Historik
Föregående · 7 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - AIK 2026-01-14
SPOODI: marginellt bättre, men tänk tankevurpan när han värvades som ledande ppback i shl men i realiteten är en breddback i allsvenskan.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - AIK 2026-01-14
Vargen: frågar du mig så tycker jag inte berglund ens ska ha en given plats i startuppställningen.
Sett småtjejer som knappt kan hålla en innebandyklubba ha bättre skottprocent än bella
Sett småtjejer som knappt kan hålla en innebandyklubba ha bättre skottprocent än bella
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
grimiss: det kontaktnät hinken värvat från tidigare får han gärna glömma bort numret till. Dom personliga relationerna kan vi också ta med en nypa salt.
Skulle lätt ha bytt Berglund och Ludde Byström mot två sura öststatare som bara kommer på jobbet, gör jobbet riktigt och sen drar vidare till ett bättre kontrakt om dom blir less. Grannens grabb...
Skulle lätt ha bytt Berglund och Ludde Byström mot två sura öststatare som bara kommer på jobbet, gör jobbet riktigt och sen drar vidare till ett bättre kontrakt om dom blir less. Grannens grabb...
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Willow: jag gillar och respekterar ditt påhopp. Du är verkligen arketypen för att gå in med en mobbingattiyd när man inte håller med dig. Verkligen politkermaterial om du inte redan jobbar i den branschen?
Jag ifrågasätter inte fränst att Hinken åker på en meningslös scoutingresa , däremot ifrågasätter jag att han väljer att åka nu i samband med deadline.
Jag påstår inte att det inte kommer att ge frukt men sist han åkte hittade han spelare som hade varit aktuella om vi inte degraderades. Mao helt bortkastad resa.
Jag har inga belägg för att Hinken sköter sig eller inte och precis som du säger kan jag inte hantera brännvin och jag dricker inte heller.
Däremot utan att vara skyldig att redovisa till dig säga att jag vet att dessa resor har kostat mer än dom smakat . Hade gärna sett att han visar lite handlingskraft nu, men som vi varit inne på tidigare så är det tufft att jobba åt sig spelare till en liten stad som övik. Jag hävdar fortfarande att jag tror att många andra sportchefer skulle göra ett bättre jobb än Hinken och han har i ärlighetens namn bara byggt skittrupper (inte ensamt ansvarig förstås) sen han tillträdde.
Som ass coach var han också bedrövlig.
Jag tror att räddningen vi hade var att få in Rhodin och bli av med sundell.
Tragiskt egentligen att vi ALLTID står vid deadline och letar spelartyper som soffcoacherna efterlyst från allhelgona år efter år utan åtgärd från din fantastiske gradin.
Bara hoppas och se om skutan vänder. Faller bitarna på plats kan vi absolut nå final.
Men även du måste hålla med om att Hinken inte har nåt vidare trackrecord på bra värvningar.
Sen som du skriver ska skapas relationer med coacher och liknande därborta så vet både du och jag att sånt kostar pengar och cognac.
Jag ifrågasätter inte fränst att Hinken åker på en meningslös scoutingresa , däremot ifrågasätter jag att han väljer att åka nu i samband med deadline.
Jag påstår inte att det inte kommer att ge frukt men sist han åkte hittade han spelare som hade varit aktuella om vi inte degraderades. Mao helt bortkastad resa.
Jag har inga belägg för att Hinken sköter sig eller inte och precis som du säger kan jag inte hantera brännvin och jag dricker inte heller.
Däremot utan att vara skyldig att redovisa till dig säga att jag vet att dessa resor har kostat mer än dom smakat . Hade gärna sett att han visar lite handlingskraft nu, men som vi varit inne på tidigare så är det tufft att jobba åt sig spelare till en liten stad som övik. Jag hävdar fortfarande att jag tror att många andra sportchefer skulle göra ett bättre jobb än Hinken och han har i ärlighetens namn bara byggt skittrupper (inte ensamt ansvarig förstås) sen han tillträdde.
Som ass coach var han också bedrövlig.
Jag tror att räddningen vi hade var att få in Rhodin och bli av med sundell.
Tragiskt egentligen att vi ALLTID står vid deadline och letar spelartyper som soffcoacherna efterlyst från allhelgona år efter år utan åtgärd från din fantastiske gradin.
Bara hoppas och se om skutan vänder. Faller bitarna på plats kan vi absolut nå final.
Men även du måste hålla med om att Hinken inte har nåt vidare trackrecord på bra värvningar.
Sen som du skriver ska skapas relationer med coacher och liknande därborta så vet både du och jag att sånt kostar pengar och cognac.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Gavelo: problemet jag ser i det här är väl att då kan han väl fan åka efter deadline. Klubben skriker efter förstärkningar inför ev slutspel och han ska scouta primärt för nästa år. Ahl kör väl för helvete även efter deadline?? Åka över och supa och nöjestitta på matcher i Colorado är väl knappast prio ett i detta läge.
