Historik
Föregående · 104 · Nästa
Brynäs IF > Sv: Game 4 - kvartsfinal - Malmö
atilla: Det säger självt att det är en dum idé att sprida rykten om en Brynässpelare som är utsatt för en häxjakt på nätet. Och det säger mycket att du verkar ha koll förståelse för den synen.
Brynäs IF > Sv: Game 4 - kvartsfinal - Malmö
atilla: Om det är så förbannat viktigt för dig att sprida rykten om Brynässpelare under pågående häxjakt på densamma så finns det andra ställen där du kan göra det. Det är oacceptabelt här inne. Om du väljer att acceptera det eller inte är upp till dig som människa och Brynässupporter. Punkt slut.
Det finns ingenting mer att säga om det.
Det finns ingenting mer att säga om det.
+ 3
Brynäs IF > Sv: Game 4 - kvartsfinal - Malmö
gwl: Att en del personer inte förstår att de (kanske omedvetet) deltar i häxjakten på Källgren är en del av problemet. Mycket beklagligt och jag lider med Källgren och hans familj.
Att antyda att det finns massa relevant information kring en person är liksom också att indirekt sprida ett rykte och delta i en slags uppviglande.
Att antyda att det finns massa relevant information kring en person är liksom också att indirekt sprida ett rykte och delta i en slags uppviglande.
+ 3
Brynäs IF > Sv: Game 4 - kvartsfinal - Malmö
Zappaholic: Jag förstår varför det finns kritik mot Källgrens målvaktsspel, men häxjakten på honom online och ryktesspridningen (helt utan källor) borde vara oacceptabel för alla som vill Brynäs väl.
Tycker också det är märkligt varför många av de som deltar i häxjakten helt plötsligt har insyn kring den här saken när de tidigare aldrig har haft insyn kring någonting Brynäsrelaterat.
Tycker också det är märkligt varför många av de som deltar i häxjakten helt plötsligt har insyn kring den här saken när de tidigare aldrig har haft insyn kring någonting Brynäsrelaterat.
+ 8
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Färdkost: Umegård såg vass ut i en träningsmatch mot Brynäs häromåret. Riktigt vasst skott.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Robalob:
enligt medier är
- Nybeck klar för Linköping
- Hayhurst för Tyskland
- Joyaux för Tyskland
- Christoffer Jansson för Färjestad
- Levin för Kalmar
Tror inte det cirkulerar något konkret om övriga.
enligt medier är
- Nybeck klar för Linköping
- Hayhurst för Tyskland
- Joyaux för Tyskland
- Christoffer Jansson för Färjestad
- Levin för Kalmar
Tror inte det cirkulerar något konkret om övriga.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Game 4 - kvartsfinal - Malmö
Zzz: Silfverberg har varit lagets bästa forward den här säsongen, men lagets styrka har ju varit att det funnits tre producerande kedjor och en fjärde som allt som oftast gjort rätt utmärkt dagsverk och ibland mer därtill. Jag tror inte det gynnar varken Silfverbergs eller lagets prestation att matcha honom så hårt som gjordes i match 3.
+ 13
Brynäs IF > Sv: Game 4 - kvartsfinal - Malmö
Supportern: Att spy galla dygnet runt online är inte att ge och ta. Personerna i fråga kan uppenbarligen inte ta den minsta kritik eller feedback själva heller utan att se det som ett justitiemord.
Vilka förutsättningar och intressen har man om man alltid kastar skit på Brynäs? Hur du än vinklar det, så har man få INTE Brynäs bästa i åtanke när man gör det. Det handlar snarare om att få utlopp för sina egna frustrationer som många gånger antagligen handlar om helt andra saker än Brynäs.
Vilka förutsättningar och intressen har man om man alltid kastar skit på Brynäs? Hur du än vinklar det, så har man få INTE Brynäs bästa i åtanke när man gör det. Det handlar snarare om att få utlopp för sina egna frustrationer som många gånger antagligen handlar om helt andra saker än Brynäs.
