Historik
Föregående · 2 · Nästa
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Timrå Isstadion: men som tidigare sagts, kanske skapar detta utrymme för Frej att ta för sig ännu mer,
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Hank: Just därför är Zäta så viktig som rådgivare ? hans kreativitet och spelsinne är något som inspirerar spelare att tänka snabbare, se fler lösningar på isen och utveckla sig bortom bara fysisk insats. Det är den typen av kvaliteter som verkligen skiljer bra spelare från de stora.
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
-Sputnik-: Nu när Zetterberg är på plats som sportslig rådgivare, kommer vi sats på, försöka få fram en eller flera spelare i samma anda som honom? Spelare med stark defensiv, hög arbetsmoral, spelförståelse och kreativitet, som kan balansera offensiv skicklighet med disciplin och ledarskap ? precis som Zäta själv gjorde under sin karriär. ?
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nämen alltså? man blir ju så jäkla less. En del klarar ju inte ens av att höra nåt som inte passar in i deras lilla världsbild. Så fort nån tycker annorlunda, då ska det tystas eller viftas bort. Trött blir man. För kan du bara lyssna på det som bekräftar det du redan tycker, då säger det mer om din litenhet än om nån annans fel.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Fick input från V-ås att Stadin ska bidra som offensiv back då man i dagsläget saknar en, så med lite tur kliver han in som 1-4 back i en PP formation .
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
steveroper: ahh en äldre person här i rummet som läst lite Söderberg .
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Cobbel: vi tittar inte på spelare i den åldern , så jag har ingen åsikt och ej heller någon kunskap. Om det är så att vi tappar någon av dessa till andra föreningar är det ju katastrof, och till viss del evidens på det jag tog upp och blev så hatad på för
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Cobbel: Har aldrig pratat om Sörbrant och försökt undvika att prata om individer , men du Cobbel tycks ju va ett Troll som går Sörbrant ärenden !! . Skulle jag prata om specifika spelare, så finns det flera andra som jag anser man borde satsa på, som är potentiella framtida seniorspelare .
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
SKRIDSKOSKENAN: Arenan släcks. En stilla vind hörs, nästan som en viskning.
På jumbotronen syns en tät norrländsk skog, dimman ligger lågt. Ljudet av snö som knarrar under fötter.
Speakerröst (lugnt, med norrländsk tyngd):
-Här, där tallarna står som vakter mot vinden?
där mörkret är långt, och ljuset förtjänas?
här formas karaktären.
-Musiken byggs upp långsamt:
En djup baston börjar slå, som ett hjärtslag.
Ljusen börjar glöda svagt grönt, sedan rött.
Rösten fortsätter:
I Timrå växer inte bara träden här växer modet.
Här växer drömmen.
Här växer laget.
-Explosion av ljus och ljud
Stormljud, publikljus tänds i rött. Trummor och gitarrer kickar in (ex. *?In the Air Tonight? ? remix / ?Can?t Hold Us? ? Macklemore).
På jumbotronen ser man tallarna slå rot i isen ? rötterna blir till spelarnas namn och nummer.
Speakern dundrar:
?Ur skogen. Från Norrland.
Med hjärta, stolthet och kraft ?
detta är TIMRÅ IK!?
-Laget åker in
Kanske lite långt
På jumbotronen syns en tät norrländsk skog, dimman ligger lågt. Ljudet av snö som knarrar under fötter.
Speakerröst (lugnt, med norrländsk tyngd):
-Här, där tallarna står som vakter mot vinden?
där mörkret är långt, och ljuset förtjänas?
här formas karaktären.
-Musiken byggs upp långsamt:
En djup baston börjar slå, som ett hjärtslag.
Ljusen börjar glöda svagt grönt, sedan rött.
Rösten fortsätter:
I Timrå växer inte bara träden här växer modet.
Här växer drömmen.
Här växer laget.
-Explosion av ljus och ljud
Stormljud, publikljus tänds i rött. Trummor och gitarrer kickar in (ex. *?In the Air Tonight? ? remix / ?Can?t Hold Us? ? Macklemore).
På jumbotronen ser man tallarna slå rot i isen ? rötterna blir till spelarnas namn och nummer.
Speakern dundrar:
?Ur skogen. Från Norrland.
Med hjärta, stolthet och kraft ?
detta är TIMRÅ IK!?
-Laget åker in
Kanske lite långt
+ 4
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
steveroper: Jag tycker ändå det är bra att saker diskuteras ? även om man inte håller med i allt. Hockey väcker känslor, särskilt när det handlar om egna juniorer och klubbens framtid.
Ingen säger att Timrå gör allt fel, men det är väl ändå sunt att kunna prata om beslut, utveckling och hur vi tar hand om våra unga spelare? Att folk bryr sig och vill ventilera sina tankar borde ses som ett styrkebesked, inte ett problem.
