Historik
1 · Nästa
Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
NuMo: Japanerna är naturligt lätta i kroppen, svenskarna har ett antal kilo mer att springa runt med.
+ 1
Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
-Sputnik-: Jag lyssnade på nån brittisk podcast och där tycker de att Sverige gjorde en bra match och skyllde det mesta på Hien.
Vi får se men jag tror på ett tightare lag som inte är 60 meter långt denna gång.
Sen måste ju Bergvall och Elanga lira från start. Vi har inte råd att spara spelare för att ha bra inhoppare. I så fall ligger vi under med flera mål när de kommer in.
Vi får se men jag tror på ett tightare lag som inte är 60 meter långt denna gång.
Sen måste ju Bergvall och Elanga lira från start. Vi har inte råd att spara spelare för att ha bra inhoppare. I så fall ligger vi under med flera mål när de kommer in.
+ 2
Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
Bengt Ramen: 4-4-1 var kanske ett dåligt alternativ
Jag befarar att vi torskar men känner någonstans ändå att japanerna är ganska nöjda med ett kryss.
Va fan, jag säger 0-0.
Jag befarar att vi torskar men känner någonstans ändå att japanerna är ganska nöjda med ett kryss.
Va fan, jag säger 0-0.
Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
Sverige - Japan
Vad tror vi?
Bergvall
Elanga
Hien
Målvaktsbyte
4-4-2
4-4-1
Resultat?
Vad tror vi?
Bergvall
Elanga
Hien
Målvaktsbyte
4-4-2
4-4-1
Resultat?
Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
Rip Kirby: De tar offside i andra läget, alltså efter kapningen. Den fällde spelaren sparkar liggande bollen framåt, då blåser de offside.
Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
Rip Kirby: Sen friläget där Englands målis sprang ut och kolliderade med Ghanas anfallare. Det kunde lika gärna varit en frilägesutvisnimg där.
Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
Rip Kirby: Det tycker jag verkligen inte, först knuff i ryggen och sedan sparkad på
Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
Rip Kirby: Eller så är det en bra strategi att vara rädd om nollan i första hand. Kanske nåt för Sverige att ta efter?
+ 1
Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
Zlatan är ju kung i jungeln även om de flesta lejon lever på savannen.
+ 1
Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
-Sputnik-: Ja verkligen!
Så länge han var bättre än alla andra så var ju ego en behållning men numera är det lite tragiskt att se faktiskt.
Jättekul för honom att få sätta några kassar i alla fall.
Sen är det ju sjukt imponerande att han gjort mål i sex VM-i rad!!
Så länge han var bättre än alla andra så var ju ego en behållning men numera är det lite tragiskt att se faktiskt.
Jättekul för honom att få sätta några kassar i alla fall.
Sen är det ju sjukt imponerande att han gjort mål i sex VM-i rad!!
+ 1
Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
mattias - 74:
Japanerna kast om rejält i laget på fredag (lördag morgon) för att vila spelare. Goda nyheter.
Japanerna kast om rejält i laget på fredag (lördag morgon) för att vila spelare. Goda nyheter.
Fotboll > Sv: Superettan
mattias - 74: 18 mål i VM totalt och 5 i detta på två matcher!!
Vilken spelare.
Vilken spelare.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Spammar mig med pm och vill bli min vän här på HS trots att han inte önskar mig en glad midsommar. Säger mer om honom än om oss.
Spammar? Det ser ut som en vänförfrågan enbart. Spammar var kanske att ta i.
Sen va fan, jag hoppas du hade en bra midsommar.
Spammar? Det ser ut som en vänförfrågan enbart. Spammar var kanske att ta i.
Sen va fan, jag hoppas du hade en bra midsommar.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{Tommy}: Jag pratar gärna politik med dig men inte här i forumet. Kändes som fel ställe.
Och såklart att jag bryr mig om dit mående, självklart. Varför tror du annat?
Och såklart att jag bryr mig om dit mående, självklart. Varför tror du annat?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Sen är det ju lätt att missuppfatta på nätet också. Tommy tycke inte att han gav sig på mig på något vis då han hade frågetecken så det var inte påståenden.
Om jag klistrar in hans inlägg i chat gpt och frågar hur hen uppfatta det så får vi se vad jag får för svar.
"Min tolkning är att det här framstår som ett påhopp riktat mot Bengt Ramen.
Några skäl:
* Inlägget inleds direkt med Bengt Ramen: och tilltalar honom personligen.
* Skribenten tillskriver Bengt ett antal åsikter i form av retoriska frågor:
* att arbetslösa är lata,
* att sjuka får skylla sig själva,
* att misshandlade barn bara har otur och inte förtjänar samhällets stöd.
* Formuleringarna är starkt värdeladdade och presenterar åsikterna i en negativ och provocerande form.
* Skribenten uttrycker sedan att han blir provocerad av all empatilöshet som frodas, vilket i sammanhanget tydligt syftar på Bengt eller de åsikter som skribenten kopplar till honom.
* Avslutningen Förlåt om jag förstörde brunchen. Men det är ju iofs inte mitt problem. är sarkastisk och konfrontativ.
Däremot är det inte helt säkert att skribenten påstår att Bengt ordagrant har sagt dessa saker. Retoriska frågor används ofta för att tolka eller karikera en persons politiska hållning. En välvillig läsning skulle kunna vara att skribenten kritiserar vad han anser är konsekvenserna av Bengts politiska åsikter, snarare än att han påstår att Bengt bokstavligen sagt detta.
