Historik
Föregående · 2 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Osannolikt att Brynäs skulle vinna 4 matcher mot Växjö. Dom är ruggigt effektiva.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäs försvarsspel är under all kritik. Måste prioritera det nästa säsong.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Helt omöjligt att komma in på mål. Gällstedt måste kopiera Växjös spel i egen zon till nästa säsong.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Inte mycket som talar för Brynäs just nu. Känns som man bara väntar på ett växjömål.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäs får inget tryck alls i anfallszon. Växjö är för jvligt täta i egen zon.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Växjö har gjort mål på vart tredje skott i kvartsfinalen. Helt sjukt!
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Viktigt att supporta laget in i det sista. Viktigt bidrag till nästa säsong. I morron kör vi, Brynäsare!!!
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Farsang: "vi har ju faktiskt spelat in Hillström mycket. Så det är olyckligt att han åkte på skada i J20…"
Hillström snittar 4,29 min/match och med en assist. Tveksamt om man kan påstå att han har etablerat sej på den här nivån. Förutom Lucas P (från modo) har ingen brynäsjunior gjort avtryck i år.
Hillström snittar 4,29 min/match och med en assist. Tveksamt om man kan påstå att han har etablerat sej på den här nivån. Förutom Lucas P (från modo) har ingen brynäsjunior gjort avtryck i år.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Både Ölund och Lindblom borta i morgon. Sorgligt att vi inte lyckats spela in några nya juniorer i laget under säsongen som kan ersätta. Bortsett från enstaka inhopp.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
rafalski: ”Först Andrén och sen Källgren. Växjö har verkligen levererat skadat gods till Brynäs genom åren.”
Det konstiga är att de sett bra ut i Växjö. Måste ha med att göra hur laget spelar. Lex Luleå = alla målvakter ser bra ut där.
Det konstiga är att de sett bra ut i Växjö. Måste ha med att göra hur laget spelar. Lex Luleå = alla målvakter ser bra ut där.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Av 13 målvakter som spelat i årets slutspel är Källgren i särklass sämst på 69,44 SVS%. Världsrekord?
+ 17
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Verkligen vibbar av höstens försvarsfiasko. 12 insläppta på 2 matcher. Försvarsspelet måste få högsta prio nästa säsong. Bli lika tråkigt stabila som Växjö.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ingen kan ju bli förvånad om vi förlorar en kvartsfinal mot Växjö. Tabellen är jäkligt tydlig med det. Växjö är en maskin med få svaga delar. Hur fn kan dom lyckas med det varje år?
Blir lätt orolig när man väntar på nästa säsong med så många bärande spelare mellan 30-35 år. Gäller att fylla de få tomma platserna med hög kvalitet.
Blir lätt orolig när man väntar på nästa säsong med så många bärande spelare mellan 30-35 år. Gäller att fylla de få tomma platserna med hög kvalitet.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Växjö har nog ett lag för slutspel. Dom gör inte många misstag. Brynäs behöver spela över sin förmåga om dom ska ha en chans.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Växjö är lika bra som sluttabellen visar. Jvla kvalitet på utlänningarna dom värvar varje år. Hoppas Brynäs kan hålla den nivån på värvningar varje säsong.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: De har Sveriges bästa ungdomsverksamhet. Stockselius blir nästa Frondell.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Rodrigo: Hela andemeningen i texten är ju att Brynäs har nåt bättre på g. Underförstått Söderström/Boqvist. Om Carlsson fått nobben kan ingen vara förbannad på honom.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stockholm har alla förutsättningar att ha ett topplag i SHL. Största hockeydistriktet, överlägset flest potentiella sponsorer. DIF kommer säkert tillhöra övre tabellhalvan redan nästa år.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Apropå underliggande siffrors betydelse. Av topp 6 i xGF-tabellen är 5 av dem topp 6 i den ”riktiga” tabellen.
Slutgiltig xGF%-tabell SHL
1. Skellefteå 57,8%
2. Brynäs 56,5%
3. Frölunda 56,4%
4. Rögle 54,9%
5. Färjestad 54,3%
6. Luleå 54,0%
Slutgiltig xGF%-tabell SHL
1. Skellefteå 57,8%
2. Brynäs 56,5%
3. Frölunda 56,4%
4. Rögle 54,9%
5. Färjestad 54,3%
6. Luleå 54,0%
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Två hemmamatcher a’ 1 miljon. Det är skitbra! Nu gäller det att få ihop ett konkurrenskraftigt lag till nästa säsong. Jag utgår från att Alcen har mycket på g.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Handlar om att få så många hemmamatcher som möjligt. Kanske bra då? Årets lag har ändå inget att hämta.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Det är tydligt - det står mellan oss och Saik:
Flest skott i skottsektorn under säsongen:
1. Skellefteå: 1027
2. Brynäs: 1019
3. Färjestad: 938
3. Rögle: 938
5. Frölunda: 922
6. Leksand: 868
7. Timrå: 855
8. Luleå: 846
9. Örebro: 781
10 Malmö: 780
11. Linköping: 777
12. HV71: 758
13. Växjö: 738
14. Djurgården: 696
Flest skott i skottsektorn under säsongen:
1. Skellefteå: 1027
2. Brynäs: 1019
3. Färjestad: 938
3. Rögle: 938
5. Frölunda: 922
6. Leksand: 868
7. Timrå: 855
8. Luleå: 846
9. Örebro: 781
10 Malmö: 780
11. Linköping: 777
12. HV71: 758
13. Växjö: 738
14. Djurgården: 696
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Det lär krävas en trepoängare på lördag om man vill spela kvartsfinal. Malmö tar 3 pinnar mot Frölunda och Luleå eller FBK tar minst 2 poäng. Och HV spelar för en avgörande hemmaplansfördel i kvalet. Minst lika motiverade som Örebro idag.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Det enda som känns givet är att mif tar en av slutspelsplatserna. Frölunda känns som en munsbit för alla lag just nu.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Det jävliga är ju att HV kommer vara motiverade på lördag. Dom spelar för att få fördel av hemmaplan i kvalet. Känns kört!
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Utgår från att FBK vinner ikväll. Skulle innebära att fyra lag är på samma poäng. Brynäs har kvar att möta seriens sämsta lag på hemmaplan. Går aaaaldrig att missa.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Är väl en del som talar för att vi möter Örebro i en åttondel nästa vecka. Med nuvarande form kan det bara sluta på ett sätt.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Discolight94: Viktigt att få så många hemmamatcher som möjligt. Stålar inför nästa säsong. Årets lag kommer inte långt ändå.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
HV-matchen avgör. Hemmamatch mot avhängda jumbon som säkert kommer vila en handfull spelare inför kvalet. Kommer alltså bli tufft att greja poäng.
+ 2
Föregående · 2 · Nästa