Ingen säger att Timrå gör allt fel, men det är väl ändå sunt att kunna prata om beslut, utveckling och hur vi tar hand om våra unga spelare? Att folk bryr sig och vill ventilera sina tankar borde ses som ett styrkebesked, inte ett problem.
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Synct: om du förstått had du vetat att det va en komplimang .. han e en journalist, analytiker och expert på svensk ishockey. Han har under många år skrivit och rapporterat om SHL, HockeyAllsvenskan och juniorhockey, och är särskilt uppskattad för sitt djupa kunnande om spelarutveckling och talangscouting. Stor respekt för honom .. med andra ord en hockeynörd
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
SKRIDSKOSKENAN: Ja och oroväckande , menar organisationen att man inte kan lite på de löften som ställs ut.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Lite förvånad faktiskt över hur laddat det kan bli så fort man lyfter något som inte bara är rosenskimrande. Allt man säger behöver ju inte vara kritik ? ibland handlar det bara om att bry sig.
Om vi verkligen vill föreningens bästa måste vi våga prata om både det som fungerar och det som skaver. Det är ju först då man kan växa, som lag, som klubb och som gemenskap.
Att blunda för det svåra har aldrig tagit någon framåt ? men att mötas med respekt och lyssna på varandra, det gör det.
Om vi verkligen vill föreningens bästa måste vi våga prata om både det som fungerar och det som skaver. Det är ju först då man kan växa, som lag, som klubb och som gemenskap.
Att blunda för det svåra har aldrig tagit någon framåt ? men att mötas med respekt och lyssna på varandra, det gör det.
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
-Sputnik-: Håller helt med dig där!, Stadin kändes som en chansning redan från start, och det blev väl ungefär som man kunde ana. Samtidigt fick ju Nubben ärva en del bös efter Jokinen, och det satte honom i en knepig sits. Inte lätt att bygga nytt när man ska ta ansvar för andras halvfärdiga planer.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Ja, helt enig! Det är precis den balansen man vill åt ? att låta de mest lovande få känna på A-lagstempo men samtidigt få rejäl istid i seniorhockey runt om i regionen. Det finns ju flera bra miljöer nära Timrå där spelarna kan växa utan att tappa kopplingen hem. Stadin är verkligen ett exempel på hur viktigt det är att tänka långsiktigt och individuellt. Det handlar ju inte bara om var man spelar ? utan hur man utvecklas, mentalt och spelmässigt.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
SKRIDSKOSKENAN: tror frågan för Stadin e komplex, både vad som hänt tidigare och vad som lovats o levererats nu
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
SKRIDSKOSKENAN: tror mer det är gammalt groll , från u16-j18 som påverkar lojalitet
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
J20 spelade ju tre matcher i veckan , det va dessa jag referera till, och Andreas Molinder måste ha lite å fundera på när hans 2 formation hade -7 av totalt 10 insläppta på tre matcher.
Timrå IK > Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2025-10-02
Snacka om hjärnsläpp senast mot Brynäs. Vi börjar med att släppa in tre puckar innan dom flesta i laget ens hunnit ta fram handskarna. När vi väl får chansen (ex vis under powerplay) så känns det som man väntar på att nån annan ska tänka, fatta, ta initiativ ? istället blir det bara? ingenting.
Och mot Djurgården ? Dahlén gör två mål, jävla stolpe in för honom, men det räcker inte när resten av laget verkar ha glömt hur man försvarar eller hur man sätter press. Vi har spelare med offensiva kvalitéer, men det är som att dom glömmer bort att hjärna spelar roll ? inte bara vilja och tempo.
Vi kan inte fortsätta så här: behövs fler som använder skallen, som läser spelet, som ställer krav ? både på sig själva och grabbarna bredvid. Annars kommer vi stå där med fler förluster och folk som säger ?ja men dom försöker?. Försöka räcker inte.
I
Och mot Djurgården ? Dahlén gör två mål, jävla stolpe in för honom, men det räcker inte när resten av laget verkar ha glömt hur man försvarar eller hur man sätter press. Vi har spelare med offensiva kvalitéer, men det är som att dom glömmer bort att hjärna spelar roll ? inte bara vilja och tempo.
Vi kan inte fortsätta så här: behövs fler som använder skallen, som läser spelet, som ställer krav ? både på sig själva och grabbarna bredvid. Annars kommer vi stå där med fler förluster och folk som säger ?ja men dom försöker?. Försöka räcker inte.
I
+ 1
Timrå IK > Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2025-10-02
Ser resten av säsongen ut så här tippar jag TIK, Leksand, DIF och Linköping i botten
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Patrick Polly:jag hade tyckt att Furutemplet eller Timmerforsen Arena hade varit kul
Föregående · 2 · Nästa