Framnäs

2534 inlägg · 298 besäkare

Historik

· 3 ·
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille: Det han säger mellan raderna är nog att man inte kan ta beslut kring kontrakterade spelare förrän man hittar rätt balans, det där har så klart med budgeten att göra också.

Får vi in poängspelare, den mer kreativa typen, så kanske man bryter med Andersson t.ex. då han inte vill spela i tredjekedjan. Men fram till dess är Linus mer rutinerad än många andra och har då given PP-plats som en av de bättre avlönade i nuvarande trupp.

Är väl det som menas med att man har mer av ett pussel att lägga nu när det finns klausuler i kontrakt osv. Senast tackade man bara ja till alla som erbjöds. Då vi släppte Kelleher lär det inte vara långt borta tror jag med någon ny till förstakedjan, som vi hellre testar där.

Han hade velat haft klart med dessa ev. byten där en spelare tillkommer och en annan kan skeppas iväg. Men känner att det oavsett kommer landa i något enligt den satta budgeten.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
JonathanF: Oj, vad folk var negativa till detta. Intressant, minst sagt.

Jag hade fått uppfattningen att vi i gemene man var frustrerade över Kellehers solokörning och att han inte alls utnyttjar spelsinnet. Lataste spelaren jag sett i försvarsarbetet för övrigt.

Men då var det kanske något folk bara sa, egentligen har man tyckt att han var en jättebra ledare eller vad? Annars förstår jag inte att man bryr sig. Personligen skiter jag i Kelleher faktiskt, vill någon annan HA-klubb betala överpris för vad man får på isen, så varsågod!

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Vargen: Inte varit särskilt bidragande i slutspelshockeyn, mer av en grundserie-spelare uppe i Skellefteå.

Gjorde bara ett mål mer än i MoDo där också, trots att han nu fått ligans bästa medspelare och mer tid i offensiven. Inget vi borde ta tillbaka om vi går upp.

Med hans spelstil är det uppenbart att det kommer gå utför efter 30. Riskabel att signa när kontraktet med Skell går ut.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Icetheman: Det handlar nog mer om att vi efter förra säsongen, när expertkåren menade att vi värvat ihop ligans bästa trupp, inte kommer gå efter de där större namnen på samma sätt eftersom det hela slutade i missnöje.

Klubben har ju sagt typ det, så då får vi acceptera att det blir en annan väg där de etablerade som vill lyfta hög lön kanske inte ens fått ett skambud av Hinken, utan att det verkligen är noll diskussioner.

Men sedan har Hinken trots allt slagit fast att en ny förstakedja ska in, som ska leda laget på ett bättre sätt än hur det blev nu senast. Naturligtvis kommer vi lägga bra pengar på de tre, inget snack om saken.

Även om vi inte fick ett namn så sa ju MP att det var något bra på ingång. Men större delen av laget är färdigbyggt och vi har inte ute krokar lite här och var, därav mindre chans att något avslöjas.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Chamez: Sjukt att gnaget sjabblar bort Kovacs när han till och med ville stå själv för försäkringen som han aldrig har behövt göra i SHL.

Uppenbart att Robin bara velat få affären att gå i lås, men det styper nog på att de externa finansiärerna och agenturen inte kan dra jämnt gällande hur andra ekonomiska frågor bör läggas upp och skötas.

www.instagram.com/p/DXzM_gBApyg

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille: Fitz hade varit en stor risk, om han visar sig ha en glaskropp. Men lite synd, hade nog kunnat göra en bättre andra säsong om man lärt sig vilka spelartyper som passar med honom. Jag hoppades han skulle vara kvar.

Kelleher skiter jag i, nog lika bra att försöka med mer "normala" spelare istället.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
M Horava: "Tack för två fina år. Tack till alla lagkompisar, tränare och alla runt klubben. Vi levde inte upp till förväntningarna på isen men det gjorde ni på läktaren. PS. Framtiden ser ljus ut för LHC nu när alla pengakåta divor är borta" säger nu Kovacs.

