Historik
Föregående · 103 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Svår balansgång för Södertälje. Deras material är underlägset Djurgårdens och de måste spela fysiskt för att ha en chans, men samtidigt är DIF vassa i powerplay.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Chamez: Har förekommit rapporter om att Emil Larsson ska flytta utomlands. Hade varit en stor tillgång i slutspelet för vilket SHL-lag som helst.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Klasen är fortfarande bra i powerplay. I spel fem mot fem sänker han tempot alldeles för mycket för att kunna vara en toppspelare i HA.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{5647}: Med tanke på att Kelleher blev utsedd till slutspelets bästa spelare förra säsongen och levererar poäng i rasande fart just nu, så har du väldigt höga förhoppningar om du hoppas att ni ska hitta ännu bättre.
+ 10
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: 1+3 på Kelleher ikväll och fortfarande mycket kvar att spela. Han kanske passar ganska bra i slutspel trots allt.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Froppa: Har sett en del allsvenska matcher på Hovet och Gränby den här säsongen. De här två killarna tror jag inte är SHL-aktuella, tycker de är bättre än deras stats visar. Riktigt bra i spelet förutom poängen.
Länkar:
https://www.eliteprospects.com/player/350697/ludvig-levinssonhttps://www.eliteprospects.com/player/245213/jacob-hayhurst
https://www.eliteprospects.com/player/350697/ludvig-levinssonhttps://www.eliteprospects.com/player/245213/jacob-hayhurst
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Silly: Enligt er gubbe MP på Hockeynews vill Modo ha den här keepern.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Silly: Polin ska till Örebro enligt Expressen.
Länkar:
Sillyrummet: Polin har gjort sitt SHL-val ? Förlänger avtalet ? Drar i AHL-svensk | SHL | Expressen
Sillyrummet: Polin har gjort sitt SHL-val ? Förlänger avtalet ? Drar i AHL-svensk | SHL | Expressen
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 6: Malmö - Brynäs
Silfver: Håller med. Södertälje har fått matchen dit de vill. De spelar ruggigt tufft, Krüger har fått ett par tacklingar där man nästan undrar om någon kroppsdel fortfarande sitter fast vid sargen när han åker därifrån.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Tarasov: Det är vinklat att hänvisa till redovisningen och prata om totalen när den uppenbarligen innefattar mycket mer än herrspelarna. Jag håller med om att herrlaget förmodligen hade en lönebudget på cirkus 25-30 miljoner, men den slutsatsen drar man ju baserat på hur truppen såg ut snarare än årsredovisningen.
Det går varken att utläsa vad herrlagets lönebudget var eller därför heller inte hur mycket herrlagets lönebudget sänktes bara genom att läsa årsredovisningen. Det blir liksom inte mindre spekulation bara därför att man har läst årsredovisningen.
Hoppas ni får några sköna besked på spelarfronten den här veckan. Behåll Rundblad, Norén, Berglund, Olofsson, Måns C, Gästrin, Lucas Pettersson, Södergran och Woods. Då har ni stommen till ett topplag. Borde väl kunna vara realistiskt?
Det går varken att utläsa vad herrlagets lönebudget var eller därför heller inte hur mycket herrlagets lönebudget sänktes bara genom att läsa årsredovisningen. Det blir liksom inte mindre spekulation bara därför att man har läst årsredovisningen.
Hoppas ni får några sköna besked på spelarfronten den här veckan. Behåll Rundblad, Norén, Berglund, Olofsson, Måns C, Gästrin, Lucas Pettersson, Södergran och Woods. Då har ni stommen till ett topplag. Borde väl kunna vara realistiskt?
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Dwight: Ja, men det är också vinklat så som det redovisas här inne. Normalt sett brukas siffror för herrlagets lönebudget, det blir uppenbarligen i överkant om man tar samtliga kontraktsanställda, vilket handlar om 63 personer ena året och 67 personer det andra.
Uppenbarligen inkluderas alltså många fler personer än bara herrspelarna, även om de säkert står för en hög procent av totalen inom kategorin.
Det är alltså missvisande att säga att Brynäs hade den där spelarbudgeten i HA, eftersom det som sagt inkluderar mycket mer än bara spelarna ock normalt sett talar man om summor som enbart gäller spelarna.
Uppenbarligen inkluderas alltså många fler personer än bara herrspelarna, även om de säkert står för en hög procent av totalen inom kategorin.
