« Föregående · 2543439 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly season
Gusse: Humörspelare är en bra beskrivning. Får se vilken Dima ni får. Den som kom in i Brynäs 21/22 som en frisk fläkt med självförtroende och lyfte vårt spel en hel del. Eller om ni Dima anno 22/23 som levererade okej med poäng men som annars mest var en belastning med sitt nonchalanta spel och konstanta idiotiska utvisningar i offensiv zon. Upplever inte direkt att Dima är någon man vill hålla i handen när man krigar i botten, vilket nog mycket talar för att ni kommer behöva göra, och det går tungt men möjligt att Karlin passar honom bättre som tränare än vad Manner gjorde.
+ 1
Sv: Silly season
SuneMangs: MoDo är vana att ta hand om sina galningar i SHL. Dima, Döme eller PikkaRambo. I like it!
+ 2
Sv: Silly season
{9233}: Känns som en ren humörlirare. Kanon när allt flyter på. Osynlig när det går tyngre. Vill jag ha honom?
Ja absolut. Vi går se till att han är på bra humör helt enkelt
Ja absolut. Vi går se till att han är på bra humör helt enkelt
+ 3
Sv: Silly season
modomille: Jag gillar det. Lätt att bli förvirrad i Brynäs. Behöver en nystart. Han gillar MoDo. Kan spela tufft om han vill. Fick beröm av Tortorella av alla för sitt spelsätt. Grym teknik och gjorde mer poäng än Lander förra säsongen ;-)
+ 3
Sv: Silly season
JoJo2613: såg rätt många matcher med Brynäs i vintras. Tima var riktigt bra offensivt, men kunde se lite loj ut i vissa skeden (lite likt Bernhardt) samt halvsvag defensiv. Med en bra center ser jag gärna att han kommer till oss.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Har moderatorerna på HS gått i ide? Vi har tillhört SHL i snart 4 veckor men ligger fortfarande under Allsvenskan i rull-listen. Är det någon verklighetsförnekare som driver den här sajten? ;)
+ 3
Sv: Silly season
+ 1
Sv: Silly season
Silly: Undrar om vi försökte hugga här?
hockeysverige.se/2023/05/24/bekraftat-joel-kellman-lamnar-vaxjo
hockeysverige.se/2023/05/24/bekraftat-joel-kellman-lamnar-vaxjo
Sv: Silly season
Costanza:
Jag tror inte Hinken kommer släppa Vela & Brickley förrän han har hittat de spelare han siktat på?
Woods kanske handlar om kontraktet och dess skatter?
Jag tror inte Hinken kommer släppa Vela & Brickley förrän han har hittat de spelare han siktat på?
Woods kanske handlar om kontraktet och dess skatter?
+ 1
Sv: Silly season
{10015}: Lite märkligt det där med Velas och Brickleys klausuler och att inget meddelas, sen att Woods inte heller dykt upp i EP med ett kontrakt. Det är väl en del extra pappersarbete för Hinken i dessa dagar.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9233}:
I Sverige får man väl bara granska situationer om man har en femma "på armen".
Igår hade man två höga klubbor (Leo Carlsson, Raymond) som man granskade och ändrade sig, så det är väl den stora skillnaden.
I Sverige får man väl bara granska situationer om man har en femma "på armen".
Igår hade man två höga klubbor (Leo Carlsson, Raymond) som man granskade och ändrade sig, så det är väl den stora skillnaden.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Är 100% säker att vi fick en utvisning på en av våra spelare när han skjöt pucken och klubban sedan tog i ansiktet på motståndaren. Konstigt att en liknande situation inte blir utvisning i internationell hockey.
Är det HA som har okunniga domare eller var domaren i gårdagens match okunnig?
Är det HA som har okunniga domare eller var domaren i gårdagens match okunnig?
Sv: Silly season
Från Hörnefors: Tycker det är en jäkla skillnad på en normal skottrörelse och att en-armat svinga med klubban mot pucken.
Inte förvånad, usa hade domaren med sig i alla situationer.
Inte förvånad, usa hade domaren med sig i alla situationer.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{10015}: Tänker bara Aagaard. Karla var kul förut. Nu skiter vi i andra spelare. Måste värva in 4-5 topplirare. MoDo ska kötta sig kvar med kanske lite griseri, skridskoåkning i hög fart, passningar i världsklass, igelkottförsvar och skott i Kryllan!
+ 3
Sv: Silly season
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Vi kommer ju inte direkt hissa tröjan för att han haft 5 bra säsonger. Aagaard har nog vunnit supportrarnas hjärta mer än honom, och han är inne på sin fjärde säsong nu.
+ 2
Sv: Silly season
Robin Moberg: Domarna i Sverige har en egen regelbok som är olika i olika matcher och vika spelare som är på isen.
+ 1
Sv: Silly season
Brander: Tålamod är det som gäller tyvärr. Så har det varit förut. Man väntar in Free agent marknaden kring 1-15 juli sen dyker många av de bättre upp på marknaden i augusti. Hoppas Olki kan presenteras i juni. Sen tror jag MoDo är ute efter Heppo och Fagemo. Schweiz lurar dock alltid i vassen, så det blir att hoppas.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{10015}: Nä. Det räcker med att vi löste ut honom från Finland.
+ 2
Sv: Silly season
Robin Moberg: Det är samma regel i Sverige också.
pdf.mediahandler.se/pdf/Spelregler_for_ishockey_2022-2023/104/
pdf.mediahandler.se/pdf/Spelregler_for_ishockey_2022-2023/104/
Sv: Silly season
puffe: internationella regler. I Sverige hade det varit en utv men internationella regler som gäller i VM! Där blir det inte hög klubba om om klubban träffar ansiktet efter pass/skottrörelse
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
TickledDonkey: Har en känsla av att det inte kommer att bli det. Förstår inte riktigt varför om jag ska vara helt ärligt, lite för mycket. En blomma hade dugt.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Hoppas förövrigt på ett jäkla tifo för Karla när han ”kommer hem” till Ö-vik i höst!
+ 4
Sv: Silly season
hockey_21: Ok, såg bara fragment eftersom en kompis kom o störde, så hörde aldrig domslutet
Sv: Silly season
Silly: men lägg ner för fan! Såg du matchen eller tuffar du dig för dina högstadiepolare ? USA hade en kanadensisk domare som dömde till deras fördel hela tiden! Därför reagerade swe och sam hela tiden, kom in på banan för h-e!
Sv: Silly season
Silly: Såg bara fragment av matchen , men var det inte hög klubba i situationen innan Raymond plockade upp sin tand från isen. Efter domarkonferens , ingen utvisning. Borde varit något som träffade munnen, om han inte har löständer förstås
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
modomille: Precis. