NuMo

20733 inlägg · 39001 besäkare

Historik

· 386 ·
MoDo Hockey > Sv: Tippning av datum
Martin S: Måste säga det här innan paddan gör det.

Jag tycker det skulle se ganska roligt ut om Modo låter "Skägget" stå i en brevlåda när han presenterar den fulltaliga truppen.

MoDo Hockey > Sv: Tippning av datum
knaskamilla: Antagligen har han inte bestämt sig. Det säger jag utan att ha någon som helst aning i regelerna.

MoDo Hockey > Sv: Arenan
knaskamilla: Det tycker jag också.

MoDo Hockey > Sv: Arenan
knaskamilla: Nej det var det inte, men det var vad som stod skrivet. Men har är ju i alla fall förvånad över att gnällspiken "Gunnar" ställer sig bakom projektet. Sen länkar han till en som heter Lasse, som står bakom projektet.

MoDo Hockey > Sv: Arenan
knaskamilla: "vad dom gnäller på insändarsidan"

MoDo Hockey > Sv: Arenan
modoante:

Man funderar ju lite på hur belackarna funderar. Hoppas man att alla andra som faktiskt förstått värdet av sitt elitserielag ska gå i konkurs pga. sitt optimistiska satsande. Man kanske tror att ett Modo i Kempehallen kommer att snåla sig till överlevnad därför att man endast sakta och säkert går mot en egen död, medan de andra lagen kommer att nu ruinens brant blixtsnabbt. Det skulle ju innebära att Modo så småningom kommer att få ett försprång bara för att de andra dog före.

Eller har man givit upp hoppet om kommunens fortsatta existens i framtiden? Kanske den enda berättigade existens som finns ligger i att ta hand om gamla och sjuka. Modo kommer att åka ur ES oavsett om man satsar eller inte, så varför ska man satsa och riskera att båda kommun och lag åker ur, så att säga.

Människor vars enda framtidstro är att kommunens enda framtid ligger i att ta hand om de negativa, bygger i alla fall inte någon framtid, det är jag övertygad om. Det finns knappast något som är så produktivt och framtidsinriktat i Ö-vik som Modo. Men man förstår inte att värdesätta det. Mycket märkligt.

MoDo Hockey > Sv: Biljettåtgången
knaskamilla: Ska du skaffa tjej och flytta till Stckholmen knas?

MoDo Hockey > Sv: Biljettåtgången
knaskamilla: Jag vill ha en bra sittplats, men det finns ju inget hopp. Man får vänta tills arenan blivit uppbyggd. De platser som finns till förfogande tycker jag modo skall betala för att sälja till någon.

Timrå IK > Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
gud: "Vart någonstans stod det att du är mindre värd
härinne på Sps än mig?? "

- Ja, vart stod det.

Timrå IK > Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
Spud:

Din retorik är märklig. Om en person tycker sig diskriminerad så skall väl den ha rätt att anmäla det till den för det ändamålet tillsatta myndighet? Att du ifrågasätter den medborgliga rättigheten är för mig beklagansvärd.


Angående liknelsen om domaren. Matchen har inte börjat förrän pucken har kommit i spel. Om det inte kommer in någon puck så finns det ingen anledning att kritisera domaren.

Timrå IK > Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
Spud: Du är rolig du spud. Ska du kritisera domarna innan matchen har börjat? Kör i vind säger jag, men jag förstår inte syftet i sådana fall, vill du inte ha domare som dömer?

Timrå IK > Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
gud:

Jag håller med dig fullständigt om att det är starkt av farmor att försöka förklara sin ståndpunkt. Däremot hävdar jag bestämt att hon inte behöver rättfärdiga sin anmälan.

Din andra anmärkning är inget annat än vad man kunde förvänta sig från dig. Ungefär som att jag inte tillhörde SpS lika mycket som du. Det generella ämnet dikriminering rör mig lika mycket som dig. Dina tankar om hur mycket jag känner för det ena eller andra har du inget att göra med.

Timrå IK > Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
Spud: Jag sa att hon inte behöver rättfärdiga sig här. De som är tillsatta uppgiften från samhällets sida utreder det ju.

I övrigt är den fria debatten bra.

Visst vore det bra om inte Timrå gjort sig skyldig till diskriminering, men om man gjort det så är det bra att man får veta det.

Här kanske vi har olika åsikter, vad vet jag.

Timrå IK > Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
Spud och alla:

Jag förstår varför farmor försöker förklara sin utgångspunkt, men jag förstår inte varför någon kräver att hon måste rättfärdiga sig här.

