1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580475 inlägg · 6216 ämnen

Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28

1471856 · » Till forumet


Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28
73Sjöbba:
Självklart får man det. Men om man häver ur sig påståenden om konkurs vill jag veta om man har på fötterna eller inte.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28
Kongo: Får man bara skriva om man har 110% fakta bakom?
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28
Per HApps:
Spekulera kan jag i alla fall. Är det det du gör?
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28
Kongo:
Du är väl en studerad man med kunskap att lägga ihop 1 & 1!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28
Per HApps:
Kan du förklara vad du bygger det på?
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28
LennartA: ja, men med detta säckgäng kan det lika gärna sluta 0-10
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28
Nybbe: Vi har ju tre målvakter, en av dom kan väl spela ute. Lär inte vara sämre än någon annan.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28
bobrov: Helt klart , kanske minst lika bra.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28
Nybbe: Varför inte en J18-kedja
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28
stoff:Bara 1 - 5?? Just nu är ju det ett fall framåt
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28
Berglund: Hellre LHC är DIF i ks. Går DIF dit hittar alltid förbundet en väg för att få dem kvar i es på vår bekostnad. LHC har alla ledsnat på
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28
orion: Nee känner mig inte så sugen på DIF heller. Men nånting skrämmer mig om att LHC skulle vakna till rejält i en kvalserie.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28
stoff: Vore faktiskt bra med torsk mot Djurgården, sett till tabelläget. Jag vill inte ha dom i kvalserien.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28
timrå-dif = 1-5
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28
Kattgubben: Håller med. Inte en chans att de är med
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28
Dream Team:Vet du vad... jag kan nog inte påminna mig en enda gång de senaste två säsongerna, när någon enligt officiella var "osäker" inför match - att denne ändå stod på isen dagen efter. Men visst....
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28
Frella: vilken otur för nu har dom haft chansen .
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28
Nybbe: Knappast sannolikt då J-20 har tre matcher nere i småland/skåne i helgen och slåss för slutspelsplats. Bättre då att vårat sargade säckgäng får gå på två femmor än att sänka J-20 också.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28
Kattgubben: Varför hittar du på saker som inte stämmer?
Såhär skriver Tommy:

"– Både Per Hallin, Yared Hagos och Alexander Larsson klev av mot Luleå och deras medverkan är osäker mot Djurgården, säger Tommy Andersson"

Osäkra kort räknar jag bort ur leken ett par timmar före match, på sin höjd. Hagos karaktär ger jag inte mycket för och han skulle inte saknas alltför mycket på isen ändå som det känns. Men både Hallin och Larsson lär nog kunna bita ihop och köra ändå, beroende på vad som är fel förstås.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28
Kattgubben:  Hoppas att man tar in en J20  kedja !!!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28
Wayne Gresky:Så kan det ju gissningsvis vara. Personligen finns det delar av mig som hoppas att hela truppen är så nertränad nu inför kvalserien att de knappt orkar ta ett skridskoskär och att det bitvis är därför det ser ut som det gör.... jag vet inte om jag lyckas intala mig tillräckligt dock.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28
Kattgubben: Gissningsvis så vilar ni alla spelare som är lite slitna och har småskador så att ni är hela inför kvalserien. Jag är ganska övertygad om att flera skadade spelare hade kunnat vara med om det handlat om en avgörande kvalseriematch. 
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28
Kattgubben: känns ju sådär att va utan viktigaste spelaren ( ja , Hallin )
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28
Pucken: varför? är det ens nån mening? vem fan vill spela för en skitklubb som timrå? eller är det div3 han spanar in? då kanske han lyckas locka en eller max två
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28
Vi får klara oss utan Per Hallin, Hagos samt Alexander Larsson imorgon säger Tommy. Skadelistan börjar bli lite oroväckande lång nu inför kvalserien, som om inte läget var oroande alldeles oavsett om nån skulle vara skadad. :(
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28
spud:
Blir degraderingen ett faktum kommer klubben att gå i KK.
Sedan kan övriga lalla på bäst fan dom vill, men så ligger det till.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28
Wayne Gresky: Tja det går säkert att lösa om viljan finns. Timrå kommer ju aldrig spela i stan så länge man har lån på E-on om inte Timrå kommun vill ta över hallen igen så en sammanslagning är väl enda möjligheten till det.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28

Vad har ni för kostnader kring EON arena? Omsättnignen i AS lär väl hamna kring 20-30 milj, hur stor del av dessa är bundet till arenan? Finns det kraft att försöka klara det eller tror ni det försätts i KK? 