Hahaha, den där snubben har ju verkligen en attityd. Men visst, Cluben kommer ju inte klara sig på enbart checking lines, det har han rätt i.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille: Framåt får vi en ny förstakedja in enligt Hinken, men inga övriga nyförvärv då grunden ska vara lagd/planerad redan.

Tänker att man inte vågar utgå från att Milan tar en plats, utan han sätts nog som extraspelare i teorin. En bonus om han gör det så bra att någon annan petas sen.

Så utifrån de parametrarna känns det väl troligast med

X-X-X
Hermansson - Caderoth - Larsson/Kelleher
Falken - Mattsson - Carlsson/Andersson
OP - Bjersa - Sebbe
Sundström

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille: Ja, det Vargen sa här nedan.

Hade det inte varit för prestigevärvningar och att spelare med "namn" tvunget ska spela, så hade han nog slagit sig in redan. Med det sagt, spel i ettan kan absolut ha varit positivt ändå för honom.

Känns given i en tredjekedja så här på förhand, men vi får väl se vad som trillar in utifrån först.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Sigge: BIK kommer få det tuffare också, man tappar Barkemo och tar in Ölvestads grabb. Jesper Emanuelsson är väl OK att få in framåt, men inte när tappen heter Eklind, Stakkestad osv.

Blir en mellanmjölkssäsong för dem, helt klart.

Har Kalmar fortfarande något att komma med? Eller vilka ska hota gnaget som är de enda man hör om gällande att satsa? Hinken sitter väl still på arslet och väntar in någonting, svårt att veta vad han vill.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Smurfen: "Efter att ha dragit på sig stor uppmärksamhet under en perfekt säsong sticker nu spelarna. Nu kommer en massflykt från Björklöven - direkt efter uppflyttningen.

I deras sociala medier tackas hela nio spelare av och bland dem nyckelspelare som Liam Dower Nilsson, Olli Vainio, Jakob Ihs-Wozniak och Lucas Nordsäter.

Olle Eriksson Ek, Oliwer Sjöström, Matthew Maione, Tim Theocharidis och Melwin Asp Cassåsen är de övriga som spelar för en annan klubb nästa säsong."

Enligt KvP.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Vikingmodo : Där kom de första offentliga klagomålen om att behöva möta Visby/Roma. Det blev två Smålandsklubbar som var först ut, de åker hellre till Norrland och laget längst bort:

"När vi spelar borta mot MoDo vet vi att det är ett hotell och sen buss. Här måste vi kolla om det ens går färjor hem. Vi kanske får åka dit två dagar före match till och med.

Kan flyg vara aktuellt? - Nej, det tror jag inte. Det blir en resekostnad på alldeles för mycket pengar för oss. Kalmar HC kan inte flyga till matcher riktigt ännu. Det skulle möjligen vara en speciell grej som match sju i en final.

Men vad kan det handla om ekonomiskt? - Jag kan tänka mig att det är runt 100 000 kronor per resa. Det är minst lika dyrt som att spela mot Björklöven. Bussarna blir inte så mycket dyrare, men det är mat och färjor som tillkommer. Nä, för oss är det en mardröm."

Så säger Daniel Stolt, sportchefen i Kalmar och han verkar få medhåll av Nybros klubbdirektör Anders Westring som säger att det här blir påfrestande.

www.barometern.se/sport/hockey-pa-gotland-en-mardrom-for-motstandarna/

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Hägglundsmaffian: Tror det är så här enkelt: De får vara kvar med lägre lön, och spelarna har fått säga vad de accepterar som lägst.

Beroende på vad Hinken hittar i övrigt så blir det positivt eller negativt besked inom en viss period (snar framtid).

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Costanza: Har du missat att lokaltidningen tar upp Svenska teknologföreningens studiebesök i Högland?

www.allehanda.se/stf-besokte-lattelement/

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Vadå, har folk vissa förväntningar på ligans högt avlönade spelare? Vem kunde ha anat att verkligheten fungerar så?

Jag tänker att här måste klubben stå för att vi SKA kunna glida hem serien a la Björklöven. Inget backande nu och att något högst sannolikt skulle vara så hemskt betungande.