Det är alltså missvisande att säga att Brynäs hade den där spelarbudgeten i HA, eftersom det som sagt inkluderar mycket mer än bara spelarna ock normalt sett talar man om summor som enbart gäller spelarna.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Tarasov: 5-6 miljoner mindre? Pensionsersättningar till kontraktsanställda minskade från 15,1m till 5,8m , och löner & ersättningar minskade från 42,7m till 38,4m för moderföreningen. Hur får du totalen till en minskning på 5-6 miljoner för kontraktsanställda? Det blir ju 67,8m vs 44,2m? (Lite avrundat och med min huvudräkning)
Jag gissar att de som sänkte sina löner ville ha ungefär samma löneutbetalningar men fick offra pensionsersättningar. Vore ganska logiskt att vilja ha det så om man tänker att de hade kvar samma privata utgifter.
Jag gissar att de som sänkte sina löner ville ha ungefär samma löneutbetalningar men fick offra pensionsersättningar. Vore ganska logiskt att vilja ha det så om man tänker att de hade kvar samma privata utgifter.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 6: Malmö - Brynäs
BIF Kungen: Niederbach fick sitt SHL-genombrott den här säsongen just eftersom han flyttades in som center.
+ 4
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Tarasov: Tror du har fel siffror kring de olika säsongerna, men knepet man tog till var att skriva flerårskontrakt där lönen höjdes vid SHL-spel, och vissa (Indrasis) hade exempelvis ett ytterligare år som triggades automatiskt vid SHL-avancemang.
Men egentligen är nyckeln att en grupp spelare snackar ihop sig om att de ska stanna kvar och hjälpa föreningen. I ert fall är det väl helst
typ Rundblad och Olofsson helst ska vara de som styr upp det. Ni har ändå goda möjligheter att bygga något spännande med egna killar och flera unga som verkligen borde kunna blomma ut i HA. Ni har fler bra unga spelare än vad Brynäs hade, förutsatt att de blir kvar.
Men egentligen är nyckeln att en grupp spelare snackar ihop sig om att de ska stanna kvar och hjälpa föreningen. I ert fall är det väl helst
typ Rundblad och Olofsson helst ska vara de som styr upp det. Ni har ändå goda möjligheter att bygga något spännande med egna killar och flera unga som verkligen borde kunna blomma ut i HA. Ni har fler bra unga spelare än vad Brynäs hade, förutsatt att de blir kvar.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{5647}: ”Jag tycker det är löjligt att jämföra med Larsson, Rödin osv. Spelare som redan tjänat väldigt mycket pengar och vunnit SM-guld.”
Larsson och Bertilsson var de enda i Brynäs allsvenska lag som har vunnit SM-guld. Killar som Kinnvall och Ölund var varken gamla eller hade tjänat massa pengar, men valde ändå att stanna.
Larsson och Bertilsson var de enda i Brynäs allsvenska lag som har vunnit SM-guld. Killar som Kinnvall och Ölund var varken gamla eller hade tjänat massa pengar, men valde ändå att stanna.
+ 4
Timrå IK > Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
Erol Ateceae: Har du stått på ett par skridskor? Indrasis blir för ivrig när han ser ett potentiellt friläge och ramlar eftersom han missar så grovt i skridskotekniken att han tar ett skär med skridskons framsida istället för skenan. Det är väldigt tydligt när man ser reprisen. Det var varken en utvisning eller filmning. Antaget att du syftar på situationen mot Malmö i match 5.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 6: Malmö - Brynäs
Tigerhjärta: Frågan är om inte Brynäs och Malmö har SHL:s bästa backsidor den här säsongen? Thomson är superspetsig men även flera därbakom. Säkert kan de hitta mer spets i forwardsväg, men Thomson blir omöjlig att ersätta. Tror inte en sekund på att de kommer att kunna behålla Thomson, han är alldeles för bra för att stanna i SHL.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 6: Malmö - Brynäs
Officiellt att tredje brorsan Zohorna lämnar Lugano. Spännande att se vart han hamnar, tyckte han såg intressant ut i Beijer Hockey Games, vad nu säger. Typ en större och skickligare version av Händemark.
