Bad_Brett

14980 inlägg · 19855 besäkare

Historik

· 281 ·
MoDo Hockey > Sv: Hur gör Foppa?
shinzawai:

Jag tycker att det såg ännu bättre ut på klippet från Hockeykväll, som också postades igår; Forsberg ser ut att arbeta lika mycket med BÅDA fötterna, vilket är en gigantisk skillnad mot tidigare. Extra tydligt är det när han accelererar vid blålinjen och tar väldigt breda skär med båda fötterna.

Jag är faktiskt orolig för NHL. Vissa tycks tro att det är omöjligt för Forsberg att få något spännande kontrakt, men sätt och vis är han i ett drömläge om foten skulle fungera. Alla vet att han fortfarande skulle hålla på högsta nivå ifall foten håller, men på samma gång har han spelat så pass lite att lönetaken knappast kommer sätta stopp för en värvning av honom.

Frågan är väl om han vågar chansa. Foten har ju blivit successivt sämre vid varje comeback och i MoDo har han ju på något vis allting att vinna, eftersom MoDo knappast har någon chans i ett eventuellt slutspel utan honom.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
J F K:

Det kan ju alltid diskuteras huruvida Timrås Elitseriekontrakt är positivt eller negativt för MoDo. Å ena sidan ökar det intresset och skapar bra konkurrens inom regionen, å andra sidan suger Timrå upp en hel del juniorer som hade spelat för MoDo annars. Zetterberg är ett bra exempel på detta. I dagsläget känns det nästan som att Timrå är en mer attraktiv klubb för unga spelare än vad MoDo är, även om det känns som att MoDos ungdomsorganisation är på väg i rätt riktning.

MoDo Hockey > Sv: Hur gör Foppa?
NuMo:

Jag läste det. Det är ju nästan så att han ber om att spekulationerna ska komma igång med ett sådant uttalande. Jag har svårt att tro att han skulle uttala sig på det sättet om han inte redan hade besämt sig.

På något konstigt vis tycker jag nästan att han verkar FÖR positiv. Jag har en liten obehaglig känsla av att han vill testa NHL igen, men å andra sidan så är väl frågan om inte en bra avslutning i MoDo skulle förbättras hans förhandlingssituation avsevärt. Får han ordning på foten så skulle han nog kunna spela på hög nivå tills han är en bit över 40.

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bragd-Birger:

I sådana fall tycker jag att du är bäst i världen, Birger.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa:

Glöm inte hur man tjatade om "King On Ice" i mitten på 90-talet också.

MoDo Hockey > Sv: Hur gör Foppa?
Bad_Brett:

Nu kör han ju såklart inte för fullt, men balansen ser verkligen mycket bättre ut än när han tränade i somras. Han vänder på en femtioöring i rätt snabb hastighet och han verkade ganska nöjd själv också. Tyvärr har ju foten alltid blivit sämre ju mer han har spelat, men att få in Forsberg som en joker i slutet av säsongen skulle jag verkligen inte tacka nej till!

MoDo Hockey > Sv: Hur gör Foppa?
Icing-Ove:

"Ej tillgänglig". Vad tusan?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Björn W:

Men för i...!

Vad är det för jävla idiot som är ansvarig för detta?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gusse:

Jag såg att AIK värvade Zednik, en värvning som nästan smäller högre än värvningen av Nagy. Ska bli intressant att se vad han kan tillföra.

MoDo Hockey > Sv: Hur gör Foppa?
Wayne Gresky:

Jag hade planer på att sätta 100 kr på det där spelet om att Forsberg skulle spela fem matcher i Elitserien före 2012. Problemet är bara att jag inte kommer på hur man gör. Är det någon som har spelat på sådant?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gusse:

Läste just Wennerholms artikel i Sportbladet om vad de olika klubbarna ska värva före deadline. Enligt honom bör MoDo tacka nej till Peter Forsberg ifall han väljer att spela. Ja, ni hörde rädd. Då det eventuellt vankas slutspel, skall MoDo tacka nej till den största svenska matchvinnaren genom alla tider. Man ska tacka nej till en spelare som på egen hand skulle dra upp publiksnittet med 500.

Istället bör han gå till AIK. Eller Leksand.

Nu vet jag att dessa herrar är jubelidioter som enbart är ute efter att sälja lösnummer, men har de ingen stolthet kvar alls? Jag menar, skäms de inte för vad de skriver?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
renen:



Han gjorde även några snygga servar. Jag minns hur han servade ut pucken åt Tobias Enström som avgjorde en match på förlängning.

Sedan beskrev ju Mike Morrison sina styrkor som "skridskoåkning och klubbteknik"...

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa:

Näslund håller på att styra upp klubben helt på egen hand. Jag hade aldrig kunnat tro att han skulle engagera sig så mycket i MoDo. Vi kommer nog ha honom att tacka för mycket...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Björn W:

Hittade den här gamla bilden sparad på datorn:

www.hockeysnack.com/image/file/700/900/molin.jpg

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey - Skellefteå AIK 20110108
Gustafsson:

Bra jobbat, YouTube-kungen!

Jag noterar att Susse är uppe i +8 nu, solklart bäst bland forwards i laget, där ingen annan har bättre än +3. Hedman är fortsatt sämst med sina -9.

MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey - Skellefteå AIK 20110108
Björn W:

Just det, det är inte förrän på torsdag. Jag kan inte tänka klart för tillfället, har inte känt en sådan här eufori sedan guldet tror jag. Den här segern känns så fruktansvärt viktig, framförallt mot lagmoralen.

MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey - Skellefteå AIK 20110108
Björn W:

Nej, nu skärper man sig och vinner mot Brynäs! Det verkar vara ett rejält go i laget för tillfället. Kom igen nu! På tisdag kan vi ligga sjua!

MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey - Skellefteå AIK 20110108
spud:

Whew. Puls i 180. Jag behöver alkohol, det här fungerar inte mer.

MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey - Skellefteå AIK 20110108
spud:

VAFAN!?!? KOLLA PÅ JUMBOTRONEN!!!

Fyfan vad jag är upprörd. Först utvisningen och nu detta. Sju man på banan, sedan låter de Skellefteå snacka ihop sig och vila sina bästa spelare, innan man blåser av utvisningen.

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey - Skellefteå AIK 20110108
Bad_Brett:

MEN HERREGUD DOMAREN!

MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey - Skellefteå AIK 20110108
Sawchuk:

Han är nog borta till nästa match ska du se.

MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey - Skellefteå AIK 20110108
Sawchuk:

Verkligen. Jag blir helt galen på hans loja blindpassningar.

MoDo backar hem lite väl mycket just nu.

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey - Skellefteå AIK 20110108
NuMo:

Bra spel av MoDo. Man visar upp en helt annan stabilitet än tidigare under säsongen. Det är ganska högt tempo i matchen, men man spelar diciplinerat och smart.

Hoppas att man kan fortsätta på det här viset och vinna lite matcher, då kommer det bli spännande.

MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey - Skellefteå AIK 20110108
NuMo:

Usch, jag gillar verkligen inte hur Hedman spelar för tillfället.

MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey - Skellefteå AIK 20110108
NuMo:

Vilken stänkare!

MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey - Skellefteå AIK 20110108
Sawchuk:

Jag tyckte det såg ut som Eriksson först, men enligt Hockeyligan var det Hållberg, så du hade nog rätt.

MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey - Skellefteå AIK 20110108
Såg fel.

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey - Skellefteå AIK 20110108
spud:

Fruktansvärt uselt.

MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey - Skellefteå AIK 20110108
NuMo:

Nagy gör sin bästa match hittills. Han har sett stekhet ut så här långt så det var ingen större skräll att han skulle inleda målskyttet.

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey - Skellefteå AIK 20110108
Bad_Brett:

Hasse smäller på bra!

MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey - Skellefteå AIK 20110108
spud:

Japp. Förstakedjan får press nästan varje gång. Sätt Hedman på bänken och in med Byström tillsammans med Svarten och Danielsson så kommer det bli bra det här.

MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey - Skellefteå AIK 20110108
Sawchuk:

Jag tycker att han skjuter ganska bra nuförtiden, så ja, det är nog dags snart.

MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey - Skellefteå AIK 20110108
Sawchuk:

Anton Hedman fattar ett felaktigt beslut direkt då han dumpar in pucken framför mål på chans.

Timrå IK > Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-01-08
Svanru:

Nu blir det nog slutspel för Timrå!

MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey - Skellefteå AIK 20110108
spud:

Ett av de vanligaste problemet till att företag går konkurs är att de lever kvar i det förgångna, dvs försöker driva företag på samma sätt som under glansdagarna, i tron om att det som fungerade då rimligtvis borde fungera nu också.

Detta kan givetvis appliceras på ishockeylag också. MoDo är så oerhört inriktade på att försöka återta platsen som ett topplag i Elitserien, att man har gjort rent kontraproduktiva handlingar, åtminstone sett till det långa loppet.

I flera säsonger i rad har man valt att vänta med att göra värvningar till december eller januari för att få in "rätt spelare". Även om man rodde hem jackpot i år, så är det uppenbart att målsättningen har varit att få in stjärnor som kan ta laget till slutspel, snarare än slitvargare som kan få laget att undvika kvalserien.