Har Måns klarat att vara en giftig poängmakare på serienivån så ska han kunna vara det även här, och klarar han inte det så HEJ DÅ. Då byter man ut spelaren mot någon annan som kan funka i hans roll.

Behöver inte vara svårare än så, om det finns en aktiv ledning som snappar upp vad som händer kontra vad man tänkt. Jeppe är ju helt slut f.ö, kan ju ha lite stolthet och brinna för sin klubb känner jag. Men tydligen tänker han mest att det blir "en stress" när spelarna uppträder som ett div.1-lag mot Vimmerby, Troja m.fl.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: Visst har MoDo, precis som en del andra klubbar, nu börjat med att hålla på ståplatskorten? Verkar vara trenden att man vill sälja sittplatser över sommaren först.

Jag undrar lite varför, vad är det man kommit fram till? Tycker det är intressant bara.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
JoJo2613: Jaha, nu har man stängt av hamnens kajer pga risk att hela skiten rasar ner i vattnet. Självklart just när det blir bra väder och man vill sitta där med en glass.

"Träpiren kaj 3 samt kaj 4 inklusive glasskiosken, har bedömts ha högst prioritet och stängs nu av omgående från och med måndag 27 april. Endast gångstråket runt The Bishop Arms ? kaj 5, kommer att hållas öppet."

"För träpiren kaj 3 och kaj 4 sker projektering inför renovering under 2026, med planerat genomförande under 2027. Stängningen påverkar bland annat båtplatserna på piren och verksamheten i glasskiosken under sommaren 2026 och 2027. Kommunen har löpande dialog med de verksamheter som är direkt berörda."

www.ornskoldsvik.se/images/200.669609c219dcad410ad3186/1777284268984/20260420%20-%20Avst%C3%A4mning%20Kj%203-5.jpg

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett: En bra värvning Hinken gjorde i Brickley spelar nu FM-final. Det man kan ifrågasätta honom för då är att spelare av sån kvalité inte anses duga för SHL-överlevnad och släpps?

Men det är klart, Brickley ville väl ha lite betalt för besväret. Kanske var det som det satt i.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Gavelo: Var väl någon här i Ö-vik som blivit bekant med Fitz, som hade fått beskedet att han vill stanna kvar.

Kommer man från Vancouver Island borde man gilla Norrland, är väl bara Victoria där som är en redig stad tänker jag. Blir lite less om det är nån som kör med skitsnack och så hamnar han i gnaget.

Men jag väljer att tro på det motsatta så länge. Det framstår lite som att Hinken har spelare klara men inte vill annonsera det.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Frontschwein: Vad håller nu Östersund på med? Anderberg säger att han bara satt och väntade på ett nytt kontraktsförslag, men fick istället veta att han ska bort. Han blev förvånad och erbjöd att gå ner i lön då han trivs i staden, men de sa att det ej var förhandlingsbart. De vill ha andra på backsidan.

ÖIKs officiella uttalande är följande:

"Tack Andy för din energi, glädje och alla avtryck - både på isen och i omklädningsrummet.

Det är inte bara två skickliga spelare som lämnar, utan också två uppskattade personer och ambassadörer för klubben.

Vi säger inte hej då - vi säger på återseende."

Jahapp. Undrar vad de har på gång för sin backsida nu då. Verkar bli ett ombygge och ny satsning.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
S-vikaren: Vill de se vem som går med på lägst lön eller vad?

Oavsett så får den det nu blir köra med Berglund där nere. Vill någon inom klubben ha honom som topp-4 får man se det som medvetet sabotage.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Vikingmodo : Tror det var i samma pod som jag skrev om lite tidigare (där Hinken hade avslöjat att det enda vi behövde värva nu var en ny förstakedja och två backar) som ÖAs journos också tog upp just den biten med Bellas rygg.

Då var han den där unga snubben mer ifrågasättande, men Pelle flikade fort som ögat in med "ja, fast vi vet ju inte hur pass skadad han egentligen var, med tanke på att han svalde så mycket istid".

Haha, förvisso får man ge honom den poängen, men var väl lite det som den andra var inne på ju - att saken blir lite märklig. Antingen är det en småskavank man ej kan skylla på, eller en riktigt hämmande skada och då finns noll logik i att undvika Anderson.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Smurfen: Det är knappast det största problemet kring varför spelarna ej fick det att funka. Då skjuter man ifrån sig ansvar, känner jag.