Det är snarare som att köpa en ny tvspelskonsoll men man var tvungen att sälja tv för att ha råd med den.
Hoppas dom här tre åren går fort så vi kan skaffa oss en RIKTIG sportchef och satsa .
Det är snarare som att köpa en ny tvspelskonsoll men man var tvungen att sälja tv för att ha råd med den.
Hoppas dom här tre åren går fort så vi kan skaffa oss en RIKTIG sportchef och satsa .
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly season
modomille: välinvesterade pengar. Sist han åkte över resulterade det i NOLL påskrivna kontrakt och en saftig hotell och restaurangnota.
Får hinken någonsin sparken från modo har han ju alla kvalifikationer för att sitta i nån nämnd åt socialdemokraterna.
Får hinken någonsin sparken från modo har han ju alla kvalifikationer för att sitta i nån nämnd åt socialdemokraterna.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Juniortråden
Monno: ska man se hockeyspelare som ett jobb så har du delvis rätt och delvis fel om du frågar mig.
För att dra det som en parallell till ett yrke jag faktiskt kan (jobbar långt hemifrån oftast inom bygg ) och vi kan kalla mig och mina likar #1.så är det så att det finns sjukt mycket duktiga grabbar och tjejer inom byggsektorn men av olika skäl väljer att jobba inom pendlingsavstånd från hemmet eller max kan ligga borta nån natt. Dessa kallar vi #2
Under yrkesutövandet är dom lika duktiga som vi på själva armeringen eller gjutningen eller vad vi nu ska göra.
Sedan finns det projekt i obygden eller utomlands som inte tillåter att man av praktiska och ekonomiska skäl kan åka hem varje kväll eller ens varje kväll. Det gör inte #2 dålig på yrket men däremot trivseln för dessa och andra psykiska saker kan i slutändan om dessa inte trivs eller passar inte lika fokuserade och bra. Däremot inte sagt att dom har dåligt kunnande. Det passar bara inte kanske för stunden.. utan för detta jobb krävs anställda av typ #1
Ironiskt har jag upplevt att #2 ofta är yngre eller av förklariga skäl småbarnsföräldrar som är "hemkära"
Jag tror inga spelare av #1 har något emot att dra några bortavändor och sedan veta att man har trygg bas där man bor och trivs. Finns många proffs där.
Det kanske man inte vet speciellt inte som ung.
Tror även att spelare kanske börjar ofta som #1 (kanske aldrig ens bott hemifrån innan man hamnar i USA tex) stort steg, sedan blir man kanske efter trygghet och mognad mer och mer #2.
Kanske tom avslutar man sin karriär lite som #1 . Pga fru, barn, föräldrar etc. Cirkeln sluts.
Det gäller att hitta sig själv för att trivas, men jag tror att en stor del det floppar ibland kan vara att man inte mår 100 med tillvaron.
Jävla skevt inlägg. Jag ber om ursäkt.
Men ha en fin kväll
För att dra det som en parallell till ett yrke jag faktiskt kan (jobbar långt hemifrån oftast inom bygg ) och vi kan kalla mig och mina likar #1.så är det så att det finns sjukt mycket duktiga grabbar och tjejer inom byggsektorn men av olika skäl väljer att jobba inom pendlingsavstånd från hemmet eller max kan ligga borta nån natt. Dessa kallar vi #2
Under yrkesutövandet är dom lika duktiga som vi på själva armeringen eller gjutningen eller vad vi nu ska göra.
Sedan finns det projekt i obygden eller utomlands som inte tillåter att man av praktiska och ekonomiska skäl kan åka hem varje kväll eller ens varje kväll. Det gör inte #2 dålig på yrket men däremot trivseln för dessa och andra psykiska saker kan i slutändan om dessa inte trivs eller passar inte lika fokuserade och bra. Däremot inte sagt att dom har dåligt kunnande. Det passar bara inte kanske för stunden.. utan för detta jobb krävs anställda av typ #1
Ironiskt har jag upplevt att #2 ofta är yngre eller av förklariga skäl småbarnsföräldrar som är "hemkära"
Jag tror inga spelare av #1 har något emot att dra några bortavändor och sedan veta att man har trygg bas där man bor och trivs. Finns många proffs där.
Det kanske man inte vet speciellt inte som ung.
Tror även att spelare kanske börjar ofta som #1 (kanske aldrig ens bott hemifrån innan man hamnar i USA tex) stort steg, sedan blir man kanske efter trygghet och mognad mer och mer #2.
Kanske tom avslutar man sin karriär lite som #1 . Pga fru, barn, föräldrar etc. Cirkeln sluts.
Det gäller att hitta sig själv för att trivas, men jag tror att en stor del det floppar ibland kan vara att man inte mår 100 med tillvaron.
Jävla skevt inlägg. Jag ber om ursäkt.
Men ha en fin kväll
+ 4
MoDo Hockey > Sv: Vimmerby HC - MoDo Hockey 2026-01-07
k1m: hade berglund varit forward eller vaktmästare hade han också fått kontrakt. Den värvningen var enbart för att han behövde ett jobb.
