NuMo

20737 inlägg · 39001 besäkare

Historik

· 394 ·
MoDo Hockey > Sv: Friscos bildgåta XXVI
mike66: Nej, ingen av dem var det, de här var ju riktiga pumor allihopa.

MoDo Hockey > Sv: Friscos bildgåta XXVI
mike66: Nu kommer jag ihåg att vi var flera i min klass som fick huvudvärk av fluorsköljningen. På den tiden fick jag bara huvudvärk av potatismos och fluorsköljning och en gång när jag fick en fotboll i ansiktet.

MoDo Hockey > Sv: Friscos bildgåta XXVI
mike66: Jag var väldigt förtjust i en flicka i en klass ett par år över mig. Nuförtiden är hon städtant på mina barns dagis. Det är ganska konstigt.

MoDo Hockey > Sv: Friscos bildgåta XXVI
Salle: Jag "sparade mål som"... Så nu kan jag lyssna.

MoDo Hockey > Sv: Friscos bildgåta XXVI
knaskamilla: Det är för att din dator är felande.

MoDo Hockey > Sv: Friscos bildgåta XXVI
mike66: Det kan jag inte tänka mig, vi är ju unga och oförstörda, lite massa har man kanske lagt på sig, men in övrigt. Nä, det var värre förr...

Det finns en gammal magister här som fortfarande lever, han hälsar fortfarande på mig, med namn och allt. Tror du det berodde på att han rökte två cigaretter om dagen och skämdes för det? Att han lever och har minnet i behåll menar jag.

MoDo Hockey > Sv: Friscos bildgåta XXVI
knaskamilla: Jag kan inte lyssna på länken. Jag upprepar, Inte lyssna på länken! Över.

MoDo Hockey > Sv: Friscos bildgåta XXVI
mike66: Fick ni siffror? Det kommer jag inte ihåg att vi fick, jag vågade inte släppa vår gamla köttätardinusarieflourtant med ögonen. Jag tror hon var 60 000 år gammal, men trots det så var hon kvar flera år efter man gått ut sexan. Inte sjutton vet jag hur det gick till, hon borde ha varit utdöd för länge sen.

MoDo Hockey > Sv: Friscos bildgåta XXVI
mike66: Jag kom ihåg fluortant i vit "tandläkarrock". Flourtanten våran hade jättestora tänder som stack fram under överläppen hela tiden. Det var som en enda stor propagandafluortant. Sen sa hon: Varsågod och skölj, höjde sin arm som hon tittade på med ett stort leende i exakt en minut, sen fick man spotta ut. Det var ett gurglande utan dess like. Det här tror jag är det enda som etsat sig fast från våran skoltid.

MoDo Hockey > Sv: Friscos bildgåta XXVI
mike66: Lufta spjällkontakten. Det är klart, skall det tillverkas is så är det bra att det finns luft i spjället, det säger sig själv, men varför försöker de stoppa in en kristallkrona? År det för att det ska bli iskristaller?

MoDo Hockey > Sv: Friscos bildgåta XXVI
knaskamilla: Jag vet inte på båda frågorna, men jag bekräftar ditt påstående.

Luleå HF > Sv: En otråd på Sportsnackiska
mike66: Nehe, vilka är med då?

Luleå HF > Sv: En otråd på Sportsnackiska
mike66: Jag garderar. "Må sämsta lag vinna".

MoDo Hockey > Sv: Friscos bildgåta XXVI
knaskamilla: Jag har för mig att jag har sett bilder på Frisco och någon gamma Saab V4:a eller något liknande.

MoDo Hockey > Sv: Friscos bildgåta XXVI
knaskamilla: Precis. Så brukar jag också säga. Jag byter inga däck om det inte är min bil.

MoDo Hockey > Sv: Friscos bildgåta XXVI
knaskamilla: Hmm? Kan det vara Frisco som byter däck? För att bilen har havererat!

MoDo Hockey > Sv: Friscos bildgåta XXVI
knaskamilla: Vem är det som byter kamrem på sin hoj då?

MoDo Hockey > Sv: Friscos bildgåta XXVI
knaskamilla: Det är Posa som byter kamrem på sin Hoj.

MoDo Hockey > Sv: Inför MODO Hockey - Linköping, 10/1 15:00
westerlind: Nä, nu är det dags att gå och lägga sig. Gääääsp! Godnatt med er, alla modoiter.

MoDo Hockey > Sv: Inför MODO Hockey - Linköping, 10/1 15:00
knaskamilla: Den där fyrkanten skulle du ha lagt framför munnen så vi inte kunnat se att han stoppar i sig vita grejjer.

MoDo Hockey > Sv: Inför MODO Hockey - Linköping, 10/1 15:00
knaskamilla: Jag förstår plötsligt varför man inte skall kasta in konfettin på isen.

MoDo Hockey > Sv: Styrelsen frågade aldrig vad spelarna tyckte..
tg: Brorsans tränarkarriär i Far och sonen och den helige anden...i evighet...Nä, ge järven stryk med slag och sparkar hela kvällen.