Jag tar hellre en Hinken som säger att "det här gäller i MoDo Hockey" och sen ser lite dum ut när man inte levt upp till det, än att komma in i ligan med svansen mellan benen.

Personligen tror jag också att om vi haft noll målsättning hade skiten sett ännu värre ut. Men nu krigade spelarna till sig oförtjänta poäng sett till spelet, då de ville behålla någon sorts heder.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Smurfen: Hoppas naturligtvis det också, men frågan är hur mycket det hjälper för att se om spelare står rakt framför en? I Berglunds synfält verkar enbart finnas en puck och ett mål. Vad hans ögon omvandlar hindren i form av motståndarspelare till vet jag ej. Luft?

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
KRB: Hinken sa i någon podd (var det Pelle H:s?) att det som saknas i lagbygget nu bara är en förstakedja och två backar, där en är tänkt som mer ledande.

Så tyder på att några spelare redan är kontrakterade utan att klubben annonserat ut det. Gissar på Bengtsson, Fitzgerald och Falkenhäll där.

Som sagt, fyra stycken PP-spelare ska in då innan vi hinner gå över till Augusti. Ytterligare en breddback på det. Resten av truppen är redan satt.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Makarov: Jag kan se det. Ta en sån som Axel Ottosson som verkar vara mer av en fjunig tonåring mentalt än en 30-plusare.

Självklart skulle man inte gått vidare med honom i kaptensgruppen i SHL, men nu får han den ynnesten. Ibland gör "Jesus" Kenttä märkliga val.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Vargen: Hade han sagt så efter förra säsongen hade man kunnat köpa det ändå. Men efter den här säsongen står det rätt klart vem Jeppe är som person.

"Precis den vi behövde", en spelare som tänker att man är för bra för vissa motstånd och då väljer att glassa? Som sen kan vakna till i frustration av att inget funkar?

Lycka till!

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
KRB: Jättetidigt att tippa redan nu, tittar man på vilka som gjort det bäst av topp 6-lagen gällande kontinuitet är det absolut Nybro. Å andra sidan blir det då mindre utrymme för att ta in uppgraderingar utifrån, men de har väldigt bra ålder på sin trupp rent generellt.

Spelare som Jacobsson, Nikupeteri, Lindfors har redan visat att de inte gör bort sig i högstaligor, och samtliga med god tid på sig att fortsätta utvecklas. Gabrielsson är redan bevisad på HA-nivå och så även Krämer, båda lär kunna ta steg framåt på backsidan.

Melvin Wersäll är en smart värvning in tycker jag, så även Filip Lennström som var en av få ljusglimtar i Troja.

Med nuvarande trupper på eliteprospects har jag dem som topp 3, kanske framför allt eftersom det inte blir de där frågetecknen som t.ex. med Thorell och Björklund i BIK, när börjar de dala och åldern ta ut sin rätt? Samma med SSK som gillar att ta in rutinerade pjäser, alltid en gamble med sånt.

Vi får vänta på lite värvningar in för de övriga lagen som lär slåss om topp 6 kanske.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Icetheman: Vi lever fortfarande lite på vårt namn ändå, Hellsten går ut nu och säger att han räknar med att vi är ett topplag. MoDo nere i HA liksom, är väl så han tänker och därför han vill spela här.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Röda dagar : Samtidigt var MoDo mest nöjda med att BP blev bättre, och det hade väl mer med Rhodin att göra.

I spelet ändrade Freddan till mindre kladdande och övertänkande, men istället blev man enkelspåriga och lättlästa i att aldrig vara puckhållande vid uppspel. Vettefan om klubben blev imponerad av det.

Känns märkligt om han ska vara kvar när han uppenbarligen inte dög och vi därför nu vill få in Karlberg och Madsen.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Costanza: Det snackas nu om att vi kan ta in Kalle Östman istället för Linus A - Båda har sina styrkor i att man som fw tar hemjobb och har ett tungt skott.