+ 7
Brynäs IF > Sv: Game 4 - kvartsfinal - Malmö
Supportern: Det frågan som alla kan ställa till sig själv är vilken version av sig själv man vill vara. Vill man vara en loser som blir helt knäckt och spyr galla på Brynäs dygnet runt vid ställningen 2-2 i matcher i en kvartsfinalserie eller vill man vara någon annan som supporter?
Jag förstår inte riktigt hur man kan se sig själv som en supporter om man aldrig supportrar någon eller något som har med Brynäs att göra. Att ”kräva” resultat och visa ”engagemang” med infantila vredesutbrott på nätet är inte att supporta någonting.
Jag förstår inte riktigt hur man kan se sig själv som en supporter om man aldrig supportrar någon eller något som har med Brynäs att göra. Att ”kräva” resultat och visa ”engagemang” med infantila vredesutbrott på nätet är inte att supporta någonting.
+ 23
Brynäs IF > Sv: Game 4 - kvartsfinal - Malmö
Zappaholic: Två situationer från matchserien mellan Södertälje och Kalmar som är värda att uppmärksamma:
1) En liggande Nolan Stevens får en otroligt ful slashing av Henrik Nilsson. Anmäls inte(!).
2) Någon match efter sätter samma Stevens in en stenhård bröstvärmare på samma Nilsson. Domarna dömer inte utvisning och domarbasen säger till Södertäljes lokaltidnings utsände att tacklingen är regelrätt.
Det är lite den typen av tacklingar som Stevens gjorde som jag saknar i Brynäs. Fysiskt spel, stenhårt, men regelrätt.
1) En liggande Nolan Stevens får en otroligt ful slashing av Henrik Nilsson. Anmäls inte(!).
2) Någon match efter sätter samma Stevens in en stenhård bröstvärmare på samma Nilsson. Domarna dömer inte utvisning och domarbasen säger till Södertäljes lokaltidnings utsände att tacklingen är regelrätt.
Det är lite den typen av tacklingar som Stevens gjorde som jag saknar i Brynäs. Fysiskt spel, stenhårt, men regelrätt.
Länkar:
https://x.com/swampen94/status/1902491737550930163?s=46&t=_TOwlyIGTfeP93VwbETG-Ahttps://x.com/makesskgreat/status/1903973179736899720?s=46&t=_TOwlyIGTfeP93VwbETG-A
https://x.com/swampen94/status/1902491737550930163?s=46&t=_TOwlyIGTfeP93VwbETG-Ahttps://x.com/makesskgreat/status/1903973179736899720?s=46&t=_TOwlyIGTfeP93VwbETG-A
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Robalob: Hjältarna som följde med ner var Lindbäck, Bertilsson, Kinnvall, Lindstein, Blomqvist, Rödin, Larsson, Kvist, Nordh, Scott och Ölund.
Alltså inte bara veteraner. Klart det är svårare att behålla de som är i sin prime, men ytterst handlar det om att en grupp spelare som klubben vill ha kvar snackar ihop sig om att stanna.
Alltså inte bara veteraner. Klart det är svårare att behålla de som är i sin prime, men ytterst handlar det om att en grupp spelare som klubben vill ha kvar snackar ihop sig om att stanna.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Game 4 - kvartsfinal - Malmö
Zappaholic: Gällstedt har verkligen gjort en fantastisk säsong. Brynäs värvade inte en enda spelare som spelade i SHL 23/24 men acklimatiseringsperioden var minimal. Hade varit omöjligt utan riktigt bra tränare.
