Historik
Föregående · 387 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Poffa: Ja, så tolkar jag det också. Det är alltså Timander, Eriksson som velar igen. (OM de nu någonsin velat, det var troligen bara lösgrundade rykten.) Kaberle och Piérre är väl andra lösgrundade.
MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Poffa: Tyvärr ser jag det så att det finns för mycket osäkra besked kvar från NHL-spelarna, det tyder obeslutsamheten kring Mika på. Jag tippar attt Mika får nytt kontrakt. Ett osäkert besked brukar nästan utan undantag betyda ett år till i världens bästa och dyraste liga.
Support > Sv: Vägskäl
250kg kärlek: Tyvärr så skyller jag detta återigen lite på trådstrukturen. Det är lätt att falla in in fällan att kommentera det inlägg som ligger framför ögonen utan att man varit delaktig i själva debatten tråden står för. Alltför lätt. Utan att man märker det har tråden som från början var seriös, förvandlats till en chatt-tråd. Tråden tenderar att flyta förbi som en strid ström och man märker ofta inte ens att man plötsligt i samma diskussion befinner sig i fel tråd, under fel rubrik, därmed är kaoset ett faktum när många skriver samtidigt. Många gör nämligen samma fel. På ett sätt så uppmuntras man till att skriva och deltaga i debatten i realtid, eftersom debattströmmen bara flyter förbi framför ögonen, en tyvärr så är det också boven i dramat när det gäller seriositeten. I alla fall till str del, enligt mig.
Vad göra då. Jag önskar att man vänder på strukturen. Som standard skall man "visa ämnen" när man kommer in in respektive lags gästböcker. Där får man en överblick över vilka trådar som debatteras, hur många inlägg de består av och en lampa som lyser grön för den tråd där förändring skett, där inlägg kommit sen senast. Gärna med information om hur många inlägg det kommit sen man läste sist.
( Ex: 15 nya inlägg - sen du läste senast.)
Klickar man på den rubriken så kommer man in i den tråden och i det "rummet" så kan debatten flöda precis som den gör nu i gästböckerna.
Vad har man nu vunnit på detta? Jag tror att man lättare håller sig till trådämnet som rubriken anbefaller. Därmed håller man sig lättare på en seriös nivå.
- Trådarna blir lättare att moderera. Hållar någon sig inte till ämnet så kan man plocka bort utan att motivera.
Det här utesluter inte "chattrådarna" Inget hindrar ju att man har en tråd med en oseriös uppsyn. En "blajtråd" där man kan diskutera relativt avslappnat.
Egentligen innebär mitt förslag inte någon större skillnad. Men seriösa ämnen kommer iom. den här lösningen inte att flyta iväg osedda. Moderatorerna kan se till att det inte blir nya trådrubriker i ett ämne som redan debatteras flitigt i en annan tråd redan , så att det inte blir trådkaos.
Vad göra då. Jag önskar att man vänder på strukturen. Som standard skall man "visa ämnen" när man kommer in in respektive lags gästböcker. Där får man en överblick över vilka trådar som debatteras, hur många inlägg de består av och en lampa som lyser grön för den tråd där förändring skett, där inlägg kommit sen senast. Gärna med information om hur många inlägg det kommit sen man läste sist.
( Ex: 15 nya inlägg - sen du läste senast.)
Klickar man på den rubriken så kommer man in i den tråden och i det "rummet" så kan debatten flöda precis som den gör nu i gästböckerna.
Vad har man nu vunnit på detta? Jag tror att man lättare håller sig till trådämnet som rubriken anbefaller. Därmed håller man sig lättare på en seriös nivå.
- Trådarna blir lättare att moderera. Hållar någon sig inte till ämnet så kan man plocka bort utan att motivera.
Det här utesluter inte "chattrådarna" Inget hindrar ju att man har en tråd med en oseriös uppsyn. En "blajtråd" där man kan diskutera relativt avslappnat.
