Historik
Föregående · 10 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
brunkaren: Grymt härligt med seger igår. Håller med om att man ser en annan glädje hos spelarna än tidigare.
+
Kelleher - grymt bra på att skydda pucken sin storlek till trots. Trodde inte han skulle vara mest drivande i den kedjan!
Rödin - spelsugen! Gjorde några magiska uppåkningar under matchen och skapade generell oreda för AIK hela matchen.
Billins - bara hans glidbrytning vid 2 mot 1 läget var ren klass. Annars en trygg general som vi kommer ha enorm nytta av.
Bubblare - Kopacka och juniskedjan.
-
Vet inte vilken sida Indrasis vaknade på men han var helt lost hela matchen. Slängde puckar och försökte spela finlir som inte alls gick hem. Larsen fick några byten och såg väldigt seg och otajmad ut. Tycker återigen Ölund är ganska anonym i spelet, inte dålig, men heller inte så bra. Kan ju inte klaga på omgivningen i denna match, hoppas på mer och det kommer säkert.
Viktigt att följa upp detta med vinst mot Västerås.
+
Kelleher - grymt bra på att skydda pucken sin storlek till trots. Trodde inte han skulle vara mest drivande i den kedjan!
Rödin - spelsugen! Gjorde några magiska uppåkningar under matchen och skapade generell oreda för AIK hela matchen.
Billins - bara hans glidbrytning vid 2 mot 1 läget var ren klass. Annars en trygg general som vi kommer ha enorm nytta av.
Bubblare - Kopacka och juniskedjan.
-
Vet inte vilken sida Indrasis vaknade på men han var helt lost hela matchen. Slängde puckar och försökte spela finlir som inte alls gick hem. Larsen fick några byten och såg väldigt seg och otajmad ut. Tycker återigen Ölund är ganska anonym i spelet, inte dålig, men heller inte så bra. Kan ju inte klaga på omgivningen i denna match, hoppas på mer och det kommer säkert.
Viktigt att följa upp detta med vinst mot Västerås.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{peeettis0999}: Min mamma har varit lärare i 45 år. Hon lärde mig alltid att analysera en text noggrant och tänka på en röst som passar till texten. ”Det finns ju en människa bakom orden” sade hon. Tänker man så som läsare kan man lätt känns igen en persons ord som översätts i text.
Man ”hör” tydligt att det är du pettis på det sätt du skriver. Tror du bör ta en lång paus från detta forum. Många som vill rida på en vinstvåg i allsvenskan så det fullständiga hjärnsläpp klarar vi oss utan. Fattar inte vad du är ute efter?
Jävla nättroll skulle jag säga!
Man ”hör” tydligt att det är du pettis på det sätt du skriver. Tror du bör ta en lång paus från detta forum. Många som vill rida på en vinstvåg i allsvenskan så det fullständiga hjärnsläpp klarar vi oss utan. Fattar inte vad du är ute efter?
Jävla nättroll skulle jag säga!
+ 10
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{5647}: Ytterligare en match där tredje och fjärdekedja visar ABSOLUT ingenting! Har varit så i samtliga träningsmatcher nu. Nu börjar åtminstone jag bli lite orolig. Ska inte spelarna lägre ned i hierarkin visa framfötterna i träningsmatcherna?
Sen är jag lite besviken på Ölund. Tycker han är helt osynlig. Cukste är väl sämsta nyförvärvet än så länge. Trodde en lettisk landslagsman skulle vara bättre. Hans vändningar får ju Andreadoria att se smidig ut.
Clara känns väl sådär också men där kan jag ha mkt tålamod. Han är ung och har mkt att lära. Han lär få sina chanser.
Sen är jag lite besviken på Ölund. Tycker han är helt osynlig. Cukste är väl sämsta nyförvärvet än så länge. Trodde en lettisk landslagsman skulle vara bättre. Hans vändningar får ju Andreadoria att se smidig ut.
Clara känns väl sådär också men där kan jag ha mkt tålamod. Han är ung och har mkt att lära. Han lär få sina chanser.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Blå grottan: Ja, varför inte! Jag glömde såklart Kvist också. Han ska ju ha en plats i fjärde.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Blomgrens: Brynäs äger första perioden. Fortfarande påfallande hur bra vår första- och andrakedja är jämfört med tredje och fjärde.
