Historik
Föregående · 2 · Nästa
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2026-01-29
Inget om vad Lindholm tycker om matchen bara smöra rakt igenom. Lindberg brukar väl kunna vara lite mer neutral än så?
+ 1
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2026-01-29
vonDöbeln: JJ har tre hållna nollor. Juel inte en enda. Men det är ju klart Juel har ju slängts in i "omöjliga matcher" som det brukar låta. Lagets fel när Juel släpper 3 mot Malmö, när JJ släpper in mål bär han hela skulden.
+ 6
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2026-01-29
Joslan00: Nej det är ingen tavla. Inte på långa vägar. I så fall har du en väldigt underlig definition av målvaktstavla. Hade pucken gått direkt på mål hade det möjligen varit en halvtavla, men nu styrs den ju från kort avstånd.
+ 8
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2026-01-29
Fritt fram att ta sig in i våran zon. SKE behöver inte ens anstränga sig. Nåväl att vi "håller dem på utsidan" än så länge, men tror inte det håller hela matchen.
+ 1
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2026-01-29
Oroväckande att man backar hem med samtliga spelare.
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2026-01-29
Herregud, när ska matchen starta? Vilket dravel. Ska inte matchstartstiden respekteras bättre?
+ 1
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2026-01-29
Rallarn: Kanske rätt att låta JJ stå denna ändå. Han har vunnit en mot Skellefteå och förlorat en om man räknar de matcher han stått hela matchen denna säsong. Juel släppte in 4 puckar innan han blev utbytt i sin match. Oavsett svårt motstånd givetvis och något säger mig att SKE kommer mata puckar från back hela tiden. Gäller att vi är starka framför eget mål. Skellefteås försvar är kanske deras enda svaghet så förhoppningsvis tar vi lite offensiv zontid.
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Hela SHL/Hockeyallsvenskan-cirkusen är ett enda stort kompisgäng bakom kulisserna. Klart Karlin måste få jobb någonstans även om han pissat på Timrå tidigare i diverse uttalanden. The Show Must Go On
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2026-01-27
Malmö vann ändå rättvist, även om vi inte gör någon kanonmatch. Ok insats inte mer
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Niikeliito: Positivt att man bantar ned tränarsidan med en gubbe. Antar det blir Marklund som slutar och att man väljer att inte ersätta honom. Även om assisterande tränare inte har monsterlöner gör ju det att man kan lägga lite extra krut på ersättare till Dahlén.
+ 9
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Ja lite oroväckande att pizza Karlin och va-Freddan nämns som högaktuella namn. Lite högre ambitioner än så måste vi väl ändå ha. Speciellt med tanke på att nästa säsong kan bli en tuff säsong utan Dahlén.
+ 1
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2026-01-24
Nisse på Mon or: Ja det ska analyseras vad FBK gjorde fel. Allt handlar om FBK. Tröttsamt.
+ 6
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2026-01-24
Även om det är en billig utvisning så är det odiciplinerat att få en abuse på det. Nä skärpning nu. Ska vi tappa matchen efter 5 minuter på eget bevåg?
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Hockeydynamit97: Tuurela säkert omtyckt men för oprövad som tränare i min mening. Och Roger Forsberg, gäsp. Nej bättre än så kan vi.
Om det nu blir så med TS så är det frustrerande att vi än en gång har en tränare som lämnar pga sociala orsaker. Se till att det sociala är fixat innan rekrytering nästa gång. Hade gärna sett att TS blir kvar.
Om det nu blir så med TS så är det frustrerande att vi än en gång har en tränare som lämnar pga sociala orsaker. Se till att det sociala är fixat innan rekrytering nästa gång. Hade gärna sett att TS blir kvar.
+ 1
Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2026-01-17
The great one: En rad dåliga beslut idag. TS är en bra tränare gällande att få ihop gruppen, men gällande laguttagningar och beslut under match kan man ju fundera lite vad han fått i sig.
Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2026-01-17
Robin Ko-vax 🤮. Hur kan vi låta den pellejönsen härja fritt mot just oss
+ 2
Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2026-01-17
TS har inte gjort läxan sin. Är ju välkänt att JJ svajjar mot just LHC
+ 3
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2026-01-03
På repriserna ser man att JJ var skymd av egna spelare både vid 2-1 och 2-2. 2-2 går faktiskt pucken mellan benen på Harmann som ser ut att försöka täcka skottet
+ 4
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2026-01-03
Bra resultat för Timrås del i de andra matcherna.
+ 3
Timrå IK > Sv: Luleå HF - Timrå IK 2025-12-28
Smörgåsen : Problemet har väl varit att Timrå inte haft någon uttalad strategi varken sportsligt eller ekomomiskt förutom när klubben haft kniven på strupen. När det rullar in pengar från TV-kontrakt och sponsorer m.m ja då ska varenda krona spenderas på allehanda anställda, såväl tredjetränare i juniorerna som breddspelare i A-laget som är sköna i omklädningsrummet. Finns det lite pengar över köper man väl en ny kaffemaskin på kansliet fastän det kanske inte behövs egentligen. Gemytlighet framför kompetens och nytta. Kanske är det något gott med det, men just nu känns det som ett hinder för den långsiktiga utvecklingen. Ligger en hund begraven någonstans också när både Kimmo och Olli väljer att sluta med så kort varsel, samt även Torines som gjorde bra saker för klubben. Trots att jag inte sörjer just OJ direkt, så får man känska av att det är något i väggarna som sätter stopp för utveckling.