Karlberg tror att Östman har en 16 - 18 mål i sig på HA-nivå om han får en sådan roll, vilket ju är exakt det vi hade hoppats få ut av Andersson här - men som han inte riktigt lyckades med.

Vore det en bra förändring för oss, eller vad säger folket?

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
HejaKuusela : Visby/Roma har ju spelat i ettan med dispenser, då man hellre lagt pengar på en slagkraftig trupp än att hänga med i säkerhetskrav som dykt upp. De har fortfarande härdat glas där på sargen och spelarbås/sekretariat som man kan komma in i utifrån. För att de är en klassisk ettanklubb har de fått dispens när rinken inte hållit måttet för ettans ambitioner.

Då vet vi ju att kraven skärps och gäller ca femtioelva fler punkter uppe i Hockeyallsvenskan och SHL. Allt runtomkring planen och tillgänglighet i arenautrymmet. Så ja, jag lutar åt att de delar hemmaplan med IKO under två säsonger medans de själva gör om allt från scratch, troligen med större backning av kommunen nu än tidigare.

Tror aldrig de sparkas ut, förbundet fattar själva att det blir dålig publicitet nu när vi väl fått in Gotland i finrummet. Men lösningen blir nog att hyra in sig i närmsta licensierade ishall.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett: Just det, kanske ska tillägga att jag också utgår ifrån Hinkens tänk här - han ser saker han gillar i sådana där resliga True-typer.

Heyerdal: Låter märkligt. Var inte han och Fitz lite grann Hinkens prestigevärvningar och de som skulle "göra det" för oss? Men kanske fick allt för hög lön då.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Tarasov: Det får vi se!

Enligt ryktena nu stannar Fitz och Falken, medans klubben gärna låter Andersson gå... Skulle i så fall innebära att vi har nio forwards, och behöver då ha in fyra till.

Men där får nog Sundström en plats? Så räkna med tre värvningar varav två st lär bli tänkta för leading line/PP-spel.

NY - Fitzgerald - Larsson
NY - Caderoth - Hermansson
Falkenhäll - NY - ???
OP - Bjerselius/Mattsson - Ohlsson
Sundström

Jag hoppas ju att vi tar in någon istället för att flytta upp Mattsson på en vinge där i tredjekedjan. Men nu skulle vi tänka smart ekonomiskt också så det är ju frågan vad Hinken gör.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Smurfen: Karlberg vill sluta med chanspassningarna och tankelösa dumpsen som han sett under Freddans ledning. Bra!

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
M Horava: Just det, ja. MP var det väl som sa att Falkenhäll redan har nytt kontrakt, men klubben gick aldrig ut med det när vi "i teorin" var med i leken om SHL-platsen.

Undrar varför man inte har gått ut med det nu då.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
puffe4: Varför åker Vainio runt och är ilsken? Komma in med full fart så där på någon som redan tampas med en annan lövare, och omöjligen kan ta emot en tackling bra tycker jag är fegt. Riktigt cheap shot.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
SpecterV2: Tycker det bådar gott att han gjorde sju mål på 32 matcher i sin allra första HA-säsong - hade väl inte de bästa medspelarna heller i 11:an Östersund.

Jämför med vår bäste back, Rundblad som gjorde fyra mål på sina 50 matcher. Det i laget som blev 4:a i tabellen.

Något med Wahlberg gör att jag tror på den värvningen. Alla verkar överens om att han lär sig snabbt och med förtroende tar steg framåt.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Röda dagar : Wahlberg: "HockeyAllsvenskan var lite ny mark för mig. I början var det ett ovant tempo men efter några matcher blev jag mer bekväm och kände hur allt blev bättre med tiden. Jag har fortfarande saker att jobba på så tycker det här blir helt rätt väg för mig att gå för utveckling."

Hinken: "Det är en ung, skicklig back som vi tycker har tagit stora steg under senaste säsongen, som han delat mellan spel i Frölunda och Östersund. Han är storväxt och bra på skridskorna för sin storlek. Det ska bli kul att se honom i vår tröja där vi hoppas han fortsätter sin utvecklingskurva."

