Historik
Föregående · 2 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Nu utgår du ifrån att MP alltid får sin information direkt från Hinken, men så är det inte. Självklart händer det, men han har andra kontakter också. Om MP får info på annat håll kan han absolut skriva om det långt innan vi presenterar värvningen officiellt. Det händer ju hela tiden.Nu pratar vi dessutom inte om en spelare, utan om tre spetsspelare som ska in. Ändå är det helt knäpptyst. Att det inte läckt någonting alls talar tyvärr för att Hinken inte har gjort klart med tre spelare än om han ens har gjort klart med en enda.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Tror att Svensson och MP hade vetat om det i så fall.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Haakana32: Man kan ju betygsätta dom värvningar som gjorts men inte ett helt silly fönster som nötterna på hockeynews har gjort.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Icetheman: Bara oseriöst att ge ut betyg baserat på spekulation, men jag förväntar mig inte mer från den blaskan.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Chamez: OP och Sebbe är kung! Verkar som att många här ogillar varenda spelare i laget? Måste vara jobbigt att hålla på ett lag men inte gilla någon av spelarna.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
jonteboy: Jag och Costanza behöver lite avlastning när det kommer till att kriga bort dom här inkräktarna.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vargen: Han har ju varit rätt bra i grundserien tidigare, framförallt under dom tidiga Karlin åren. Men det behöver inte finnas någon storhet i hans spel, att han är skön, kommer från stan, kan tackla och grisa till det räcker för att åtminstone jag ska gilla honom.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vargen: I slutspelet höjde dom sig rejält, precis som en fjärdekedja ska göra i ett slutspel. OP är kung.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paninaro: Håller med. Om det är så att Christoffer Jansson är på glid bort från FBK borde hinken göra allt han kan för att få honom.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Haakana32: Ingenting nytt alltså. Vad hände med den där forwarden man typ var klar med? Gick bet igen?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Leksand får tre miljoner i NHL pengar för Luc Koblar, om vi känner den klubben rätt lär dom pengarna gå direkt till spelarbudgeten. Kämpa hinken!
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tveksam till Jutting. Han har knappt gjort någon poäng på slutet och det är en stor anledning till att dom förlorade. När man scoutar i såna här ligor, som ECHL och Liiga, är det viktigt att se vilka lag spelaren gör poäng mot. Är det bara mot bottenlagen, eller gör han det bra mot topplagen också?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Nähä, som sagt vann Florida två raka Stanley Cup med ett lag fullt av tvåvägsspelare.
+ 10
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Det verkar dock som att hinken har gått bet på allt igen när namn som Jacob Olofsson diskuteras. Vi får be till gudarna att det finns några intressanta nordamerikaner som vill till HA.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Varför skulle dom behöva dominera offensivt på samma sätt som Bernie och Näsen? Det är inget krav att ha en spelare av Bernies nivå för att ta klivet upp, det finns trots allt bara en Bernie. Att målvaktsparet inte skulle vara speciellt bra tänker jag inte ens bemöta. Sen håller jag inte med om att vi har absolut ingenting offensivt. Vi har en bra grund med spelare som Larsson, EJK, Elton, Milan, Sebbe och OP. Det vi saknar är spetsen, men den kommer förhoppningsvis.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Som dom flesta är inne på kommer mycket ner till dom här sista pusselbitarna. Om dom ser bra ut lutar jag åt att MoDo gör succé nästa säsong faktiskt.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Silly: Frågade du vad som hände med Costanzas femhundralapp? Varför vägrar dom ge tillbaka den? Han måste ju äta för fan!
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett: Ah jag vet inte Florida vann två raka Stanley Cup med ett lag fullt med tvåvägssspelare. Det är ju lite den moderna ishockeyn.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Petey21: Han är en av dom jag lyfte fram tidigare i dag. Verkar ha ett riktigt bra slutspel.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Icetheman: Det ska dom inte förväntas göra och det är inte planen heller. Vi ska ju in med tre spetsforwards. Av dom tre du nämner sen är det ju kanske bara Vesel man kan lita på. Stevens är skön i grundserien men har baconpsyke och försvinner när det hettar till och Alba är ingen som driver en kedja. Bara glad att vi inte tog någon av dom tre.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
MorganaLefaey: Dom enda två av dom unga jag har förväntningar på är Elton och Milan och det är fullt rimligt. Hallin kommer nog vara bättre kommande säsong men det är inget jag räknar med så.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett: Går inte att jämföra talanger som Elton och Milan med vanliga juniorer. Dom här två är fullblodsproffs och tar hockey mer seriöst än alla andra vi har i laget. Det är fullt rimligt att ha förväntningar på Elton kommande säsong.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Gavelo: Exakt. Om Hermansson hade spelat hela förra säsongen hade han landat på 29 poäng och då var hans speltid ganska skral i många matcher. Blir nästan förvånad om han inte gör 40+ poäng, tror folk inte fattar vilket monster han kan vara nästa säsong.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Dundee: Hade också gärna sett en till back, någon mer defensiv som kan köpa en mindre roll men samtidigt går dom backarna att hitta under säsongen med. Det är spets som är svårt att hitta då.
