Historik
Föregående · 105 · Nästa
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 3: Malmö - Brynäs 2025-03-24
Brynäsgubbe: Du får nog veva situationen en gång till. Det är inte skottblocket som han ligger kvar över.
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 3: Malmö - Brynäs 2025-03-24
Cardigan Daffipoff: Det är skillnad på att få en smäll mot huvudet och att göra illa armen. Apropå att spelarna reagerade på olika sätt.
Sen tycker jag det är bra att domarna släpper tacklingen på Fisker. Det gjorde säkert jäkligt ont men han får tyvärr skylla sig själv i den situationen.
Sen tycker jag det är bra att domarna släpper tacklingen på Fisker. Det gjorde säkert jäkligt ont men han får tyvärr skylla sig själv i den situationen.
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 3: Malmö - Brynäs 2025-03-24
Zappaholic: Jag skulle säga så här. Konsekvenserna och fokuset på inkorrekta domslut blir större ju sämre laget som drabbas är. Modo hade goda chanser att spela sig ur situationen där de släppte en tydlig icing, men tog den inte. Samma sak om man drabbas av en felaktig utvisning, konsekvensen och fokuset blir inte detsamma om man städar av efterföljande BP-spel.
Sett över hela matcherna tycker jag inte att Modo har fått allt emot sig heller som det framställs ibland. Jag tror inte att deras till synes stora fokus på domarna har varit till deras fördel, snarare tvärtom.
Sett över hela matcherna tycker jag inte att Modo har fått allt emot sig heller som det framställs ibland. Jag tror inte att deras till synes stora fokus på domarna har varit till deras fördel, snarare tvärtom.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 3: Malmö - Brynäs 2025-03-24
Zappaholic: Det är väl ganska tydligt att HV är det bättre laget i detta kval. De är bättre i varje lagdel och har mycket bättre spets. Med ett bättre kollektivt spel hade de förmodligen gått hårda kvartsfinalbataljer nu.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 3: Malmö - Brynäs 2025-03-24
Gavve: Jag tror att många klubbar vill ha slutspel istället för direk ned- eller uppflyttningar. Fler matcher genererar större intäkter. Särskilt i HA dansar många klubbar på en skör ekonomisk tråd. Ur ett spelarperspektiv skulle det också vara mer eller mindre värdelöst att skriva på flerårskontrakt med SHL-klubbar på den nedre halvan om flera klubbar åkte ur, stor risk att kontraktet inte är vatten värt efter första året. Skulle skapa en stor osäkerhet.
+ 3
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 3: Malmö - Brynäs 2025-03-24
havre: Ja, på ett sätt, men samtidigt är alla införstådda i förutsättningarna och det är inte säkert att tabelljumbon hade agerat likadant i grundserien om det bara varit ett lag istället för två som de måste gå förbi för att undvika nedflyttning/kval.
Det som jag tycker är lite knepigt är de åren det finns en superjumbo som laddar inför kvalet i veckor, ibland i månader, och ställs mot ett lag som fått reda på sitt kvalöde efter omgång 52. Då blir det ganska orättvisa förutsättningar i uppladdningen inför kvalet.
Det som jag tycker är lite knepigt är de åren det finns en superjumbo som laddar inför kvalet i veckor, ibland i månader, och ställs mot ett lag som fått reda på sitt kvalöde efter omgång 52. Då blir det ganska orättvisa förutsättningar i uppladdningen inför kvalet.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 3: Malmö - Brynäs 2025-03-24
BIF Kungen: Förstår varför man har kvalmatcher, men för spelarnas och supportrarnas mentala hälsa hade det varit bättre om tabelljumbon hade åkt ur direkt istället för att spela de här kvalmatcherna.
+ 5
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 3: Malmö - Brynäs 2025-03-24
BIF Kungen: Nej, det är nog bara en HS-rivalitet där främst Modo-fansen, eller rättare sagt några av dom, har spenderat massvis med tid att snacka ner Brynäs de senaste åren.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 3: Malmö - Brynäs 2025-03-24
xxx BIF xxx: Jag tycker att Brynäs skapade tillräckligt många chanser för att göra 3-4 mål igår. Det var både ramträffar, svaga avslut i bra lägen och några bra räddningar.