Nån i ledningen bytte nya golv mot ett jobb åt grabben.
Nån i ledningen bytte nya golv mot ett jobb åt grabben.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: sista meningen där stämmer nog bättre på Kentää än på Hinken om jag ska vara ärlig. Men vi kan väl hoppas. Jag tror inte det blir så mycket tillskott för vår del. Marknaden är iskall
MoDo Hockey > Sv: Vimmerby HC - MoDo Hockey 2026-01-07
Monno: Olofsson har då inte skämt ut sig idag iaf..alltid nåt 😀
MoDo Hockey > Sv: Vimmerby HC - MoDo Hockey 2026-01-07
SPOODI: usch. Tack och lov brukar sjukvårdspersonalen vara riktigt duktiga på hjärtincidenter numera.
Hoppas det går bra.
Kanonläge nu för Olofsson att revanschera sig.
Vi får hålla tummarna.
Hoppas det går bra.
Kanonläge nu för Olofsson att revanschera sig.
Vi får hålla tummarna.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
modomille: hahahaha. Från tre nyförvärv till FÖRHOPPNINGSVIS en breddback som ersätter Sverre innan deadline. Nu känner man igen Hinken .
Hoppas han betalar sin "Scoutresa" med egen börs nästa gång.
Sportchefen knullar ännu en gång chansen att förstärka inför ett ev slutspel och man är inte ens förvånad. Han väntar väl på att noll mål Berglund ska blomma ut i pp.
Lär väl ske när han avrundar i ryska fjärdeligan när kriget är slut.
#supernöjd
Hoppas han betalar sin "Scoutresa" med egen börs nästa gång.
Sportchefen knullar ännu en gång chansen att förstärka inför ett ev slutspel och man är inte ens förvånad. Han väntar väl på att noll mål Berglund ska blomma ut i pp.
Lär väl ske när han avrundar i ryska fjärdeligan när kriget är slut.
#supernöjd
+ 4
MoDo Hockey > Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2025-01-05
Nieminen: inte kunnat se matchen? Såg på nätet att det stod 3-5. Härligt. 😀
Hur har det sett ut i övrigt?
Hur har det sett ut i övrigt?
MoDo Hockey > Sv: Modo-Björklöven 3 jan 2026
Willow: nä. Tråkigt att utvecklingen blev så, men han hade ju exakt ingenting till hjälp bakåt heller. Sen går det väl troll i det när speltiden är låg och man inleder med snabba mål i boxplay direkt nästan varje match.
Tyvärr har man kanske inte råd att chansa bort för många poäng då hösten varit som en ekgkurva resultatmässigt
Tyvärr har man kanske inte råd att chansa bort för många poäng då hösten varit som en ekgkurva resultatmässigt
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Modo-Björklöven 3 jan 2026
Willow: kanske tanken är att Edwin står nästa match och finnen är inlånad som reserv?
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Modo-Björklöven 3 jan 2026
Gusse: grym kämpainsats! Min fetjinx lyckades. Sjukt vilken skillnad med rundblad /matt .bella fortfarande skakig och lat. In med en back till tack så vi kan hålla undan rejält i boxplay.
Unna er lite kalorier ikväll grabbar! Så jävla bra
Unna er lite kalorier ikväll grabbar! Så jävla bra
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Modo-Björklöven 3 jan 2026
Bad_Brett: man kan räkna berglunds godkända insatser i modo på en hand. Viktor Persson är ju också en kanonback. Han kan få beröm för andra handen då.
1-6 är mitt tips ikväll.
1-6 är mitt tips ikväll.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vargen:
Saleva: Chansen att vi får behålla honom nästa säsong är redan zero, från första matchen denna säsong. Lyssna på Expressens dokumentärpodd.
Chansen att vi kommer ha det svagaste laget sedan man lirade i keps och hockeyrör nästa år är däremot väldigt stor.
Budgeten kommer att vara mycket lägre och det som vi kommer kunna räkna som extrem spets nästa år är grabbar som Norén, Bella och kanske OP.
Alla som inte floppar kommer dra och det degraderade laget kommer inte stå med i närheten så usel backlinje vi hade detta revanschår. Snarare mycket vassare lag än omöjliga löven har i år .
Jag spår att vi kommer att få kämpa med Nybro och Östersund om den sista slutspelsplatsen .
Sen vet vi ju alla vilken smartness sportchefen besitter så det kommer ju verkligen locka biljettköpare och sponsorer.
Dessutom tror jag att SHL stängs när rätt klubbar fått sina positioner där.
Då står vi där med en fet arena och ett betydelselöst lag.
Men Rix FM eller nån annan skitfestival kanske kan fylla arenan till hälften varannan vår.
Saleva: Chansen att vi får behålla honom nästa säsong är redan zero, från första matchen denna säsong. Lyssna på Expressens dokumentärpodd.
Chansen att vi kommer ha det svagaste laget sedan man lirade i keps och hockeyrör nästa år är däremot väldigt stor.
