1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581449 inlägg · 6216 ämnen

Modo - Timrå IK 2004-01-22

381278 · » Till forumet


Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
matsby: Det var därför MoDo vann ?
De hade förstärkning.
De tre män somymde från Kumlaanstalten vid en fritagning i söndags greps sent på torsdagskvällen i en lägenhet i Örnsköldsvik. Ingen människa skadades vid aktionen, där bland annat polisens nationella insatsstyrka deltog.(TT)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
Frisco: 3 lika alltså... Men vi kanske möts i slutspelet.. Vem vet
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
heart:
Torsdag 2003-10-16 19:00 MODO Hockey Timrå 5 - 3
Torsdag 2003-10-23 19:00 MODO Hockey Timrå 0 - 2
Torsdag 2003-11-27 19:00 Timrå MODO Hockey 3 - 0
Söndag 2003-12-07 16:00 Timrå MODO Hockey 2 - 3 sd
Torsdag 2004-01-15 19:00 Timrå MODO Hockey 6 - 1
Torsdag 2004-01-22 19:00 MODO Hockey Timrå 3 - 0

Matsby: möjligt?:-)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
Frisco:
hade han ansträngt sig så mycket så han "kepsade" eller?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
Frisco: Ha vi mött klart Modo i 6 matcher? Eller ha vi nån kvar?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
matsby: Jag har inte sett en keps på isen i Kempis sedan torsdag den 16 oktober 2003 i matchen MoDo - Timrå 5 - 3. En viss #9 gjorde då 3 pyts.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
knaskamilla:
*garv*

No moore comments,,,dåre *s*
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
NuMo: Ha, man kan skära sig jättemycket ju!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
matsby:

Jag läste "och att slänga in spelare på isen" i ditt inlägg... Det kanske vore något? När man tycker att t.ex. MaJo är dålig så slänger man in någon annan på isen som kan ta hans backplats. Yeah.

Det "värsta" jag sett är annars skon som singlade in på isen i den där berömda "skandalmatchen" mot DIF.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
matsby: haha! Kastar trettio personer in programblad samtidigt så blir det svårt att se dem. Men det spelar ingen roll, man skadar sig inte på ett programblad, det har i alla fall inte förekommit i Kempehallen där man med förkärlek gör det. Sen tror jag inte på din tes om att om någon kastar ett programblad så kommer någon att kasta en dartpil och om någon kastar en dartpil så kastar någon en handgranat. Varför det är just programblad som kastas och inte annat är just att man valt att kasta programblad för att de är harmlöst.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
Stefan Jalonen: Insatsen var fullt godkänd och riktigt duktigt objektiv. Bra gjort.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
Per HApps: Haha, ena riktiga cykloper
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
matsby:
Problemet med Modo-publiken är att dom sitter i skogarna runt Skule hela veckorna och spelar banjo.

Många säger ju att Kempispubliken är enögda, tro fan det dom har ju bara ett öga, i mitten på pannan.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
NuMo:
Spelar ingen roll vad fan man kastar, om en publikvärd ser detta så skall personen i fråga omedelbart ut ur arenan,
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
NuMo:
Dom ringde från MODO:s hockeyliveteam i onsdags kväll, och undrade om vi kunde skicka upp någon att vara huvudkomentator. Det fick bli jag det eftersom jag ändå skulle åka upp. Ganska nöjd med "premiären" trots allt
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
matsby: Ett programblad är ett programblad, en dartpil en dartpil.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
Stefan Jalonen: Jaha. Men jag måste ju ha något att säga för att få TIK-bisittaren att verka partisk, det var allt jag kunde komma på. Fast bisittaren hade ju en tendens att inte vara det minsta "bi".
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
NuMo:
Det är en jäkla skillnad att kasta in keppsar vid hattrick (aldrig sett i sverige dock) och att slänga på spelare och isen, det börjar med att någon slänger programmen,,sedan då,,någon tycker att en snusdosa är harmlös, snart kastar ni väll dartpilar också.

Otroligt nog verkar Poffa och jag ha samma åsikt om något.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
NuMo:
Den där "TIK-bisittaren" var ingen annan än er vanlige "MODO-bisittare". Det var han som sa "Ohh" och att Tikarna dominerar å läktaren, inte jag :-)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
matsby: Det enda som kastas är programblad, till skillnad från många andra arenor. Jag tycker i motsats till poffa, att det är harmlöst. Några programblad att plocka för domarna, vad gör det? Fan, rätt vare är så kastar folk in kepar vid hattrick, hur mycket skador och olägenheter kommer inte det att skapa?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
NuMo:
Ni skall vara glada att ni blir utsläppta överhuvudtaget ;-)

Allvarligt talat så har jag inget i mot ståplats publiken i kempis, det är sittplatspubliken som slänger ner grejer i bås och på isen..

hmmm... frågan är om MoDo:iterna här på SpS som sitter är dom som kastar eller säger åt idioterna att låta bli?
Paddan,,Poffa... vad säger ni
;-)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
matsby: Ibland när man ska köpa korv hos er har man fått ändra sig när man insett att man plötsligt står framför en toalettdörr. Samma kö till allting.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
NuMo:
Kissa och skite med er?
just nu vill vi bara göra det PÅ er ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
knaskamilla: Man ser garanterat sämre på de två nedersta sittplatsraderna bakom spelarbåsen än från bortastå. Med utgång från det så har bortastå mycket rimliga priser för sitt stående "tillsammans". Otillsamans får de ju stå på våran sektion om de vill, såereju hos oss. Sen får de ju köpa korv, kissa och skita tillsammans med oss också, jagmenar, i kempis så är det fredligt och lugnt och publiken som kommer hit kan mingla precis som om de vore hemma, både ute och inne. Skillnaden är kanske att hemma i ladan får de inte mingla med bortapubliken som de vill, de har ju spärrat dem ute med rep och doningar. Kanske goda referenser från oss kan få TIK-ansvariga att förstå att TIKsupporters är snälla och goa de också?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
Selina:

Som ett litet sent svar på din fråga tänkte jag bara konstatera att trappstegen i vår hall är mycket, mycket lägre än trappstegen i er hall - vilket innebär att om det är mycket folk blir det svårt att se. Särskilt om man hamnar bakom Lumber Jack.

Det konstiga folk som frivilligt ställer sig där, och betalar för det, kallas MoDoiter.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
Dream Team:

Rykten gör gällande att LJ varken brukar vara ensam eller utan värmande drycker när han är ute och gör flygande inspektion av den brungröna Mercedesen...

Nej, natt här också, ZZzzzZzzz
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
scim: Möjligt och även högst troligt..

Jo, men nån liten del av mitt bättre vetande (??) avsåg vad det nu verkade att hålla kvar mig där i hörnet ikväll.
Hade garanterat fått fri sikt från stora stå iaf. Har provstått den sektionen på den tiden när klacken stod nästan precis där H Höger är nu.. alltså några år sen. ;) Men, men.. man får väl ta detta som en lärdom..
Ja du, domaren var ett riktigt sorgligt kapitel. Vill med en gång säga att jag på inget sätt lägger den omedelbara skulden på honom, MoDo vann välförtjänt efter en taktiskt sett helt klockren insats. När man lyckas fullt ut med detta, samt när TIK för dagen var rätt så bleka, var det till slut inget snack.
Men det var ju domaren ja.. Ryhed.. I period ett och två var han ju lika sorgligt dålig åt båda håll. När han sedan i tredje får för sig att börja lägga nivån, då hittar han saker som inte finns och missar solklara händelser. Men som sagt, jag ville med detta blott förstärka er MooDooiters beklagan över spektaklet på isen!

Hade inte haft äran att stöta ihop med LJ förrän ikväll.. en rätt ansenlig längd på den mannen, skulle man kunna säga. Förstår om han är svår att ha framför sig, så han kanske inte gör sig så dålig där ute på parkeringen ändå..=) Fast ikväll önskar man knappast ut NÅN i kylan, visst?

Grattis till viktorian!
Oops.. nu damp tidningen ner här.. nog dags att sova en stund nu, natti!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
Dream Team:

Jag skulle vilja sträcka mig så långt att du osåg en antihockeyperiod, vilket kanske är bättre än att se eländet.

Du skulle kommit över till oss ändå, det fanns nämligen bra med plats över på stora stå! ;)
Bordet mot väggen är en rätt bra beskrivning av knas, men det är nog svårt att missa 4-5 replica-klädda modoiter ståendes i ett hörn och beklaga sig över domaren för dagen.
Skulle LJ finnas på plats så behövs givetvis ingen beskrivning, jag hade (o)turen att hamna bakom honom i tredje perioden och trots att jag är 190 och stod ett trappsteg högre än honom så krävdes det en del akrobatiska övningar från min sida för att kunna se händelserna i vissa lägen. Dessutom är det inte alltid så att han finns på HHöger i paus, ibland är han ute och ...euhm... försäkrar sig om att han låst bilen ;)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
scim: Nej, men man blir ju måttligt munter att se hockey från det där mycket ovälbyggda hörnet.. om man missat att se nästan en period, kallas det att man bevittnat en antihockeyperiod då, eller??

Ja, det kändes riktigt trist faktiskt. Men jag såg det nästan som enda chans att få se resten av matchen "live" att ge avkall på mötet med MooDooiterna ikväll.

Hade smitt planer med Knas och fått en guidning med karta och hela köret bort till H Höger.. "vid bordet mot väggen", sa hon visst.. Jag såg nog "risken" som större att ev. få span på Lumber Jack, men Matsby hade nu inte fått min inside info före, så nån ursäkt förtjänar han den mannen. Vi bilade förresten upp i lag.. =)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
Dream Team:

Det var ju trist att du inte skulle få plats på läktaren första perioden, men du missade iofs inte så mkt mer än ett Modo-mål heller...
Vad som var ännu tristare var väl att du inte hittade bort till HHöger, Matsby irrade däremot precis som du säger förvirrat omkring där tills vi trevliga modoiter tog hand om honom ;)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
Dream Team: Hehe näe men du kanske har en framtid i TIK:s ungdomskiosk!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
Ambroo: Ja, men se på TV i hallen??? HUR seriöst är det? Vaddå, ser det ut som jag är anställd i kiosken, eller?!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
Dream Team: Du fick juh iaf se på teve... Själv satt man framför radion!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
knaskamilla: Jisses vad jag var förbannad under första perioden!! Lyckades med möda knö mig upp men hamnade rätt långt ner, då det redan var nästan fullt, eftersom bilen jag åkte i kom efter bussarna.
Såg inte ett piss nästan. Jo, jag såg halva anfallszonen och fick ju kolla mer på jumbotronen än på isen för att ha chans att överhuvud taget se nåt!!

Det blev dock "bättre" i paus, då kioskbesök gjorde att det gick att ta ett par kliv upp så man fick se lite mer av isen.
Därav min frånvaro på H Höger.. =) Matsby var dit hörde jag. Men att få plats/ens få se nåt av matchen kändes som prio #1 för egen del ikväll..

Vi stötte dock ihop med LJ på en mack en bit ifrån, inhandlandes käk o.dyl med ett charmigt och osympatiskt MooDogrin i fejan... ;)
Han har "en bit" att åka den mannen!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
Selina:

NuMo har för vana att stå med ryggen mot isen när det blir mycket folk så du ska nog inte ta det han säger på allt för stort allvar.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
NuMo: Så det är lika dålig sikt överallt? Tillåt mej tvivla.
Har väldigt svårt att tro att de som står på motsatta ståplatsläktaren inte ser båda målen. Men om det nu mot all förmodan skulle vara så...så börjar man ju undra över vad det är för konstigt folk som frivilligt ställer sig där...och dessutom betalar för det.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
NuMo: Låt oss säga att det var lagom med folk!! Imorrn blir det sjukanmälan de här h¨ller inte!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
Selina: När det är fullpackat med folk är det svårt att se från alla ståplatsställen i hallen.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
NuMo: Har du själv provat att stå på den läktaren när den har varit fullpackad med folk?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
kai: Mmm... Inget ont om Svedberg, men vi måste ha en målskytt och det nu!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
NuMo: Jo finkelspriten från Ljustorp...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
Ambroo: Ser man inte precis allt från den hörnan så måste det bero på något annat än just vinkeln.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
Ambroo: Intressen finns! Jag vet.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
Frella: Du har säkert helt rätt men nu gäller det att hålla undan den här säsongen. Nästa säsong, javisst knyt upp Johan samt Tägström tex.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
knaskamilla: Instuvade i blindhörnan...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
kai: Ser hellre då Johan Svedberg, han är yngre och har framtiden för sig, har dessutom varit nyckelspelare i IFSH i några år nu. En annan som borde vara av intresse är Ivan Punchocar, dock inte nu då han är icke EU spelare.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
kai: Vad Timrå behöver är en pålitlig målskytt för tillfället, visst brister det bakåt men det är framåt det krisar som mest...

Mathias Svedberg?!?? Att nåt annat Elitserie lag värvar honom är lika säkert som om att Bobbarna skulle ta steget upp...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
Klicka på länken för en bild på er klack i afton.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
wesse: Timrå Ik behöver en back till. Ett tips till Kent o Kent är att det finns en Mycket skicklig defensiv och rutinerad back i Sundsvall Hockey med namnet Mathias Swedberg. Kolla upp honom innan något annat elitserielag tar honom! Han har trotsallt 14 säsonger i högsta serien runt om i Europa!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2004-01-22
wesse: Har inte den klubben alltid sammanträde här? =)

Maurice Rozenthal till Leksand, var det inte han som lirade i Löven i allsvenskan med sin bror? Var väl skaplig där men inte mer, luktar panikvärvning lång väg. Njuter av att se "Folkets Lag" som de har det nu.

NI SKA TILLBAKA =)
Kommentera

381278 · »