Den anmälan som är gjord kommer ju att resultera i en utredning. Utredningen kommer att visa om Timrå gjort fel eller rätt. Har man inte gjort fel så är det ju ingen fara, har man gjort fel så vet man det och får rätta till sina fel. Oavsett utfallet så är det ju positivt, för alla.

"Om HO finner att Timrå IK gjort sig skyldig till diskriminering kan klubben bli skadeståndsskyldig. "

Timrå IK > Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
RocknRolf:

Svenska samhället strävar ju efter att integrera alla så att vi alla kan leva efter så lika villkor som möjligt.

Det är klart att det borde gå att lösa utan myndigheter. det är väl bara att lösa det. Men om det inte går då? Då prövar man sina rättigheter via myndigheter.

Timrå IK > Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
RocknRolf: Jag fortsätter att citera farmor. "då detta endast handlar om att Krister skall ha samma valfrihet som andra 16-åringar" "

Du lever väl i detta samhälle precis som oss andra RocknRolf?

Timrå IK > Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
RocknRolf: "Blir du/han gladare om Timrå åker på böter eller?"

Vilken jäkla cynisk fråga. Speciellt med tanke på att svaret finns att finna i detinlägg du besvarar.


Citat från farmors senaste inlägg. "jag tycker inte att detta skall kosta föreningen något, då detta endast handlar om att Krister skall ha samma valfrihet som andra 16-åringar"

MoDo Hockey > Sv: Foppa till VM
Salle: Du har rätt. Kommer Foppa över loobs rekord så slår han rekordet. Såere. Det är alltså lättare att slå rekordet nu än när Loob satte sitt.

MoDo Hockey > Sv: Foppa till VM
jenza: Man kan ju fundera på varför man inte är tillräckligt förutseende inom svenska hockeyförbundet. Om det nu är jämförbart Gretzky och Foppa och deras nummer, så torde ju det innebära att 21 inte skulle ha varit aktuellt på någon annan än Foppa. Vare sig nu eller senare.

MoDo Hockey > Sv: Foppa till VM
65Selander: Det är ju svårt att veta eftersom su inte hade ett annat nummer. Själv tror jag att motståndarna blir byxis om det är en Foppa under nr. 21.

MoDo Hockey > Sv: Ejendal blir av , Kempis ??
Paddan: Ja, men man kan ju sätta dit en ny stol. Jag tycker att man ska rikta in sig på de kapitalsvaga stolarna.

MoDo Hockey > Sv: Ejendal blir av , Kempis ??
knaskamilla: Jag tycker att klubben skall införa ett betalsystem som gör att den som bjuder högst skall få stolen. Man skall alltså kunna köpa stolen av någon fattig sate. På det sättet kommer det in en massa nya kulor och det är viktigt.

Timrå IK > Sv: Lars Jonsson klar för Timrå
RocknRolf: Välommen till Modo forum. Sen huserar jag bäst jag vill i det här forumet.

Timrå IK > Sv: Lars Jonsson klar för Timrå
RocknRolf: Det spelar ingen roll, ditt faktum är inget faktum.

Timrå IK > Sv: Lars Jonsson klar för Timrå
RocknRolf: Dumheter.

MoDo Hockey > Sv: Prishöjningar
knaskamilla: Nej ni får samma platser i Kempis.

MoDo Hockey > Sv: Risk att Frölunda blir än mer förbannade?
AudibleGiraffe: Vilken spelartyp är det. Vill han ha mycket puck och spelfördela. En sådan behöver vi definitivt i PP. Eller spelar han mer fysiskt? Jag har fått för mig att det är det förstnämnda, men jag vet för lite.

MoDo Hockey > Sv: Risk att Frölunda blir än mer förbannade?
Paddan: Glöm Mika, det tror jag. Jag är inte Mikas störste fan, men nog tror jag att han kan leva upp till sitt tidigare rykte om han hamnar i ett offensivare lag. Själv tycker jag att han har aningen placeringsproblem vilket göra att han måste ta till onödiga utvisningar. I ett offensivare spel kommer han nog mer till sin rätt. Kommer jag ihåg det rätt så spelade han väldigt mycket PP tidigare i Finland, här har det knappt funnits några tendenser till varför det skulle ha varit så.

Lars Jonsson verkar ju vara en lovande talangfull ung spelare. Finns det en risk att det blir en ny MaJo?

MoDo Hockey > Sv: Risk att Frölunda blir än mer förbannade?
Stigsson: Ville kompettera dinatankar med ÖAs Per Hägglund klockrena analys.