Vet att det är jättetidigt men som hobbytränare tycker jag mig se detta: Rödin och Vesel tar ut varandra. Känns som att Vesel ska leda en kedja men får inte ”plats” när Rödin bär mkt puck. Jag tycker att dessa herrar ska splittras på när Scott är tillbaka. Scottin har ju fungerat bra tidigare.
För att få tre(!) bra kedjor skulle detta fungera?!
Indrasis - Larsson - Lindbom
Kopacka- Vesel - Kelleher
Scott - Ölund - Rödin
Nordh - Blomqvist - Tärnström
Kanske dumt att ha Tärnström i fjärde men rankar Lindbom högre. Vad tror ni?
Bra intervju av Alcén kan jag tycka!
Vet att det är jättetidigt men som hobbytränare tycker jag mig se detta: Rödin och Vesel tar ut varandra. Känns som att Vesel ska leda en kedja men får inte ”plats” när Rödin bär mkt puck. Jag tycker att dessa herrar ska splittras på när Scott är tillbaka. Scottin har ju fungerat bra tidigare.
För att få tre(!) bra kedjor skulle detta fungera?!
Indrasis - Larsson - Lindbom
Kopacka- Vesel - Kelleher
Scott - Ölund - Rödin
Nordh - Blomqvist - Tärnström
Kanske dumt att ha Tärnström i fjärde men rankar Lindbom högre. Vad tror ni?
Bra intervju av Alcén kan jag tycka!
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Andy Tiger: Jaha ja! Klassisk försäsongsmatch. Bra respons från Gällstedt. Säger rätt saker och påpekar det svaga spelet framför båda målen.
Ska inte dra några slutsatser så här tidigt men det är påfallande att laget känns lite obalanserat just nu. Ena halvan känns ruskigt bra och hade, med lite mer motivation, gjort slarvsylta av BiK idag. Dock så har 3:e och 4:e svårt att skapa någonting. Om de inte är kapabla mot detta motstånd ser jag inte att det händer mot Djurgården borta i december heller men hoppas jag har fel.
Blir viktigt med Scott och Billins för att stabilisera men hade nog gärna tagit en till stabil spelare.
Larsen och Johannesson är direkt dåliga i denna match.
Ska inte dra några slutsatser så här tidigt men det är påfallande att laget känns lite obalanserat just nu. Ena halvan känns ruskigt bra och hade, med lite mer motivation, gjort slarvsylta av BiK idag. Dock så har 3:e och 4:e svårt att skapa någonting. Om de inte är kapabla mot detta motstånd ser jag inte att det händer mot Djurgården borta i december heller men hoppas jag har fel.
Blir viktigt med Scott och Billins för att stabilisera men hade nog gärna tagit en till stabil spelare.
Larsen och Johannesson är direkt dåliga i denna match.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
JohnnyBotox: Populism? Skämtar du eller? Ta blåa linjen en sen kväll och se om strutshuvudet åker upp ett par hack! Om det nu är så viktigt med politisk ideologi kan du ju läsa på om Socialdemokratins ursprung och historia.
Man kan alltid spela nazistkortet men faktum är att få saker går åt rätt håll i detta land. Det finns fakta och siffror inom nästa varje funktion i samhället som pekar spikrakt nedåt.
Man kan alltid spela nazistkortet men faktum är att få saker går åt rätt håll i detta land. Det finns fakta och siffror inom nästa varje funktion i samhället som pekar spikrakt nedåt.
+ 8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfver: Vill inte störa den intressanta diskussionen om Silfverberg men såg att HVs gamla kapten Simon Önerud är på marknaden. Kan det vara något för en 3-4 kedja? Känns inte jättefräscht men samtidigt massor av rutin. Dyr?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Tror vi kan tacka avsaknaden av Huge för det👍🏻
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Låst artikel men verkar positivt ang Larsson, hoppas hoppas!
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/kEe9la/silly-surr-drombesked-for-brynas-om-johan-larsson
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/kEe9la/silly-surr-drombesked-for-brynas-om-johan-larsson
+ 2
Brynäs IF > Sv: Alla Helvetes Kval
{10242}: Det får man inte tyvärr men jag kan ge en snabb resumé. Egentligen är det bara Scott, Rödin och Bertilsson kvar av laguppställningen av värde. Men inte ens det är säkert resonerar Abris på Aftonbladet. Han menar att de kanske vill ta sista chansen utomlands. Sen är ju Birger, Kvist, Ljungrantz och Lindstein kvar.
I övrigt verkar Abris gilla det felet som Brynäs gjort under så många år för i hans text ska vi tydligen fylla på med massor av gamla kompisar, Molin, Rhodin, Wännström, Danielsson etc.
Vi förhandlar tydligen med Johan Persson men det är på basis att vi ska spela i SHL så jävligt tveksam till det. Drömnamn är Silverberg.
Generellt blev man helt sänkt när man läste uppställningen. Det är helt klart nya tider som väntar. Man får tydligen ganska mkt hockeyspelare för dom där tv-pengarna.
Hoppas detta hjälpte.
I övrigt verkar Abris gilla det felet som Brynäs gjort under så många år för i hans text ska vi tydligen fylla på med massor av gamla kompisar, Molin, Rhodin, Wännström, Danielsson etc.
Vi förhandlar tydligen med Johan Persson men det är på basis att vi ska spela i SHL så jävligt tveksam till det. Drömnamn är Silverberg.
Generellt blev man helt sänkt när man läste uppställningen. Det är helt klart nya tider som väntar. Man får tydligen ganska mkt hockeyspelare för dom där tv-pengarna.
Hoppas detta hjälpte.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bulten: Håller helt med dig i din analys! Jag har sagt det länge att Rödin är den formella och informella ledaren i laget. Under hans tid som kapten i Brynäs har varje säsong varit en fullständig katastrof! Det har ju skrivits om rykten här inne att han och bla Bertilsson är en egen ledartrojka som styr och ställer.
Jag förstår inte er som skriver att styrspel inte skulle fungera. Hur vet ni det? Om inte Rödin och Co köpt in på idén har väl aldrig systemet används som det är tänkt. Ett finskt landslag som samlar spelare från mängder av klubbar med mängder av spelsystem verkar klara det ganska bra, eller? Fungerar det på internationell nivå varför skulle det inte fungera i SHL?
Jag liknar detta vid ett myteri. Jag måste såklart kunna påverka på mitt jobb men någonstans måste jag acceptera vad min chef säger till mig. Vi kan inte hålla på att sparka tränare stup i kvarten!
Jag förstår inte er som skriver att styrspel inte skulle fungera. Hur vet ni det? Om inte Rödin och Co köpt in på idén har väl aldrig systemet används som det är tänkt. Ett finskt landslag som samlar spelare från mängder av klubbar med mängder av spelsystem verkar klara det ganska bra, eller? Fungerar det på internationell nivå varför skulle det inte fungera i SHL?
Jag liknar detta vid ett myteri. Jag måste såklart kunna påverka på mitt jobb men någonstans måste jag acceptera vad min chef säger till mig. Vi kan inte hålla på att sparka tränare stup i kvarten!
+ 11
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bockensdricka: Något som sett eller hört något om publiksiffran? Är på jobb så missar matchen🥲
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Bara jag som tycker det är synd att vi inte landade Palmu? Kändes som en ”perfect fit” för oss. Finne, målskytt, finska ligans bästa spelare förra året, vår finska tränarstab, många finnar i laget etc.
Jaja, framtiden får utvisa. Var säkert väldigt dyr. Blir dock riktigt jävla orolig om vi ska ta tillbaka Danielsson. Då ryker fan Cmore-abonnemanget! Det är sådana värvningar som gör att vi aldrig blir slagkraftiga.
Jaja, framtiden får utvisa. Var säkert väldigt dyr. Blir dock riktigt jävla orolig om vi ska ta tillbaka Danielsson. Då ryker fan Cmore-abonnemanget! Det är sådana värvningar som gör att vi aldrig blir slagkraftiga.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Jag förstår din ståndpunkt men jag blir förvånad att du inte förstår vad jag menar.
Min andemening var att fans till Brynäs som vandrat den längsta av ökenvandringar de senaste 20 åren är ganska vana vid motgångar och när laget börjar sprattla till och sedan går på pumpen p.g.a. slarv (Rödin och Lindbäck) mot ärkerivalen så har åtminstone jag överseende med att folk snear!