+ 14
Timrå IK > Sv: Luleå HF - Timrå IK 2025-12-28
Zåsse klubban: Såg massor av lägen där vi står helt rätt med laget och går till anfall men dumpar ned i sarghörnet. Givetvis skall passningar in i banan vara väl överväga, men tex hade EP ett drömläge att lägga över pucken på andra sidan när vi hade spelvändning, istället valde han dump ned i sarghörnet och hela situationen rann ut i sanden
+ 2
Timrå IK > Sv: Luleå HF - Timrå IK 2025-12-28
Kommer inte bli mål med tanke på hur petiga domarna brukar vara
+ 1
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2025-12-26
Hoppas vi inte backar hem nu bara. Kör på likadant resten av matchen. Edit f-n man ser direkt att vi slår av på tempot.
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2025-12-26
Det är bra att Walli tacklas, men han måste göra bättre avvägningar t.ex inte tackla vid ett sånt avstånd till sargen.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
-Sputnik-: Westfält är väl inte klockren men gör ändå bra grejer emellanåt framåt. Heikkinen är jag beredd ge mer tid, även om jag har svårt att tro att han har det i sig så har han iaf drivet för att få till det. Levinsson och Lilja nja där ser man att potentialen saknas. Lilja måste ha scoutats på fyllan eller något för han imponerade inte mig i Luleå direkt. Kanske ok I BIK Karlskoga.
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Jag börjar bli tveksam på riktigt till Pääjärvi. Hans underliggande stats blir bara sämre och sämre efter var säsong. Han har dock en säsong till på kontraktet. Vågar man "tacka för insatserna" där, eller kör man på med honom eftersom han är hemvändare? Walli gör ju inte heller någon glad för närvarande. Av nyförvärven tycker jag faktiskt Westfält ändå är ok och såklart Genborg. Lilja, Levinsson tror jag inte kommer utvecklas positivt. Lilja blir nog värst eftersom han har tre säsonger. Levinsson kan man bryta med efter nästa.
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2025-12-18
Timrå har en liten budget. Men jag köper inte Nubbens snack om att det alltid kommer vara så, varför är han så pessimistisk? Rögle är ett exempel på klubb som spelat stora delar i Hockeyallsvenskan och knappt haft bättre budget eller publiksnitt än Timrå men sedan tagit stora kliv ekonomiskt och ligger nu i toppen. Visst de har kanske större upptagningsområde för publik m.m men det är ju inte hela förklaringen. Tycker de jobbat fantastiskt bra i den föreningen med utveckling av hela organisationen. Se skillnaden mellan Rögle och Malmö, där har Rögle sprungit om med hästlängder trots att de länge sågs som en bonnklubb i jämförelse. Tror man behöver sudda bort det där att "vi är lilla Timrå stackars oss" och istället slå sig lite för bröstet och visa att vi vill något.
+ 16
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2025-12-18
Tommysåsson: Vi har ju rätt så obefintlig fälla i mittzon utan ägnar oss istället åt någon slags passivt försvar där vi ska köra zonförsvar i egen zon by default. Vi är ju någorlunda bra på det, men mot skickliga lag som Skellefteå spelar det ingen roll och de får leka lite som de vill i våran zon och tillslut slinker puckarna in lik förbannat och vi har inte åstadkommit mycket offensivt eftersom det är mycket jobbigare och svårare att passa sig från egen zon till offensiv zon. Vi har varken skridskoåkningen eller passniningskickligheten för det. Osäker på om 1-3-1 skulle funka heller med våran uppsättning spelare, men det är ju ett spelsystem som inger mycket mer respekt defensivt och ger mindre jobbiga spelvändningar när man kommer mer samlat.
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2025-12-18
-Sputnik-: Heikkinen visade ju ändå på målsinne i Skellefteå. Tyckte även när han spelade i Mora att han hade mycket offensiv talang. Visst omgivningen gör ju såklart sitt, men att han skulle vara såhär uddlös trodde väl ingen?
+ 2
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2025-12-18
-Sputnik-: Kanske. Men jag är faktiskt mer besviken på Heikkinen som var en uttalad poängspelare när han kom hit. Lilja såg jag på förhand som en rollspelare med tanke på det han gjort i Luleå m.m. Nu har han ju inte levererat på den punkten heller så man är ju fortfarande besviken, men för närvarande är det poängproduktionen jag känner mig mest besviken på.
Hållander och Kapanen får gärna komma tillbaka och hela den biten
Hållander och Kapanen får gärna komma tillbaka och hela den biten
+ 1
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2025-12-18
Laken: Saknar Wedin i en stund som denna. Han har iaf lite målsinne. Våra nyförvärv är ju mestadels utfyllnad. Och Lundmark är bra att ha tillbaka i laget, men knappast någon poängspelare.. Nubben grämer nog sig lite att han värvade en sån som Heikkinen som blir helt osynlig match efter match.
+ 1
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2025-12-18
X-Län: Helt ärligt så hjälper inte Strömbergs rumpviftande särskilt mycket vid 0-1. Skymmer mest JJ extra. Strömberg har gjort riktigt bra matcher stundtals, men då har han varit villig att ta skott i facet för laget.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Har inte va-mannen satt försvarsspelet eller vad är det frågan om?
+ 4
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Freddan tar med sig viktiga erfarenheter från Vålerenga och Norsk hockey som gör honom väl rustad för tränaruppdraget i MoDo
+ 2
Timrå IK > Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2025-12-06
The great one: Om vi ska jämföra äpplen med äpplen , så senast vi mötte Djurgården borta så släppte Juel in tre puckar under ordinarie tid. Förvisso bytte han av JJ vid 1-1 efter 8 min i första perioden, men målen släpptes in i andra och tredje.
+ 4
Föregående · 2 · Nästa