Egentligen innebär mitt förslag inte någon större skillnad. Men seriösa ämnen kommer iom. den här lösningen inte att flyta iväg osedda. Moderatorerna kan se till att det inte blir nya trådrubriker i ett ämne som redan debatteras flitigt i en annan tråd redan , så att det inte blir trådkaos.
MoDo Hockey > Sv: NHL
Råkade kliva upp tidigt och kunde inte låta bli att se hur det gick för våra killar därover.
Näslund lyckades inte skrapa ihop några poäng inatt, det var ju synd eftersom Iginla verkar vara mycket på gång. I skrivandets stund har han gjort tre mål (Nr. 23, 24 och 25.) på tre skott. Effektivt som attan.
Glädjande för vår del: Tvillingarna ångar på, bäst i Vancouver i natt med sina +3.
Daniel Sedin 3 poäng, varav sitt åttonde mål för säsongen.
Henrik Sedin 2 poäng, även han åttonde målet för säsongen.
Foppa då? Inte ett skott mot mål efter två perioder, så det ser tungt ut. Colorado ser i alla fall ut att ta hem matchen. man leder med 3-0.
Näslund lyckades inte skrapa ihop några poäng inatt, det var ju synd eftersom Iginla verkar vara mycket på gång. I skrivandets stund har han gjort tre mål (Nr. 23, 24 och 25.) på tre skott. Effektivt som attan.
Glädjande för vår del: Tvillingarna ångar på, bäst i Vancouver i natt med sina +3.
Daniel Sedin 3 poäng, varav sitt åttonde mål för säsongen.
Henrik Sedin 2 poäng, även han åttonde målet för säsongen.
Foppa då? Inte ett skott mot mål efter två perioder, så det ser tungt ut. Colorado ser i alla fall ut att ta hem matchen. man leder med 3-0.
MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
mike66: Nu börjar det likna något, men Frisco verkar inte bli kissnödig för några simpla 22:or. Synd att jag inte kan anlita servern knas för tillfället, därför kan jag inte uppdatera er med bevis, men jag har faktiskt en 21:a hemma, som bara ligger och väntar på henne. Mogen för tävling mot en annan människa är jag dock inte. Jag har inte fått mina antidepressiva.
MoDo Hockey > Sv: Foppa hoppas på elitseriespel..
Björn VII: Jag har ju erbjuit Ö-Viks kommun att Sollefteå får ta över Modo ifall de inte vill ha dem. Tänkte vi kunde bygga arenan som en enorm Glob uppe på kanten av Hallstaberget, med panoramafönster på sidan som vätter ner mot älvdalen. Man får vl palla upp med några stenar så att den inte kommer i rullning, för då kanske den tar riks 990 raka vägen mot El Stockholmo.
MoDo Hockey > Sv: Foppa hoppas på elitseriespel..
Björn VII: Tyvärr brottas ju de lokala politikerna med problemet att norrland generellt sett överbefolkas av åldringar och att de som går i skola nästan inte genererar några pengar tillbaks efter avslutat investering pga. att de försvinner söderut, och att de som är kvar tillhör avskrapet där DNA-stegar saknar pinnar eller är sjuka av andra anledningar, ålderdom t.ex. - Därmed inte själva platsar eller är önskvärda i storstadsregionerna som arbetskraft. Politikerna riktar alltså in alla sina besparingar på dessa målgrupper så till den grad att man glömmer att man kanske måste vända trenden på något sätt. Föreslagsvis genom att göra norrlandsorten mer dragningskraftig. Centrifugalkraften är stor i Örn-sköldsvik och de enda som inte orkar släppa greppet är de som är för gamla, halta, lytta eller apatiska utan framtidstro.
MoDo Hockey > Sv: Långt till match- el I brist på bröd-tråd
mike66: Bevis å bevis. Inga bevis på att mina tävlingsrundor råkar infalla just när jag gör personliga rekordrundor. Det får du lita på. Jag råkade just göra en "tävlingsrunda" förresten.