+ 4
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 6: Malmö - Brynäs
OveJärnkrok: Ja, det handlar också om prioriteringar i spelet. Ivarsson lägger massa krut på trippla crosscheckingar i ett läge där han egentligen inte vinner någonting på det, men Lindblom är ändå först på rätt ytan framför kassen. På den viktiga ytan regerade Lindblom.
+ 15
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 6: Malmö - Brynäs
OveJärnkrok: Vid 1-3-målet ser man varför Lindblom har varit ordinarie i NHL och Ivarsson knappt varit ordinarie i SHL under sin karriär.
+ 29
MoDo Hockey > Sv: Silly season
wesslan: Ni kan nog glömma Stevens. Inför säsongen var hans agent tydlig med att HA bara var ett mellansteg för att få ett kontrakt i en större liga. Om han blir kvar i HA är det nog Södertälje som gäller, hans agent (Andreas Johansson) ska ju bli ny huvudtränare i SSK.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 6: Malmö - Brynäs
BIF Kungen: Det var i samband med trippingen som Forsberg blev utvisad för, men jag tror att Scott är OK. Han brukar ofta lirka av sådär efter smällar och komma tillbaka sen.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Tarasov: Polin uppges vara klar för Örebro. Tror inte han skulle kunna vara en ledande spelare hos er redan nästa säsong, han är ju på gränsen att platsa på fyra kedjor i Södertälje när alla är tillgängliga.
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 5: Brynäs - Malmö
Falken: Karlskoga var egentligen bättre i varje match men Oskarshamn hade bra målvaktsspel. Tror det var en ovan situation för Karlskoga att ha press på sig och att Oskarshamn var lite underskattade.
Tror att Karlskoga - AIK går till 7 matcher och att Djurgården vinner med typ 4-1 mot Södertälje.
Tror att Karlskoga - AIK går till 7 matcher och att Djurgården vinner med typ 4-1 mot Södertälje.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 5: Brynäs - Malmö
Svensson_62: skedde precis nu, de gör det alltid i direktsändning efter sista matchen.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 5: Brynäs - Malmö
Silfverkroken: Ja, vi får väl se om en liten stund. Tycker ändå att Södertälje är det logiska valet för Djurgården.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{5647}: Rent objektivt kommer ni att ha bäst tränare och i sportchef i ligan sett till allsvenskt track record om ni behåller de nuvarande. Någonstans måste man väl också inse att det är på enstaka matcher som ni torskar kvalet, ni var inte 10 klasser sämre än alla andra i SHL (som det kan kännas direkt efter en degradering).
+ 6
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Ben Perrault: Spelar väl ingen roll i sammanhanget? Fler och bättre läkare i Sverige skulle rädda liv, bättre hockeyspelare i Sverige skulle på sin höjd ge svensk elithockey större underhållningsvärde, även om det också är subjektivt.
Historiken visar rent krasst också att klubbarna betalar mediokra spelare mer ju större lönebudgeten blir, toppspelarnas löner har inte stigit i samma takt de senaste 10-15 åren.
Historiken visar rent krasst också att klubbarna betalar mediokra spelare mer ju större lönebudgeten blir, toppspelarnas löner har inte stigit i samma takt de senaste 10-15 åren.
+ 6
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 5: Brynäs - Malmö
Jonjo: Svrcek spelade inte med J20 idag, du kan alltid kolla laguppställningen på swehockey.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 5: Brynäs - Malmö
gwl: Bland forwards hos Malmö är Haapala och Sundberg mycket bättre än tidigare under säsongen. Ivarsson är också en faktor vilket han inte var innan. Salo och framförallt Thomson har varit bra hela tiden, även Galvas.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
JonathanF: Varför är det så viktigt att svenska klubbar ska kunna ge så höga löner som möjligt till just hockeyspelare?
Det skulle säkert bli lite bättre importer och några enstaka svenskar som spelar hemma istället för utomlands, men de bästa skulle ju ändå spela i NHL. Svårt att se samhällsnyttan i den skatteförmånen, finns väl andra yrken som är mycket viktigare ur ett större perspektiv och där man i så fall borde överväga skattelättnader för att få in/behålla spetskompetens i Sverige.
Det skulle säkert bli lite bättre importer och några enstaka svenskar som spelar hemma istället för utomlands, men de bästa skulle ju ändå spela i NHL. Svårt att se samhällsnyttan i den skatteförmånen, finns väl andra yrken som är mycket viktigare ur ett större perspektiv och där man i så fall borde överväga skattelättnader för att få in/behålla spetskompetens i Sverige.
