Peja

32832 inlägg · 28927 besäkare

Historik

· 98 ·
Luleå HF > Sv: MOT PÖLSAN!
{7536}: Tveksamt om Ward blir erbjuden NHL-kontrakt. Han har ett väldigt bra försvar framför sig och verkar vara livrädd för att lämna målgården, jänkarna brukar vilja ha målvakter som är duktiga i spelet med klubban och att stoppa dumparna i rundeln bakom målet.

Blir spännande att se om Brynäs kan höja sig i match 4. Rätt stora siffror ikväll men egentligen är det irrelevant om man torskar med 1 eller 10 mål.

Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
xxx BIF xxx: Nä, du vet fortfarande inte ett dugg om vad som pågår bakom kulisserna. Någon misstog dig för en annan användare som haft cirka 50 konton för typ 7-8 år sedan. Tråkigt men du kanske också kan fundera på att mer saker kanske har skett om du zoomar ut från dig själv i några sekunder.

Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
OveJärnkrok: Det positiva är att man är i final och är enstaka matcher från att vinna SM-guld. Det finns värre situationer att befinna sig i. Den psykologiska aspekten kan man styra över själva.

Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
xxx BIF xxx: Nä, det har du inte, och det kan du skratta dig lycklig för. För vanliga personer som du och jag tär det på krafterna att ta del av det bottenlösa hatet som finns på internets bakgårdar.

Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Brynäsgubbe: När Kopacka hade sämre kvällar i HA tillförde han ofta fysiskt spel med tunga tacklingar. Det skulle jag vilja se i SHL också. Även om han har svag match ikväll, så skulle han kunna ha gjort sig jobbigare att möta.

Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
xxx BIF xxx: Du skulle bli förvånad om du kände till all fakta. Finns tyvärr människor som är fulla av ilska och hat.

Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Danne66: Ja, minst 1 byte har Indrasis spelat i tredje.

Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Mattson: Jag håller med. Brynäs var i en tuffare sits 1993.

Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
mk: Det finns tyvärr personer som reggat nya konton enbart i syfte att såga Källgren. Dyker upp så fort han gör en sämre insats. Har pågått ganska många månader nu. Det är naturligtvis ett beteende som är svårt att förstå för en vanlig supporter.

Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
FiddeK: De tavlorna som Tuohimaa stod för mot Djurgården har inte Källgren gjort på hela säsongen, även om Tuohimaa också gjorde några bra matcher.

Tuohimaa är heller inte ett dugg samspelt med utespelarna.

Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Mickesgolf: Om Alcén hade fått tag på en vettig forward, så hade Indrasis varit bänkad nu, alternativt spelat sporadiskt i fjärdekedjan. Jag kan förstå att Gällstedt inte bänkar Indrasis när Ohlsson är alternativet, särskilt när Sundqvist jr har otroligt svårt att hitta rätt på isen.

Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
xxx BIF xxx: Nya konton och nya medlemmar är tyvärr inte alltid samma sak..

Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
FiddeK: Källgren hade inte stått om Persson hade varit skadefri. Alternativet nu är en målvakt som knappt har gjort en träning med laget och som objektivt sett inte är bättre än Källgren.

Källgren har gjort flera bra räddningar i den här matchen. Synd om du väljer att inte se det.

Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Bifala: Otroligt att studion inte ens verkar nämna Indrasis groda vid 2-1. De kan fokusera något oerhört på enstaka domslut, men när en spelare bokstavligen ger bort ett mål väljer de att fokusera på Omarks avslut.

Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Gyllen22: Jag tror tvärtom. Brynäs är bättre i 5mot5 och spelarna känner naturligtvis det. Däremot måste man ju ifrågasätta coachingen i special teams, att man fortsätter i samma hjulspår känns idiotiskt.

Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Zappaholic: Precis, sen blir ett värdelöst boxplay ännu mer känsligt när man också har ett horribelt powerplay. Särskilt i matcher där domarna tar utvisningar till höger och vänster blir det ju ett stort sänke att vara värdelösa i special teams.