Och angående forwardssidan om vi tittar hur mycket poäng varje spelare kan och borde göra ser det inte illa ut
X 35+ - X 40+ - X 40+
Hermansson 40+ - Sundström 30+ - Larsson 30+
Carlsson 23+ - Caderoth 20+ - EJK 30+
OP - 15+ - Bjersa 10+ - Sebbe 15+
Och angående forwardssidan om vi tittar hur mycket poäng varje spelare kan och borde göra ser det inte illa ut
X 35+ - X 40+ - X 40+
Hermansson 40+ - Sundström 30+ - Larsson 30+
Carlsson 23+ - Caderoth 20+ - EJK 30+
OP - 15+ - Bjersa 10+ - Sebbe 15+
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Dundee: Vart har han sagt att man har sänkt målsättningen? Har inte hittat det själv. Sen förstår jag inte riktigt varför du jämför så där då det ska in med tre forwards plus Sundström, då blir det typ lika.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Andreas Hansson på hockeynews om Yoon , "Hör att det är en riktig spetsback Modo hittat här. Blir rolig att se i HA!"
Nu behöver Hansson inte ha hört ett skit han jobbar trots allt på blaskan hockeynews men hinken har nog hittat en riktig juvel här
Nu behöver Hansson inte ha hört ett skit han jobbar trots allt på blaskan hockeynews men hinken har nog hittat en riktig juvel här
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Sånt här kan ju vi som inte är för gamla uppskatta hehe ;). Landfors fortsätter leverera.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Eftersom det har gått en vecka nu och den där nordamerikanen inte har presenterats ännu, får det mig att tro att det är någon som fortfarande spelar. Så antingen en i ECHL finalen eller AHL finalen.
Någon av dom här i så fall
Anthony Romano, Florida
www.eliteprospects.com/player/438110/anthony-romano
Jackson Jutting, Kansas
www.eliteprospects.com/player/413300/jackson-jutting
Landon McCallum, Kansas
www.eliteprospects.com/player/582562/landon-mccallum
Eller om man får drömma lite
Cedric Pare, Toronto Marlies
www.eliteprospects.com/player/319958/cedric-pare
Evan Vierling, Chicago Wolves
www.eliteprospects.com/player/503023/evan-vierling
Någon av dom här i så fall
Anthony Romano, Florida
www.eliteprospects.com/player/438110/anthony-romano
Jackson Jutting, Kansas
www.eliteprospects.com/player/413300/jackson-jutting
Landon McCallum, Kansas
www.eliteprospects.com/player/582562/landon-mccallum
Eller om man får drömma lite
Cedric Pare, Toronto Marlies
www.eliteprospects.com/player/319958/cedric-pare
Evan Vierling, Chicago Wolves
www.eliteprospects.com/player/503023/evan-vierling
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Men släng ut dom här tomtarna. Hur länge ska svensk ishockey gulla med Leksand?
+ 9
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Gavelo: Jag vägrar dock tro att Berglund har blivit en så mycket sämre spelare på bara ett år. Vi snackar ju inte om en spelare som är i slutet av sin karriär utan han är fortfarande 26. Förhoppningsvis rycker han upp sig.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Den här värvningen hade kanske inte varit möjlig om det inte vore för hinkens kontakter i Colorado. Vet inte varför hinken inte värvar fler spelare där ifrån. Inom fotbollen till exempel är det ju väldigt vanligt att man värvar från samma klubbar pga just detta.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Willow: Ja att vi faktiskt kan flytta pucken framåt är bra mycket viktigare än vilka namn som står på ryggen. Karlberg kommer älska att jobba med dom här backarna.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Vikingmodo : Vi har många backar som kan göra poäng, det är en väldigt spelskicklig backsida på pappret. Sen kan jag hålla med om att den ser snäll ut, även om Berg är en elak jävel och O Wahlberg är stor.
MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Haakana32: Vad fan spelar det för roll vad han har gjort förut när han är tokslut nu? Om hinken värvar denna lirare är det bara för han att avgå på dagen. Någon självinsikt måste man ha.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Jag hoppas verkligen att hinken vet vad han gör, men det tror jag inte. Nu var jag inte jätte sugen på Fizer oavsett men likväl pinsamt om det är så att vi har förlorat en dragkamp mot SSK, SSK!
