Historik
Föregående · 12 · Nästa
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: undras hur kontakten mellan Nubben och K. Kapanen är nuförtiden? Kapanen är ju sportchef i Kärpät.
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Degradering med Djurgården och Timrå. Sparken från HV efter 12 omgångar 2023. Det räcker så.
+ 10
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
solbacken: Montén har gjort sitt i Timrå. Aldrig i helvete att ha skulle få nån roll i Timrå mer. Den dagen klipps det säsongskort.
+ 16
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Problemet med en ekonomi som Timrås är knappast för få i ledarstaben, utan för många.
1 ass. coach och en materialare kan dras ned på utan större påverkan på truppen. Sen har vi ju rådet med Berglund, Z och Nubben. När ser vi resultat av deras arbete? Börjar bli dags att några rykten sipprar ut. Barkemo och Hallquisth känns som breddspelare/ utlåning. Åtminstone i nuläget.
1 ass. coach och en materialare kan dras ned på utan större påverkan på truppen. Sen har vi ju rådet med Berglund, Z och Nubben. När ser vi resultat av deras arbete? Börjar bli dags att några rykten sipprar ut. Barkemo och Hallquisth känns som breddspelare/ utlåning. Åtminstone i nuläget.
+ 4
Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2026-01-17
Puckat: Då är det dags för en ny sportchef som inte har kompisrelationer med spelarna. Och som kan ta obekväma beslut. 1a åtgärd efter denna säsong... bryt med Pääjärvi och Lilja.
+ 10
Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2026-01-17
Smörgåsen : Det Timrå har en uppsjö av i frwdsväg är brunkare utan målsinne. L.Forsell verkar inte heller veta var målet är beläget. Det räcker nu.
+ 2
Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2026-01-17
Återkommer till ledarstaben som känns i största laget. Alla coachkontrakt går ut efter denna säsong. Samuelsson kan gott vara kvar om han får ett vettigt lag att jobba med. En ass. coach måste bort och en materialare. Om inte annat för stt visa att det prioriteras på spelartruppen. Mängd är tydligen inte kvalité vad gäller 1 coach och 3 ass.
+ 5
Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2026-01-17
Puckat:
Lundmark är med för en 3e-4ekedja.
Var kommer Forsellryktet ifrån?
Vart tog Jokinenmiljonerna vägen?
Vi ligger 2 minus efter Hållander och Kapanen. Och 3 minus när Dahlén drar.
Genborg,ny, ny
Wedin, Pettersson, ny
Lundmark, Lander, Heikkinen
Hartmann, Eriksson, Levinsson
Då får Timrå två kedjor som ska kunna producera, om de nya producerar. Hartmann har mycket att bevisa.
Walli
Westfält
Junior
Junior
Ej kontrakt och bryt kontrakt
Pääjärvi
Lilja
Boyce
Efter 26/27 kan Walli avtackas.
Ny
Hardegård
Sundin
Forsmark
Freij
Svensson
Strömberg
Kapanen?
Barkemo (utlåning)
Hallquisth (utlåning)
Ej kontrakt
Erixon
Pilö
Nässén
Efter 26/27 kan Svensson avtackas, och Freij försvinner troligtvis.
Då har Barkemo och Hallquisth chansen.
Lundmark är med för en 3e-4ekedja.
Var kommer Forsellryktet ifrån?
Vart tog Jokinenmiljonerna vägen?
Vi ligger 2 minus efter Hållander och Kapanen. Och 3 minus när Dahlén drar.
Genborg,ny, ny
Wedin, Pettersson, ny
Lundmark, Lander, Heikkinen
Hartmann, Eriksson, Levinsson
Då får Timrå två kedjor som ska kunna producera, om de nya producerar. Hartmann har mycket att bevisa.
Walli
Westfält
Junior
Junior
Ej kontrakt och bryt kontrakt
Pääjärvi
Lilja
Boyce
Efter 26/27 kan Walli avtackas.
Ny
Hardegård
Sundin
Forsmark
Freij
Svensson
Strömberg
Kapanen?
Barkemo (utlåning)
Hallquisth (utlåning)
Ej kontrakt
Erixon
Pilö
Nässén
Efter 26/27 kan Svensson avtackas, och Freij försvinner troligtvis.
Då har Barkemo och Hallquisth chansen.
+ 2
Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2026-01-17
Tommysåsson: Nubben var rädd för budkrig för 3e- 4ekedjespelare...
+ 2
Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2026-01-17
Karlsson74: exakt. Leksand är i kval redan. Och HV vid 68 poäng ska ta 28 poäng på 15 matcher = 1.9 poäng per match. Kan aldrig tro att HV ska ta 2 poäng per match i 15 matcher. Lekis och HV i kval.
+ 2
Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2026-01-17
Karlsson74: 65 poäng är naturligtvis inte exakt vetenskap. Men om det behövs mer än 65 poäng, så underlättar det ju lnte för HV och Leksand.
Leksand är ju körda redan nu till 65 poäng
Leksand är ju körda redan nu till 65 poäng
Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2026-01-17
Allvarligt talat nu är det många bollar i luften inför nästa säsong.
