Historik
Föregående · 4 · Nästa
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Rip Kirby: Nubben & co verkar ju inte stressa fram klara kontrakt direkt. Vem vet.
+ 3
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
1. Timrå sket i att närmelsevis ens försökta ersätta Kapanen och Hållander.
2. Det skulle breddas så att fler skulle göra poäng. Gick ju inte alls. Ren tur att det inte blev kval.
3. Inför 26/27 ska man ha samma spelarbudget som föregående säsong.
4. Det innebär med alla spelare ut, ca 1 miljon per månad brutto att värva nytt för.
5. Det betyder att det inräknat Dichow, Hallquisth, Barkemo, Kivenmäki och Danielsson hittills, borde finnas pengar över för minst 2 ytterligare spetsfrwds. Hallquisth, Barkemo och Danielsson kan inte var dyra.
6. Timrå måste ha ett vassare lag än senast, speciellt när närmsta konkurrenterna värvar friskt.
Det räcker inte med att kompensera för Dahlén och Pettersson (som inte går). Är man nöjd med det vi vet just nu blir Timrå sämre än Löven. Då bär det ner i HA.
7. På medlemsmötet verkade det inte som att Timrå tänkte bli 12:a ens enligt Nubben. Han lät väldigt positiv.
8. Varför ett sportråd om resultatet blir sämre än Nubben/Kapanen ensamma?
2. Det skulle breddas så att fler skulle göra poäng. Gick ju inte alls. Ren tur att det inte blev kval.
3. Inför 26/27 ska man ha samma spelarbudget som föregående säsong.
4. Det innebär med alla spelare ut, ca 1 miljon per månad brutto att värva nytt för.
5. Det betyder att det inräknat Dichow, Hallquisth, Barkemo, Kivenmäki och Danielsson hittills, borde finnas pengar över för minst 2 ytterligare spetsfrwds. Hallquisth, Barkemo och Danielsson kan inte var dyra.
6. Timrå måste ha ett vassare lag än senast, speciellt när närmsta konkurrenterna värvar friskt.
Det räcker inte med att kompensera för Dahlén och Pettersson (som inte går). Är man nöjd med det vi vet just nu blir Timrå sämre än Löven. Då bär det ner i HA.
7. På medlemsmötet verkade det inte som att Timrå tänkte bli 12:a ens enligt Nubben. Han lät väldigt positiv.
8. Varför ett sportråd om resultatet blir sämre än Nubben/Kapanen ensamma?
+ 11
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Maktankan: Mina top6 är ny, ny, Genborg
Ny, Lander/Eriksson, Kivenmäki
Annars kan Timrå hälsa hem.
Lustigt att Nubben stod och sa på medlemsmötet att Timrå inte kommer 12:a 26/27. Han lät säker pä sin sak.
Ny, Lander/Eriksson, Kivenmäki
Annars kan Timrå hälsa hem.
Lustigt att Nubben stod och sa på medlemsmötet att Timrå inte kommer 12:a 26/27. Han lät säker pä sin sak.
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
En sak är säker. Antingen har Nubben och sportrådet total radiotystnad, eller så bär det ner i HA. Mattias Persson på Expressen har ingen aning och killgissar på X. De har inga rykten ö.h.t.
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Puckat: denna trupp är sämre än innevarande säsong. Bär raka vägen ner i HA.
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Tycho: Jag ser vad du skriver. Men när så många ickebrunkare har så låg poängproduktion så länge och så dåligt skott, så blir de till slut brunkare i min bok. Det är väl Genborg, Wedin, Lander, Hartmann och Heikkinen som kan skjut ö.h.t.
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Nisse på Mon or: mittåt. 75 % av frwdstruppen är brunkare ska det vara.
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
vonDöbeln: Varför ska Boyce ersättas? Halva frwdstruppen är ju brunkare redan.
+ 10
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Lukas Forsell till top 9 i Timrå? Då kan vi få se Forsell slåss med Danielsson, Wedin, Westfält, Levinsson, Walli, Lundmark, Pääjärvi, Heikkinen och Lilja. Wedin rår han ju inte på men säkert resterande 9. Bänken blir längre och längre. På läktarn finns ju mycket plats. Några rivna kontrakt blir det ju knappast. I.o.f.s. har ju inte ST gjort något revanschreportage med Pääjärvi än så vem vet?
Vore kul om Nubben förklarade allt detta. Hur är tanken? Om Forsell, Danielsson och Kivenmäki ska "ersätta" Kapanen, Hållander, Dahlén och Pettersson då är det hål i huvudet på riktigt.
Om Nubben ska sätta i gång något chicken race för alla brunkare genom att mata på med flera, då är det ett nytt grepp. Har de på sig fram till säsongsstart eller jul på att visa att de vill ta en plats. Annars rivs kontrakt. Ja, vem vet.
Hur ska egna juniorer få plats i denna jättetrupp?
Minst 2 spetsforwards till behövs varav en center, annars bär det ner i HA.
Vore kul om Nubben förklarade allt detta. Hur är tanken? Om Forsell, Danielsson och Kivenmäki ska "ersätta" Kapanen, Hållander, Dahlén och Pettersson då är det hål i huvudet på riktigt.
Om Nubben ska sätta i gång något chicken race för alla brunkare genom att mata på med flera, då är det ett nytt grepp. Har de på sig fram till säsongsstart eller jul på att visa att de vill ta en plats. Annars rivs kontrakt. Ja, vem vet.
Hur ska egna juniorer få plats i denna jättetrupp?
