Historik
Föregående · 17 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Om ett lag pressar hårt när en av våra backar har pucken vid hörnet så borde man väl placera en back i/mot andra hörnet som avlastning. Pass snabbt över och du har dödat hela "första" pressen direkt. Visst man ska ha centern i mitten som alternativ och en forward längst sargen på samma sida men oftast bör ju passet gå ifrån den yta där pressen finns.
Enkelt ju :P
Enkelt ju :P
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Leksand går på halvfart och ändå väntade man bara på att dom skulle vända.
Lindbäck har ju inte direkt imponerar ännu.
Sklenicka är väl den av nyförvärven som imponerat mest. Finnarna lär ta och rycka upp sig.
Lindbäck har ju inte direkt imponerar ännu.
Sklenicka är väl den av nyförvärven som imponerat mest. Finnarna lär ta och rycka upp sig.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Inte kollat så noga på matchen men trodde helt ärligt att man vilade Larsson idag tills jag såg honom i intervjun 😅
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Känns som tempot när Leksand har PP är 14ggr snabbare. Det här håller inte.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Vi har ett trubbigt lag framåt utan naturliga målskyttar. Så alla som vill se ytterligare en brunkare som Komarov istället för en sniper räcker upp en hand!🙋♂️
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8179}: Haha kan vara den fulaste reklamen någonsin i SHL och elitseriens historia. Borde automatiskt kvalificera för degradering till div 2 typ.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bob68: Vet inte om det är riktigt mot mig eller nån annan? Men jag tycker det kan vara rätt bra att man får sig en jäkla knäpp direkt.
Ska bli intressant hur man reagerar på fredag.
Sen kan jag tycka att många här inne har svävat iväg rätt rejält hur högt upp vi ska komma i tabellen. Vi har ändå varit en bottenlag länge nu. Det ändrar man inte på i en handvändning.
Sen tycker jag även att forwardssidan är felbalaserad som jag påpekat flera ggr. Vi måste in med nån målskytt till.
Ska bli intressant hur man reagerar på fredag.
Sen kan jag tycka att många här inne har svävat iväg rätt rejält hur högt upp vi ska komma i tabellen. Vi har ändå varit en bottenlag länge nu. Det ändrar man inte på i en handvändning.
Sen tycker jag även att forwardssidan är felbalaserad som jag påpekat flera ggr. Vi måste in med nån målskytt till.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ska man vara lite positiv så tar jag hellre en 8-2 torsk än en vinst med 8-2 i första träningsmatchen. Kommer bli fokuserade träningar framöver.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ska betta på TIK varje gång vi möter dom i serien. Enkla pengar.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ja just! En liten anekdot från helgen som jag kom ihåg nu. Var lite lätt slirig.
Var ut och firade lite efter matchen i fredags och hamnade på baren Helt enkelt. Ramlade in några Brynäsare med Berra och Scott i täten och efter en stund kom även Manner.
Råkade visst vråla och välkomna honom in (vi stod vid entren, fullt med folk) med frasen " Här kommer världens bästa tränare". Ni skulle hans min, så jäkla skön. Såg väldigt generad men samtidigt väldigt glad ut. Jäkla mysgubbe alltså.
Var ut och firade lite efter matchen i fredags och hamnade på baren Helt enkelt. Ramlade in några Brynäsare med Berra och Scott i täten och efter en stund kom även Manner.
Råkade visst vråla och välkomna honom in (vi stod vid entren, fullt med folk) med frasen " Här kommer världens bästa tränare". Ni skulle hans min, så jäkla skön. Såg väldigt generad men samtidigt väldigt glad ut. Jäkla mysgubbe alltså.
+ 34
Brynäs IF > Sv: Tippa SHL
Jugge: Tycker alla lag förutom Timrå, Linköping och Brynäs har tappat i kvalitet faktiskt.
Fbk känns klart svagare.
Luleå kommer knappast hitta ersättare till Omark o co.
Rögle har tappat men kommer vara med där uppe.
Frölunda känns likvärdiga. Dom bör ändra sitt system om dom ska ta sig nånstans.