MoDo Hockey > Sv: Långt till match- el I brist på bröd-tråd
mike66: Jag har bara spelat fem gånger men ändå spelat två rundor på 23. Jag kallar dem 23a och 23b. Dessutom rundar jag 24, 25 och 26 som vardagsmat numera. Detta trots att jag bara spelat "fem" gånger. Jag har kommit på att man slår spik på 17 av 18 banor 1 över femtio % av gångerna fast sällan samtidigt. En vacker runda kommer jag att göra en nitton-runda. Kanske redan nästa gång. Om jag nu orkar spela min sjätte runda någon gång. Gäsp. Nu. Åter till träning av träningsrundor. De har jag inte räknat med, jag räknar bara tävlingsrundor jag.
MoDo Hockey > Sv: Långt till match- el I brist på bröd-tråd
matsby: Ett par tvåor där jag brukar få spik och tvärtom. Snart börjar Frisco att darra.
MoDo Hockey > Sv: Långt till match- el I brist på bröd-tråd
Frisco: Lågrunda på väg. Ska bara försöka spela bättre.
MoDo Hockey > Sv: Långt till match- el I brist på bröd-tråd
Björn VII & Mike: Jag har varit på låghöjdsträning i Dalarna. Jag bävar för när Frisco börjar diva sig med sina resultat..
MoDo Hockey > Sv: Långt till match- el I brist på bröd-tråd
knaskamilla: Där ser du. Allt kommer att ordna sig. Som sista utväg får du väl hälsa på här i nipstaden så kan jag bjuda på mina hembakta mumsmums.
MoDo Hockey > Sv: Långt till match- el I brist på bröd-tråd
knaskamilla: Det är ju bara att baka bröd, det är väl vedertaget. Fråga Westerlind.
MoDo Hockey > Sv: Långt till match- el I brist på bröd-tråd
knaskamilla: Varför frågar du om något du redan vet svaret på?
MoDo Hockey > Sv: Swehokky
nappen: Javisst, men för mig har den varit uppe och nere mest hela dagen.
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Anneli: Har du längtat neråt till "sträcket"? Det tolkar jag som att du är modoit.
MoDo Hockey > Sv: Swehokky
Lumber Jack: Jag tror jag går på toa ett tag. Jag litar på att du håller ställningarna om det plötsligt skulle slinka in ett nyförvärv under den tiden. Man kanske skall tvaga sig också. Ja, jag gör nog det.
MoDo Hockey > Sv: Swehokky
NuMo: Märkte att om man vill nå åffisijälla så får man gå via länken på www.swehockey.se / läkar /osv... I alla fall för mig.
MoDo Hockey > Swehokky
Swehockeys sida har fått nytt uteende. Jag undrar om det är den ändringen som gjort att modos sida lagt av. Hockeyförbundets sida ser i alla fall bra mycket skönare ut nu i alla fall. den kändes lite kvävande innan.
MoDo Hockey > Sv: Ny spelare?
Lumber Jack: Hmm? Jag hoppas att Skägget endast sitter och njuter av sin sons hockey och dricker Pina Coladas i en privat loge därtillhörande.
MoDo Hockey > Sv: Ny spelare?
knaskamilla: Vad har hänt med dig egentligen? Det är ju riktigt trevligt att sitta och fördjupa sig i hockeyrelaterade inlägg från dig. Du har farit omkring som en löpeld i olika gästböcker och gjort samma sak. Vad hände med oneliners om hur tandborsten gick sönder och uppföljningar via bildbevis och frågetävlingar kring detta?
MoDo Hockey > Sv: Ny spelare?
NuMo: "Melander", det kanske verkar som ett nyförvärv om man läser det bokstavligt.
MoDo Hockey > Sv: Ny spelare?
knaskamilla: Du känner kanske igen inlägget, men jag tar det här också.kanske utan stavfel den här gången.
Jag skulle tro att Modo går in för att spela av säsongen efter bästa förmåga med det lag man har. Att Modo med hjälp av något nyförvärv skulle vinna SM-guld är uteslutet i alla fall. De spelare som nu lyft sig och tar ett eget ansvar för att laget skall göra rätt för sig, har redan visat att de är etablerade på den här nivån, strax under da allra bästa. Det har de visat i ett par säsonger redan. Vi ska alltså kunna klara av det här själva och som bonus kanske tom. ta oss vidare en omgång i ett slutspel.