Det är lite svårt att förstå hur laget kan ha blivit så uselt i BP och hur Ove Molin har varit totalt oförmögen att åtgärda PP som egentligen varit svagt hela säsongen.

Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Danne66: Jag är tämligen säker på att Brynäs vinner SM-guld om man slipar bort misstagen. Luleå lever på Brynäs misstag, de har egentligen inte förmågan att åstadkomma särskilt mycket på egen hand i spel 5 mot 5. Frågan är om Brynäs har förmågan att få bort misstagen som man har pysslat med i de senaste två matcherna. Då menar jag inte bara exempelvis Indrasis passning utan även disciplinen där man uppenbarligen har tagit alldeles för många utvisningar, och ett horribelt BP-spel.

Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
havre: Indrasis hjärnsläpp, dumma utvisningar som naturligtvis blir kostsamma när man i princip har minussiffror i boxplay.

Luleå gör en väldigt medioker match i spel 5 mot 5, men de kan spela på Brynäs misstag.

Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
mattiask: Lite så. Luleå spelar på Brynäs misstag, Luleå gör inte en särskilt bra match hittills. Om Brynäs kan slipa bort misstagen blir det SM-guld, annars blir det silver.

Sen menar jag fortfarande att fördelningen av utvisningar är bisarr sett till händelserna på isen. Luleå har extremt många fler powerplays, ikväll och i match #2, jag tycker inte det speglar händelserna.

Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
xxx BIF xxx: Väldigt frustrerande. 2-1 efter Indrasis galna grej, 3-1 på Scotts utvisning i anfallszon, och nu 6 spelare på isen. Luleå gör då inte mycket för att förtjäna det här.

Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Bratwursten : Brynäs är hemmalaget på isen i den här matchen. Man för spelet, Luleå kontrrar och inväntar powerplays. Går definitivt att vända 2-målsunderläge.

Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Zource: Jag är tveksam till det. För bara några månader sen ville många Luleåfans sparka Shinnimin. Knappast så att han har varit konsekvent hyllad av de egna fansen under sina år där.

Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
OveJärnkrok: Luleå har valt att ha Shinnimin i laget. Svärtar ner klubbmärket årtioenden framöver.

Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Zappaholic: Omark borde ha åkt för filmning i första perioden om Larsson åker där. Mycket svårare att stå upp när man har farten uppe än när man står i princip still som Omark gjorde.

Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Samsung: Ja, men att Indrasis inte hänger med i SHL har ju varit uppenbart hela säsongen. Det är ruggigt trist eftersom han verkar vara en bra snubbe, men går inte att förneka när man ser honom spela.

Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
OveJärnkrok: Luleå bygger momentum på att Indrasis gör en fullständigt idiotisk grej. Utvisningen på Scott är ett uppenbart felbeslut, det är dubbelutvisning eller ingenting alls.

Förstår egentligen inte hur Brynäs kan låta Luleå kommer i ett flygande anfall i boxplay heller. Där blir man på tok för passiva.

Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Samsung: Folk tycker att Indrasis är en skön snubbe och pekar på hans poängskörd. Sen är argumenten slut.

Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
lapad: Väldigt inkonsekvent att ta den. Hur länge höll inte Schinnimin i D'Astous klubba för några byten sen?

Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Blå grottan: Indrasis har varit ett spelmässigt sänke hela säsongen. Omgivningen har sminkat över att han egentligen inte hänger med.

Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
havre: Satan vad Indrasis sätter laget i skiten med den felpassningen.

Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Räknade till att Shinnimin föll 7 gånger i det där bytet.

Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
rafalski: Ja, Schroeder har stora problem med puckkontrollen hittills i matchen. Ganska olikt honom.

Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
OveJärnkrok: Vesel får en knuff i ryggen en bit från sargen efter 3mot1-läget. Ganska likt Ölund på Andreasson men Vesel tog emot sig med armarna mot sargen.

Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
xxx BIF xxx: Luleå pressar i rätt lägen, ligger rätt i position med kropp och klubba i det uppställda spelet. Betydligt bättre än Brynäs boxplay.

Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Jonjo: Riktigt fult av Gustafsson. Hög skaderisk på den typen av slashingar.

Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Brynäsgubbe: Fjärdekedjan har mer eller mindre kollapsat i egen zon flera gånger i finalserien. Kanske delvis en konsekvens av att Svcrek inte längre är med. Går inte att falla så djupt som de gjorde vid 1-1-målet. Tror det är dags att sitta in någon annan istället för Sundqvist jr.

Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
{10638}: Ja - men det var helt fel att döma bort Brynäs mål mot Timrå.

Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Lindström: Backarna? Det blir ju full kalabalik eftersom samtliga 3 kedjespelare nästan sjunker ner i målgården. Svårt för backarna att hantera den där situationen.

Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
havre: Tyvärr ett otroligt dåligt försvarsspel av fjärdekedjan. En tendens vi även såg i föregående matcher.

Tycker att det där ska vara mål.

Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Lunkz: Solklar utvisning när Luleå återerövrar pucken genom en tydlig hakning på Axel Andersson. Märkligt att de släpper alla hakningar i finalspelet men är så petiga på mycket annat, var samma sak i förra matchen.

Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Bratwursten : Man blir lite nostalgisk. Samma musik som i Gavlerinken på 90-talet och ungefär samma storlek på arenan utan ett övre etage på långsidan, om jag såg rätt. Har aldrig varit där, men det verkar påminna om Gavlerinken innan ombyggnationen.

Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
gwl: "Läkarjouren" gör reklam på Luleås hjälmar. En lite udda annonsör i sammanhanget.

Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Gavve: Jo, och varg är Värmlands landsskapsdjur (Färjestad Wolves), Sveriges riksvapen har lejon (Djurgården Lions), Kalmar har ett eget skyddshelgon (Kalmar Saints), det finns säkert fornlämningar från Vikingstiden i Nybro (Nybro Vikings), Oskarshamn har ett kärnkraftverk (Oskarshamn Atomics) och så vidare.

Kopplingar kan man oftast hitta, somliga mer långsökta än andra. Likväl låter allt ganska pajigt.

Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Zource: Minns hur bisarrt det kändes när amerikaniseringen med engelskspråkiga tilläggsnamn kom på 90-talet. Brynäs har ändå en mer logisk koppling till "Tigers" än många andra med sina tilläggsnamn.

"Timrå Red Eagles"
"Rögle Griffins"
"HV71 Blue Bulls"

och så vidare.

Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Lulessss: Förutom att Luleå har bäst publik har de också bäst målvakter, backar, centrar, ytterforwards, tränare, materialare och korvar. Har redan hört allt det senaste veckan. Mycket ny fakta att ta in.

Luleå HF > Sv: MOT PÖLSAN!
Klåparna: Ja, om Luleå vinner SM-guld är de värdiga vinnare. Jag unnar Bulan och Omark att vinna, men hoppas naturligtvis inte att det sker just i år.

Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Bratwursten : Jag tycker att HVs fans är bra i med- och motgång. Alltid bra tryck där nere.

Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Lulessss: Halva ligans supportar, minst, menar att de har bäst tryck. Du är tämligen partisk i målet.

Brynäs IF > Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
kells: Luleå börjar påminna allt mer om Modo 99. Självgodheten hos en del fans och spelare är likadan. Samtidigt hade Modo ett yngre lag som kanske lättare gick i den fällan. Det handlar om att vara mentalt stark och att kunna komma tillbaka efter jobbiga förluster. Det har Brynäs varit bra på den här säsongen.

Leksands IF > Sv: Silly season
Jalapeno: Självklart har Tjommen haft en budget att förhålla sig till och självklart är den dikterad av andra inom klubben. En sportchef har inte mandat att sätta sin egen budget, det går inte att klandra honom för det. Frågan gäller snarare hur ni värderar Tjommens sportchefsgärning med lönebudgeten i åtanke; har han verkligen byggt lag med en acceptabel slagstyrka i relation till spenderat krona?

Leksand har ju har en av ligans dyraste trupper vissa säsonger men inte varit i närheten av att slåss om SM-guldet.

· 98 ·
Om Peja
Är sajtadministratör (Forumledare)

Hejar på: 0x20-bif1bif.svg Brynäs IF

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Gävle