+ 10
Brynäs IF > Sv: Game 4 - kvartsfinal - Malmö
Gavve: Det skulle verkligen vara intressant att ta den av en djupanalys om Brynäs powerplay. Sett till hela säsongen är det Brynäs överlägset största misslyckande. Det måste vara något fel i strukturen, svårt att dra någon annan slutsats, men kanske finns det också någon specifik spelartyp som saknas i just den spelformen. Ibland kan en pusselbit göra väldigt stor skillnad för helheten i powerplay.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Game 4 - kvartsfinal - Malmö
mk: Varken utespelarna eller målvakterna var bra på att förhindra baklängesmål idag. Finns egentligen ingen anledning att kapa enstaka spelare även om man hamnar på det spåret när man pratar om målvakter eftersom de är färre. Ibland känns det som att en del tror att de deltar i någon slags tävling i vem som kan såga en spelare hårdast när Brynäs torskar.
+ 3
Brynäs IF > Sv: Game 4 - kvartsfinal - Malmö
nittontolv: Håller med, känns väl som att Birgersson kan få ett hyggligt kontrakt i typ Västerås. Räknar till tre spelare med Brynäsförflutet i Vimmerby så ändå bra att de vann utifrån ett Brynäsperspektiv.
Brynäs IF > Sv: Game 4 - kvartsfinal - Malmö
Karlskoga slår ut Oskarshamn med 4-2 i matcher. Ingen snabb SHL-återkomst för IKO...
+ 2
Brynäs IF > Sv: Game 4 - kvartsfinal - Malmö
Slaven82: Och Noel Nordhs brorsa Nils gör 3 mål när Sundsvall slår ut Brödernas Väsby. Nordh hade gjort 3 mål på 41 matcher den här säsongen innan ikväll.
Otippat för mig att Vimmerby kickar ut Tingsryd ur HA, fast när man kollar på lagen så har nog Vimmerby bättre spets trots allt. Levin och Diarco ska tydligen båda till Kalmar nästa säsong. Får se vad som händer med Hampus Eriksson.
Otippat för mig att Vimmerby kickar ut Tingsryd ur HA, fast när man kollar på lagen så har nog Vimmerby bättre spets trots allt. Levin och Diarco ska tydligen båda till Kalmar nästa säsong. Får se vad som händer med Hampus Eriksson.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Game 4 - kvartsfinal - Malmö
lapad: Jag saknar också en spelare som motståndarna retar upp sig på och som spelar fysiskt. Saknar också en alfahane som motståndarna är lite smårädda för, som med Benn ifjol. Benn spelade egentligen inte stenhårt men han ingav respekt. Det gör liksom inte tillräckligt ont att möta Brynäs.
+ 7
Brynäs IF > Sv: Game 4 - kvartsfinal - Malmö
OveJärnkrok: "Malmö spelar tight försvarsspel" påstår Modoiten i kommentatorsbåset. Skulle vilja syna den kommentaren. Brynäs har gjort 3 mål (kanske blir fler) och har skapat en mängd riktigt bra chanser.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Game 4 - kvartsfinal - Malmö
SuneMangs: Jag tycker också att det är två mediokra målvaktsinsatser i den här matchen. 6-3-målet är omöjligt för Persson men jag vidhåller att det extremt viktiga 4-2-målet är snudd på en tavla. Ju fler gånger man ser Ikonens avslut, ju sämre framstår Perssons ingripande i situationen. Däremot hade nog matchen sett annorlunda ut om Persson hade stått från start.
Brynäs släpper 6 (eller fler mål) mot seriens mest uddlösa lag. Det är en otroligt usel prestation av hela laget. Vetetusan om Malmö skapar mer än Brynäs i den här matchen? Jag tror inte det sett till hela matchen men de sätter ju bokstavligen varannat skott.
Brynäs släpper 6 (eller fler mål) mot seriens mest uddlösa lag. Det är en otroligt usel prestation av hela laget. Vetetusan om Malmö skapar mer än Brynäs i den här matchen? Jag tror inte det sett till hela matchen men de sätter ju bokstavligen varannat skott.