Det är enligt min mening knappast värt pengarna att plocka in ett namn nu, om det inte är en spelare som vi kommer att han nytta av en eller ett par säsonger till åtminstone. Det finns fortfarande en outtagen potential hos många spelare i Modo, vissa har inte alls kommit upp i normal standard. Bästa exemplet av dåliga exempel är Wernblom.
Tar vi oss bara till ett slutspel så kan vi faktiskt överraska tror jag, om vi hinner få ihop ett fullt, ej så vingklippt lag. Förutsättningen för det ligger i att fortsätta spela efter de strikta riktlinjer som Pirro och Melander lagt ut. Disciplin och åter disciplin. Framgång föder framgång och med ett framgångsrikt spelsystem så kan man fortsätta att utveckla det till att innefatta ännu spetsigare anfallsspel, innan den här säsongen är slut.
Min största farhåga inför ett eventuellt slutspel är den totala brist på fantasi, beslutsamhet, mod och jävlar anamma i powerplay och i viss mån även i boxplay. Utan det spelet i bakfickan kan vi glömma ett lyckat slutspel helt och hållet.
Men som sagt, vi skall ta oss dit först och främst, men resten av säsongen spelar vi nog med det lag vi har, tror jag.
Jag skulle tro att Modo går in för att spela av säsongen efter bästa förmåga med det lag man har. Att Modo med hjälp av något nyförvärv skulle vinna SM-guld är uteslutet i alla fall. De spelare som nu lyft sig och tar ett eget ansvar för att laget skall göra rätt för sig, har redan visat att de är etablerade på den här nivån, strax under da allra bästa. Det har de visat i ett par säsonger redan. Vi ska alltså kunna klara av det här själva och som bonus kanske tom. ta oss vidare en omgång i ett slutspel.
Det är enligt min mening knappast värt pengarna att plocka in ett namn nu, om det inte är en spelare som vi kommer att han nytta av en eller ett par säsonger till åtminstone. Det finns fortfarande en outtagen potential hos många spelare i Modo, vissa har inte alls kommit upp i normal standard. Bästa exemplet av dåliga exempel är Wernblom.
Tar vi oss bara till ett slutspel så kan vi faktiskt överraska tror jag, om vi hinner få ihop ett fullt, ej så vingklippt lag. Förutsättningen för det ligger i att fortsätta spela efter de strikta riktlinjer som Pirro och Melander lagt ut. Disciplin och åter disciplin. Framgång föder framgång och med ett framgångsrikt spelsystem så kan man fortsätta att utveckla det till att innefatta ännu spetsigare anfallsspel, innan den här säsongen är slut.
Min största farhåga inför ett eventuellt slutspel är den totala brist på fantasi, beslutsamhet, mod och jävlar anamma i powerplay och i viss mån även i boxplay. Utan det spelet i bakfickan kan vi glömma ett lyckat slutspel helt och hållet.
Men som sagt, vi skall ta oss dit först och främst, men resten av säsongen spelar vi nog med det lag vi har, tror jag.
MoDo Hockey > Sv: NHL
På tal om det. Foppas arbetsdag har nyss börjat och tio minuter in den har han börjat producera. ( 1 ass. ) Jag har en känsla av att Piiiteer the great, tänker leverera mer denna afton, men jag tror att jag lyssnar på reprisen. Måste gå och lägga mig innan jag kliver upp.
MoDo Hockey > Sv: NHL
Sedinarna går från klarhet till klarhet. Daniel fick ihop tre poäng för kvällen. Nyss gjorde han ett snyggt oassisterat mål. Det betyder att han snart är ikapp brorsan i deras interna poängkamp. Kul att det går bra för Arvedsson också. För inte så länge sedan var tvillingarna och Arvedsson de som fansen var mest besvikna på, men nu gör de inga besvikna längre. Svensklaget spelade även med Hedberg i mål för första gången på länge och nog är de betydelsefulla.
VAN, ARVEDSON (6) (SEDIN, ALLEN), 02:11
VAN, NASLUND (27) (MORRISON, MALIK), 03:53
VAN, ARVEDSON (6) (SEDIN, SEDIN), 10:52
STL, TKACHUK (19) (DRAKE), 12:16
VAN, SEDIN (6) , 16:52
Modo regerar.
VAN, ARVEDSON (6) (SEDIN, ALLEN), 02:11
VAN, NASLUND (27) (MORRISON, MALIK), 03:53
VAN, ARVEDSON (6) (SEDIN, SEDIN), 10:52
STL, TKACHUK (19) (DRAKE), 12:16
VAN, SEDIN (6) , 16:52
Modo regerar.
Timrå IK > Sv: Äntligen inser dom
mike66: Visst. Och dålig syn, sen var han tvungen att dubbelarbeta, ett jobb som städare som han var tvungen att ta för att kunna studera till sjuksyster vid sidan om och för att få det var han tvungen att spela i sjukhusets korplag. Det blev hårt för honom att satsa på elitfotbollen. Det här lärde mig att man måste sträva hårt för att bli sjuksköterska.
Timrå IK > Sv: Äntligen inser dom
mike66: Fuskare fanns det många av i Buster. Bullen däremot hade en massa odds emot sig.
Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Lindberg Råkkar: Han om någon, varför då? Kan inte någon annan, om någon, klaga? Företrädesvis på luleå.
Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Lindberg Råkkar: Challe måste väl ändå säga något när han ändå är med i tv. Om han är kass har väl inte med saken att göra?
MoDo Hockey > Sv: Vilka går till slutspel och vilka till nedflyttninserien?
Björn VII: Det var hämnden. Det hade varit bättre för dem att förlora mot oss i kväll.
MoDo Hockey > Sv: Gävles eviga tvåor vs. MoDo - derbygruppsmatchtråd #18
Det känns lite surt. Först gör man så mycket mål man behagar, samtidigt särar man på benen och släpper in vad som helst som den värsta sköka.
MoDo Hockey > Sv: Gävles eviga tvåor vs. MoDo - derbygruppsmatchtråd #18
Poffa: Nu kommer vi att släppa in ett mål till tyvärr.
MoDo Hockey > Sv: Gävles eviga tvåor vs. MoDo - derbygruppsmatchtråd #18
scim: Peta honom och sätt honom p träningsläger. Det brukar göra honom gott. Nu är Bryningarna desperat och kastar in puckarna i mål, borde inte Modo testa samma sak?
MoDo Hockey > Sv: Gävles eviga tvåor vs. MoDo - derbygruppsmatchtråd #18
Nu spelar modo en man mer, vilket borgar för att modo inte absolut måste släppa in ett mål, även om det är troligt.
MoDo Hockey > Sv: Gävles eviga tvåor vs. MoDo - derbygruppsmatchtråd #18
knaskamilla: Man ska ju få skriva vad man vill på forumet, det blev jag nog varse sist när jag ifrågasatte spammaren modolöööver.
MoDo Hockey > Sv: Gävles eviga tvåor vs. MoDo - derbygruppsmatchtråd #18
Björn VII: Det här var ingen rolig hokky. Jag gillar att vinna med 1-0 och 2-0. Det här är bara frustrerande. Mål i baken utan anledning är skit.
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Frisco: Ja, det finns det verkligen. Det har jag sett resultatet av med egna ögon. Jag tycker att det var bra gjort dessutom.
MoDo Hockey > Sv: Gävles eviga tvåor vs. MoDo - derbygruppsmatchtråd #18
Poffa: Det här går ju inte. Domaren gör mål eller vad det var. Hur som helst, Modo verkar ha öppna spjäll. Försöker man lägga om spelstil strax innan uppehållet.
MoDo Hockey > Sv: Gävles eviga tvåor vs. MoDo - derbygruppsmatchtråd #18
Poffa: Ja, det här var skit. inte skall man spela två man mindre när man är så dåliga på det. Hur ska det här gå, kommer Modo att kunna göra två mål till! Skit.
Föregående · 387 · Nästa