Budgeten kommer att vara mycket lägre och det som vi kommer kunna räkna som extrem spets nästa år är grabbar som Norén, Bella och kanske OP.
Alla som inte floppar kommer dra och det degraderade laget kommer inte stå med i närheten så usel backlinje vi hade detta revanschår. Snarare mycket vassare lag än omöjliga löven har i år .
Jag spår att vi kommer att få kämpa med Nybro och Östersund om den sista slutspelsplatsen .
Sen vet vi ju alla vilken smartness sportchefen besitter så det kommer ju verkligen locka biljettköpare och sponsorer.
Dessutom tror jag att SHL stängs när rätt klubbar fått sina positioner där.
Då står vi där med en fet arena och ett betydelselöst lag.
Men Rix FM eller nån annan skitfestival kanske kan fylla arenan till hälften varannan vår.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Willow: jo, det gör jag. Men med ledningen vi har känns det som att ens dotter är tillsammans med en misshandlande partner. Man slutar väl inte älska sin dotter som kanske älskar sin partner i vissa lägen , men man önskar väl att hon får en kärleksfull relation.
Som jag ser det nu har sportchefen med flera supit bort hus och hem för familjen
Som jag ser det nu har sportchefen med flera supit bort hus och hem för familjen
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
k1m: jag tror att du har rätt på exakt alla punkter. Hinken ser problemen som är uppenbara och agerar flera månader efter vilken annan sportchef som helst skulle göra. Vissa av hans kontraktereringar har verkligen varit märkliga och sen som du säger kan han fan inte bygga ett lag. Tro inte att det kommer bli lättare dom närmaste åren när troligen ännu rikare klubbar än löven ramlar ner och kommer att dammsuga all ev spets.
Bara att vänja sig med att se topplaget år efter år leka hem serien.
Detta fiasko får ledningen och sportchefen ta på sig att vi återigen byggt ett lag med skitusla backar, ingen andre keeper och inte en center värd namnet.
Kännas konceptet igen?
Hinken och co har förstört så jävla mycket av glädjen med denna sport att man hellre ser andra ligor och följer nån annan klubb.
Detta är iaf sista året jag löser nåt medlemskap och köper vår produkt då man fan inte får ett skit tillbaka.
Bara hoppas att nya backen blir en rejäl injektion så man aldrig mer behöver se bella i pp.
Bara att vänja sig med att se topplaget år efter år leka hem serien.
Detta fiasko får ledningen och sportchefen ta på sig att vi återigen byggt ett lag med skitusla backar, ingen andre keeper och inte en center värd namnet.
Kännas konceptet igen?
Hinken och co har förstört så jävla mycket av glädjen med denna sport att man hellre ser andra ligor och följer nån annan klubb.
Detta är iaf sista året jag löser nåt medlemskap och köper vår produkt då man fan inte får ett skit tillbaka.
Bara hoppas att nya backen blir en rejäl injektion så man aldrig mer behöver se bella i pp.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Nybro Vikings IF - MoDo Hockey 2025-12-29
Sigge: jag tror aldrig vi kommer ifrån allsvenskan faktiskt. Vi hade chansen men den sumpade vi två ggr.
Först ett uselt agerande med att stärka upp inför sluttampen i shl och ett historiskt dåligt lagbygge .
Sen gör vi samma skit och går in med totalt usel backbesättning i allsvenskan när vi har bra med deg.
Nej, tack hinken. Jag skulle bli förvånad om inte sponsorer och liknande kommer tvinga bort den usla sportchefen när poletten ramlar ner till hösten.
Först ett uselt agerande med att stärka upp inför sluttampen i shl och ett historiskt dåligt lagbygge .
Sen gör vi samma skit och går in med totalt usel backbesättning i allsvenskan när vi har bra med deg.
Nej, tack hinken. Jag skulle bli förvånad om inte sponsorer och liknande kommer tvinga bort den usla sportchefen när poletten ramlar ner till hösten.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Nybro Vikings IF - MoDo Hockey 2025-12-29
Hägglundsmaffian: spelar ingen roll om vi får in ullmark ens. Det här laget är så skevbyggt så vi kommer inte kunna rubba löven om vi ens hinner möta dom.
Vi skulle fått in en spelfördelare av rang och två vettiga backar för månader sedan, men hinken har mäktat med EN förstärkning och då har vi också tappat Sverre.
Stirra sig blind på en oprövad back I ett lag som vägrar släppa honom och en fd modokille som inte ens vill spela och bo här. Bra jobbat.
Inte direkt hög kravställan för ett förlängt kontrakt.
Så länge Hinken är kvar kommer vi aldrig avancera.
Vi skulle fått in en spelfördelare av rang och två vettiga backar för månader sedan, men hinken har mäktat med EN förstärkning och då har vi också tappat Sverre.
Stirra sig blind på en oprövad back I ett lag som vägrar släppa honom och en fd modokille som inte ens vill spela och bo här. Bra jobbat.
Inte direkt hög kravställan för ett förlängt kontrakt.
