Historik
Föregående · 102 · Nästa
Brynäs IF > Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
Gavve: En annan observation från min sida är att Alcén uppenbarligen inte har spikat laget supertidigt i och med att han kunde invänta Modos degradering för att norpa Norlinder. Kanske har han också gjort klart med vissa spelare i ett tidigare skede, men förra året var det ett framgångsrecept att vara sent ute på marknaden.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
brunkaren: Norlinder är ingen fulländad toppback, men han är ett råämne med framförallt en otrolig skridskoåkning och en fysisk dimension. Med bättre beslutsfattande och noggrannhet i defensiven kan han bli riktigt bra.
Hoppas även Brynäs nyper Robert Hägg, som ju är från Gimo ursprungligen och som förmodligen skulle kunna bli en Benn-typ i SHL. Förutom närheten till Uppsala, där han verkar ha ett hus, har han spelat med flera av Brynäskillarna borta i Nordamerika.
När det gäller rightare är Allard ett intressant namn, men tycker även att Luke Martin borde vara på Brynäs radar.
Hoppas även Brynäs nyper Robert Hägg, som ju är från Gimo ursprungligen och som förmodligen skulle kunna bli en Benn-typ i SHL. Förutom närheten till Uppsala, där han verkar ha ett hus, har han spelat med flera av Brynäskillarna borta i Nordamerika.
När det gäller rightare är Allard ett intressant namn, men tycker även att Luke Martin borde vara på Brynäs radar.
+ 10
Brynäs IF > Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
Norlinder slutförhandlar med Brynäs. Bra värvning om den går igenom!
+ 14
Brynäs IF > Sv: Semifinal 4 - Skellefteå vs Brynäs
xxx BIF xxx: Johannesson blir inte kvar. Hoppas han kommer tillbaka skadefri och i form nästa säsong. Frågan är väl om han inte borde ha ett uppbyggnadsår i div1 och därefter försöka etablera sig i HA.
Jag tänker att Brynäs behöver få in tre riktigt bra backar och en fjärde som blir mer av breddkaraktär. Syftet med den fjärde blir att ersätta Bertilsson tills han kommer tillbaka, men med den typen av skador kan det i värsta fall dröja en bit in i nästa säsong. På den breddplatsen tycker jag att HA-backar som Barklund eller Viggo Gustafsson skulle kunna vara intressanta.
Jag tänker att Brynäs behöver få in tre riktigt bra backar och en fjärde som blir mer av breddkaraktär. Syftet med den fjärde blir att ersätta Bertilsson tills han kommer tillbaka, men med den typen av skador kan det i värsta fall dröja en bit in i nästa säsong. På den breddplatsen tycker jag att HA-backar som Barklund eller Viggo Gustafsson skulle kunna vara intressanta.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Från Hörnefors: Ja, och i de här fallen vill ju spelarna stanna i Djurgården oavsett division.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Brynäs budgeterade med ett par miljoner i förlust i HA eftersom man satsade på att gå upp direkt. En strategi som du för övrigt idiotförklarade med hänvisning till att Brynäs riskerade ekonomin.
+ 3
Brynäs IF > Sv: Semifinal 4 - Skellefteå vs Brynäs
OveJärnkrok: Tror tvärtom. Norlinder skulle vara riktigt bra i en bättre omgivning. Bra råämne.
Brynäs kommer antagligen ta in 4 nya backar. Han för gärna vara en av de som ansluter.
Brynäs kommer antagligen ta in 4 nya backar. Han för gärna vara en av de som ansluter.
+ 3
Brynäs IF > Sv: Semifinal 3 - Skellefteå vs Brynäs
Anders Berg: Det är Ove Molin som har ansvar för powerplay.
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2025-26
Patrick Polly: Har inte alla SHL-klubbar redan stenkoll på HA? Div1 i all ära men de som är framträdande där gör bäst i att gå till HA istället för SHL. Finns ett fåtal undantag som bekräftar regeln.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: I vilken kedja tror du att Färjestad tänker sig Södergran?
+ 1
Brynäs IF > Sv: Semifinal 1 - Brynäs vs Skellefteå
Blå grottan: Jag var lite förvånad över hur dåligt Skellefteås försvarsspel var. Det var betydligt lättare att komma igenom mittzonen och etablera spel mot Skellefteå än mot Malmö, men märks samtidigt att Skellefteå är ett skickligare och spetsigare lag.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Semifinal 1 - Brynäs vs Skellefteå
aplusb: Indrasis har stått stilla och spelat under hela säsongen. Han var urusel i kvällens match och tyvärr hördes många negativa kommentatorer och rop mot honom i arenan. Själv skulle jag aldrig yttra negativa ord under match men hörs att många har tröttnat på hans plattmatcher. Det där artisteriet som en del här inne snackar om ibland börjar kännas ungefär lika verklighetsförankrat som Loch Ness-odjuret.
+ 11
Brynäs IF > Sv: Semifinal 1 - Brynäs vs Skellefteå
Jonjo: Djoos gjorde verkligen magnifik insats. Skapade 3-4 kvalificerade målchanser åt medspelare helt på egen hand.
Källgrens insats var lika bra som nödvändig inför fortsättningen. Han fick varenda räddning att se enkel ut ikväll.
Källgrens insats var lika bra som nödvändig inför fortsättningen. Han fick varenda räddning att se enkel ut ikväll.