Effektiviteten och försvarsspelet måste upp. Då blir det klar seger imorgon.
Effektiviteten och försvarsspelet måste upp. Då blir det klar seger imorgon.
+ 20
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 3: Malmö - Brynäs 2025-03-24
aplusb: Det kanske var så som GD-podden är inne på, dvs att Indrasis blev trött av hårt matchande. Det är lite konstigt att Gällstedt går så otroligt hårt på en ”100-årskedja”.
Ett exempel är första bytet i tredje perioden. Vid nedsläpp återstår ungefär 90 sekunder av Indrasis utvisning. Då väljer tränarna att låta Larsson-Silfverberg inleda perioden med BP-spel istället för att låta de andra blocken ta hand om dessa 90 sekunder och därmed ha Larsson-Silfverberg helt fräscha när Indrasis är åter i spel.
Ett exempel är första bytet i tredje perioden. Vid nedsläpp återstår ungefär 90 sekunder av Indrasis utvisning. Då väljer tränarna att låta Larsson-Silfverberg inleda perioden med BP-spel istället för att låta de andra blocken ta hand om dessa 90 sekunder och därmed ha Larsson-Silfverberg helt fräscha när Indrasis är åter i spel.
+ 6
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 3: Malmö - Brynäs 2025-03-24
SaggeBoy: Brynäs hade många skottförsök i matchen. Att man konsekvent slog en passning för mycket i gårdagens match stämmer ju inte. Håller med om att Djoos borde ha skjutit i den situationen, men samtidigt blir han hakad och fixar egentligen en Malmö-utvisning helt själv med sitt skickliga individuella nummer, så har ändå svårt för folk som tar fram motorsågen där.
+ 12
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 3: Malmö - Brynäs 2025-03-24
Dagens mest oväntade nyhet är att Micke Sundlöv kommer att ingå i SAIKs tränarstab nästa säsong.
+ 7
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 3: Malmö - Brynäs 2025-03-24
gwl: Silfverberg kommer till många chanser varav många som han skapar själv. Larsson hade bland annat en styrning i stolpen. Silfverberg och Larsson dödade även utvisningar på ett bra sätt. Det är klart att man vill ha utdelning på chanserna, men spelmässigt är det fortfarande mycket bättre att komma till chanser än att inte göra det. Du kan också tänka på att Silfverberg vaskade fram dessa chanser med ett sänke bredvid sig.
+ 3
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 3: Malmö - Brynäs 2025-03-24
Brynäsgubbe: Det får du tycka. Själv tycker jag att Indrasis och andra som faktiskt spelade matchen är ett rimligare fokus än en målvakt som inte var på isen en sekund.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 3: Malmö - Brynäs 2025-03-24
TheMacamush: Brynäs borde ha gjort mål i den här matchen. Om man reducerar tror jag på kvittering också.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 3: Malmö - Brynäs 2025-03-24
Brynäsgubbe: 10 minuter kvar av matchen och du sitter och tänker på Källgren. Rimligt?
+ 7
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 3: Malmö - Brynäs 2025-03-24
Brynäsgubbe: Trist fokus och en snudd på hatisk kommentar mot Källgren.
+ 9
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 3: Malmö - Brynäs 2025-03-24
xxx BIF xxx: Söderström bidrar massvis offensivt och är en av ligans mest poängstarka backar.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 3: Malmö - Brynäs 2025-03-24
xxx BIF xxx: Menar rent allmänt, men även idag är Söderströms aktioner på offensiv blå de individuellt svåraste aktionerna vi ser där ute.
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 3: Malmö - Brynäs 2025-03-24
BIF Kungen: Fysik är en sak, att spela fysiskt är en annan sak. Åldern märks i uthålligheten och energin.
Sen fattar jag inte hur en så rutinerad spelare som Indrasis lyckas ta två fullständigt idiotiska utvisningar i samma period.
Sen fattar jag inte hur en så rutinerad spelare som Indrasis lyckas ta två fullständigt idiotiska utvisningar i samma period.
+ 3
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 3: Malmö - Brynäs 2025-03-24
havre: Tyckte Brynäs hade momentum och en kvittering låg i luften innan Indrasis tog en fullständigt idiotisk utvisning. Nu ser många trötta ut, precis som man stundtals gjorde i den förra matchen också.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 3: Malmö - Brynäs 2025-03-24
xxx BIF xxx: Fysik och intensitet är så som man ska möta Brynäs.
Brynäs är otroligt skickliga men emellanåt märks det att man har ett gammalt lag.
Brynäs är otroligt skickliga men emellanåt märks det att man har ett gammalt lag.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 3: Malmö - Brynäs 2025-03-24
Zappaholic: Skandal att domarna inte tar matchstraff där. Om Bobby ligger kvar tar domarna en femma.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 3: Malmö - Brynäs 2025-03-24
Zappaholic: Schroeder får faktiskt ett jätteläge där men avslutet är mycket svagt.
Ove Molins insats som PP-coach är ett stort frågetecken.
Ove Molins insats som PP-coach är ett stort frågetecken.
+ 4
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 3: Malmö - Brynäs 2025-03-24
Zappaholic: De hade kunnat blåsa av för offensiv spelare i målgården innan den hakningen kom.
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 3: Malmö - Brynäs 2025-03-24
Zappaholic: Domarna kommer nog inte var lika nådiga i nästa period när de har sett Händemarks slashing i repris.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 3: Malmö - Brynäs 2025-03-24
Zappaholic: Carl Persson hoppar åt sidan för att skjuta. Domaren ser en tripping. Otroligt.
+ 5
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 3: Malmö - Brynäs 2025-03-24
Blå grottan: Djoos har startat matchen magnifikt.
+ 4
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 3: Malmö - Brynäs 2025-03-24
Zappaholic: Slashing med klubba mot hjälmen är hög klubba. Skulle inte bli jätteförvånad om det blir anmält i efterhand.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 3: Malmö - Brynäs 2025-03-24
Gavve: 07:orna kan också vara bråttom att ta beslut om. Flertalet uppvaktas hårt av andra klubbar, både svenska och nordamerikanska, och det är på intet sätt givet att alla blir kvar. Att ingen har skrivit kontrakt än trots att flera väl har uppnått antalet minuter för när Brynäs är tvingade att erbjuda Rookiekontrakt är inget bra tecken.
Timrå har gjort klart med en av Linköpings absolut bästa talanger, också en 07:a, till nästa säsong. Det är inte säkert att man får behålla de killarna heller.
Timrå har gjort klart med en av Linköpings absolut bästa talanger, också en 07:a, till nästa säsong. Det är inte säkert att man får behålla de killarna heller.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 3: Malmö - Brynäs 2025-03-24
Gavve: Jag skulle säga så här. Om man väljer att köra vidare med samma fw-uppsättning nästa säsong så är den naturliga utvecklingen tyvärr att den blir överlag sämre eftersom man har så pass många äldre spelare. På mv- och backsidan ska vi vara glada om man uppnår samma nivå i och med de förväntade tappen. Alltså är den oundvikliga slutsatsen att man troligtvis bara kan bli bättre som lag om man förbättrar fw-sidan.
Det som jag tycker blir intressant att se är hur man tar höjd för Europaspelet. Det borde krävas en lite bredare trupp när man ska spela fler matcher. Skulle det till exempel kunna vara värt att ge Johan Persson ett "skambud" för att bredda laget? Dvs om han accepterar en mindre roll och spela för en mindre peng. Samtidigt är han också gammal, precis som många andra, men jag tycker det är en intressant tanke.
Det skulle ändå vara praktiskt att vila Silfverberg i Europaspelet, och låta en spelare som Persson spela där då, och så har han mer av en breddroll i SHL.
Det som jag tycker blir intressant att se är hur man tar höjd för Europaspelet. Det borde krävas en lite bredare trupp när man ska spela fler matcher. Skulle det till exempel kunna vara värt att ge Johan Persson ett "skambud" för att bredda laget? Dvs om han accepterar en mindre roll och spela för en mindre peng. Samtidigt är han också gammal, precis som många andra, men jag tycker det är en intressant tanke.
Det skulle ändå vara praktiskt att vila Silfverberg i Europaspelet, och låta en spelare som Persson spela där då, och så har han mer av en breddroll i SHL.
+ 6
Föregående · 105 · Nästa
Får se om Björklöven slår ut AIK ikväll också. 3-3 efter ordinarie matchtid och förlängning är att vänta.