Så länge Hinken är kvar kommer vi aldrig avancera.
MoDo Hockey > Sv: Nybro Vikings IF - MoDo Hockey 2025-12-29
hanzon: Olofsson måste fan bort innan tolvslaget. Han har inte vunnit en enda match och ett skitnödigt försvar ser ut att ha fått vattenlavemang innan nedsläpp när klippdockan startar mellan stolparna.
Måste ju finnas en sur öststatare utan karaktär som kan ställa sig resten av säsongen som backup.
Köp vad fan som helst , helst nån som inte kan språket och inte kan se kritiken från sociala medier eller fatta hinkens skitsnack.
Måste ju finnas en sur öststatare utan karaktär som kan ställa sig resten av säsongen som backup.
Köp vad fan som helst , helst nån som inte kan språket och inte kan se kritiken från sociala medier eller fatta hinkens skitsnack.
+ 5
MoDo Hockey > Sv: Nybro Vikings IF - MoDo Hockey 2025-12-29
Janne G: vore ju en kanonbra affär för er.som vår sportchef jobbar nu så skulle ni få Fitzgerald imorgon och vi får Pooley i april och hinken är jättenöjd.
Annars kanske ni vill byta en sportchef mot en hink med tejp? Släng med en skyltdocka kan ni få vår ppback på köpet.
Annars kanske ni vill byta en sportchef mot en hink med tejp? Släng med en skyltdocka kan ni få vår ppback på köpet.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Nybro Vikings IF - MoDo Hockey 2025-12-29
Bad_Brett: känns förjävligt med den förlängningen och har faktiskt dragit ner suget för modo med ca 50%. Usel lagbyggare och agerar fan aldrig när alla ser uppenbara brister.
Hade vi haft renjesus eller någon annan tror jag våra brister åtgärdats redan innan advent , och det skulle även sätta eld i röven på vissa lata som vet att dom sitter säkert.
Hade vi haft renjesus eller någon annan tror jag våra brister åtgärdats redan innan advent , och det skulle även sätta eld i röven på vissa lata som vet att dom sitter säkert.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Nybro Vikings IF - MoDo Hockey 2025-12-29
grimiss: ska man se nåt positivt så var Edwin inte sämst idag.
Vi hade inte vunnit denna match med Brodeur eller Hasek i sin prime heller
Vi hade inte vunnit denna match med Brodeur eller Hasek i sin prime heller
+ 5
MoDo Hockey > Sv: Nybro Vikings IF - MoDo Hockey 2025-12-29
SpecterV2: fast egentligen måste jag säga att Topping var på papperet en bra värvning. Han var bra sist han lirade med oss så jag vet inte om man kan gnälla på det.
+ 8
MoDo Hockey > Sv: Nybro Vikings IF - MoDo Hockey 2025-12-29
Bad_Brett: berglund har nån hållhake för han verkar ha sin plats säkrad även om han håller samma standard som Ulf Sterner skulle göra idag
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Juniortråden
Bad_Brett: jag skulle byta morrison alla dagar I veckan mot edwin.
Bjurö var nog lika usel som Olofsson.
Bjurö var nog lika usel som Olofsson.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS 2025-12-27
Robin Ztorken L: Hinken är BARA kvar pga foppa. Bara gå tillbaka till degraderingen i våras när foppa krävde att Hinken ska vara kvar.
Tragiskt att en fd spelare har sån hållhake. Karln är ju fan inte ens svensk numera.
Tragiskt att en fd spelare har sån hållhake. Karln är ju fan inte ens svensk numera.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS 2025-12-27
Vargen: eller en genomusel sportchef som "kontrakterat" honom. Dom släpper väl karln när han blivit skadad och hinken stirrat sig blind så får vi väl som ros på tårtan hit en sista spelare som aldrig hinner spela, medan löven har signat tre spetsspelare till innan fönstret stänger på en iskall marknad.
Jag tror att om vi hade haft Kentää istället för Hinken så hade vi haft 15 poäng mer
Jag tror att om vi hade haft Kentää istället för Hinken så hade vi haft 15 poäng mer
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS 2025-12-27
NuMo: Hur tänkte sportchefen där? Värva Victor Berglund för att vi ska klara oss kvar i SHL? Skulle han gå in som ordinarie i nåt enda lag i SHL i dagsläget?
Borde inte sportchefen ha lite koll på vilken kvalitet och vilka egenskaper spelarna har han bränner klubbens pengar på?
Lägg där till att han har enligt rykten en ganska saftig lön dessutom. Har han gjort skäl för den?
Eller var det så enkelt att han värvades av andra skäl?
"Sekten"
Borde inte sportchefen ha lite koll på vilken kvalitet och vilka egenskaper spelarna har han bränner klubbens pengar på?
Lägg där till att han har enligt rykten en ganska saftig lön dessutom. Har han gjort skäl för den?
Eller var det så enkelt att han värvades av andra skäl?