+ 3
Brynäs IF > Sv: Game 4 - kvartsfinal - Malmö
Mickesgolf: Det där var riktigt bra av Indrasis. Fixerade Malmö-utvisning med en individuell prestation. Solklar utvisning.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Game 4 - kvartsfinal - Malmö
Zappaholic: Den här matchen är inte över än. Bara losers som ger upp med 10 minuter kvar. 2 mål är inte mycket i hockey, särskilt inte i en målrik match.
Brynäs IF > Sv: Game 4 - kvartsfinal - Malmö
Jockster : Alcén gjorde ändå bra värvningar till den här säsongen, även utifrån. Källgren och Schroeder hade man hoppats på mer ifrån, men centermarknaden var skral när Schroeder hämtades in sent. SHL-året med Indrasis får man ta för att kunna ha honom i Hockeyallsvenskan.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 3: Malmö - Brynäs 2025-03-24
mk: Jo, men Day och Tikka har bara 1 år kvar på sina kontrakt. De är ändå helt okej spelare om de används i rätt roller. Ser ingen anledning till varför Tikka inte skulle kunna vara en bra fjärdecenter. Sen kan de ersätta honom efter nästa säsong med en mer prisvärd spelare. Day har spännande kvaliteter med framförallt en väldigt spetsig skridskoåkning.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - HV71 Kval Nedflyttning 2025
Frontschwein: Er tränare och sportchef har ju redan bevisat att de är kapabla att bygga ett allsvenskt lag som klarar att gå upp. Varför skulle de inte kunna göra det igen?
+ 6
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 3: Malmö - Brynäs 2025-03-24
{10638}: Jag håller med. Aagaard spelar dessutom med en stor energi och hunger, vilket skulle kunna vara ett bra komplement till Brynäs äldre garde. Samtidigt är han inte någon som jag vill se i en toppkedja, kanske mer typ en tredjekedja, och frågan är om det finns plats där.
+ 3
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 3: Malmö - Brynäs 2025-03-24
Gavve: Jag hade satsat vidare på Day och Tikka. Även om särskilt Tikka är överbetald så går det att hitta en roll åt honom. Tror HV har en ljus framtid, med tanke på hur många bra unga spelare de har och att deras nya (skickliga) sportchef kommer ha mycket slantar att röra sig med.
+ 3
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 3: Malmö - Brynäs 2025-03-24
Silfverkroken: Just ja, så är reglerna. Tror Djurgården kommer undvika att välja AIK oavsett, även om Wikegård aldrig skulle erkänna det.
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 3: Malmö - Brynäs 2025-03-24
IronKrook: Tror Djurgården väljer Södertälje i det läget. SSK har väl alltid haft lite av ett mindervärdeskomplex mot Djurgården och det blir praktiskt med resorna. Samtidigt kanske det är frestande med Karlskoga som i så fall har gått 6-7 matcher mot Oskarshamn. AIK är nog det sista laget de vill möta, blir en helt annan dynamik i derbymatcherna.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 3: Malmö - Brynäs 2025-03-24
AIK vann i sudden. Kul att den matchserien fortfarande lever.
Man lider med Modo.
Man lider med Modo.
+ 11
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 3: Malmö - Brynäs 2025-03-24
nittontolv: Lite så. Tycker det här bytet också visar varför Modo åker ur. När de forcerar i slutet är det fortfarande mestadels deras allsvenska toppspelare som matchas. De har inte lyckats med spetsförvärven i SHL.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 3: Malmö - Brynäs 2025-03-24
nittontolv: Underhållningsvärdet kan man inte klaga på. Stark slutforcering av Modo oavsett hur det går...
+ 4
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 3: Malmö - Brynäs 2025-03-24
Södertälje klara för semifinal. Slog ut Kalmar med 4-1 i matcher.
Får se om Björklöven slår ut AIK ikväll också. 3-3 efter ordinarie matchtid och förlängning är att vänta.
Får se om Björklöven slår ut AIK ikväll också. 3-3 efter ordinarie matchtid och förlängning är att vänta.
+ 2
Föregående · 104 · Nästa