Men problemet är att Nagy, Bartecko och Ritchie knappast lär spela i MoDo nästa år. Precis som att Forsberg och Näslund inte spelar i MoDo i år. Eller Green för den delen. Samtidigt kommer säkert spelare som Anton Byström att ledsna på att inte få spela, trots att han har gjort det så bra när han har fått chansen.

Nästa säsong kommer det att vara samma visa igen. Nagy, Bartecko, Ritchie, kanske Sundström, skall ersättas med nya "stjärnor". Det är så uppenbart att MoDos mål tycks vara att med konstgjord andning lyckas nå en topplacering igen, för att på något sätt få igång maskineriet på nytt, locka till sig mer publik och få lättare att värva lovande spelare. Men i själva verket målar man in sig mer och mer i ett hörn.

Min förhoppning är såklart att Näslund skall kunna reda upp denna cirkus och presentera lite mer långsiktiga värningar i framtiden i stil med Mattias Sjögren eller Simon Hjalmarsson.

MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey - Skellefteå AIK 20110108
Bad_Brett:

Aj aj, nu kommer Brynäs!

MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey - Skellefteå AIK 20110108
spud:

Eftersom det just är naivitet och överskattning av klubbens kunnande som har gjort att MoDo är i det prekära läge som man befinner sig i idag. Man resonerar fortfarande som att man är en potentiell guldkandidat, som bara har haft lite "oflyt" med stoldträffar och skador.

MoDo måste vakna upp och inse att målsättningen de kommande säsongerna måste vara att genomföra en generationsväxling, att ha ett publiksnitt på över 5000 och att undvika kvaliserien. Sedan kan man börja arbeta sig uppåt.

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey - Skellefteå AIK 20110108
spud:

Jag skiter i vad målet är. Det viktigaste för mig är att få MoDo spela Elitseriehockey nästa år. Att säga att man struntar i hur det går för lag som ligger på nedflyttning med samma poäng som MoDo låter idiotiskt.

Timrå IK > Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-01-08
73Sjöbba:

Timrå imponerar. Skulle inte förvåna mig om det blir som förra säsongen, att ni kniper den sista slutspelsplatsen i sista omgången.

MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey - Skellefteå AIK 20110108
spud:

Vi ska inte få storhetsvansinne nu. Förlust ikväll och förlust mot Brynäs, så kan det se riktigt illa ut. Prioritet nummer ett är att undvika kvalserien.

MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey - Skellefteå AIK 20110108
Icing-Ove:

Typiskt att Timrå ska gå som tåget nu.

Brynäs IF > Sv: Södertälje-Brynäs 8/1-2011
sylf:

Känn flåset i nacken! Nu kommer vi!

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco:

01.47 3 - 0 PP1 SSK 27. CARLSSON, Patrik
(21. SEIKOLA, Markus
25. LASCH, Ryan)

Ta chansen nu, MoDo!

MoDo Hockey > Sv: Mats Zuccarello Aasen
Martin S:

Nej du har rätt, så är det. Det som gjorde mig lite konfunderad är att jag vill minnas att en massa journalister i här i Sverige höll på med att svamla om hur tråkigt det var att Omarks straff inte räknades som den avgörande. Men de hade väl helt enkelt lika dålig koll som vanligt.

MoDo Hockey > Sv: Mats Zuccarello Aasen
zigge:

Eller kanske veteran?

Varför står han bara noterad för ett mål i statistiken? Räknas inte avgörande straffmål i NHL, eller har det blivit något fel?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa:

Ja, den vill jag gärna se igen!

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Hahl Bundy:

Tyvärr nämndes bara räddningsprocent, så det här förbättrar snarast arnios chanser.

Sedan tycker de väl att han är ung och utvecklingsbar och vill ge honom matchträning.

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey - Skellefteå AIK 20110108
Nikki Nine:

Helt rätt agerat. Det verkar som att allt jag säger slår in för tillfället, så ska vi säga att Forsberg skriver på den 31:a januari?

MoDo Hockey > Sv: J18
Nikki Nine:

Onekligen, men jag skulle gärna se att man matchar in spelare som Anton Byström i A-laget redan nu, så att generationsväxlingen inte sker över en natt.

Om MoDo får behålla talangerna kan det ser riktigt intressant ut om några år.

MoDo Hockey > Sv: Luleå - MODO Hockey 2011-01-06, kl 18:30
Gusse:

Skribenten? Var det inte självaste "Skuggan" som gick ut och sågade värvningen?

· 281 ·
Om Bad_Brett
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu ONLINE