Nubben
Samuelsson, coach
Karlunden, ass. coach
Marklund, ass. coach
Madsen ass. coach
Minst 1 av ass. coacherna måste kunna skäras bort.
Landèn, goalie coach (har målvakterna blivit bättre denna säsong?)
3 st. materialare. Behövs det?
Spelare utan kontrakt
Juel, till annan klubb
Nässén, till annan klubb
Pilö
Boyce
Spelare med kontrakt, men tveksamma
Pääjärvi
Lilja
Nubben
Samuelsson, coach
Karlunden, ass. coach
Marklund, ass. coach
Madsen ass. coach
Minst 1 av ass. coacherna måste kunna skäras bort.
Landèn, goalie coach (har målvakterna blivit bättre denna säsong?)
3 st. materialare. Behövs det?
Spelare utan kontrakt
Juel, till annan klubb
Nässén, till annan klubb
Pilö
Boyce
Spelare med kontrakt, men tveksamma
Pääjärvi
Lilja
+ 1
Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2026-01-17
Andersson: torde vara enligt Madhawks uträkningar bakåt i tiden...men vem vet?
Skulle det behövas mer poäng, då blir det ju ännu svårare för HV och Lekis att nå dit.
Skulle det behövas mer poäng, då blir det ju ännu svårare för HV och Lekis att nå dit.
+ 1
Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2026-01-17
sikth: till 65 poäng är det 14 poäng på 15 matcher. 14/15=0.93. Dvs 3 poäng var 3e match.
Leksand måste ta 30 poäng på 15 matcher dvs 2 poäng per match. Omöjligt att ta in. HV måste ta 25 poäng på 15 matcher. Dvs 1.67 poäng per match. Blir rätt svårt.
Denna säsong blir väl ett utdraget elände. Tur att det finns fler lag med problem, dit räknas Brynäs, Örebro, HV, Djurgården och Leksand.
Leksand måste ta 30 poäng på 15 matcher dvs 2 poäng per match. Omöjligt att ta in. HV måste ta 25 poäng på 15 matcher. Dvs 1.67 poäng per match. Blir rätt svårt.
Denna säsong blir väl ett utdraget elände. Tur att det finns fler lag med problem, dit räknas Brynäs, Örebro, HV, Djurgården och Leksand.
+ 6
Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2026-01-17
Förutom Sundins ribbskott, så har jag inte sett nåt framåt på 17 minuter.
+ 3
Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2026-01-17
DIF-Frölunda 0-3. DIF kan inte bo i utv. båset.
Ny utv. DIF...0-4...
Ny utv. DIF...0-4...
+ 1
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2026-01-15
HV-Färjestad 5-2, Linköping-Rögle 0-4...
Fritt fall i FBK och Linköping?
Fritt fall i FBK och Linköping?
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Gathlopp: tänkte precis att, är Lyytinen bättre än Nässén? Tveksamt va? Känns som breddback numer. Behövs inte något bättre?
+ 2
Timrå IK > Sv: HV71 - Timrå IK 2026-01-10
Karlsson74: Visst, men då borde ju det förlängas nu med JJ. Annars står man efter nästa säsong i samma läge.
Timrå IK > Sv: HV71 - Timrå IK 2026-01-10
Undrar hur Nubben tänker med mvsidan?
Om Juel är helt klar att inte förlängas med, hur tänker man då med JJ? Ska han vara 1a, borde det vara dags med förlängning på honom för säsonger efter 26/27?
Om Juel är helt klar att inte förlängas med, hur tänker man då med JJ? Ska han vara 1a, borde det vara dags med förlängning på honom för säsonger efter 26/27?
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Rögle BK 2026-01-08
Alltså vem trodde detta före jul? Det går fort i hockey. Kul å se.Och Levinsson, Lilja och Heikinnen kan ju.
+ 10
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Örebro HK 2026-01-06
Rip Kirby: håller med...
Om nu Kopacka, som jag gillar, är klar så måste det betyda att några av Boyce, Pääjärvi, Walli rivs kontrakt med.
Om nu Kopacka, som jag gillar, är klar så måste det betyda att några av Boyce, Pääjärvi, Walli rivs kontrakt med.
+ 1
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Örebro HK 2026-01-06
Rip Kirby: nähä? Är det säkert?
Vinner HV i kväll skiljer det 2 poäng mot Örebro
Vinner HV i kväll skiljer det 2 poäng mot Örebro
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Örebro HK 2026-01-06
Andersson: exakt...det går fort i hockey. Kan HV gå om Örebro?
Är det 120 skott på 3 matcher?
Är det 120 skott på 3 matcher?
+ 2
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Örebro HK 2026-01-06
{9374}: dessa jävla utv i anfallszon
Levinsson igen
Levinsson igen
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
erathoo: jävlar, missade det. Var ute med hundarna i -15°.Var det en slagga?
Han kanske redan har klart med ny klubb.
Han kanske redan har klart med ny klubb.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Andersson: iko 4-2 mot Löven. Anaheim tydligen sugna på Träff. Den chocken.
+ 1
Föregående · 12 · Nästa
Hur mycket spelade Freij i Löven?