Men om frågan är hur en genomsnittlig läsare sannolikt uppfattar inlägget, skulle jag säga:
Att det uppfattas som ett personligt angrepp eller en skarp kritik mot Bengt Ramen, snarare än som en allmän politisk kommentar. Det är riktat till honom och beskriver honom indirekt som empatilös eller som någon som står bakom empatilösa värderingar."
Om jag klistrar in hans inlägg i chat gpt och frågar hur hen uppfatta det så får vi se vad jag får för svar.
"Min tolkning är att det här framstår som ett påhopp riktat mot Bengt Ramen.
Några skäl:
* Inlägget inleds direkt med Bengt Ramen: och tilltalar honom personligen.
* Skribenten tillskriver Bengt ett antal åsikter i form av retoriska frågor:
* att arbetslösa är lata,
* att sjuka får skylla sig själva,
* att misshandlade barn bara har otur och inte förtjänar samhällets stöd.
* Formuleringarna är starkt värdeladdade och presenterar åsikterna i en negativ och provocerande form.
* Skribenten uttrycker sedan att han blir provocerad av all empatilöshet som frodas, vilket i sammanhanget tydligt syftar på Bengt eller de åsikter som skribenten kopplar till honom.
* Avslutningen Förlåt om jag förstörde brunchen. Men det är ju iofs inte mitt problem. är sarkastisk och konfrontativ.
Däremot är det inte helt säkert att skribenten påstår att Bengt ordagrant har sagt dessa saker. Retoriska frågor används ofta för att tolka eller karikera en persons politiska hållning. En välvillig läsning skulle kunna vara att skribenten kritiserar vad han anser är konsekvenserna av Bengts politiska åsikter, snarare än att han påstår att Bengt bokstavligen sagt detta.
Men om frågan är hur en genomsnittlig läsare sannolikt uppfattar inlägget, skulle jag säga:
Att det uppfattas som ett personligt angrepp eller en skarp kritik mot Bengt Ramen, snarare än som en allmän politisk kommentar. Det är riktat till honom och beskriver honom indirekt som empatilös eller som någon som står bakom empatilösa värderingar."
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
+ 1
Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
mattias - 74: Aningen urvattnat upplägg måste jag säga. Det kan vara så att vi spelar som en påse nätter genom hela kvalet och genom gruppspelet i VM och ändå går vidare till slutspel..
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{363}: Nu skall vi inte prata politik härinne, det blir bara en massa bråk och tjafs.
Jag dock blir aningen provocerad över dina bottenlösa anklagelser om att jag skulle tycka att sjuka och arbetslösa är parasiter som får skylla sig själv.
Vi lämnar det där.
Jag dock blir aningen provocerad över dina bottenlösa anklagelser om att jag skulle tycka att sjuka och arbetslösa är parasiter som får skylla sig själv.
Vi lämnar det där.
+ 10
Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
mattias - 74: Skrolla ned på denna sida så kan du se rankingen av grupptreorna.
8 av 12 treor går vidare och vi är etta just nu. Bara tre grupptreor har mer än en poäng så troligt att tre poäng räcker.
8 av 12 treor går vidare och vi är etta just nu. Bara tre grupptreor har mer än en poäng så troligt att tre poäng räcker.
+ 1
Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
mattias - 74:
Ja du har fel, ettan och tvåan i Sveriges grupp möter tvåan och ettan i Brasilens grupp.
Trean i vår grupp möter troligast ettan i Frankrikes grupp.
Ja du har fel, ettan och tvåan i Sveriges grupp möter tvåan och ettan i Brasilens grupp.
Trean i vår grupp möter troligast ettan i Frankrikes grupp.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
TIK_TIK: Egotrippen står väl i så fall Foppa för som gör reklamen. Jag har bara skrivit att det inte är min sak att döma och att Foppa inte gjort någonting olagligt.
Jag tycker att vuxna människor får ta ansvar för sina egna handlingar faktiskt.
Jag tycker att vuxna människor får ta ansvar för sina egna handlingar faktiskt.
+ 3
Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
-Sputnik-: 88% chans nu tydligen enligt nån Ai.
Det gäller att inte få storstryk mot Japan.
Det gäller att inte få storstryk mot Japan.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Det är såklart svårt att förstå men jag vet att Foppa älskar betting i alla fall. Svårt ändå att förstå men det är inte min sak att döma.
+ 1
Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
mattias - 74: Sverige kan inte få Brasilien om vi blir trea, däremot om vi blir tvåa. (Om jag fattat det hela rätt).
Fast å andra sidan vore det skitkul att få möta Brasilien.
Fast å andra sidan vore det skitkul att få möta Brasilien.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mk: Det är kul att spela och det är lagligt, give Foppa a break.
+ 1
Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
Saltmasen: Såklart vi har, vi har kvalificerat oss. Såklart att vi inte kommer att vinna men vi kan i bästa fall ta oss vidare och få en match till i alla fall.
Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
JoJo2613: Vilken lektion i effektivitet frå Nederländarna!
Tur att vi har japanerna kvar.
Tur att vi har japanerna kvar.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Ja vi kan ju sitta här och konstatera det ena och det andra men hallå, det blir som det blir.
+ 1
Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
John Guidetti har verkligen lyckats med sin överkamning, det går knappt att se att han är flintis.
Genialiskt också att färga håret samma färg som hårbotten.
Genialiskt också att färga håret samma färg som hårbotten.
+ 1
Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
Missa inte OptaJoe om ni är intresserade av statistik som rör VM.
Väldigt intressant.
Väldigt intressant.
Länkar:
https://x.com/OptaJoe
https://x.com/OptaJoe
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Tack! Hur var din midsommar? Sill eller silly season?
+ 1
1 · Nästa