+ 18
Timrå IK > Sv: Silly Season 2025-26
Patrick Polly: Man får väl hosta upp 300k för en spelare från HA till SHL, så nästan hälften av de 700k som ni får i NHL-ersättning gick egentligen till det.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Brukar väl sällan sluta med utköp för äldre spelare i och med att svenska klubbar normalt sett bara skriver 1-2 år i taget. Tror det viktiga är att ha en hunger i laget, men många äldre i dagens Brynäs (typ Rödin) är nog vansinnigt hungriga att åstadkomma något med Brynäs nu. Sen är det lättaste sättet att få konkurrens i truppens nedre regioner naturligtvis att ha bra J20-spelare i och med att de är billiga och kan spela med J20 om de inte platsar i A-laget.
Blir spännande att se hur Brynäs tänker med Europaspelet nästa säsong. Det blir ju fler matcher och det vore inte klokt att låta alla veteraner spela alla cupmatcher. Frågan är om man låter juniorerna bredda eller om man breddar med 1-2 seniorspelare av mer breddkaraktär (typ som man tog in Jacob Bengtsson inför slutspurten av den här säsongen).
Blir spännande att se hur Brynäs tänker med Europaspelet nästa säsong. Det blir ju fler matcher och det vore inte klokt att låta alla veteraner spela alla cupmatcher. Frågan är om man låter juniorerna bredda eller om man breddar med 1-2 seniorspelare av mer breddkaraktär (typ som man tog in Jacob Bengtsson inför slutspurten av den här säsongen).
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2025-26
Villervalla: Får Tingsryd och Skövde NHL-pengar för Lundmark nu?
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2025-26
Tonymontana: Säger inte så mycket. Kan ju vara så att vissa har tagit ut mycket just det året för en handpenning till ett hus eller någon investering.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Frontschwein: Det är väl lite alla eller ingen. Om en grupp spelare snackar ihop sig kan de stanna tillsammans. Många skulle nog ta rygg på typ Olofsson och Norlinder om de stannade. Kanske också beror på lite vilka andra erbjudanden de har.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Heyerdal: Hoppas Norlinder stannar hos er. Tror han skulle vara ligans bästa back i HA. Typ Sissons och Henrik Larsson har väl varit bäst den här säsongen och Norlinder är flera klasser bättre än de grabbarna.
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Rulltårtan : Att Hållander går till NHL är rimligt, men att Lundmark(!) får kontrakt där borta känns bara skumt.
Hoppas för övrigt att Viggo Gustafsson finns på radarn. Spännande spelare.
Tror också att Silfverberg är ligans MVP.
Hoppas för övrigt att Viggo Gustafsson finns på radarn. Spännande spelare.
Tror också att Silfverberg är ligans MVP.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huss888: Spännande att Fjällby är på väg tillbaka till Sverige. Han är god vän med Djoos, men gissar på Djurgården om de går upp.
Bland ”Brynäsbarnen” är det kul att Korhonen fick avsluta bra i Västerås och att bröderna Tuulola båda gjort fina säsonger i Liiga. Forwarden har utgående kontrakt och borde vara ett namn för SHL.
Bland ”Brynäsbarnen” är det kul att Korhonen fick avsluta bra i Västerås och att bröderna Tuulola båda gjort fina säsonger i Liiga. Forwarden har utgående kontrakt och borde vara ett namn för SHL.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Jo jo, men jag tror inte man ska bli så starstrucked inför NHL-klubbarna inför den här typen av situationer. Enkel matematik visar liksom att det är ett mycket större privilegium för Anaheim att Brynäs satsar på deras unga målvakt än tvärtom. Det är inte så att Brynäs får en garanterad SHL-supermålvakt i Clara, däremot får deras unga draftade målvakt förmodligen istid och utveckling utan att det sker på bekostnad av någon annan av deras talanger, vilket hade blivit fallet i AHL-laget.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Cred kan vi ge Brynäs när/om Clara börjar leverera i SHL. Att ett NHL-lag gärna vill placera en målvakt där han får förtroende är ingenting nytt. Knappast så att hela SHL ryckte i Clara efter hans fiasko i Färjestad.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Anaheim hade också kunnat säkerställa istid för Clara genom att placera honom i AHL, men genom att sätta honom i Europa kan de satsa på andra målvakter i AHL-laget och få en större total.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Tror det vore osmart att starta med ett målvaktspar bestående av Källgren-Clara. Om båda kommer från tunga säsonger, så är det två målvakter som Brynäs måste lappa ihop. Skulle vara smartare att ha en målvakt som kommer från en bra säsong, med reservation för att Källgren fortfarande har en chans att revanschera sig under säsongens slutfas. Och det vore väldigt synd att inte hämta hem Felix Sandström om han återvänder från Nordamerika.
+ 8
Timrå IK > Sv: Silly Season 2025-26
{9742}: Hade varit så mycket roligare med Brynäs-Timrå och Luleå-Skellefteå, men men…
+ 12
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Svår balansgång för Södertälje. Deras material är underlägset Djurgårdens och de måste spela fysiskt för att ha en chans, men samtidigt är DIF vassa i powerplay.
Föregående · 102 · Nästa
Att det blev ett PP-mål till slut berodde ju bara på att Skellefteå tappade all form av ödmjukhet i sitt BP och lät Brynäs komma i flygande anfall.