NuMo

20737 inlägg · 39001 besäkare

Historik

· 392 ·
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
Dalan_: Tyvärr höll inte webradiokommentatorerna med om det. De frågade om publiken bara skulle sitt och glo hela matchen.

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
mike66: Bra, då har vi något att skylla på. Hadde vi varit det bästa laget som förlorade så hade det känts värre.

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
Gandi: Jag är böjd att hålla med dig, utan att ha sett händelsen. Alla kräver av spelarna att man skall vara fysisk på gränsen till det otillåtna, eller över om det behövs, helst utan att domaren ser det. Det är inte konstigt att vissa tacklingar blir fel. Att någon står tjugo cm. för långt ut ifrån sargen t.ex. Nog sker det en del övertramp som inte går att förklara med annat, men de flesta sk. överfall är en produkt av nivån vi kräver.

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
Frisco: Jag plockar fram den när den passerat tillräckligt långt för att ingen skall plocka upp den nu.

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
AudibleGiraffe: Låt han läsa själv. Det är lika dant varje gång.

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
Chief: Jag tror vi får vara glada ändå. Som tur var så är Tobbe så bra försäsongstränad så att han inte stod framför avbytarbåset och fastnade med tummen i båsdörrsspringan samtidigt som någon drämde igen den så att den föll av.

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
Ja, men vi var ostoppbara. Pausetråden var en växande tromb.

MoDo Hockey > Eftersnack TIK - MoDo
Sv: Pausbild


Frisco: Om valet står mellan Wästlund och Agu så är Agu mitt val. Wästlund kan man väl knappast kalla för erfaren elitseriespelare. Något elitserielag som har några backar som inte får spela så mycket?

Våran gamle bekant Per Anton kunde varit ett alternativ men han signade med någon klubb i Europa i veckan :)
Host: h22n2fls35o258.telia.com
Martin S

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
NuMo: Nähe. Där ploppade den upp igen.

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
Alla. Jahapp. Vad ska vi göra nu då? Pausebildtråden är försvunnen.

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
Poffa: Frågan är väl om det är så mycket bättre med en tumme ur led. Det finns en massa ledband och skit där som gör att man kanske inte kan greppa något om de är skadade.

Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Liam Devlin: Ähh! Ikväll orkar man inte prata om lulioförluser hur roande de än är. Kämpa på, den mest levande kampen Modo har är den med Luleå i tabellen. Alltid något att ta med sig.

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
knaskamilla: Jo, de är en eller ett par minuter efter, det märker man om man har sportradion på samtidigt.

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
NuMo: Faan! 5-1. Högardh.

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
NuMo: Nu får det inte bli fler mål. 5-0 har ju jag på forumtipset.

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
NuMo: Jaha, så var det med det. man är totalt chanslösa.

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
Håll er i matchtråden...


Något mål i PP tror jag inte på. Inte för Modo i alla fall.

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
Ojojoj! Är det möjligt att ett mordförsök satte en till spelare ur spel för säsongen? Enström bär sig själv ut ur arenan. Bra så.

Brynäs IF > Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Hejja på alla brynäskompisar. Det här ser ju bra ut..

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
Poffa: Ikväll står kampen om vilket lag som är sämst mellan Modo och Lulio. Konstigt att Lulio alltid är med där.

Heja modo inte länge, sämre säcka luligänge! Modo, modo, modo!

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
Poffa: Jag har aldrig varit med om att det varit så här jobbigt att ta SM-guld som det är den här säsongen.

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
knaskamilla: Fast man behöver ju inte spela huvudlöst för det. Pirro gör sitt jobb i alla fall.

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
Frisco: Är det här proffsens eller Riksmans fel.

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
Poffa: Det kommer snart att stå 5-0 vid det här laget om en liten stund. Vad beror mjölksyran i skallen på?

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
Nu verkar man ha gett upp. Förhandlingslamningen slår till.

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
shinzawai: Fan tror Modspelarna att de är vikkäppar. Han åkte visst slalom hur som helst emellan dem.

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
scim: Nu lät kommentatorerna som Beavis & Butthead. De skämtade på Hehe! om Pirro Hehe Hehehe!

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
scim: Publiken är dock otroligt enögd. De jublar och susar så fort det egna laget har pucken, men de är helt tyst när Modo har den..

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
Poffa: MoDoMaarteen.

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
ModoMartin är duktig han.

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
AudibleGiraffe: Nu är du nöjd va? ett mål i baken....;o( ;o)

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
Poffa: Det gick ju förbannat fort.

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
Poffa: Jodå, det har hänt ett par gånger under dagen för mig. Loggade ut och in så var det kirrat.

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
Poffa: Värst vilken överbelastning det blev på SpS nyss då. Den där spärren skulle slå till vid 1,5 och det var uppe i 10.5 serverlast. Ja, det där vet ju du mer om än mig, du som är felgängad.

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
Poffa: Synd att huvudet ditt är felgängat, men det kan du inte rå för. Ikväll möter vi Timrå, eller är det i morgon?

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
Poffa: Jag? Är du helt tappad bakom en vagn. Vi är ju på samma sida, kommer du inte ihåg det?

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
Bragd-Birger: Haha, den enda sak vi har gemensamt är lagnamnet vi håller på. Innehållet i det har vi varken samma åsikt eller värderingar om. Så har det alltid varit. Kontradiktoriska som vi är.

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
Poffa: Först skall vi slåss, sen får ni kramas.

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
Alla: Jag förbjuder alla modoiter att krama den där tingesten.

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
Bragd-Birger: Är man inte död så är man levande.

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
knaskamilla: Brutna mellanlårsben och handskakningar och hjärnkakor borde förbjudas.

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
Poffa: Nu är det desperation, märker jag.

MoDo Hockey > Sv: Friscos bildgåta XXVI
Poffa: Lördag 24 jan kl 15.00
Leksand - MODO

MoDo Hockey > Sv: Friscos bildgåta XXVI
mike66: Nä, jag tror jag kollar på matchen på tv i stället.

MoDo Hockey > Sv: Friscos bildgåta XXVI
mike66: Vi vet inte.

MoDo Hockey > Sv: Friscos bildgåta XXVI
Poffa: knaskamillas tävlingar är tråkiga för man får aldrig veta svaret.

MoDo Hockey > Sv: Friscos bildgåta XXVI
knaskamilla: Vad står det då?

MoDo Hockey > Sv: Friscos bildgåta XXVI
Frisco: Men står det X-2000?

MoDo Hockey > Sv: Friscos bildgåta XXVI
knaskamilla: Är det sittplats på X-2000? Står det X-2000? Är hela H-Höger på väg till bortamatchen mot Frölunda senast?

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo 15/1
Poffa: Det är bättre att låta Salle köra dubbla byten.

· 392 ·
Om NuMo
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu ONLINE