Wayne Gresky

10592 inlägg · 37291 besökare

Historik

· 18 ·
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 2012-03-01
Huge: Kolla på videon istället så ser du att han åker genom målområdentet innan han åker in i Ahnelöv. Det är dessutom helt uppenbart att Ahnelöv hela tiden har blicken mot pucken och inte ens ser brynässpelaren komma.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 2012-03-01
Huge: Du får jobba på din argumentationsteknik, för det här är bara patetiskt. Att upprepa precis samma sak tio gånger är inte god argumentationsteknik utan totalt meningslöst och slöseri av utrymme på Internet. Kom med något nytt eller lägg ned.

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Snipan: Nyckeln är att vinna matchen mot DIF. Vinner MoDo och Linköping på lördag så har LHC inte något att spela för i sista omgången.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 2012-03-01
Hahl Bundy: Vem sa att det gällde ikväll och modoboken? Människor kan väl vara inkompetenta på andra sätt?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 2012-03-01
Zappaholic, Huge och ett antal tikare: Lite forskning som berör er.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...

Modano: Kvalseriespel och på väg mot konkurs och det viktigaste för dig är huruvida MoDo går till slutspel eller inte...komplex host host...

Efter förra säsongens elände så känns det befriande att fixa kontraktet och kunna bygga för framtiden utan kvalspel. Slutspel är en bonus, men ärligt talat så tror jag att vi är ganska chanslösa när det gäller guldet och därför skulle det inte kännas överdrivet knäckande att missa slutspel.


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 2012-03-01
J F K: Det tråkigaste är ju att MoDo var på väg att koppla ett klart grepp om matchen när kvitteringen kom. Momentum svände väldigt mycket till Brynäs fördel där och MoDo hittade aldrig spelet igen.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 2012-03-01
Gusse: Jag tror att vi vinner mot Djurgården på lördag. Nu är vi ett läge där vi inte har något att förlora men en slutspelsplats att kriga för. DIF har oerhört mycket att förlora och passar oss ganska bra.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 2012-03-01
Bad_Brett: Oerhört viktig straffpoäng. Den kan mycket väl betyda slutspel eller inte.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 2012-03-01
Wayne Gresky: Wikegård kan jubla åt Sundqvists tackling. Brynäs ända så här långt i matchen.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 2012-03-01
Bad_Brett: Statistika förutsättningar. MoDos bästa period på hemmaplan är den tredje. Bryynäs är elitseriens näst sämsta bortalag i tredjeperioder.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 2012-03-01
Sawchuk: Jag undrar om vi inte kan tacka Leif Boork för den saken? Tack Leif!

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 2012-03-01
bisterfinnen: Sören Persson är dock den sämsta domaren som dömt i elitserien i modern tid.

Timrå IK > Sv: Lilla SM 2012
ÖstrandsNisse: Vi ska ju komma ihåg att Friberg kommer från div 1. Det är få spelare som klarar av att ta steget från div 1 eller juniorleden till att bli producerande elitseriespelare direkt. Det flesta behöver en säsong (minst) för att växa in i kostymen. Jag tror nog att Friberg kan vara mycket vassare nästa säsong för er. Speciellt om han får spela med en bra center.

Tar du en titt på juniorernas poängliga i elitserien så ser du att det bara är Johan Larsson som sticker ut med 34 poäng. Tvåan bland juniorerna har 14 poäng och Friberg är t ex delad sexa i målligan. Med tanke på att han blev draftad i femte rundan så kan man ju inte ha hur stora förväntningar som helst på honom även om han hade ett väldigt lyckosamt JVM.

Timrå IK > Sv: Lilla SM 2012

ÖstrandsNisse: Lauritzen har väl inte skrivit på för någon klubb än?

I övrigt håller jag med om det du skriver. Det är väldigt mycket snack om att satsa på juniorer och ge juniorer chansen. I vissa fall så får de inte riktigt chansen, men vanligtvis så klarar de inte av att ta den när de får den. Det är inte så enkelt att man kan låta halva J20 spela i elitserien en säsong och vips så har man 10 egna podukter av elitserieklass.

Brynäs har bra talanger i grunden som sedan fått en bra skolning i juniorlagen. Timrå har som sagt var ett bra J18-lag och med rätt träning kan det säkert finnas flera blivande elitseriespelare där. Men då gäller det ju att Timrå är i elitserien när den dagen kommer...


Fotboll > Sv: Träningsmatcher
Bissett_19: Förhoppningsvis har han fått en roll i landslaget som passar.

Timrå IK > Sv: Lilla SM 2012
Olle Nilsson: Ett krav på att man bosätter sig kommunen gör det säkert lättare för er att värva spelare i framtiden.