"Sekten"
MoDo Hockey > Sv: Silly season
jonsson: säkert i Umeå eller nånstans i söder, men vi har ju Gradin så den enda bomben som kommer från hans håll är nog fyrverkeritårtorna till midnattsgroggen.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Willow: du får tro vad du vill. Men det är ju bekvämt att stirra sig blind på namn som i slutändan inte blir nåt.
Tycker mycket av denna förlängning med hinken var ett jävla fulspel.
Först en fantasiartikel om tre KLARA namn från en partisk journalist, sen förlängning med en sportchef som varit extremt ifrågasatt.
Det har egentligen inte hänt ett skit heller på hela höstenfrån hinken.
Okej, han har värvat Matt, men vi tappar också Sverre så backsidan så den är lika tunn som innan.
Minst två toppbackar skulle redan funnits här ombytta och klara i advent.
Hinken har inte jobbat jättebra.
Det är min åsikt.
Att ett ev lån av Berg nån match till för svindyra pengar är en lösning tycker jag är att spotta biljettköparna i fejset.
Men jag är nästan 100 på att han inte ens är intresserad av att komma hit på lån om inte apgården tvingar honom.
Glöm att han flyttar till övik igen iaf.
Tycker mycket av denna förlängning med hinken var ett jävla fulspel.
Först en fantasiartikel om tre KLARA namn från en partisk journalist, sen förlängning med en sportchef som varit extremt ifrågasatt.
Det har egentligen inte hänt ett skit heller på hela höstenfrån hinken.
Okej, han har värvat Matt, men vi tappar också Sverre så backsidan så den är lika tunn som innan.
Minst två toppbackar skulle redan funnits här ombytta och klara i advent.
Hinken har inte jobbat jättebra.
Det är min åsikt.
Att ett ev lån av Berg nån match till för svindyra pengar är en lösning tycker jag är att spotta biljettköparna i fejset.
Men jag är nästan 100 på att han inte ens är intresserad av att komma hit på lån om inte apgården tvingar honom.
Glöm att han flyttar till övik igen iaf.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season
JoJo2613: o rourke verkar ju sitta i tjära. Kommer väl isf lagom tills att säsongen har två matcher kvar.
Snälla, kan ni sluta tjata om Berg. Varken han eller sambon vill bo i övik.
Källa på det, ja. En av killarna som varit på is med honom och även i båset.
Utlåningen var enbart en kortsiktig grej.
Snälla, kan ni sluta tjata om Berg. Varken han eller sambon vill bo i övik.
Källa på det, ja. En av killarna som varit på is med honom och även i båset.
Utlåningen var enbart en kortsiktig grej.
MoDo Hockey > Sv: Södertälje - MoDo 2025-12-19
Willow: kan utan att veta känna att Karlin kanske delegerade en hel del till Sundell för att han kanske tappat gnistan, mycket annat att tänka på eller trodde att det skulle funka bra.
Jag fick känslan på slutet iaf att engagemanget inte var på topp som headcoach.
Jättebra kille på alla vis, men detta var nog kanske bra både för laget och honom själv.
Jag är helt övertygad att han kommer att revanschera sig inom hockeyvärlden.
Sundell tror jag inte alls var rätt för modos A-lag.
Jag fick känslan på slutet iaf att engagemanget inte var på topp som headcoach.
Jättebra kille på alla vis, men detta var nog kanske bra både för laget och honom själv.
Jag är helt övertygad att han kommer att revanschera sig inom hockeyvärlden.
Sundell tror jag inte alls var rätt för modos A-lag.
+ 15
MoDo Hockey > Sv: Södertälje - MoDo 2025-12-19
Willow: jag har hört att många med insyn i modo hockey från spelarnivå och även fd spelare med hyfsad koll inte har skitmycket till till övers för Sundells upplägg eller taktiskt kunnande.
Att han dessutom var avlönad till viss del via öviks kommun för att även fokusera på hockeygym ställer mig den frågan , hur fasen hinner man med allt då med skärpa.
Att han dessutom var avlönad till viss del via öviks kommun för att även fokusera på hockeygym ställer mig den frågan , hur fasen hinner man med allt då med skärpa.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Södertälje - MoDo 2025-12-19
1921ofHockey: är det läge nu strax att lufta durkslaget, och se om vi ska ge honom en sista chans eller om det är ett hopplöst fall? Oavsett så kommer det ju inte hålla att köra Werner resten av säsongen.
Han kanske kan lyfta sig med lite självförtroende och rakare spel.
Han kanske kan lyfta sig med lite självförtroende och rakare spel.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Södertälje - MoDo 2025-12-19
Monno: berglund har verkligen spelat upp sig. Säger dock mest hur usel han varit i höst. Kanske är nåt psykisk spärr som spökat för han har ju iaf en nivå för att kunna vara stabil i allsvenskan. Jag klagar inte när spelare höjer sig.
+ 4
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Chamez: glöm berg. Han vill inte bo i övik och vill vara kvar i Stockholm . Det ligger mycket beslut från hans sambo i det läget också.
Källa. Anställd på högre nivå i modo
Källa. Anställd på högre nivå i modo
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Västerås 2025-12-17
dempa: jag håller inte med. Jultröjor tycker jag kan med tanke på det spända läget kanske lätta på lite spänning och tycker hellre att det signalerar att man faktiskt har en trevlig stämning på jobbet.
Det finns nog inget som är så dödande för en arbetsgrupp om du har nån drygjävel som ska ha åsikter om alla beslut och bara jobba emot. Det kan verkligen ligga en stark och effektiv grupp i fatet snarare än att öka effektiviteten.
Jag tror att det absolut svåraste för en gruppdynamik med så många egon och viljor som det lär finnas i ett hockeylag är att hitta balansen mellan kravställan, diciplin och trivsamhet. Då förutom roller och spelidé vilket modo helt verkar sakna.
Ska man ligga på tichonovs nivå, eller ska det vara hopp och lek. Vart på linjen ska man ligga för stunden?
Jag är skitglad för 3 p och jag hoppas att det ger lite boost och självförtroende.
En stor akilleshäl jag tror vi dras med tyvärr är bristen på konkurrens. Vissa spelare måste vi spela utan alternativ och där har sportchefen failat.
Nu har vi den sportchef vi har med färskt kontrakt och det är bara gilla läget och hoppas att han gör sitt yttersta.
Tyvärr tror jag att tåget gått iom att löven är så jävla mycket mer samspelta på alla poster men hoppas att hela jävla föreningen med allt det innebär ser var korthusets svaga delar ställdes upp.
Jag hoppas verkligen att vi rannsakar förutom defensiven målvaktsfrågan nu. Antingen skickar vi andrekeepern på träningsläger hos DrPhil och Hasek över jul om Zacke kan se nåt som går att plocka fram där och ger honom lite hetluft, eller så skeppar vi honom under julveckan och letar fram nån sur öststatare som bara gör sitt jobb även om han är dyr.
God jul på er alla.
Vi har slagit ur underläge förr
Det finns nog inget som är så dödande för en arbetsgrupp om du har nån drygjävel som ska ha åsikter om alla beslut och bara jobba emot. Det kan verkligen ligga en stark och effektiv grupp i fatet snarare än att öka effektiviteten.
Jag tror att det absolut svåraste för en gruppdynamik med så många egon och viljor som det lär finnas i ett hockeylag är att hitta balansen mellan kravställan, diciplin och trivsamhet. Då förutom roller och spelidé vilket modo helt verkar sakna.
Ska man ligga på tichonovs nivå, eller ska det vara hopp och lek. Vart på linjen ska man ligga för stunden?
Jag är skitglad för 3 p och jag hoppas att det ger lite boost och självförtroende.
En stor akilleshäl jag tror vi dras med tyvärr är bristen på konkurrens. Vissa spelare måste vi spela utan alternativ och där har sportchefen failat.
Nu har vi den sportchef vi har med färskt kontrakt och det är bara gilla läget och hoppas att han gör sitt yttersta.
Tyvärr tror jag att tåget gått iom att löven är så jävla mycket mer samspelta på alla poster men hoppas att hela jävla föreningen med allt det innebär ser var korthusets svaga delar ställdes upp.
Jag hoppas verkligen att vi rannsakar förutom defensiven målvaktsfrågan nu. Antingen skickar vi andrekeepern på träningsläger hos DrPhil och Hasek över jul om Zacke kan se nåt som går att plocka fram där och ger honom lite hetluft, eller så skeppar vi honom under julveckan och letar fram nån sur öststatare som bara gör sitt jobb även om han är dyr.
God jul på er alla.
Vi har slagit ur underläge förr
+ 15
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Västerås 2025-12-17
Modo-Målet: hoppas på en riktig urladdning ikväll. Hade varit så jävla skönt ❤️
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: finns inte en chans att vi går upp med Hinken som lagbyggare tyvärr.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
SpecterV2: finns väl inga lediga skitbackar i foppas agentur så det är väl därför han väntar
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Bad_Brett: det är ju helt jävla galet att man förlänger med en sportchef som gjort sånt uselt jävla jobb och bara passivt kan sitta och håva in sin lön.
+ 6
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Sigge: det övergår mitt förstånd att man inte bytt plats på berglund och våran materialförvaltare som garanterat är en bättre back.
Å andra sidan tror jag även att målvaktstränaren är bättre målvakt än backupen också
Å andra sidan tror jag även att målvaktstränaren är bättre målvakt än backupen också
+ 8
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Robin Ztorken L: jadu. Att lista dom riktiga kanonvärvningarna han gjort är knappt en femma. Visst måste jag säga att Topping (som faktiskt var bra tidigare) , kelleher och Fitzgerald på papperet är skitbra värvningar, men i perspektiv mot all dynga han radat upp är det inte på break even. Trodde hinken skulle revanschera sig med dessa på papperet bra namn, men det följde han passivt upp med en genomusel backsida och en andrekeeper som inte vunnit en match eller ens gjort en bra period.