MoDo Hockey > Sv: Styrelsen frågade aldrig vad spelarna tyckte..
Poffa: Ja kanske det. Eller så var det det som Warg var upp och klagade på när han ställde sin plats till förfogande.

MoDo Hockey > Sv: Styrelsen frågade aldrig vad spelarna tyckte..
Poffa: Jag tror att man kommer att få se Pirro lämna båset titt som tätt för att köpa storstrut till Salle i matcherna. Jag tror faktiskt att det var ett av kraven som han fick igenom när han gick upp på kontoret och talade alla som varken visste ut eller in tillrätta.

MoDo Hockey > Sv: Styrelsen frågade aldrig vad spelarna tyckte..
Poffa: Ja, det är klart. Sedinarna körde ju med spelvändningar nedanför motståndarnas förlängda mållinje, så varför inte. The trap uppe i vid blå, spelvändning och mål. Ja, det låter bra det.

MoDo Hockey > Sv: Styrelsen frågade aldrig vad spelarna tyckte..
Poffa: Jag sa inte att du sagt det, jag sa att du får det att låta som så.

Ja, dåså. Salle spelar i DIF nästa år, inget snack om saken. Eller så står han i Modos bås och dirigerar, för om det är han som fått till förändringen som gör att Modo spelar bra igen så skall han naturligtvis stå där.

MoDo Hockey > Sv: Styrelsen frågade aldrig vad spelarna tyckte..
Poffa: Haha. Då kallas det knappt för kontring längre.

MoDo Hockey > Sv: Styrelsen frågade aldrig vad spelarna tyckte..
Poffa: Nä självklart förstår jag att deras vilja är olika. Men det spelar ingen roll. Jag tror inte att DIF vill ta i honom med tång om det stämmer att han ställer sig över en tränare som har styrelsens förtroende. Du får det att låta som att Salle tillhör de sämsta i laget och som att han inte producerat något. Det är inte med sanningen överensstämmande. Men å andra sidan så åker ju Hedlund baklängseåkning ikapp vilken hockeyspelare som helst i ES. Så allt är ju möjligt.

MoDo Hockey > Sv: Styrelsen frågade aldrig vad spelarna tyckte..
Poffa: Jo, jag såg det, men han har ändå legat före Svartvadet också. Men att han skulle vara så pass "bra" att han därför skulle vara "bättre" än Svartvadet på att göra mål, är ingen självklarhet. Svarten kan ju inte rå för att han är så pass "bra" att han struntar i att jämföra sig med Salle i antal gjorda mål och därför gör så många mål som han bara kan, utan att bry sig om att han egentligen inte är lika "bra" som Salomonsson att göra mål.

Allt snack om att han skulle ha hotat om att bryta kontrakt är inte möjligt. Hur skulle det gå till? Tror ni han kan säga att: Ja, nu jävlar gör ni som jag vill, annars slutar jag spela hockey. Fan tror ni på allvar att han skulle satsa sin karriär?

MoDo Hockey > Sv: Styrelsen frågade aldrig vad spelarna tyckte..
Salle: Som jag sa till poffa. Att jobba på callcenter är inte samma sak som att gå in i ett idrottslag för att nå framgångar tillsammans. Man kan gå in till chefens chef för att ge kreativa förslag till lösningar, jag skulle aldrig föreslå att lösningen är att själv få bli entledigad, ungefär som att det var det som var problemet.

- Jag vet! om jag slutar så fixar ni det här själv.

Jag vägrar tro att Salle anser sig själv som viktigare än tränaren, för laget. Så det där med ultimatum är uteslutat.

MoDo Hockey > Sv: Styrelsen frågade aldrig vad spelarna tyckte..
Poffa: Att han skulle vara bättre än Svartvadet håller jag inte med om. Enligt mig har han aldrig varit det. Men de är aningen olika i spelstil så det är svårt att jämföra. poängmässigt låg han klart före Svarten, men han har haft det tyngre på sistone.

Att en spelare skulle börja tigga om att få bryta kontrakt man gått in in om det går tungt är nästan en omöjlig tanke. Speciellt som man faktiskt har tränarens förtroende. hur skulle den begäran se ut?

Snälla, jag skulle vilja spela med Färjestad nu när det går så bra för dem, kan jag få göra det? det är så jobbigt att spela med loosers.

Nä, det där tror inte jag på. har han gått till ledningen, så inte är det för att bli utlöst från ett kontrakt. En annan sak är det om han gått dit för kreativa förslag.

MoDo Hockey > Sv: Styrelsen frågade aldrig vad spelarna tyckte..
Salle: Jag har inte sett han bättre i Modos dress, inte som helhet. Enstaka matcher räknar jag inte. Att han sedan har haft lit tyngre på slutet är en annan sak, men ändå. Han tillhör de bästa i laget. Jag har heller aldrig sett Svartvadet bättre, ändå kommer jag ihåg hur bra han var innan NHL-äventyret.

MoDo Hockey > Sv: Styrelsen frågade aldrig vad spelarna tyckte..
Salle: Har Salle den inställningen kommer han inte att få inträde i någon klubb.

MoDo Hockey > Sv: Styrelsen frågade aldrig vad spelarna tyckte..
Poffa: Salle har aldrig varit bättre i Modo i ES. Det måste väl tom. du ge honom kredit för, att han tillhört Modos bästa spelare. Ändå. Med det resonemanget blir det ännu mera skrattretande. Att Modos spel inte fungerar är absolut inget skäl för att alla ska knacka på hos ledningen för att sluta spela hockey. Inte i något lag för den delen.

MoDo Hockey > Sv: Styrelsen frågade aldrig vad spelarna tyckte..
Poffa: Fast det är ju skrattretande. Att en spelare vill bryta ett ingånget kontrakt när det går sportsligt bra. Så illa har jag svårt att se att han blivit behandlad av Pirro.

MoDo Hockey > Sv: Inför MODO Hockey - Linköping, 10/1 15:00
Poffa: Nä, men på Larsa! Jag fattar fortfarande inte vad det gör att domarna får åka omkring och plocka upp några programblad i spelavbrotten.

MoDo Hockey > Sv: Inför MODO Hockey - Linköping, 10/1 15:00
Portello: Som du ser haglar de dåliga skämten, åtminstone från min sida. Glamm är det här. Inte blev man HV-positiv förra matchen inte. Nu är det positiv överallt.

MoDo Hockey > Sv: Inför MODO Hockey - Linköping, 10/1 15:00
Poffa: Du kastar ju glåpord hela tiden.

MoDo Hockey > Sv: Inför MODO Hockey - Linköping, 10/1 15:00
Björn VII: Enda anledningen att inte poffa kastar in konfetti i programbladsstorlek är att han sitter så långt ifrån. poffa är den argaste människan av dem alla på sitt, sanna mina ord. Förra matchen jag var på så var han så arg för att modo spelade dåligt att han inte såg på hela andra perioden. Då var det lugnt och skönt på läktaren.

MoDo Hockey > Sv: Inför MODO Hockey - Linköping, 10/1 15:00
knaskamilla: Snyggoraklet förutspådde Janne ett mål alltså. Härligt. Sen tycker jag som poffa; att alla som kastar in konfetti på isen borde bäras ut ur arenan omedelbart. Idioter är dom. Konfetti är hårda, Modospelare är sköra och mjuka.

MoDo Hockey > Sv: Inför MODO Hockey - Linköping, 10/1 15:00
Poffa: Ja, fast för Janne blir inte det någon skillnad. Han tar inte bort blicken från dem under hela matchen oavsett hur mörkt det är.

MoDo Hockey > Sv: Inför MODO Hockey - Linköping, 10/1 15:00
Poffa: Haha! Ja, det var på tiden. Tänk om de aldrig tänder lyset då, bara för att jävlas med publiken?

MoDo Hockey > Sv: Inför MODO Hockey - Linköping, 10/1 15:00
Frisco: Hehe. Jag fick ju höra att det kanske inte alltid var det, för han var otroligt glad efter 1-0. I direktsändning via mobilen sjöng de för "full" hals.

MoDo Hockey > Sv: Inför MODO Hockey - Linköping, 10/1 15:00
Frisco: Intressant att det kastas så mycket konfetti i kempis. Tokstollar. De vet ju att det är förbjudet.

-Vi dominerar Sverige, Canada och USA!

Sedinarna gjorde ett flygande anfall i natt. Först sköt den ena i ena stolpen, tvillingbrorsan ville inte vara sämre, så han sköt returen i andra stolpen.

Jag längtar tills de kommer hem och roar oss i Sverige.

MoDo Hockey > Sv: Inför MODO Hockey - Linköping, 10/1 15:00
AudibleGiraffe: Jag förstår inte att de släpper frilägen så ofta när man spelar powerplay. Man måste ha missuppfattat något.

MoDo Hockey > Sv: Inför MODO Hockey - Linköping, 10/1 15:00
Riksman spelar lysande. Fick för mig att Modo spelade med en man mer, men det kanske var fel.

MoDo Hockey > Sv: Inför MODO Hockey - Linköping, 10/1 15:00
NuMo: "numerärt" Jaja, det var på vippen att det gick åt skogen. Men det är inte försent att släppa in mål än. Det är lång tid kvar av matchen.

MoDo Hockey > Sv: Inför MODO Hockey - Linköping, 10/1 15:00
Nu gäller det att spelet i nummerärt underläge fungerar. Annars skulle jag gissa att de gör mål inom 45 sekunder. Så brukar det vara.

MoDo Hockey > Sv: Inför MODO Hockey - Linköping, 10/1 15:00
jenza: Enligt webradion så bedömdes den som lindrig.

Vallin: Nej så ska dom sitta. Ingen som helst tvekan, bara lite närmare, men lika hårt ändå.

MoDo Hockey > Sv: Inför MODO Hockey - Linköping, 10/1 15:00
jenza: En vanlig hjärnsakning. Du vet de smittas nu, skadorna, speciellt hjärnskakningar.

· 394 ·
Om NuMo
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE