet, och när det kommer ur hans mun brukar det betyda hängslen, livrem, isdubbar och flytoverall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Bragd-Birger:

O andra sidan hade Skellefteå fler borta än oss i lördags...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Talangscouten: Jo, men då verkade vi inte nöta ut dom direkt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Bragd-Birger:

Det var ju det jag menade.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
El Aka Ali:

"Det kanske behövs mer än 5000 pers varje match för att det skall gå runt. Har du funderat i de banorna?"

Men du skrev även.
"Jag kan säga att maken till framsynt klubbledning får man söka länge efter. Tror uppriktigt att den inte finns i detta avlånga land."

Så det kommer nog säkert att ordna sig,
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
i kväll kommer vi att köra över hv 71 sanna mina ord........ 4-2... timrå är dom bästa!!!!!!!!!!!!!! vi ger aldrig upp!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
tur: Hoppas du har rätt. Ikväll lär ju första målet bli grymt viktigt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Rooster23: Du menar det där målet som vi kommer att släppa in inom första 5?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Bragd-Birger:
Jag skulle kunna drista mig att säga nyttig idiot :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
Rooster23: ja första målet är grymt viktigt. du har rätt men har vi 1-1 efter första så är jag nöjd sen tar vi dom i sista.........
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
JimmyH:

Kalle K,strålman
svensson.warg,jonte

styf,kokko
sundh,regin,nylander

sanny,svedberg
pelle,bagarn,nilsson

moe,ryno
laine,robban,wennerberg


Intressant va!!

Ryno som back?

4.a hela femmor, kan det vara något?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2007-01-29
TIKbiff: Hur f-n ska Ryno kunna agera back!?
Ryno kan inte tacklas, desutom är han en usel markeringsspelare i egen zon. Men han har andra, offensiva kvalitéer...
Kommentera


« · 825612