Minst 2 spetsforwards till behövs varav en center, annars bär det ner i HA.
+ 8
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Kan bli 6 spelare över på 4 kedjor om 2 till spelare anländer. Blir trångt på läktaren...
För inga kontrakt ska ju brytas innan säsong?
För inga kontrakt ska ju brytas innan säsong?
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
jk: denna trupp blir det kval på. Kniven ska lira i 2:a och Hartmann i 3:e.
Ny, ny, Genborg
Wedin, Lander/Eriksson, Kivenmäki
Danielsson, Lander/Eriksson, Hartmann
Heikkinen, Levinsson, Walli/Lundmark
Övr. Walli/Lundmark, Westfält, Pääjärvi, Lilja, juniorer
7 brunkare slåss om tre platser. Nubben sätter press på brunkarna att leverera under säsong annars bryts kontrakt.
Ny, ny, Genborg
Wedin, Lander/Eriksson, Kivenmäki
Danielsson, Lander/Eriksson, Hartmann
Heikkinen, Levinsson, Walli/Lundmark
Övr. Walli/Lundmark, Westfält, Pääjärvi, Lilja, juniorer
7 brunkare slåss om tre platser. Nubben sätter press på brunkarna att leverera under säsong annars bryts kontrakt.
+ 3
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Puckat: Verkar som Nubben och sportrådet satsar på spelfördelare med fina handleder. Kivenmäki och Danielsson? Nu fattas väl spets som kan förvalta passen då. Förutom Genborg förstås.
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Sanny i dagens Sanny&Svensson;
"Alltså Barkemo, vilket fynd Timrå har gjort".
"Alltså Barkemo, vilket fynd Timrå har gjort".
+ 41
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Varför skulle Magnus Nygren bjudas ut till andra SHL-klubbar om hans kontrakt går ut efter denna säsong?
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Har inte problemet varit att FBK alltid haft domarna i fickan. Nu grinas det.
+ 4
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Oavsett brutna kontrakt eller inte, så måste väl Nubben kräva ett helt annat driv på samtliga i truppen kommande säsong. Annars finns gott om plats på läktaren. Ett helt gäng borde tänka på det.
Med 3-4 nya forwards och 2 ut, så blr det fler i "risk"zonen.
Med 3-4 nya forwards och 2 ut, så blr det fler i "risk"zonen.
+ 4
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
TIK_TIK: kommer raset nu i matchen?
3-1 på några minuter 3 pp 3 mål
3-1 på några minuter 3 pp 3 mål
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
41 poäng på 67 matcher Konsta Kapanen 23 år i KalPa, kusin till Oliver. Utgående kontrakt. Kapanen som Kapanen...
3-0 Saipa
3-0 Saipa
+ 8
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Ur ST i dag;
"Den 7 april samlas laget igen efter ett uppehåll sedan säsongsavslutningen."
Borde inte det betyda att eventuella bryt av kontrakt skulle meddelas före det datumet?
"Den 7 april samlas laget igen efter ett uppehåll sedan säsongsavslutningen."
Borde inte det betyda att eventuella bryt av kontrakt skulle meddelas före det datumet?
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Tränarstaben presenterad. Gath 2 år, Karlunden 2 år, Molinder 1år och Nizze Landén 2 år.
+ 5
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Zäta75: Han platsar inte i 1:a och 2:a kedjan. Och Timrå har en hel skrälldus med 3:e och 4:e kedjelirare. Så nej.
+ 3
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Blev nog lite tokigt där. Tar tillbaka mitt senaste meddelande. Blandade in Ottawas matcher, som han av förklarliga skäl inte spelade.
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Gathlopp: skadad eller petad ? Inte med i truppen i 40 matcher sedan 31/12. I alla fall enligt flash score.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Förstår någon hela den biten med Hallquisths utlåning av HV till SSK? Och Nubbens intresse?
På 15 senaste matcherna har han spelat 1 sek. och 7.01. Vad blir det för utveckling av det?
På 15 senaste matcherna har han spelat 1 sek. och 7.01. Vad blir det för utveckling av det?
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Kniven torde vara given i pp1. Gäller att hitta slaggakompisar åt honom. Då kan det bli kul.
+ 9
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Sakic: såg i flash score...Freij utanför truppen 4 av 6 matcher (match 1, 4,5 och 6). Fel där kanske.
Eligt samna källa; Genborg ej med i truppen 4 av 8 matcher.
Eligt samna källa; Genborg ej med i truppen 4 av 8 matcher.
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Nån som följer Genborgs och Freijs äventyr? Verkar som ingen av dem spelat senaste matcherna?
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Cobbel: Givet de namn vi vet nu så är detta sämre än föregående säsong. Med denna uppställning blir det kvalspel. 2 nya spets till 1:a femman, varav en center. 1 eller 2 nya till 2:a femman. Inklusive Kivenmäki. Resterande forwards flyttas ned i hierarkin. Pääjärvi redan borta + Lilja får se sig om efter annat lag.
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Tänker kanske fel, men Dahlén och Pettersson gjorde 101 poäng tillsammans. Kapanen och Hållander gjorde 85 poäng tillsammams. 186 poäng totalt. Timrå skulle behöva drygt 7 spelare med ett snitt på 0,5 poäng per match för att "ersätta" dessa fyra. Om nu Kniven är klar måste nog resterande, 2-3 st, spets ligga högre i poängsnitt. Närmare 1 poäng.
+ 2
Föregående · 4 · Nästa
Just nu SaiPa- Ässät 1-4 efter 2 per.