Historik
Föregående · 95 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Hemma och inte kommer elit bort heller, utan det blir direkt till templet.
Café > Sv: Viktigaste Valfrågan
Kompetent regering vi fick idag på så gott som alla platser. Några är för mig helt okända, men överlag är det bättre än något Persson mönstrade under sin tid. Det två tyngsta posterna, efter statsministerposten alltså, gick till Bildt och Borg som fullständigt spöar skiten ur sina företrädare Eliasson och Nuder. Jan Björklund som skolminister är också ett fantastiskt bra val av minister. Bara för att nämna några av de mycket välgenomtänkta ministerutnämningarna idag.
Café > Sv: Idag signade jag på för 3 år.
Marcus: Visst är det så, antalet sysselsatta är de siffror jag presenterade. Tack för påpekandet.
Café > Sv: Idag signade jag på för 3 år.
Helg Ernest: Jo, att plocka bort 15 % av elproduktionen och sedan släppa marknaden fri är ju ett smart sätt att avreglera... Sossesmart alltså.
Café > Sv: Idag signade jag på för 3 år.
Kickan: Jaha ja, Västernorrland skulle vara tärande.
Nettoexportvärdet för den Västernorrländska industrin var 2001 18 miljarder, medan för Norbottens del var 12,5 miljarder. Befolkningarna är istort sett lika stora i länen, 109 000 i V-norrland mot 107 900 i Norbotten. Case closed!
Ett sätt att komma runt allt gnäll från sörlänningarna vore att göra om Sverige till en federal stat där varje region får bära sig själv. Det kommer dock aldrig att genomföras då vissa regioner skulle gå i konkurs.
EU-inträdet är den enskilt bästa ekonomiska förbättringen svenska hushåll någonsin fått.
Nettoexportvärdet för den Västernorrländska industrin var 2001 18 miljarder, medan för Norbottens del var 12,5 miljarder. Befolkningarna är istort sett lika stora i länen, 109 000 i V-norrland mot 107 900 i Norbotten. Case closed!
Ett sätt att komma runt allt gnäll från sörlänningarna vore att göra om Sverige till en federal stat där varje region får bära sig själv. Det kommer dock aldrig att genomföras då vissa regioner skulle gå i konkurs.
EU-inträdet är den enskilt bästa ekonomiska förbättringen svenska hushåll någonsin fått.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Salle: Fungerar inte allt smärtfritt vid andra matchen? Riv skiten och behåll Skyttis uterink. Det blir perfekt.
MoDo Hockey > Sv: Brynäs - MoDo 28/9 2006
Alfred Awful: Att prata med sig själv är tydligen det första tecknet på att man håller på att bli tokig. Bara så att du vet. ;-)
Café > Sv: Roliga länkar
65selander: Du tror inte att Stigsson bara är lite ångerfull och mår dåligt för att han inte kan tygla sina lustar?
MoDo Hockey > Sv: Brynäs - MoDo 28/9 2006
Paddan: Får man tro kommentatorerna så har MoDo spelat bra idag, vilket kanske kan stämma. Eftersom vi inte vann alltså. Sänk kvalitén och spela ett mer vinnande spel.
MoDo Hockey > Sv: Brynäs - MoDo 28/9 2006
hellge: Nä, inte dom som spelar curling, dom är ännu bättre!
MoDo Hockey > Sv: Brynäs - MoDo 28/9 2006
MorganaLefaey: Du hade väl kunnat bjuda på länken också, snålf*n. ;-)
MoDo Hockey > Sv: Brynäs - MoDo 28/9 2006
shinzawai: Det verkar onekligen så. Svartvadet har snart gjort lika många poäng som ifjol. Inte mig emot.
MoDo Hockey > Sv: Brynäs - MoDo 28/9 2006
Alfred Awful: Tyvärr så hade Läspe varit på plan i två sekunder.
MoDo Hockey > Sv: Brynäs - MoDo 28/9 2006
En spelare verkar vara lite krasslig i Brynäs, undra vad han lider av?
RÅTT-PEST.
1)
BRUK: (i fackspr.)
BETYDELSE: om pest hos råttor.
Fartyg, ombord å hvilka råttpest konstaterats. SFS 1908, nr 80, s. 19.
2)
BRUK: (i fackspr.)
BETYDELSE: == -tyfus.
RÅTT-PEST.
1)
BRUK: (i fackspr.)
BETYDELSE: om pest hos råttor.
Fartyg, ombord å hvilka råttpest konstaterats. SFS 1908, nr 80, s. 19.
2)
BRUK: (i fackspr.)
BETYDELSE: == -tyfus.
MoDo Hockey > Sv: Brynäs - MoDo 28/9 2006
Förtydligande: synd att man inte hör något publikljud inifrån arenan.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
TIKbiff: I fall två är det väl bara sådana som gillar lyteskomik som har utbyte av gästerna. Fast det gör ju jag, så jag klagar inte. Välkomna!
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Martin S: Bäckman visar gamla fin 1998-form i VIK:s match mot Fuskleksand.
MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey vs. DIF 26/9
Wayne Gresky: Det är alltså nån mer än knaskamilla som inte drar sitt strå till stacken...
Undra vad snittet kommer att hamna på den 7:e?
Undra vad snittet kommer att hamna på den 7:e?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan: Vilket även jag har hört, så det verkar ju lovande.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Äntligen en av Thatchers glada gamänger i vårt blyga sällskap av manliga män!
MoDo Hockey > Sv: Malmö - MODO Hockey 23/9 -06
Frisco: Skröder har nog alltid varit min favoritspelare.
MoDo Hockey > Sv: Malmö - MODO Hockey 23/9 -06
Poffa: Vad fan, här försöker man hinna diska undan lite till webradion, men inte då. Det ska springas fram och tillbaka till tangentbordet stup i ett...
Café > Sv: Viktigaste Valfrågan
Alfred Awful: I Ånge har man fått fram ett riktigt ess i jakten på en Sverigedemokrat att knöka in i fullmäktige...
MoDo Hockey > Sv: Modotifo support
MoDo_Ekman: Blir det något arrangemang den 7:e mot Saik? Det är läge för storpublik då, förhoppningsvis blir det fullsatt.
Café > Sv: Nu får man skärpa till sig !!! ?
mattias - 74: Haha, jo visst är det så. Du behöver ett förarbevis.
Café > Sv: Nu får man skärpa till sig !!! ?
mattias - 74: Nä, för du körde aldrig trimmat din gamle moralist. ;-)
Föregående · 95 · Nästa
"De största som hänt i Skellefte va när AIF vann hockeybockeyguld sjuttiåtta... Hårde Hardy, Tok-Rolle, Görel Lindblom, Hanna Palmu, Pekka Rampa... De lev man på än... Skitmyten om hur dom smällde på... smällde av... svällde upp... (...) Skellefte har kläckt två världskassa bollbegåvningar... Jocko Nyström å Erika Norberg... de ä väl nåt å vara stolt över... de int alla som fått se ballan dingla på Wilander å Malsteen..."