+ 5
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 5: Brynäs - Malmö
Silfver: Det som många verkar glömma är att grundseriematcherna mot Malmö också var flera väldigt jämna bataljer som kunde ha gått lite hur som helst. Vill exempelvis minnas att Bobby avgjorde en match i förlängning ganska tidigt in i säsongen. Om man också tar hänsyn till att Malmö är rejält formtoppade och att i stort sett alla deras spelare maxar sina prestationer just nu, så tycker jag att Brynäs gör en bra kvartsfinalserie. Förstår inte riktigt vilken typ av matcher folk förväntade sig. Även om Brynäs vann serien så var det ju som sagt jämna matcher mot exempelvis Malmö.
+ 20
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 5: Brynäs - Malmö
Chanzone: Ja, det var ett otroligt tryck igår. Jag var där men kollade i matchen på repris imorse, det märktes väl en del framför tvn också utan att kommentatorerna påpekade det en enda gång. Att lyssna på Svartvadet är ungefär som att lyssna på Fröken Ur.
Tycker Brynäs löste puckinnehavet i egen zon bra igår. De perioderna som Malmö var bäst under matchen handlade mest om att de kunde komma med fart igenom mittzonen och stänga ner Brynäs effektivt i densamma.
Det som retar mig lite är att många Brynässpelare inte fullföljer tacklingar. Kopacka hade ett par riktigt bra lägen att proppa Ivarsson, men väljer att göra det halvdant. Indrasis satte in en rejäl tryckare på Salo, det var kul att se.
Tycker också att Bobby var bra igår. Bättre bett i skridskoåkningen än föregående hemmamatcher i kvartsfinalserien. Blir en väldigt stor kontrast med honom istället för Indrasis, de spelar ju på helt olika sätt, men i grund och botten känns det som att Bobby kompletterar Silfverberg bättre. Blir inte samma tyngd längs sargerna men en bättre rörelse och en större benägenhet att gå på avslut.
Tycker Brynäs löste puckinnehavet i egen zon bra igår. De perioderna som Malmö var bäst under matchen handlade mest om att de kunde komma med fart igenom mittzonen och stänga ner Brynäs effektivt i densamma.
Det som retar mig lite är att många Brynässpelare inte fullföljer tacklingar. Kopacka hade ett par riktigt bra lägen att proppa Ivarsson, men väljer att göra det halvdant. Indrasis satte in en rejäl tryckare på Salo, det var kul att se.
Tycker också att Bobby var bra igår. Bättre bett i skridskoåkningen än föregående hemmamatcher i kvartsfinalserien. Blir en väldigt stor kontrast med honom istället för Indrasis, de spelar ju på helt olika sätt, men i grund och botten känns det som att Bobby kompletterar Silfverberg bättre. Blir inte samma tyngd längs sargerna men en bättre rörelse och en större benägenhet att gå på avslut.
+ 8
MoDo Hockey > Sv: Silly season
henkeiskogen: I grova drag var Brynäs strategi att värva en hel förstafemma och målvakter när man gick upp, och så fick befintliga spelare flytta ner ett steg i hierarkin. Andrakedjan blev tredjekedja, som blev fjärdekedja. Osv. Hade nog funkat för Modo också när ni gick upp om er sportchef hade satt de tilltänkta spetsvärvningarna.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Kvartsfinal 5: Brynäs - Malmö
Silfverkroken: Tydligt på värmningen att Persson ska stå.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Game 4 - kvartsfinal - Malmö
atilla: ”Om det är sant då, om det faktiskt hänt? Inget rykte.”
Det är fortfarande ett rykte tills det är bekräftat av en pålitlig källa (obs inte en anonym skribent på internet) och kan dessutom vara förtal enligt svensk lagstiftning.
Och som sagt, varför är det så förbannat viktigt för en Brynässupporter som du själv sprida rykten om en Brynässpelare som är utsatt för en häxjakt på nätet?
Det är fortfarande ett rykte tills det är bekräftat av en pålitlig källa (obs inte en anonym skribent på internet) och kan dessutom vara förtal enligt svensk lagstiftning.
Och som sagt, varför är det så förbannat viktigt för en Brynässupporter som du själv sprida rykten om en Brynässpelare som är utsatt för en häxjakt på nätet?
+ 5
Föregående · 103 · Nästa