"Men jag tror också att de är chockade över att lilla Modo norpat en spelare som testats i Tre Kronor, en spelare med enorm potential.
Modo ska fostra egna talanger, köpa en eller annan utlänning, inget annat. Det är Frölunda, Färjestad och Djurgården, storklubbarna som ska hämta spelare i Ö-vik. Så har det i alla fall varit."

MoDo Hockey > Sv: Spelprogrammet 2004/2005
Paddan: Men MODO är väl ett härligt hockeylag i alla fall?

MoDo Hockey > Sv: Spelprogrammet 2004/2005
Frisco: Vad är det för härligt med de dagarna. Jag ser inga andra likheter än siffran elva.

MoDo Hockey > Sv: Prishöjningar
Paddan: De flesta får väl jobba i skogen eller på sågen på ledig tid. Lite lastning i hamnen kan det väl också bli tidigt på helgdagsmöra.

MoDo Hockey > Sv: Alexander Steen
Poffa: Dessutom har vi satt skräck i etablissemanget i håckeysverige, innan vi fått hem proffsen som skall göra det. Thynander förutspår i AB att Modo kommer att göra rent hus bland "klasspelarna" i elitserien. Tänk vad en enda värvning kan ställa till med, tongångarna har inte varit så respektfulla tidigare. Märkligt. Hade inte samma journaliser bara för ett tag sen vinklingar om chockförluster ekonomiskt, tunn trupp osv. Inte tror jag att Modo baserar sin städning på nya elitseriespelare, det vore lite väl kyligt.

MoDo Hockey > Sv: Alexander Steen
Poffa: Och agenten förklarar i ÖA att en viktig klausul förblev oförhandlad. Den om NHL- transfer.

MoDo Hockey > Sv: Alexander Steen
Hawerchuk: Verkar helt bizzart. Bara ett år dessutom. Räknar man med att Modo blir ett större skyltfönster mot NHL än Frölunda?

MoDo Hockey > Sv: Ingen Macke i VM
Lumber Jack: Han lät inte så översvallande glad över att han fortfarande hade en hockeykarriär framför sig.

MoDo Hockey > Sv: Ingen Macke i VM
Lumber Jack: VA! Har vi spelare som inte spelar med oss som inte vill spela i Järved?

MoDo Hockey > Sv: Nu ere kris!!!!!!!!!!!!!!!!1
knaskamilla: Det ligger mycket i vad han säger. Själv var jag länge inne på det här med V-gänga och H-gänga, men B-gänga låter nästan mera troligt. Ingräddienser som är bra att ha nu när Kent går till baks.

MoDo Hockey > Sv: Ejendal blir av , Kempis ??
Paddan: Det går väl i alla fall att göra avdrag. Vi drar av för nödvändiga spelare för att få det att gå ihop.

MoDo Hockey > Sv: Ejendal blir av , Kempis ??
Paddan: Just det problemet verkar olösligt. Vi får försöka att maskera byggnaden.

MoDo Hockey > Sv: Ejendal blir av , Kempis ??
Frisco: Här kommer Modos kommande jättearena. Det blir inte billigt, men bra. Dessutom blir det ett dyrt bygge som inte går att fuskas med.

[bild]www.ornsat.com/kamilla/torn.jpg[/bild]

MoDo Hockey > Sv: Ejendal blir av , Kempis ??
Paddan: Förresten så har ju knasen bilden.

[bild]nånting[/obildad]

MoDo Hockey > Sv: Ejendal blir av , Kempis ??
Paddan: [Jävligt kursivt]Den kommer att kosta [fett] med pengar[Okursivt]

MoDo Hockey > Sv: Ejendal blir av , Kempis ??
knaskamilla: Men vi ska bygga en [fet]jättehög skyskrapearena[ofet] vi. Ja, du har ju förlagan.

MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Poffa: De vi gör oss av med.

MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Poffa: Nej, det bevisar att du ogillar Jansson och att du säger summan han är värd. Jansson är inte sämst i truppen förrän han inte platsar och det har han alltid gjort.

MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Poffa: Det är beviset. Jansson är värd mycket.

MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Poffa: Ja, inte mig emot. Tyvärr så har ju inte Hedinpojken blivit så rik än så man kan anta att han inte spelar gratis. Det skulle vara intressant att beta hemvändarnas och klubbens filosofi om hur deras anställning i klubben skall finansieras. Sponsorer är väl mer villig att sponsra ett framgångsrikt och profilrikt lag, men hur mycket mer? Lite orolig är jag över det här.

MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Poffa: Det är trots allt en utopi att han skulle vilja avbryta NHL-äventyret efter bara ensäsong.

MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Poffa: Förstår inte varför han måste till Finland. Överenskommelser går väl alltid att göra?

· 386 ·
Om NuMo
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu ONLINE