Poffa: Det låter ju oroväckande, om informationen från Albert stämmer, att när LHF skar uppspelsförsöken i PP till Adam så försvann allt vad PP-spel heter hos MoDo. Fast, det är klart på de här få matcherna som spelats denna säsong har vi ju faktiskt sett mer ordnat PP-spel än vi såg på hela förra säsongen.
shinzawai: Enström har ju dock varit riktigt bra hittills i år. Gummiklubban verkar vara utbytt och han spelar med bra mycket mer pondus. Kommer bara Hasse igång och så att Adam tar ytterligare ett steg framåt, ja då ser jag ingen anledning till panik.
Cyklob: Äh, backsidan varnade jag för redan innan slutspelet ifjol. Vi är nog för rädda om Viklund, Hedman och Enström för att inse att de inte räcker till. Det funkar någorlunda när vi har Timmy på banan, han kan täcka upp för sin backpartners svagheter, men när det är TVÅ "barn" på isen hamnar vi alltid i trubbel tycker jag.
Paddan: När man hörde det så började man automatiskt fundera på FBK matchen där ett av Modo's PP slutade med att FBK hade haft 3st jättelägen. Var det 3 mot 1, 1 mot 0, samt 2 mot 1. När man kom hem från jobbet och såg lite skönhet på texttv 0-1 så tänkte man jaha luleå med andremålis och saknad av Renberg borde få det jobbigt nu. Ja man får väl hoppas man kan visa upp lika vackert spel som publiksiffran på lördag.
Jag är upprörd. Tyckte precis att jag läste i Lules gb tidigare idag (eller om det var igår) att de förlorar alla sina hemmamatcher. Vadå falsk marknadsföring?
Cyklob: Äh, vadå, vi har ju Super-Timmy som nog har en speltid som måste ligga på någonstans runt 25-30 minuter per match. Tycker ändå att man höll ihop laget bättre mot FBK än i matchen mot DIF där det var rent horribelt och huvudlöst agerande i egen zon.
Paddan: Ehh du ska ju inte vara glad nu :), men du måste ju hålla med om att backsidan är dålig?. Inte första matchen som man spelar dåligt försvars spel :)
Cyklob: Äntligen fick vi förlora en match, jäklar vad skönt. Nu kan vi börja förbereda oss för att försöka förlänga sviten av oförlorade matcher i Swedbank Arena.
Jag bli galen på att ledningen i Modo inte inser att vi måste förstärka på backsidan. Jag har tyckt att den sett klen ut enda sedan försäsongen, och man märker ju också i de flesta matcher att det är kattastrof rent av uselt försvarsspel. Näe Luleå vinner matchen helt rättvist men jag hoppas verkligen ledningen börjar använda skallen nu.
Ny match på lördag då är man på plats och ser fram emot en intressant match.
Poffa: Det känns samtidigt lite som en typisk andraperiod av MoDo, där man inte åstadkommer särskilt mycket. I LHF har alla utom tre spelare skjutit skott på mål, medan det endast är sex spelare i MoDo som skjutit skott på mål.