Timrå IK > Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28
Kattgubben: Gissningsvis så vilar ni alla spelare som är lite slitna och har småskador så att ni är hela inför kvalserien. Jag är ganska övertygad om att flera skadade spelare hade kunnat vara med om det handlat om en avgörande kvalseriematch. 


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Efter att ha läst följande text av Linköpings presschef så känner jag mig genast lite nöjdare med Hasse. Mycket gottis men min favoritmening är nog ändå: "Dör finner ni många lika sinande."

 

Peter Karlssons Facebook-inlägg:

Skit på er alla medgångs supportrar. Supportrar är man i med och motgång. Visst gör VI en piss säsong. Inget snack om det. Men man stödjer sitt lag på bästa sätt genom att just supportra sitt lag sina färger. Åsikt om att han eller han ska bort kan man visst ha. Men då bör man vara medlem och göra sin röst hörd på årsmötet. Stå upp bakom ditt lag. Gnäll inte likt en Roony och vänd sen kappan i medgång. Klarar du inte det. Så finns det en klubb i Småland där dom klagar när do ligger fyra. Vänd er dit där är ni välkomna. Dör finner ni många lika sinande. Jag älskar Cluben kommer alltid att äska Cluben. Spelar ingen som helst roll hur eller vart dom spelar. Till er alla som inte vet. Jag har varit med sedan 1982 frekvent. Har varit med och bildat WL. Medgångs fånar dra nu snabbt vill inte höra eller se er mer.


Timrå IK > Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28

Frella: Det som skulle behövas för en sammanslagning är att Sundsvalls kommun bygger en arena för hundratals miljoner kronor och sedan låter hockeylaget (nytt eller gammalt) spela där för kaffepengar eller att man helt enkelt ger bort arenan i julklapp till laget. Är det verkligen försvarbart mot skattebetalarna?

I en privatbyggd arena skulle laget aldrig ha råd att spela och att bygga en egen arena är omöjligt eftersom inte en jävel skulle låna ut några pengar till ett sådant projekt med tanke på hur Timrå har skötts och vilken klass laget håller idag.


Timrå IK > Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28
Nybbe: Sammanslagning har ju testats förut och blev allt annat än en succé. Varför skulle det fungera nu? Enda anledningen att klistra fast en örnlogga på Sundsvall skulle vara om Timrå gick i konkurs och Sundsvall klarade sig kvar i Allsvenskan. Det skulle antagligen ge lite mer sponsorintäkter och publik till Sundsvall.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
J F K: Jag håller med. I det här läget känns det väldigt onödigt att ha ett negativt tänk. Om varenda resultat går emot oss så kan det bli en nervös sista omgång, men att sitta och oroa sig nu känns helt idiotiskt. Jag hoppas och tror att spelarna kan kilva in på torsdag och fixa slutspelsbiljetten.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Det är så många resultat som spelar in när det gäller förutsättingarna, så det enda som går att fokusera på nu är att vinna mot Brynäs. Det är inte helt otänkbart att Linköping redan är klart för kvalserien när vi möter dem.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
renen: Nu får DIF gärna vinna.

Timrå IK > Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28
Hahl Bundy: Jag undrar dessutom om tummarna inte snarast har en negativ effekt på diskussionerna. Djupa analyser där författaren verkligen har anstängt sig och tänkt efter kan stanna vid ett par tummar (om inte skribenten är högt ansedd), medan inlägg av sorten "stick iväg för du håller på fel lag" automatiskt ges 5-10 tummar.

Fotboll > Sv: EM
Bissett_19: Bajen nästa?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Sawchuk: En rubriksättares uppgift inom sensationspressen (Hänt Extra, Expressen och Aftonbladet etc.) är att få folk att läsa artiklarna. Det är snarare regel än undantag att överdriva innehållet i själva artikeln. Om detta är något som förvånar dig så hoppas jag verkligen att du aldrig läser kvällstidningar i normala fall.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Sawchuk: Det är väl oftast inte journalisten bakom artikeln som sätter rubriken?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
spud: 8-4 i poäng till Djurgården så här långt under säsongen. Jag tycker ändå att Djurgården utmålas som lite väl stora favoriter. Det handlar inte bara om dagsform. Nerver, flyt och studsar kommer att ha oerhört betydelse. Det ska för en gångs skull bli riktigt kul att se en elitseriematch där MoDo inte är med.  


MoDo Hockey > Sv: MoDo - Västra Frölunda 2012-02-27

joergenjonsson: Adjusted stats är smidigt om man vill plock fram vilken spelare som varit vassast när man jämför rekord. Markus Näslund får under sin bästa säsong 55 mål och 62 assist. Håkan Loob 42 mål och 47 assist. Fina siffror för Looben, men det är ju inget snack om vem som var bäst.

http://www.hockey-reference.com/players/n/nasluma02.html

www.hockey-reference.com/players/l/loobha01.html

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: MoDo - Västra Frölunda 2012-02-27
joergenjonsson: Om det är mål som räknas så är ju handbollspelare mycket bättre än hockeyspelare. Så varför sitter vi här och fjantar oss om de här amatörerna när vi kan snacka LUGI och GUIF?

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Västra Frölunda 2012-02-27
joergenjonsson: Bra försök. På vilken plats kom Loob som bäst i NHL:s poängliga?

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Västra Frölunda 2012-02-27

Poffa: Byström har inte imponerat i sin elitseriecomeback, men med tanke på hur värdelösa Ritola och Svensson varit på sistone så är det helt ok med en kille som kliver in där och hjälper kedjan att spela 0-0. Schremps kedja får stå för offensiven istället.

Jag tror att Kalus inträde hjälpt Hedman att få spela sitt spel. Kalus gnuggar ofta fast motståndarna direkt med sin skridskoåkning och då kan Hedman komma till i duellerna. Tidigare under säsongen har Hedman mest fått ägna sig åt att tackla när pucken redan varit på väg ut ur anfallszonen.


MoDo Hockey > Sv: MoDo - Västra Frölunda 2012-02-27
Nu är frågan vad man ska hoppas på för något resultat imorgon melllan DIF och LHC? Djurgårdsseger efter förlängning kanske?

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Västra Frölunda 2012-02-27
Gusse: Det beror nog mycket på hur det går i morgondagens match. Frågan är dock hur mycket de är beredda att offra sig inför slutspelet.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sebastian Erixon trejdad till Anaheim.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Västra Frölunda 2012-02-27
NuMo: Väldigt onödig utvisning av Danielsson i slutet. Den kan bli kostsam.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Västra Frölunda 2012-02-27
spud: Vad är det med Sundström då?

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...

Smokey: Säkerställ att spelarna får sin lön skriver du. Med ganska stor sannolikhet släpar klubben efter med pensionsinbetalningar. Klubben har likviditetsproblem, och de släpande inbetalningarna förgrymmar spelarna. Vad ska klubben göra i det här läget? Satsa på att ge spelarna alla deras pengar och strypa löneutbetalningar till all annan personal i föreningen? Vägra betala el och vattenräkningar? Sluta betala övriga leverantörer? Råna en bank? Spela på lotto?

Att identifiera ett problem och säg "fixa det" är enkelt. Att lösa det praktiskt är bra mycket svårare.


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo: En bra sak är att Roséns poängsuccé kan leda till ett NHL-kontrakt och några hundratusen kronor till oss.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
lincoln: Växjö har ett väldigt tufft program men möter AIK hemma i näst sista omgången. Vinner AIK idag finns det en stor risk att laget redan är slutspelsklart inför matchen mot Växjö, och om AIK just blivit klara för slutspel så tror jag inte att de kommer att sälja sig särskilt dyrt.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Andersson: Förlorar Timrå idag så gissar jag att Växjö fixar nytt kontrakt utan kvalserie.

MoDo Hockey > Sv: HV71 - MoDo 2012-02-25
Poffa: En fördubbling har vi säkert råd med, men det lär inte räcka. Frågan är om man har råd att ge en lön på 300 000-400 000 kr/månaden till en spelare som även om han bidrar inte direkt är den som gör sina lagkamrater bättre? Jag skulle gissa att hans marknadsvärde ligger där om han spelar i Sverige. Nu verkar det väl dock troligast att han spelar utomlands nästa säsong.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nybbe: Sluta spamma, plocka fram en ordbok och lär dig vad ordet betyder istället.

MoDo Hockey > Sv: HV71 - MoDo 2012-02-25
Gustafsson: Undrar om hon inte knådat Skröder också, för den fart han visat på sistone har vi inte sett sedan han vann poängligan. Jag skulle vilja påstå att han varit vår bästa forward 2012 och klart överglänst Danielsson.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
yngwie: En intressant iakttagelse när det gäller spel på övertid och straffar. Lag 7-12 i tabellen har alla vunnit fler bonuspoäng än de förlorat. Bäst av alla lag är MoDo som vunnit 3 bonuspoäng mer än man förlorat. Sämst är Färjestad som förlorat 6 bonuspoäng mer än man vunnit.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Det känns lite överraskande att Jens Westin har bättre skottprocent än Nicklas Danielsson, men så är det iaf. Rens har gjort mål på 10,53% av sina skott, NickyD på 10,11.

MoDo Hockey > Sv: HV71 - MoDo 2012-02-25
Hahl Bundy: Jag lutar mer och mer åt att det blir guldfest i Göteborg. Jag hoppas verkligen åt att Frölundakillarna är lite mätta efter dagens insats.

· 18 ·