1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581434 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Modo 2004-01-15

374725 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
Rinken: Personligen tyckte jag att Crippes 5 + game penelty var helt rätt. Tycker inte att arbågar upp mot huvudet har någonting i en match att göra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
willysson: Jag tycker att tacklingen inte var så farlig. Hockey ska inte vara en dans på rosor. Äntligen lite "smälla" i elitserien!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
willysson: Visst kan man försöka bedöma vilken balans Enström hade/inte hade i situationen, men jag minns väl att DET var ett förmildrande skäl för Jens Karlssons tackling på Wallenberg ifjol med, visst?
Det VAR en vårdslös tackling som Crippe delade ut, det är nog inte så mycket att diskutera egentligen.
Det man KAN diskutera är väl graden av straff. Jag tycker att GAME-penalty var solklart, men nåt längre straff känns överdrivet...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
Weman: Givetvis är han det, han är ju inte alls känd för att spela fult heller. Men mycket kan ju hända i stridens hetta...
Han stannade ju kvar vid sargen för att se hur det gick med Enström innan han åkte ut i omkl. rummet...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
Dream Team: Ska jag vara ärlig så tycker jag att han ska ta tacklingen.... sedan kan man vara ångerfull att det kan gått illa.. men men
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
Dream Team: Jo nog vart det en ful tackling,men jag är kanska säker påatt han är rätt ångerfull han är ju ingen buse precis.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
Weman: Nej, det borde räcka med matchstraffen, men det straffet var solklart för det som Crippe gör. Mycket ovårdat spel!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
Dream Team: Det har jag aldrig påstått heller,tycker att det är tråkigt när sådana saker händer,men för den sakens skull tycker jag inte att det behöver bli ngt straff för den tacklingen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
orion: HaHaHa dom fattar nog inte bättre dom små liven
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
Weman: Känns nog ändå som att den SISTE som händelsen beror på är väl ändå Enström själv...?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
Rabbar o sejjer:

Jag tycker att spelarna måste ta lite större ansvar när de befinner sig i situationer som den just nu aktuella. Det hade kunnat gå jävligt illa för Enström, han hade tur att han inte blev invalid för livet. En jävulens smäll var det i alla fall och sedan får det ha varit i ryggen eller mot axeln som smällen tog men vårdlöst var det i vilket fall som helst. Går knappast att sitta och försvara det i alla fall.

Gonatt#2 ZZZZZZZZZzzzzzZZZZZZZäta på er ZZZZZZZzzzZZZZZ
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
auricom:

Ja han favoriserar ju ofta Modo, jag kommer ihåg en sändning då han använde ett alfabet innehållandes endast en enda bokstav, det lät som det står när frisco går och lägger sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
Gandi: Dom har inte fattat att vi bytt serie...ännu?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
scim: Naturligtvis, vem annars :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
Dream Team:
Satt ju idag*s*
och fick gå ut till bussen,,var ju pub besök i pauserna idag*hick*
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
wesse: Ja det var ju tur det,för det var ju inte tänkt att det skulle bli på det där viset.
Stackarn tappade balansen sekunden innan crippe tryckte till honom.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
auricom:

Vem var det som kommenterade från Radiosporten Christer Jonasson?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
Weman: Nej han fick bara Game
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
orion: Dom står fortfarande och gapar hata Timrå i kattlådan oavsett vilket motstånd dom har
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
Blir det avstängning nu för Crippe att vänta eller?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
wesse: Jag tycker att den går att likställa med den Danne gav Gunno i första matchen hemma mot Snattarna. Den blev det inte ens utvisning på...

Vilket jag tyckte att det borde ha varit, men matchstraff? Snälla!!!

Avstängning? Dax att ta av sig cyklopen nu va...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
matsby: Klart dom gjorde! Missade du det??

Filmen finns ju på hemsidan.. =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
wesse: Bra wesse att man får lite medhåll
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
DJ Hemp: Apropå hata: Har inte hört en klack som börjar med
"Hata Timrå" sedan Sundsvall var här senast. Ännu ett bevis på att MoDo känner sej som lillebror?

Älska Timrå och alla andra lag, fast mycket mindre!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
matsby: jajamensan =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
orion: Jag kan fixa ett signerat kort om du vill till din dotter i Brynäs dressen. Sedan om vi kommer till slutspel eller inte det återstår att se!

Vi har nu i nämda ordning MoDo, LIF, LHF och det är matcher vi måste vinna men tre matcher i rad, det blir svårt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
Dream Team:
Kom grabbarna in en gång till?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
orion: Radiosportens kommentator har ju modo tatuerat i arslet, är alltid samma visa där, helt jävla otroligt. Där snackar vi partisk matchkommentator, iaf så länge det är sjukstugan som han refererar
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
Dream Team: Nej jag tycker inte det... han tartre skär tarhonom i ett olyckligt tillfälle, det är intye i ryggen och det är olyckligt... Utvisning kanske men inte mer...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
65Selander: Jo visst är han fin, Mille. Fast han var snyggare i rödvitt, min dotter har ställt honom på datorn och där får han stanna, iallafall till slutspelet ; )
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
willysson: Även om det inte var en alldeles uppenbar tackling i ryggen så var det en rätt kraftig charging han delade ut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
willysson: Jag tycker inte den var ful, lite olyckligt bara att han fick felskär precis när Crippe ska tackla. Men det verkar finnas många glaslirare i Modo ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
Det BLEV tolv poäng på de fyra raka hemmamatcherna! Precis vad man bara kunde drömma om inför BIF hemma för en dryg vecka sedan... Tanken var att vi spelat så bra och att... nu eller aldrig! Så en vecka senare befinner vi oss plötsligt på "säker" mark. Tre uddamålare och ikväll hela 6-1! Det finns bara ett lag i Y-län, ett lag i Y-län...

Älska Timrå IK, hata alla andra lag...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
willysson: Den blev ful, fast jag tror inte det var menat så. Lite Söråkrig övertändning. Jag tyckte inte det var en klockren "Checking from behind" iallafall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
willysson: Jag funderade också på det. Knappast matchstraff iaf mina ögon.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
orion: Liten påminnelse ;-)

[bild]130.242.58.240/~dfence/lind.jpg[/bild]
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
Marcus: Mysig film, mer sånt vill vi se =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
orion: Är det bara jag som inte tycker att crippes tackling var ful???
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
Och radiosportens LG kommenterade kvällens matcher, och se på fan:
Det enda lag han inte kommenterade var Timrå, det var bara snack om MoDo:s skadeläge. En liten kommentar om fyra raka hade varit klädsamt.
Har varit likadant länge nu när man sitter med P4 igång på väg hem.

Vilken propagandahockey! Manderville är superfyndet, hela laget lyser av självförtroende, jag har börjat glömma hur Micke Lind ser ut...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
Här finns nu "en gång till filmen att ladda hem". Se länktipset!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
NuMo: Fuck them =)) Tycker ändå det var bra =)
Sitter och poppar James Brown nu och ylar ikapp... I feeeeel Good
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
El Maco: Nog för att det tar emot men jag får tacka ödmjukast att ni gjorde erat jobbi kväll och mer där till!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
El Maco:

Gratulerar till vinsten och klivet upp till rätt så säker mark.
För oss verkar aldrig eländet ta slut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
Alltså 4-0 målet är så jäkla snyggt. Klapp-klapp :)
Visades på mittnytt o finns på hockeyligan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
Tolv av tolv, vilken leverans! Och hur skönt vore det inte med att ge Modo och Luleå varsinn omgång till nu när vi är på gång och kvittera sexmatchstreaken.

Liiite väl mycket ingenmansland just nu. Det är viktigt att ta in ett par trepoängare på LHC/DIF/VF så att det finns en teoretisk fjärdeplats att kämpa för in i slutomgångarna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
Dalan_: Tyvärr höll inte webradiokommentatorerna med om det. De frågade om publiken bara skulle sitt och glo hela matchen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
Marcus: Härligt! LÄNGTAR

Fan va bra klacken blev efter 2-0 målet, så jävla grymt helt enkelt!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
Snart laddar jag upp en film med dagens "en gång till" på en sajt nära dig...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
Och som dom spelade! :) Nu var man nöjd när man vandrade hem från Arenan :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
Skönt att höra klacken sjunga 'kämpa modo' på slutet..
Kommentera

374725 · »