+ 1
MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Silly: Från ditt inlägg
"Troy Bourke är högaktuell för MoDo Hockey. Det florerar starka silly season-rykten från både Expressen och Hockeysnack som placerar den kanadensiske forwarden i klubben.Enligt uppgifter är Bourke med på sportchef Henrik Gradins lista över tilltänkta nyförvärv, och han pekas ut som en av de spelare som kan komma att presenteras inom kort"
När man läser det här låter det onekligen som att han är på väg hit, men som sagt vart har du hittat det här? Aftonbladet? För Expressen har inte skrivit det så vitt jag vet.
"Troy Bourke är högaktuell för MoDo Hockey. Det florerar starka silly season-rykten från både Expressen och Hockeysnack som placerar den kanadensiske forwarden i klubben.Enligt uppgifter är Bourke med på sportchef Henrik Gradins lista över tilltänkta nyförvärv, och han pekas ut som en av de spelare som kan komma att presenteras inom kort"
När man läser det här låter det onekligen som att han är på väg hit, men som sagt vart har du hittat det här? Aftonbladet? För Expressen har inte skrivit det så vitt jag vet.
MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Silly: Vart har du sett det där sista stycket? Har bara läst att Bourke finns på marknaden, inget om att han ska vara påväg hit? Om det stämmer att FBK vill släppa Jansson borde hinken gå all in där. Han kommer knappast hitta något bättre.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Bad_Brett: Leksand har definitivt inte fem backar som håller samma kvalitet eller högre än Rośen och Yoon. Alexander Lundqvist kan mäta sig med Rośen men det är den enda och Yoon har tre gånger så många matcher i AHL som deras två jänkare har tillsammans.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo: ?? Flera har gått in på detalj om vad dom tycker hinken har gjort dåligt/gör dåligt. Sen förekommer det såklart idiotiska inlägg men det gör det alltid när en klubb går sämre, går inte att undvika. Säger inte att det är okej bara att det är oundvikligt. Känns som att en del här inte vill acceptera verkligheten, att vi tyvärr är på en plats nu där Karlin inte längre är i MoDo och där hinken är starkt ifrågasatt.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
JoJo2613: Ja det finns en väldigt bra och intressant grund men också därför dom här sista gubbarna är så viktiga. För om det blir rätt ja då ser i alla fall jag oss som en riktig utmanare för SHL platsen.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Haakana32: Eftersom det är så jävla dött och ingen vill höra på oss mala om hinken hehe så kan vi nörda ner oss lite och gripa efter halmstrån
Lite intressant att hinken svarar, "Det kan de göra, det kommer nog inget idag i alla fall men de kan nog komma inom en vecka eller två", och att han då syftar på den nordamerikanska forwarden och inte Yoon som teoretiskt sätt kan vara klar med säsongen på måndag, (Eagles har 2-2 i matcher). Det borde betyda att det är väldigt nära med den här forwarden och att det är en ledig spelare dvs inte Fizer som fortfarande spelar. Svensson och MP kan nog komma ut med namnet i helgen.
Lite intressant att hinken svarar, "Det kan de göra, det kommer nog inget idag i alla fall men de kan nog komma inom en vecka eller två", och att han då syftar på den nordamerikanska forwarden och inte Yoon som teoretiskt sätt kan vara klar med säsongen på måndag, (Eagles har 2-2 i matcher). Det borde betyda att det är väldigt nära med den här forwarden och att det är en ledig spelare dvs inte Fizer som fortfarande spelar. Svensson och MP kan nog komma ut med namnet i helgen.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Haakana32: Har också lyssnat nu och jag får samma bild som dig men det spelar ingen roll, att dom ens finns på tapeten är ett stort problem.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Att dom ens är aktuella betyder tyvärr att hinken har gått bet på tusen namn igen och att han har noll tanke när det kommer till vilka han vill ha in.
Jacob Olofsson: Medioker center i ett lag som siktar på att gå upp, dessutom stark löven koppling och har haft strul utanför isen och fått mycket kritik från löven supportrar
Troy Bourke: En gammal legoknekt med nedåtgående formkurva som dessutom missat en del matcher fyra säsonger i rad
Jacob Olofsson: Medioker center i ett lag som siktar på att gå upp, dessutom stark löven koppling och har haft strul utanför isen och fått mycket kritik från löven supportrar
Troy Bourke: En gammal legoknekt med nedåtgående formkurva som dessutom missat en del matcher fyra säsonger i rad
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Haakana32: Hahah Jacob Olofsson och Bourke skämtar han? Ska hinken lyckas överträffa sig själv i uselhet?
+ 4
Föregående · 2 · Nästa