Kan väl knappast vara försvarbart att bokföra värdet på arenan till 80 milj för en omodern allsvenskarena på en tomt som i princip saknar eget värde? 

Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28

Frella: Det som skulle behövas för en sammanslagning är att Sundsvalls kommun bygger en arena för hundratals miljoner kronor och sedan låter hockeylaget (nytt eller gammalt) spela där för kaffepengar eller att man helt enkelt ger bort arenan i julklapp till laget. Är det verkligen försvarbart mot skattebetalarna?

I en privatbyggd arena skulle laget aldrig ha råd att spela och att bygga en egen arena är omöjligt eftersom inte en jävel skulle låna ut några pengar till ett sådant projekt med tanke på hur Timrå har skötts och vilken klass laget håller idag.

Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28
spud: Ja det är väl bara det som uppfylls.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28

"Men det viktigaste är ändå inte att vinna enligt tränare Tommy Andersson." 

Han uppfyller ju det åtminstone.

Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28

Wayne Gresky: Även om jag är kraftigt emot en sammanslagning så inbillar jag mig att det faktiskt skulle fungera bättre denna gång. Om man i samma veva satsar på en ny hall mitt i stan vill säga. Utan en ny arena kommer det sluta på samma sätt som förra gången. Marginalpubliken skulle välja det mest bekvämliga alternativet när det inte längre finns någon anledning att åka ut till Timrå för att se allsvensk hockey då det redan finns inom kommunen (om IFSH klarar sig kvar vill säga). Problemet för båda lagen är väl att ingen i dagsläget går på matcherna. Sundsvalls 1100 i snitt är ju snarare 200 om man ser till antalet närvarande på match och Timrås 4000 i snitt är i bästa fall 2000 fysiskt närvarande.

Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28

Wayne Gresky: Men det ser du själv ! var ligger vi och dom :Det kan inte vara meningen att båda lagen skall ligga sist i sina serier eller i samma serie , eller säg att S-vall ramlar ur ....hur  gynnar det hockeyn i Medelpad ? vi vill väl se ES hockey.

Vi måste titta lite längre än ett emblem på tröjan , det svider men man måste vara realist.

Du menar att hockeyn skulle bli bättre om vi inte gjorde det ?

De vet att det handlar om pengar , allt handlar om pengar .

Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28

Wayne Gresky:

Sanningen är väl den att Timrå IK går på samma stig som Alfredshems IK och Gefle Godtemplare redan vandrat.

Den naturliga successionen borde vara att Sundsvall blir nästa stora klubb i regionen och att kraftsamlingen görs där. Visst gör det ont när knoppar brister.

Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28
Nybbe: Sammanslagning har ju testats förut och blev allt annat än en succé. Varför skulle det fungera nu? Enda anledningen att klistra fast en örnlogga på Sundsvall skulle vara om Timrå gick i konkurs och Sundsvall klarade sig kvar i Allsvenskan. Det skulle antagligen ge lite mer sponsorintäkter och publik till Sundsvall.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28

Nisse:Nubben är i finland nu,å spanar in spelare till nästa säsong.

Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28
Dream Team: Det är ett måste att slå ihop klubbarna , annars finns ingen hockey framtid i Medelpad , har sagt förr och säger det igen.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28

Kattgubben: Ja han har förmodligen rätt. Har faktiskt inte sett solen än idag......

Kan vi inte ställa upp hela laget på torget i Timrå så kan all få få komma fram och fråga hur de kan visa så in i h-e lite hjärta för sin klubb?!?

Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28
Jag älskar Timrå IK! MEN Sedan en tid har som synes tydligen ett gäng inkompetenta idioter smugit sig in i föreningen. Klantarslen till säljare, marknadsförare, strateger och ledare som på sitt vis förvaltat ett klubbmärke, en förening, en anrik klassiker och framför allt ett hockeylag som följs och älskas av 1000-tals supportrar år efter år...

Några är valda till detta hedersuppdrag. Andra har fått en stor lön för att på bästa sätt lösa denna uppgift.

Nu är det bara dagar kvar till det slutgiltiga bokslutet.

Och när man här på HS och i media läser de smärtsamma bevis och hårresande historier för hur i helvete några få lyckats förstöra och agera så mycket märkligt illa för så många, då känns den där fega italienska kaptenen på "tippikull" båten som Mr Trygg Smartman!

Dock lite tid kvar. Mycket att rädda!

Vi får aldrig sluta älska Timrå IK!!!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28
SuperMupster: Beundransvärt av dig. Jag har inte sett en enda minut trots att jag bara ligger i soffan och är ett knapptryck ifrån. Nu går abonnemanget ut så jag behöver inte ens fundera på saken. Skönt.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28

Alla:

Det blir bättre i AS! Livet i ES har slutat deprimerande! Jag orkar inte med fler förluster. Vinster skapar vinnare. I AS kanske vi kan vinna en eller annan match.

Med de pengar och den ledning och spelare vi har så hoppas jag att så många som möjligt sticker, så att en förnyelse kan komma till stånd. Om vi mot förmodan skulle bli kvar i ES så börjar vi nästa säsong utan pengar och utan spelare med talang för ishockey.

I AS finns ett nytt spännade mål: Att komma upp i elitserien. Det har hänt förut.

Mvh

FairPlay

Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28

nyss hemkommen från matchen i lule... vet inte riktigt va jag ska säga, sitter och stirrar tomt på skärmen...

har nu sett 3 av 4 matcher live den senaste veckan, varav 3 har varit riktiga bottennapp... både i lule o skellefteå så har man skämts för att stå där iklädd timråkläderna. Men någonstans lång innne så hoppas jag att dom bara har tankarna på kvalserien och kommer heltaggade dit. för ett liv utan timrå i elitserien finns inte för mig.

så jag tycker nu att ALLA som kan SKA gå på resterande hemmamatcher både grundspel och kvalserie. för om inte vi är där och stöttar laget så kan man inte kräva något av dom heller...

i kvalserien så ska arenan va fullsatt och det ska tamefanimej vara slutspelsstämmning på läktarna, vi ska BÄRA fram laget till elitserien nästa säsong för det är här vi alla vill att timrå ska vara.

VI GER ALDRIG UPP

Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28
Kattgubben: Och gör den det så är det förmodligen till vänster om Ridderwalls plock, mellan hans ben, eller nån annanstans i hans närhet. Solen går alltid upp, hockeyhoror förtjänar moln. Granath, vår kapten, fin kille! Bjuder alltid motståndarna på powerplay...Går solen upp på honom i morgon?
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28

Riddarn twittrar....


Imorgon går förmodligen horsolen inte upp

 

 

Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28
Lika bra att gå på Torsdag . Det kan ju hända att vi slår bottenrekordet , som är 48 poäng , i just den matchen .
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28
Hahl Bundy: Se där, nu studsade du upp igen!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28

T T: Glöm inte distriktet!! Med Sundsvall Hockey i kvalserien till allsvenskan så känns det ju verkligen som vi behöver förenas över gränserna för att hitta en vinnande kraft nånstans. Tänk om både Timrå IK och Sundsvall Hockey åker ur respektive serie, med pappa Tommy och sonen Daniel på tränarposterna i de båda loosergängen. Vilka succeinhopp och vilken familjeframgång!

Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28
T T: Den ljusnande framtid är vår!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28

ÖstrandsNisse:

" Har inte varit mig själv på snart ett halvår. "

Så här har jag haft det i 6 år. =)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2012-02-28
Vi ska inte dra hela föreningen över en kam. Vi har ett J18-lag som är bäst i Sverige just nu. Eller ja, halva Sverige tills vidare.

Redigerad kommentar

Kommentera

1471856 · »