Historik
Föregående · 98 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Vilket tjat om Wännström. Om jag inte minns fel så valde han Leksand före Brynäs och i mina ögon tar jag in hellre någon annan.
+ 14
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
Skellefteå, 8 matcher 9 mål i baken
Brynäs, 9 matcher 34 insläppta
Det säger en hel del om defensiven och kvalitet på våra backar.
Brynäs, 9 matcher 34 insläppta
Det säger en hel del om defensiven och kvalitet på våra backar.
+ 5
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
Ove Myling: Gunler hänger som vanligt inte med i defensiven.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 2021-10-09
Forsberg 1978: Det går alldeles för sakta och alldeles för få skott
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: I och med detta beslut så känns det som det är bara fritt fram att skada folk på isen. Har kollat om och om på video sekvensen på tacklingen och jag blir ärligt talat chockad och förvånad över beslutet att fria honom.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Även om vi skulle ha puckinnehav till 90 procent hjälper inte om man torskar en match… Vi behöver någon som kan trycka in puckar och vi behöver backar som har bättre spelförståelse och stake
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Det spelar ingen roll om hur mycket vi äger pucken när vi har backar som är ”usla” och saknar forwards som kan göra mål.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Undrar om hur många mål Gunler gjort på frilägen?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kung_Sjödin: Brynäs äger andra perioden men vi saknar en målskytt
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Treklövern1912: Nej, men publiken i Gävle är bekväma och kräsna. Se bara stämningen på matcherna, liknar mera en begravning och inte en hockeymatch (siktar på publiken på sittplatserna).
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: TV apparater har blivit mycket bättre och man ser pucken klart och tydligt vilket gör att många väljer att stanna hemma och följa sitt lag liggande i soffan?tyvärr?
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Är det bara jag som tycker att det är alldeles för långt mellan matcherna? Tisdag? Vad ska man göra där emellan?
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Mikko Manner = en man med stort hjärta men en man som måste hålla sig vaken
+ 11
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Rumpelstiltskin: Absolut! Vi har dock släppt in alldeles för många mål. Vi behöver förstärka försvaret med ett par rutinerade spelare och skicka iväg ett par vilket antagligen är lika med omöjligt. Jag är heller inte imponerad av våran nye målvakt även om han är ljusår bättre än Andren och det säger ganska mycket.
I det hela så har vi trots detta mycket bättre spel och fortsatt bra effektivitet.
I det hela så har vi trots detta mycket bättre spel och fortsatt bra effektivitet.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
bradberry: Bra analys! Andren behöver bytas ut mot en antingen mera lovande målvakt (yngre förmåga med utvecklingspotential) eller en mera rutinerad ”andra” målvakt. Som jag skrev igår så skapar en dålig målvakt osäkerhet hos övriga spelare och den lugna spelet förvandlas till stress och många dåliga beslut vilket leder till målchanser och med en målvakt som Andren blir det som det blev igår. Mylläri begår många misstag och påminner en hel del om K. Berglunds fjolårets spel. Fattar inte att man inte kunde hitta en bättre spelare men jag antar att han var inte så dyr.
Vi har släppt in 20 mål på 6 matcher dvs ett mål/period (drygt) vilket skulle innebära drygt 150 på 52 omgångar. Inget vidare
Vi har släppt in 20 mål på 6 matcher dvs ett mål/period (drygt) vilket skulle innebära drygt 150 på 52 omgångar. Inget vidare
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: ”Ljuger”? Jag har inte nämnt några namn men om du backar bandet och läser diverse inlägg samt läser diverse inlägg inom de sociala media så får du svaret på mitt påstående. Att vi ska sitta framför skärmen och redan efter 5-6 omgångar skriva/prata om kval är löjligt omoget.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Kul med ”riktiga” Brynäs fans…. Vinst och så är det SM guldet som gäller och en förlust så snackas det direkt om kval.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Fattar inte att han fortsätter släppa in skit puckar men fattar heller inte att man envisas med att låta honom spela. Många målvakter lirar 70-80 procent av matcherna
+ 1
Föregående · 98 · Nästa