Historik
Föregående · 388 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: Gävles eviga tvåor vs. MoDo - derbygruppsmatchtråd #18
Poffa: Omkontraktera Högardh!
MoDo Hockey > Sv: Gävles eviga tvåor vs. MoDo - derbygruppsmatchtråd #18
Frisco: Det måste vara världsrekord. Fantastiskt bra gjort.
MoDo Hockey > Sv: Gävles eviga tvåor vs. MoDo - derbygruppsmatchtråd #18
Poffa: Va i helv... Har Modo tappar hela försvarsbegreppet? Friläge efter tre sekunder.
Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Liam Devlin: Från radion sett, så verkar set som att man har blivit genomskådad av Bryningarna, men att man ändå bara kör på, så att säga. Att köra på är ganska Ö-vikingst. kommer ihåg en intervju med Påhlsson där påhlle lyckades kläcka ur sig sloganen "bara köra på" säkert 40 gånger. Nu kör förresten Werner, vår Nordsvensk, bara på!
MoDo Hockey > Sv: Gävles eviga tvåor vs. MoDo - derbygruppsmatchtråd #18
Nu är frågan om Modo kommer att placera huvudet under armen och bara köra på, eller om man kommer att lägga huvudet i frysen och bara köra på.
Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Liam Devlin: Vi är skamlöst skämmiga. Nu tror jag som vanligt inte att Modo komer att vinna någon match, men statistiskt ligger vi bra till nu. Konstigt lag. Sämst i både PP och BP, men råkar de göra ett mål så rakar risken att de skall vinna i höjden mot oöverskådliga procent. Nu fick vi in ett mål emot oss i alla fall. Nu blir det tufft, de har genomskådat våran försvarstaktik.
MoDo Hockey > Sv: Gävles eviga tvåor vs. MoDo - derbygruppsmatchtråd #18
knaskamilla: Nu tror jag att Högardh gör mål.
MoDo Hockey > Sv: Gävles eviga tvåor vs. MoDo - derbygruppsmatchtråd #18
Poffa: Som det ser ut nu så verkar det som att Modo är bäst.
MoDo Hockey > Sv: Hirsch i MIF?
Frisco: På tal om siffror.
65Selander
67Noden
70 Rodriques
Nisse77
Mike66
96 Artisten
Cannabis31
Andersson79
66Hagberg
64Waern
20 Lindgren
70Igor
Magoo70
BjörnVII
Maria29
65Selander
67Noden
70 Rodriques
Nisse77
Mike66
96 Artisten
Cannabis31
Andersson79
66Hagberg
64Waern
20 Lindgren
70Igor
Magoo70
BjörnVII
Maria29
MoDo Hockey > Sv: Hirsch i MIF?
Frisco: Jag vet, Axla den här tröjan gör nog bara du, men jag gör det bästa av situationen. Fast jag är mest ute efter siffran.
MoDo Hockey > Sv: Hirsch i MIF?
Frisco: Jaha. Då sitter man här nu i sin Kung Cannabis tröja. Lite sliten är den och lite fläckar har den. Man märker verkligen att han har tagit många rökare i krysset i den här tröjan. Vilken konstig skärning målvaktströjor verkar ha, för den sitter inte som jag förväntade mig. Heja Modo.
MoDo Hockey > Sv: Gävles eviga tvåor vs. MoDo - derbygruppsmatchtråd #18
Paddan: Det är sant det Frisco säger. Man måste plussa på den effektiva tiden mellan matcherna. Så senil har du nog inte blevet paddock, inte om du räknar den effektiva tiden.
MoDo Hockey > Sv: NHL
Forsberg är helt otrolig. Han har en bit in på tredje perioden gjort två mål och kommentatorerna är lyriska. Han bara "valsar" omkring med pucken och gör mål som han behagar emellanåt. Jag antar att det ser oförskämt lätt ut.
Timrå IK > Sv: Laget
Dream Team:
Inget av påståendena är ju det minsta felaktigt om man ser den var för sig.
Jämför man påstående med varandra kan man ju misstänka att man använt sig av någon parameter som du inte vill att man skall använda.
Som TIKare vill man självklart blunda för "tendensen", låtsas som att det inte finns något misstänkt mönster.
AB, verkar dock ha valt lyxen att göra det, eftersom just spekulationen är det verktyg som säljer lösnummer.
Inget av påståendena är ju det minsta felaktigt om man ser den var för sig.
Jämför man påstående med varandra kan man ju misstänka att man använt sig av någon parameter som du inte vill att man skall använda.
Som TIKare vill man självklart blunda för "tendensen", låtsas som att det inte finns något misstänkt mönster.
AB, verkar dock ha valt lyxen att göra det, eftersom just spekulationen är det verktyg som säljer lösnummer.
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs. De Gäspande Sälarna (#2), derbygruppsmatchtråd #17
Poffa: Skulle man kasta ut alla som kastar programblad så skulle det bringa plats för stora delar av ståplatspubliken, så det är ett förslag jag är för, även om jag verkligen gillar företeelsen.
Inte har man tid att stå och förbanna domaren när man skall ut i periodpauserna inte, de är så korta och det gäller att vara effektiv när man är ute och provstartar bilarna. Allt under glädje och ökad inre harmoni.
Inte har man tid att stå och förbanna domaren när man skall ut i periodpauserna inte, de är så korta och det gäller att vara effektiv när man är ute och provstartar bilarna. Allt under glädje och ökad inre harmoni.
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs. De Gäspande Sälarna (#2), derbygruppsmatchtråd #17
Poffa: Där har du fel poffa. På ståplats har vi bara gott att säga om domarna. Visst, det förekommer lite befogad kritik emellanåt, men aldrig så befogad att det flyger ut några programblad på isen som det gör från din bröder på sitt. Jag vet att du förkastar det beteendet medan jag hyllar det, enda förklaringen till varför det sker, som jag ser det, är klasskillnaden. Vi som inte har råd till sittplats har heller inte råd att kasta bort dyra programblad.
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs. De Gäspande Sälarna (#2), derbygruppsmatchtråd #17
Salle: Jo jag vet ju det, men kan ofta se det på poffamannens rödbrusiga ansikte. Från stå ser man ju hur rödbrusarna sitter där uppe på utsikten och häckar. Fast som knas påminde. Det blir så väldans långt bakom H-Höger den här gången. Westerlind vet nog hur ett kaffe skall kryddas han å. Har han inte varit ute och provsmakat kryddningar några gånger ute på parkeringen vid den gröna dieselrostarn?
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs. De Gäspande Sälarna (#2), derbygruppsmatchtråd #17
knaskamilla: jajävlar. Får de inte ens fördel av bortaplan Bryningarna, då blir det svårare. Jag måste erkänna att jag fortfarande känner mig lite pömsig efter tuppluren. Ja, valet av kaffe får vi väl överlämna till Olle då, det är väl enda chansen att man ska få någon spets på det.
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs. De Gäspande Sälarna (#2), derbygruppsmatchtråd #17
knaskamilla: Jaha. Vi vann. Det var väl det jag förstod. Jag gick och lade mig efter andra perioden och då ledde vi ju med två noll så saken var statistiskt biff. Man måste ju sova ibland också, så det är lika bra att göra det när man har goda förutsättningar för det. Såg att det hann bli 3-0 tom. Fantastiskt roligt för lille Antos att få göra mål igen. Jaja.
Då är det väl dags att se framåt mot en mycket mer svårbedömd historia på Torsdag. Brynäs på besök och då gäller det att ha lite kaffe på värmning. Otroooligt svårt att bedöma vilket kaffe som passar det sällkapet. "Sälskapet" ikväll, lät sig ju väl bjudas på den finmalda rost som stod till bjuds.
Då är det väl dags att se framåt mot en mycket mer svårbedömd historia på Torsdag. Brynäs på besök och då gäller det att ha lite kaffe på värmning. Otroooligt svårt att bedöma vilket kaffe som passar det sällkapet. "Sälskapet" ikväll, lät sig ju väl bjudas på den finmalda rost som stod till bjuds.
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs. De Gäspande Sälarna (#2), derbygruppsmatchtråd #17
Nu blev det 2-0. Skoj för Söderberg. Kanske Wernblom får göra mål snart. Det skulle jag unna honom.
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs. De Gäspande Sälarna (#2), derbygruppsmatchtråd #17
Det verkar som att lulio kommit på våran svaghet. Man försöker vinna matchen från utvisningsbåset, en taktik som i första stund kan tyckas idiotisk. Lulingarna är dock inte kända att vara idioter för intet, de har naturligtvis kommit på att man kan tjäna på det. Modo är som sagt var säms i PP av alla lag. Man släpper hellre till chanser än skapar under de pissiga förhållandena. Nu blåste dock domaren fel plötsligt och visar ut en modoit. Ingen dålig taktik det heller om man gillar destruktiv hokky.
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs. De Gäspande Sälarna (#2), derbygruppsmatchtråd #17
NORDMARK, Robert. Jaha. Det kanske är världens bästa back som gjort kommback.
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs. De Gäspande Sälarna (#2), derbygruppsmatchtråd #17
Björn VII: qwertas det.
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs. De Gäspande Sälarna (#2), derbygruppsmatchtråd #17
Björn VII: Ja, det var lång tid det. Fast har vi tur så låter lulio oss att göra ett mål till. Det kan ju bli Werners tur då. Blir set så så blir jag mycket lycklig och glad. Heja modo. Nu var det nära att lulingarna gjorde mål i stället. Man blir väl olycklig snart i stället.
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs. De Gäspande Sälarna (#2), derbygruppsmatchtråd #17
De vart ett noll nu! Va roligt.
MoDo Hockey > Sv: Hirsch i MIF?
knaskamilla: man skulle nästan kunna säga att det här är min tävling.
MoDo Hockey > Sv: Hirsch i MIF?
Kung Cannabis har hittat hem igen, men han tar aldrig mer några rökare i krysset.
[bild]www.aftonbladet.se/sport/0303/11/SPORT-11s10-hirschfri-52.jpg[/bild]
31 nr 2. hihi!
[bild]www.aftonbladet.se/sport/0303/11/SPORT-11s10-hirschfri-52.jpg[/bild]
31 nr 2. hihi!
MoDo Hockey > Sv: Jaa! Inga av de våra i Tre Kronor!
knaskamilla: Va bra. Inga smärtstillande och han blir bättre efter spel i landslaget. Salomonsson glad och nöjd. Det verkar bara finnas vinnare i den här soppan för oss. Det enda som troligtvis inte kommer att vinna något är själva landslaget.
MoDo Hockey > Sv: Green vs. Knutsen
Martin S: Men bedömningen var trots allt att Warg var den som verkligen skulle blomma. Men inte blomstrar det i den takt man kanske trott. Om Niklas kände sig bränd eller inte? Jag har ingen aning.
MoDo Hockey > Sv: Green vs. Knutsen
NuMo: Fan. Kolla Tommy Sjödin. Nu är han i landslaget och DIF har ju tvingat in någon gubbe på isen igen. Kommer det här att betyda att det kanske blir bråk om tröja 21 i Modo om ett eller ett par år?
MoDo Hockey > Sv: Green vs. Knutsen
Boarding-Bob: Jag är säker på arr Karlin gjort en bra arbetsinsats om han rehabiliterat som en normal människa, men precis som det är få förunnat att ha kapacitet för elitidrott, har alla människor olika gott läkkött i kroppen. Synd tycker jag, om Karlin.
Green blommar kanske ut en dag, men jag ser inte samma talang i honom som Espen, under kan dock ske. Nicklas Nordgren blommade ju plötsligt ut. t.ex.
Green blommar kanske ut en dag, men jag ser inte samma talang i honom som Espen, under kan dock ske. Nicklas Nordgren blommade ju plötsligt ut. t.ex.
MoDo Hockey > Sv: Green vs. Knutsen
Boarding-Bob: Jag tycker vi behåller honom om vi så jämför honom med Karlin, Karelin eller Loob.
Luleå HF > Sv: "Artisten" Ledin!
mike66: Håller med. Westerlind "har aldrig haft så trevligt."
MoDo Hockey > Sv: Jaa! Inga av de våra i Tre Kronor!
knaskamilla: Självklart tackar han nej. Det är sista chansen att visa vad han går för, men det behöver han inte. Elitserien är snart över och då kan han vila.
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs. De Gäspande Sälarna (#2), derbygruppsmatchtråd #17
knaskamilla: Sådärja, nu börjar det likna något. Du har nyss gjort en matchanalys och du har gjort det i en tråd för det tillägnad. Det är sådant som får mig och scim och LJ att återigen fundera på din status på våra regelbundna möten.
MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
knaskamilla: Du ville gärna delge detta för oss andra på SpS, det kan jag förstå, det var viktiga händelser ur ditt liv. Men varför gjorde du en tävling av det och varför i ZzzzZ-tråden?
MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
knaskamilla: Det finns orsaker varför du inte har blivit en gästboksprofil här än.
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs. De Gäspande Sälarna (#2), derbygruppsmatchtråd #17
Björn VII:
Jag konstaterar kallt att norraste laget "bääävar" att bli avsågat från resten av Sverige i och med den här förlusten. Det kan bli katastrofatmosfär oppåt. Låt dig inte luras av diset som ligger stilla och tyst om du åker uppmot ödemarken i 40 minusgrader. Det är inte dis, det är ångest.
För oss skulle en eventuellt förlust vara försmädlig, just för att den är mot lulio, inte mer. Vi har ett surspel att falla tillbaks på och jag hyllar det.
Jag konstaterar kallt att norraste laget "bääävar" att bli avsågat från resten av Sverige i och med den här förlusten. Det kan bli katastrofatmosfär oppåt. Låt dig inte luras av diset som ligger stilla och tyst om du åker uppmot ödemarken i 40 minusgrader. Det är inte dis, det är ångest.
För oss skulle en eventuellt förlust vara försmädlig, just för att den är mot lulio, inte mer. Vi har ett surspel att falla tillbaks på och jag hyllar det.
Luleå HF > Sv: "Artisten" Ledin!
westerlind: För dig spelar det ingen roll vilken tröja du har på dig, vi vet alla att du är röd, vit och grön på insidan. Svart, gul och röd på utsidan.
MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
knaskamilla: Är verkligen det här en tävling som har de kvalitéer vi eftersträvar i gästboken?
MoDo Hockey > Sv: Tog dom Ryhed ?
knaskamilla: Det var värst. Sitta fast i Docksta, missa 50% av hemmamatcherna på måndag isf. Räknat ut var det ja. Vid ett eventuellt slutspel. Mycket intressant.
MoDo Hockey > Sv: Tog dom Ryhed ?
matsby: Modo tar inte en enda match i ett slutspel, man har för dåligt PP och BP. jag ser inget som kommer att ändra detta faktum inom överskådlig framtid.
Timrå IK > Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
matsby: haha! Kastar trettio personer in programblad samtidigt så blir det svårt att se dem. Men det spelar ingen roll, man skadar sig inte på ett programblad, det har i alla fall inte förekommit i Kempehallen där man med förkärlek gör det. Sen tror jag inte på din tes om att om någon kastar ett programblad så kommer någon att kasta en dartpil och om någon kastar en dartpil så kastar någon en handgranat. Varför det är just programblad som kastas och inte annat är just att man valt att kasta programblad för att de är harmlöst.
Föregående · 388 · Nästa