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Hägglundsmaffian: Ja, blir den feelingen jag får på Arvids och Hinkens kommentarer.

Han säger inte som Bjerselius att "jag är här för att brunka" utan verkar som de kommit överens om mer framskjuten roll. Tror Hinken stört sig på hur många offensiva tekningar vi förlorade under säsongens gång? Samt att han vill se någon mogen ihop med Elton.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Röda dagar : Caderoth säger "Jag vill försöka få en så stor roll som möjligt och prestera bra för att, på sikt, ta oss upp till SHL. Mina styrkor är i det defensiva nu och jag jobbar därför för att utveckla det offensiva."

Hinken säger "Arvid är en pålitlig spelare. Vi får in en ledartyp, som spelar moget och är en stabil center. Han är också en av seriens främsta tekare. Så vi är glada över att vi kunnat knyta upp honom över två säsonger."

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Icetheman: OK, men jag tror inte på din uppställning alls. Haha, som det ska vara under sillyn!

Det spekulerades ju i att Wahlberg tagits in på backsidan för att han förstår sig på PP-spel, därmed tänkt som topp 4-back (skulle jag gissa).

Din andrakedja är fullkomlig katastrof. Går man in med den som kedja 2 till en säsong är det lite som att man inte ens tänker försöka. Det jag hört är även att MoDo gärna bryter Anderssons kontrakt då han har intressenter som kan erbjuda honom bra lön.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
SpecterV2: Vad klubbarna än säger om att externa finansiärer ser till att betala ut lönen, så brukar det i verkligheten ändå bli så att man tar en billigare lösning någon annanstans i laget för att kunna ta in stjärnan.

Tror AIK känt att laget varit för jämnt, och lär gå all-in på att få seriens bästa leading line nu. Men desto trubbigare där bakom.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
erjo: Intressant. Jag har utgått från att man tagit in Caderoth som städgumma till Elton, när man känt att Topping och Fitz inte klarade av den mer ansvarstyngda biten. Rädda upp när det blir lite fel för grabben.

Annars känns han som en överflödig värvning faktiskt, där vi lika gärna kunnat köra på med Mattsson typ. Men du kanske har rätt i att han konkurrerar med honom och Bjerselius om speltid längre ner.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Vikingmodo : Alltså, jag utgår mest från nuvarande sits.

Saker och ting ändras om vi inte vill förlänga med Bengtsson och snart tackar av honom, eller om vi skulle komma på en låne-lösning med Hallin istället för att satsa hemvävt redan nu.

Beror lite på vad som händer, helt enkelt. I den där uppställningen är premissen att vi behåller båda.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett: Hellsten/Werner

NY - Wahlberg
Berg - Hallin
Bengtsson - Berglund

NY - NY - Larsson
NY - Caderoth - Hermansson
NY - EJK - Carlsson
OP - Mattsson/Bjerselius - Ohlsson
Sundström

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Sigge: Ja, M Horava föreslog det igår också. Så har tänkt på det sen, och det vore nog en superb tredjekedja faktiskt? På HA-nivå ska båda kunna ta steget upp i kedjorna vid behov av det, om nån blir skadad etc.

Hoppas Hinken är smart nog att fixa det som grund, så bygger vi spetsen uppe på det.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
grimiss: Ändå snyggt att löven som kört på med sina inte så flashiga spelare i Possler, Olofsson, Cronholm trots en del misslyckade säsonger tar steget upp. De har gjort det bra där i att behålla rätt stomme, spelarna som har mycket mer i sig än spel i fjärdefemman och samtidigt köper rollen de får oavsett.

När jag tänker på det nu, så kanske vi bör behålla Måns om vi kan ligga på honom med att alltid göra jobbet. Inte försvinna i någon månad på att glida runt. Ha honom som understöd till de som ska producera.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Saleva: Wahlberg är i alla fall avtackad av Frölunda nu. Då kan vi presentera honom och Caderoth i ett paket.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Saleva: Varför var han bra i Mora? Det retar mig en del.

Ska vi chansa på ett år till med snubben? Har han hög HA-nivå i sig som går att få fram? Det är ju bra att han trivs här.

· 3 ·
Om Framnäs
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE