Historik
Föregående · 393 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: Timrå vs TummenUpp Hockey
mike66: Må MoDo vinna, brukar jag säga,sne ber jag en bön och tänder rökelser. Sen ber jag om sistsa smörjelsen ifall att.
MoDo Hockey > Sv: Timrå vs TummenUpp Hockey
knaskamilla: Aha. Det förklar saker. Du sa att du hade ont i långfingret häromdagen.
MoDo Hockey > Sv: Timrå vs TummenUpp Hockey
knaskamilla: Jag frågar mig då varför han inte fick en smärtstillande i huvudet när han hade smärtor i det. Då hade han kunnat vara med för länge sen.
Timrå IK > Sv: Intromusik
rådbjer: Knock on wood kanske, med Amie Stewart? Nä, det låter nog lite väl vågat och våldsamt.
MoDo Hockey > Sv: Timrå vs TummenUpp Hockey
knaskamilla: Varje gång Modo vinner mot Timrå är det en bragd tycker jag. Det spelar inte någon roll om vi har ett bra eller ett dåligt lag, de passar oss illa.
MoDo Hockey > Sv: VF-MoDo Matchen
zigge, knas, Vallin m.fl.: -96 stämmer bättre med mitt minne, vist torde det ha legat aningen närmare min egen IT-eras start, som var -97. Har goda minnen om att ämnet om målet som aldrig fick bli, var hett debatterat på den tiden och om det inte var på internet det debatterats så måste det ha varit i någon brevkorrenspondenshockeyintressemedlemsutbytarklubb eller något. Att jag har varit med i en sådan har jag inget minne av alls.
MoDo Hockey > Sv: NHL
Jepp. Näslund är bästa målskytt i Vancounver genom tiderne. Mål i tom bur.
Godmorgon.
Godmorgon.
MoDo Hockey > Sv: NHL
Biggo, boggo banngo! Eller va faan kommentatorn skrek, när Daniel Sedin gjorde mål nyss.
De är lyriska över tvillingarnas framgångar som äntligen visar sig i poäng varje match nuförtiden.
Näslund är förövrig bara ett mål ifrån The Russian Rocket Bures målskörd i Vancouver. Batyder det att han blir "mest"? det vet jag inte.
Hedins poäng som jag skrev om var i tredje perioden.
Oj. Nu höll Henrik på att göra mål tillsammans med brorsan.
Jag verkar vara ensam nu, så man kanske skall sova...
Ähh! Påhlsson har vunnit flera tekningar i natt. Det är ingen hejd på hur Modo dominerar världshockeyn.
De är lyriska över tvillingarnas framgångar som äntligen visar sig i poäng varje match nuförtiden.
Näslund är förövrig bara ett mål ifrån The Russian Rocket Bures målskörd i Vancouver. Batyder det att han blir "mest"? det vet jag inte.
Hedins poäng som jag skrev om var i tredje perioden.
Oj. Nu höll Henrik på att göra mål tillsammans med brorsan.
Jag verkar vara ensam nu, så man kanske skall sova...
Ähh! Påhlsson har vunnit flera tekningar i natt. Det är ingen hejd på hur Modo dominerar världshockeyn.
MoDo Hockey > Sv: NHL
När jag ändå har börjat:
Näslund vill inte vara sämre. Efter första.
VAN, NASLUND (22) (BERTUZZI, MORRISON), 06:42
VAN, JOVANOVSKI (6) (NASLUND), 09:54
Näslund vill inte vara sämre. Efter första.
VAN, NASLUND (22) (BERTUZZI, MORRISON), 06:42
VAN, JOVANOVSKI (6) (NASLUND), 09:54
MoDo Hockey > Sv: NHL
Forsberg efter en stund i första:
COL, FORSBERG (7) (TANGUAY, MORRIS), 05:38
COL, BLAKE (10) (FORSBERG, TANGUAY), 08:29
Han ökar snittet. Haha! Vart skall detta sluta. Kan han göra sin sexpoängare ikväll.
Hedin då? Jo en bit in i andra.
TOR, ANTROPOV (5) (TUCKER, HEDIN), 02:00
Första poängen. grattis.
COL, FORSBERG (7) (TANGUAY, MORRIS), 05:38
COL, BLAKE (10) (FORSBERG, TANGUAY), 08:29
Han ökar snittet. Haha! Vart skall detta sluta. Kan han göra sin sexpoängare ikväll.
Hedin då? Jo en bit in i andra.
TOR, ANTROPOV (5) (TUCKER, HEDIN), 02:00
Första poängen. grattis.
MoDo Hockey > NHL
Hedin spelar sin första match för säsongen i natt. Första bytet lät bra ut. Just nu spelar han ett byte med svenskarna och Hedin skjuter ett par skott mot mål. Ja, det hade kunnat bli en debut det.
MoDo Hockey > Sv: VF-MoDo Matchen
Dragan 2k: Tack för det. Frölunda lyckades inte få till det sedvanliga trycket, ens i de två första perioderna. Jag vet inte varför. Tycker nog att vi slutligen slapp skämmas för segern.
MoDo Hockey > Sv: VF-MoDo Matchen
Vallin: Jag hade för mig att det var Frölunda men vågade inte påstå det. Jodå, debatten var hård även på den tiden. (Att det faktiskt var mål, men etablissemanget "blundade" och låtsades som inget.) Fast var det så tidigt som -95? Då kan man ju knappast ha debatterat det via internet i alla fall, för jag började inte med det förrän 97 tror jag.
Luleå HF > Sv: En otråd på Sportsnackiska
mike66: Man verkar ha dragit sig tillbaka till sitt eget ide i Norrbotten. Forum kallar de visst det. På SpS så interagerar ju supporters från olika lag med gliringar och glimt i ögat och den kulturkrocken har man ju inte riktigt vant sig med än. Jag vågar knappt säga det, men gör det ändå. Grattis och ograttis i kampen om vilket som var sämsta lag.
MoDo Hockey > Sv: VF-MoDo Matchen
matsby: Konspiration:
Tyvärr håller jag med de som påstår att vi blev bestulna på en pinne. Jag kommer ihåg en slutspelsmatch för något år sedan när Hedin blir inknuffad och nertryckt i målgården av ett par tre frölundaspelare och Modo gjorde mål i sin kamp att trycka in ett kvittering. Modo lyckades men domaren kom desperat på att en modoit fanns i målgården. Det spelade det ingen roll hur han kom dit och att han gjorde allt för att undvika det. Huvudsaken var att det inte blev mål.
Nu var det tvärtom. Jag tror inte att det hade spelat någon större roll om det hade varit Henrik Lundqvist som stått en kilometer in i målgården och Conny Evensson som gjort en cyckelspark rakt i krysset. Rådbjer tyckte helt enkelt att det var dags för ett Frölundamål. Bättre nu än kanske aldrig och det lutade ju faktiskt mot aldrig.
Sen Alavaara/Wernblom-prejudikaten, som aldrig någonsin upprepats, trots att det är prejudikat, så kommer jag för alltid att tro att det är en konspiration från förbundet mot Modo. - Det är ju uppenbart!
Nu ska vi tacka gudarna att det inte var en slutspelsmatch för då hade vi haft hela media mot oss också. Nu erkänner kommentatorer faktiskt att målet var lite skumt, även om man tycker att 2-2 ändå var ett rättvist resultat, ungefär som att det inte spelar någon roll hur många mål lagen i själva verket har gjort.
Jag tänker på ett annat minne, också det i ett slutspel. Modo pressar för att få in en kvittering i slutminuterna. En Modoit krutar in en puck i mål så snyggt som det bara kan göras, pucken studsar ut igen och domaren bestämmer sig för att den tog i ribban, trots att spelarna slutar spela efter skottet/målet. På den tiden använde man sig inte av målkameror, men det betydde inte att det inte fanns med på film. Naturligtvis visade repriserna att den klart och tydligt gick in i mål och studsade ut. Modo lämnade in protest och fallet gick till granskning, men efter granskningen slog man fast att pucken inte gick i mål, trots att det gjorde det. På TV-sporten visar man målet efter den avslagna protesten. Lorenzon refererar målet som man visar i slowmo. - Här ser man att skottet tar i ribban, säger han, när pucken passerar mållinjen och studsar längst in in målet och ut igen. Sen får vi se det ett par gånger till. Långsamt. Pucken går in från alla möjliga kameravinklar och vrår.
- Typiskt ribbskott, säger Lorenzon.
klart det är konspiration.
I Kväll: Det är något lurt med tiden i Modos powerplay tänkte jag. Det var mest en känsla. Det kändes som att motståndarna fick evigheter på sig att göra mål på sina stipulerade två minuter, medan Modos powerplay tog slut otroligt fort, man hann knappt komma in i zonen. Dessutom; lyckades inte motståndarna göra mål på två minuter så fick de två nya på en gång, det fick aldrig vi. Jag ger mig sjutton på att man saktar ner klockan när motståndarna har överlägen och speedar upp den när vi har det. Jag ska ta och mäta upp det nästa match.
Det är ju konspiration.
Tyvärr håller jag med de som påstår att vi blev bestulna på en pinne. Jag kommer ihåg en slutspelsmatch för något år sedan när Hedin blir inknuffad och nertryckt i målgården av ett par tre frölundaspelare och Modo gjorde mål i sin kamp att trycka in ett kvittering. Modo lyckades men domaren kom desperat på att en modoit fanns i målgården. Det spelade det ingen roll hur han kom dit och att han gjorde allt för att undvika det. Huvudsaken var att det inte blev mål.
Nu var det tvärtom. Jag tror inte att det hade spelat någon större roll om det hade varit Henrik Lundqvist som stått en kilometer in i målgården och Conny Evensson som gjort en cyckelspark rakt i krysset. Rådbjer tyckte helt enkelt att det var dags för ett Frölundamål. Bättre nu än kanske aldrig och det lutade ju faktiskt mot aldrig.
Sen Alavaara/Wernblom-prejudikaten, som aldrig någonsin upprepats, trots att det är prejudikat, så kommer jag för alltid att tro att det är en konspiration från förbundet mot Modo. - Det är ju uppenbart!
Nu ska vi tacka gudarna att det inte var en slutspelsmatch för då hade vi haft hela media mot oss också. Nu erkänner kommentatorer faktiskt att målet var lite skumt, även om man tycker att 2-2 ändå var ett rättvist resultat, ungefär som att det inte spelar någon roll hur många mål lagen i själva verket har gjort.
Jag tänker på ett annat minne, också det i ett slutspel. Modo pressar för att få in en kvittering i slutminuterna. En Modoit krutar in en puck i mål så snyggt som det bara kan göras, pucken studsar ut igen och domaren bestämmer sig för att den tog i ribban, trots att spelarna slutar spela efter skottet/målet. På den tiden använde man sig inte av målkameror, men det betydde inte att det inte fanns med på film. Naturligtvis visade repriserna att den klart och tydligt gick in i mål och studsade ut. Modo lämnade in protest och fallet gick till granskning, men efter granskningen slog man fast att pucken inte gick i mål, trots att det gjorde det. På TV-sporten visar man målet efter den avslagna protesten. Lorenzon refererar målet som man visar i slowmo. - Här ser man att skottet tar i ribban, säger han, när pucken passerar mållinjen och studsar längst in in målet och ut igen. Sen får vi se det ett par gånger till. Långsamt. Pucken går in från alla möjliga kameravinklar och vrår.
- Typiskt ribbskott, säger Lorenzon.
klart det är konspiration.
I Kväll: Det är något lurt med tiden i Modos powerplay tänkte jag. Det var mest en känsla. Det kändes som att motståndarna fick evigheter på sig att göra mål på sina stipulerade två minuter, medan Modos powerplay tog slut otroligt fort, man hann knappt komma in i zonen. Dessutom; lyckades inte motståndarna göra mål på två minuter så fick de två nya på en gång, det fick aldrig vi. Jag ger mig sjutton på att man saktar ner klockan när motståndarna har överlägen och speedar upp den när vi har det. Jag ska ta och mäta upp det nästa match.
Det är ju konspiration.
MoDo Hockey > Sv: VF-MoDo Matchen
scim: Order från högre ort. Kan inte vara annat. Om han inte kan hävda att han är både blind och dum.
MoDo Hockey > Sv: VF-MoDo Matchen
scim: Tyvärr blir Modoiterna hånade. Man borde få låta bli att spela powerplay om man vill.
MoDo Hockey > Sv: VF-MoDo Matchen
scim: Nu skulle det vara ganska skönt om vi kunde göra ett mål i överläge. Man måste ju inte följa statistiken.
MoDo Hockey > Sv: VF-MoDo Matchen
Salle: Ja, du vill ha ut fler modoiter du.
Faan. Först missar Högardh friläge, sen bara släpper man förbi Kahnberg.
Faan. Först missar Högardh friläge, sen bara släpper man förbi Kahnberg.
MoDo Hockey > Sv: VF-MoDo Matchen
Salle: Jag har inte sett något som skulle rendera frölundautvisning ens enligt bedömamodomått.
Timrå IK > Sv: Nya Kempis
Per HApps: Men så pass lite att det knappast kan uppfattas som storhetsvansinne. Vansinne skulle vara om kommunen inte förstår värdet av Modo och inte vågar satsa på detta.
MoDo Hockey > Sv: VF-MoDo Matchen
Jag måste säga att vi spelar uppoffrande och bra i numerärt underläge, men uselt i spel fem mot fem. Riksman hur stabil som helst, för även om det bara har varit ett riktigt bra läge, friläget i början, så har det varit en del styrningar och förlupna puckar, som skulle kunnat gå in. Riksman räddar alla eventualliteter. Högardh verkar återigen vara den som vi får lita på, det finns tendenser i luften när han är inne.
MoDo Hockey > Sv: VF-MoDo Matchen
NuMo: Vi ska ha in en puck i baken innan vi slutar ta utvisningar. Vad är det här. Nu är det kört!
MoDo Hockey > VF-MoDo Matchen
Puhh! Ett friläge på en gång. Riksman agerar vägg som tur är. Det känns redan jobbigt.
MoDo Hockey > Sv: NuMos hällakaka
westerlind: Ja, det är fantastiskt vad man kan göra med mjöl.
Fleece-släng dig i väggen.
Fleece-släng dig i väggen.
MoDo Hockey > Sv: NuMos hällakaka
westerlind: Jag måste verkligen ge dig beröm, du får allt att se så proffsigt ut. Härligt litet gulstick i bilderna ger den rätta hemmaatmosfären. Det ser ut att vara Söndagsmorgon med Hasse Tellemar, med Ring så spelar vi, i bakgrunden.
MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
westerlind: Sjutton! Var det det där inlägget man väntade i tio minuter på medan du skrev?
Jag hade ju en bild på pirro på HS. Ska se om jag hittar den.
Jag säger bara Ove Molin.
Jag hade ju en bild på pirro på HS. Ska se om jag hittar den.
Jag säger bara Ove Molin.
MoDo Hockey > Sv: Timmy kommer hem reda nu ?
Lumber Jack: Det vore på tiden att han faktiskt kom hem. Här behöver han inte harva. Fast det blir väl som vanligt, han kommer inte. Skit också!
Support > Sv: Sportsnack i communityguide
mike66: Då såg du samma som mig. Jag förstod väl det. Nu måste vi sova, vi behöver det.
Support > Sv: Sportsnack i communityguide
mike66: Tittare i spegeln så ser du, det gjorde jag, odefunka.
Support > Sv: Sportsnack i communityguide
mike66: Jag är för 1X2-tävlingen. mycket bra idé. Det var faktiskt en egen gästbok i tippning som den "smarte" killen var ute efter, i stället för att förhöja värdet i den Allmänna med en massa sifferkombinationer som ingen visste om de gick till kombinationen till något kassaskåp, eller om det var ett telefonnummer till ett massageinstitut. Vissa hävdade bestämt att det var matchresultat, men där stämde siffrorna väldigt lite med verkligheten.
Support > Sv: Sportsnack i communityguide
mike66: Jo, nu finns det ju någon anledning till att tippa, tydligen får man ju ett resultat i efterhand som visar hur framgångsrik man varit. Ser att du ligger bra till Mike. Men då, innan det fanns ett lämpligt ställe för det var det någon annan som bestämde, jag har för mig att han hette som du ungefär. På den tiden kastade folk in en massa siffror som ingen följde upp, totalt meningslöst. Men när det kom in en smart kille och spelade fega 3-3 i alla matcher blev det som fusk, fast det inte fanns någon uppföljning av resultaten. Jo, det var mycket roande.
Support > Sv: Sportsnack i communityguide
mike66: Hrm? Det var där vi möttes första gången, eller i alla fall under de omständigheterna, jag-antitippare. Man blev ju diskad för att man tippade alla matcher 3-3 av taktiska skäl, men att tippa 13-1 till Timrå mot Modo, det gick bra.
Support > Sv: Sportsnack i communityguide
mike66: Besöker man sidan "hon" representerar, så förklarar hon också att de tillräckliga kunskaperna för att njuta av sport och dess avfällningar inte finns. Idrott och dess supporterkultur är dessutom något annat än att debattera knyppling på någon kvinnodominerad community. Utan de hårda orden/jargongen skulle det här stället falla platt, det hör ihop med idrott och supporterskap. Man kanske också måste förstå att marcus idé den här gången i större utsträckning än tidigare bygger på att medlemmarna gör stället. Kvinnor är väl i lika hög grad välkomna här som män? Vill man göra en gästbok så är det fritt fram att bli moderator och ta ansvaret för en, om man klarar av grundkriterierna, dvs. att man inte har varit en känd idiot som haft som mission att förstöra det här stället. Det verkar inte vara så lätt för intresset idrott att få höga betyg i Nordiska communityguiden, det kan bero på bedömarens ointresse eller att det fortfarande finns många godbitar kvar här, som andra ställen redan har. - Framtidstro.
MoDo Hockey > Sv: Friscos bildgåta XXVI
knaskamilla: Nä jag håller med 2-60 lite grand. Lit gimme, gimme, gimme är det. Jag diggar den. Efter att ha lyssnat på några låtar nu har jag kommit fram till att många av dem är ett par minuter för långa, man liksom invaggas i en glömska att man hör låten.
Support > Sv: Sportsnack i communityguide
260kg kärlek: Men gästboken, som fanns i förra tappningen (HS) var faktiskt bra, om inte perfekt, tycker jag.
Support > Sv: Sportsnack i communityguide
Lis_Peace: Det blir bra det där. PÅ denna mansdominerande sida borde enligt min mening det räcka med hockey, som förr. Men nu börjar det komma in alla möjliga sporter som Bandy, konståkning, konstsim, Störtlopp etc. Är man jätteointresserad av sporterna på den här sidan så blir det tråkigt att vara här timme in och timme ut dagarna i ända och läsa individers privata analyser om varför Masken lade av med hockey i tid och otid. Jag anser nästan, att har man inte förstått att det är en av grundstenarna för att vara här, att vara intresserad ( imotsats till att det skulle vara en fördel att INTE vara så intresserad) så blir det en tuff tid, man kanske inte ens kommer hit. Men det är naturligtvis högst önskvärt. Förresten har jag inte ens försökt att leta reda på konståkningssidan, men jag nöjer mig med det jag valt att ha som mitt utbud.
MoDo Hockey > Sv: Friscos bildgåta XXVI
mike66: Ja, odnatt påre. I morgon avgörs det vilket klag som är sämst. Timrå eller lulio.
Föregående · 393 · Nästa