Så, ja, där är vi nog väldigt olika och tacka fan för det!
Min andemening var att fans till Brynäs som vandrat den längsta av ökenvandringar de senaste 20 åren är ganska vana vid motgångar och när laget börjar sprattla till och sedan går på pumpen p.g.a. slarv (Rödin och Lindbäck) mot ärkerivalen så har åtminstone jag överseende med att folk snear!
Så, ja, där är vi nog väldigt olika och tacka fan för det!
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Och förlorar ditt lag 8 av 11 bortamatcher så menar du att vi gnälliga fans snabbt hoppar på tåget? Jag tycker det är ganska logiskt. Tycker du det är krångligt? Jävla sprättig attityd på dig ofta!
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: 8 torsk och 3 segrar på bortaplan och du pratar om att vissa har losermentalitet?! Vad yrar du om?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Jag dööör! Vilken jävla match vi gör! Drömmål av Ljungkrantz!!!! Nu är domarna med också, jävla pissråttor!!
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Ska sträcka mig till att säga att jag faktiskt inte blir sur eller ledsen om vi förlorar idag. Det är fan inte ofta Brynäs styr spelet mot FBK (bortaplan, fullsatt, lördagsmatch, jubileumsmatch etc). Dessutom 6 raka torsk. Tycker vi spelar fantastiskt bra! Kreativt, intensivt och uppoffrande. Riktig jävla toppenmatch.
Hoppas verkligen vi tar 3 poäng för det är vi väldigt värda. Tycker också att Palve gör det bra med tanke på förutsättningarna💪🏻
Hoppas verkligen vi tar 3 poäng för det är vi väldigt värda. Tycker också att Palve gör det bra med tanke på förutsättningarna💪🏻
+ 22
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Nej, det tycker jag inte! Du kanske inte ser matchen?
Jag gör såklart bedömningen utifrån dagens match samt en jämförelse med tidigare motstånd. Hur är det med läsförståelsen:)? Vi spelar bra och har ett ruskigt pp i denna match men tycker Malmö är riktigt dålig och odisciplinerade.
Jag gör såklart bedömningen utifrån dagens match samt en jämförelse med tidigare motstånd. Hur är det med läsförståelsen:)? Vi spelar bra och har ett ruskigt pp i denna match men tycker Malmö är riktigt dålig och odisciplinerade.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{7981}: Satans jävla Domarjävlar!!! Mosar Lindbäck och Dima blir armbågad i fejset och så åker Dima för lite gruff! Noll fucking spelförståelse!!!!
+ 13
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Klasskillnad än så länge men skulle smaka med ett mål till. Vi har haft grymma lägen! Bra att man bänkat Palve, spelare som bara spelar för sig själva är inget att ha i lagsport.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Davey85: Oj vad svårt att välja mellan Palmu och Vesalainen. Helt olika speltyper. Det lilla jag sett av Vesalainen så verkar han vara stor och stark men inte så snabb på rören men med en jävla bössa. Såg lite på en Malmömatch och då var han väldigt anonym.
Palmu har jag inte sett alls men han ska vara liten, snabb och teknisk. Blev man MVP i finska ligan och 2:a i totala poängligan så har man ju bevisligen mycket hockey i sig. Med Manner kan det bli en nytändning med mycket förtroende och speltid i Brynäs. Något som inte vore omöjligt när vi lirar 4 ”junisar” på 12 forwards.
Tycker nog Palmu kittlar lite mer! Kan bli en ny Clark?!
Palmu har jag inte sett alls men han ska vara liten, snabb och teknisk. Blev man MVP i finska ligan och 2:a i totala poängligan så har man ju bevisligen mycket hockey i sig. Med Manner kan det bli en nytändning med mycket förtroende och speltid i Brynäs. Något som inte vore omöjligt när vi lirar 4 ”junisar” på 12 forwards.
Tycker nog Palmu kittlar lite mer! Kan bli en ny Clark?!
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Bra domaren, bra spelkänsla. 1-3 och matchen känns körd…
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Lennström är fruktansvärt bra! Han gör lite som han vill känns det som. Vi måste vakna snarast.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
The gallion: Bergman har det otroligt tungt. Kör in en i PP nu då!
+ 1
Föregående · 10 · Nästa