Saik är väl med där uppe nu när Jocke ändrade sig.
Malmö känns slätstruket som fan. Kan rycka upp sig då dom underpresterade förra säsongen.
Växjö tror jag blir säsongens flopp. Dom har lekt klart nu.
Oskarshamn känns svårbedömda men ändå sämre.
Bottenlag?
Hv är inget extra. Bör hamna på den nedre halvan. Botten?
Leksand känns klart svagare framåt. Två bra backvärvningar dock. Mittenlag typ.
Djurgården…nä just ja. Dom spelar ju I HA 🙈
Tydligen kommer jag inte ens på sista laget. Måste vara nå rejält brödgäng då…😅
Fbk känns klart svagare.
Luleå kommer knappast hitta ersättare till Omark o co.
Rögle har tappat men kommer vara med där uppe.
Frölunda känns likvärdiga. Dom bör ändra sitt system om dom ska ta sig nånstans.
Saik är väl med där uppe nu när Jocke ändrade sig.
Malmö känns slätstruket som fan. Kan rycka upp sig då dom underpresterade förra säsongen.
Växjö tror jag blir säsongens flopp. Dom har lekt klart nu.
Oskarshamn känns svårbedömda men ändå sämre.
Bottenlag?
Hv är inget extra. Bör hamna på den nedre halvan. Botten?
Leksand känns klart svagare framåt. Två bra backvärvningar dock. Mittenlag typ.
Djurgården…nä just ja. Dom spelar ju I HA 🙈
Tydligen kommer jag inte ens på sista laget. Måste vara nå rejält brödgäng då…😅
+ 11
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Grym värvning! Sjukt nöjd! Gnager dock i mig att forwardssidan känns felbyggd. Tror inte Scott kommer göra nån succé på kanten.
In med en riktigt sniper utav hög kvalité så skulle det kännas betydligt bättre.
In med en riktigt sniper utav hög kvalité så skulle det kännas betydligt bättre.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mk: Bara hoppas det smyger sig in en sån känsla i deras lag oxå!😀
Apropå ngt helt annat. Missat diskussionen kring nya dräkten. Är det bara jag som stör mig som fan att både emblemet på framsidan och namnet på baksidan sitter för långt ner?? Jag vill se det nån cm högre upp.
Apropå ngt helt annat. Missat diskussionen kring nya dräkten. Är det bara jag som stör mig som fan att både emblemet på framsidan och namnet på baksidan sitter för långt ner?? Jag vill se det nån cm högre upp.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Pasman: HV kommer bli ett bottenlag enligt mig. Fattar inte hur alla s.k "experter" tippar dom så högt. Några flashiga namn framåt som ändå känns högst osäkra. Dessutom känns ju backsidan direkt svag.
Bara hoppas att dom internt har en riktigt hög målsättning så det blir lite som för DIF förra säsongen, vägrar in i det längsta inse att man är ett bottenlag :P
Bara hoppas att dom internt har en riktigt hög målsättning så det blir lite som för DIF förra säsongen, vägrar in i det längsta inse att man är ett bottenlag :P
+ 8
Brynäs IF > Sv: Vad o vem saknas i dina kedjor?
Ska Brynäs ta ett steg nästa säsong så är det OTROLIGT viktigt att man träffar rätt på sina två eller tre(?) sista värvningar. Blir det kantboll på dessa så är risken att vi harvar där nere mellan ingenmansland och slutspel rätt stor tyvärr. Detta trots att laget rent defensivt känns betydligt bättre komponerat på pappret än förra säsongen.
Skulle man däremot träffa rätt så känns det inte helt orimligt att vi skulle kunna tampas om en topp 8-placering med mersmak. Hur känner ni?
Just nu känns laget för tunt och trubbigt framåt. Förhoppningsvis så landar vi in, åtminstone, en riktigt bra poängspelare som kan hjälpa till att släppa lite på pressen på våra kreativa spelare.
Ska dock säga att det var länge sen jag var så här nöjd med en silly. Känns som det blåser positiva vindar runt klubben.
Skulle man däremot träffa rätt så känns det inte helt orimligt att vi skulle kunna tampas om en topp 8-placering med mersmak. Hur känner ni?
Just nu känns laget för tunt och trubbigt framåt. Förhoppningsvis så landar vi in, åtminstone, en riktigt bra poängspelare som kan hjälpa till att släppa lite på pressen på våra kreativa spelare.
Ska dock säga att det var länge sen jag var så här nöjd med en silly. Känns som det blåser positiva vindar runt klubben.
+ 13
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Friberg33: Ingen man har koll på direkt, men att han ska vara grym på grillorna med den storleken låter intressant. En spelare som dessutom mer eller mindre har producerad mycket poäng i sin karriär. Spännande!
www.eliteprospects.com/player/209426/janne-kuokkanen
www.eliteprospects.com/player/209426/janne-kuokkanen
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Ja då får man hoppas på två till isf. Annars känns det verkligen tunt framåt.
Lukas Vejdemo är en spelar jag gillar och är ledig på marknad. Vet dock inte om det är den spelartypen vi behöver just nu!?
Lukas Vejdemo är en spelar jag gillar och är ledig på marknad. Vet dock inte om det är den spelartypen vi behöver just nu!?
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Utan att ens sett Ryan MacInnis spela så är jag väldigt tveksam till honom. Personligen så hoppas jag det inte stänmer. Kollar man hans statistik så gör alldeles för lite mål för att vara en sniper och för lite poäng för att vara en poängspelare. Gnugga i en tredje eller fjärdekedja? Är det där vi behöver förstärka?
Edit.
Gillar dock att han är stor och tung. Dessutom har han ett skönt stuk på sin profilbild.
www.eliteprospects.com/player/168707/ryan-macinnis
Edit.
Gillar dock att han är stor och tung. Dessutom har han ett skönt stuk på sin profilbild.
www.eliteprospects.com/player/168707/ryan-macinnis
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{9873}: Har det någonsin funnits en mer ineffektiv spelare än Tedenby? Med hans skills borde han ju ständigt ligga på en pinne per match. Måste ta klent psyke eller taskig kyla
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{7981}: Borde väl vara fri att förhandla med vilken klubb han vill om dom köpt ut honom från sitt kontrakt?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
JanT: Sallinen kommer säkerligen landa in på runt 70-100k/månaden. Enligt mig så känns det betydligt bättre att lägga till dom pengarna på en top 6 forward. Vi har nog med forwards som kan ta plats i botten 6.
Edit. Råkade visst anmäla mitt eget inlägg när jag skulle redigera det. Så jag kanske är helt ute och cyklar nu! :P
Edit. Råkade visst anmäla mitt eget inlägg när jag skulle redigera det. Så jag kanske är helt ute och cyklar nu! :P
+ 10
Brynäs IF > Sv: Tabell 22-23
1. Skellefteå
2. Rögle
3. Färjestad
4. Luleå
5. Frölunda
6. Växjö
7. Brynäs
8. Örebro
9. Linköping
10. Leksand
11. Timrå
12. HV71
13. Malmö
14. Oskarshamn
Rätt säker på att ett av topp 6 kommer floppa hårt, vet inte vilket lag dock. Växjö eller Frölunda kanske.
2. Rögle
3. Färjestad
4. Luleå
5. Frölunda
6. Växjö
7. Brynäs
8. Örebro
9. Linköping
10. Leksand
11. Timrå
12. HV71
13. Malmö
14. Oskarshamn
Rätt säker på att ett av topp 6 kommer floppa hårt, vet inte vilket lag dock. Växjö eller Frölunda kanske.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Känns som fbk sitter på en hel del dyra kontrakt kommande säsong när man ser budgetvärvning efter budgetvärvning ramla in. Känns rätt skönt ändå.
+ 1
Föregående · 17 · Nästa
Dessutom tycker man inte ska övervärdera betydelsen av en fjärdekedja. Matcha den minimalt med 6-7 min per match och ge mer istid åt övriga. Bra spelare blir bättre med mer istid. Tror knappast det är nå problem med orken heller.