Sen demonkontrakt till polare och bekanta. Bella är ju ett skolexempel på vad vi inte behövde i förra kvalet. En usel offensiv breddback då vi totalt saknade stopp bakåt. Jag är övertygad om att där var värvningen 110% namnet för inte ens en tioåring som spelar hockeymanager hade signat en sån spelartyp.
Hinken är bara kvar för att han är bästis med foppa och vid degraderingen sa foppa i allehanda att HINKEN SKA VARA KVAR.
Man tappar sån lust till detta lagbygge , sen när man hör om hur det favoriseras bland juniorer och yngre spelare bara pga släktskap och kontakter inom klubben samt hur arrogant och självgod sportchefen är mot sponsorer och liknande så är jag inte förvånad att stenen sjunker mot botten.
Snacket var liknande under SHL att det fanns mycket tvek från externa finansiärer att stötta med pengar så länge skutan styrdes av vissa namn.
Den här säsongen har vi vaskat och det kommer inte bli lättare framöver heller.
Hoppas modo skäms och ber om ursäkt.
Sen demonkontrakt till polare och bekanta. Bella är ju ett skolexempel på vad vi inte behövde i förra kvalet. En usel offensiv breddback då vi totalt saknade stopp bakåt. Jag är övertygad om att där var värvningen 110% namnet för inte ens en tioåring som spelar hockeymanager hade signat en sån spelartyp.
Hinken är bara kvar för att han är bästis med foppa och vid degraderingen sa foppa i allehanda att HINKEN SKA VARA KVAR.
Man tappar sån lust till detta lagbygge , sen när man hör om hur det favoriseras bland juniorer och yngre spelare bara pga släktskap och kontakter inom klubben samt hur arrogant och självgod sportchefen är mot sponsorer och liknande så är jag inte förvånad att stenen sjunker mot botten.
Snacket var liknande under SHL att det fanns mycket tvek från externa finansiärer att stötta med pengar så länge skutan styrdes av vissa namn.
Den här säsongen har vi vaskat och det kommer inte bli lättare framöver heller.
Hoppas modo skäms och ber om ursäkt.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Röda Grodan: jag tror inte ens att vi vinner mer än två allsvenska matcher med det sållet.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
JoJo2613: inte alls. Men tom soffcoacherna från hemling och hädanberg såg att backsidan var tunnare än mandelflarn, och det syntes ganska omgående hur kass den var. Ändå sitter Hinken som vanligt och är supernöjd.
ALLA ser att andremålvakten är usel och inte en tillstymmelse till agerande där heller. Hinken tjabblade bort förra säsongen med sin passivitet och han är påväg att göra det nu också.
Jag tror han är helt enkelt för usel förhandlare och har för dåligt kontaktnät. Han sölade bort dickinson , iof ett misstag alla kan göra men jag tycker att jag hör mycket från flera håll att han är inte rätt man.
Sen kan jag absolut köpa att det är svårt att locka hit bra namn med tanke på stad, rykte och ligatillhörighet. Det innebär för mig iaf att det ställer ÄNNU högre krav på sportchef.
Eller så ger vi bara bort den här säsongen till löven som förmodligen kommer rusta in i det sista och erkänner oss besegrade och börjar om till våren med ny sportchef .
Med facit i hand skulle Hinken fått gå innan förra shlsäsongen.
Sen är det ju bara tragiskt att Olofsson och Rundblad har högsta lönerna med råge i allsvenskan sett till hur dom levererar.
Men svårt att sia om resultat.
Vi får se vad som händer. Jag tror tyvärr inte att det blir mer än en skitback in som inte gör nån skillnad, dessutom för sent.
Hoppas på att bli motbevisad.
ALLA ser att andremålvakten är usel och inte en tillstymmelse till agerande där heller. Hinken tjabblade bort förra säsongen med sin passivitet och han är påväg att göra det nu också.
Jag tror han är helt enkelt för usel förhandlare och har för dåligt kontaktnät. Han sölade bort dickinson , iof ett misstag alla kan göra men jag tycker att jag hör mycket från flera håll att han är inte rätt man.
Sen kan jag absolut köpa att det är svårt att locka hit bra namn med tanke på stad, rykte och ligatillhörighet. Det innebär för mig iaf att det ställer ÄNNU högre krav på sportchef.
Eller så ger vi bara bort den här säsongen till löven som förmodligen kommer rusta in i det sista och erkänner oss besegrade och börjar om till våren med ny sportchef .
Med facit i hand skulle Hinken fått gå innan förra shlsäsongen.
Sen är det ju bara tragiskt att Olofsson och Rundblad har högsta lönerna med råge i allsvenskan sett till hur dom levererar.
Men svårt att sia om resultat.
Vi får se vad som händer. Jag tror tyvärr inte att det blir mer än en skitback in som inte gör nån skillnad, dessutom för sent.
Hoppas på att bli motbevisad.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Frontschwein: faktiskt. Dyngförkyld. Hinken verkar också vara sjuk för han verkar då fan inte jobba på vår katastrofala backsida iaf.
Föregående · 7 · Nästa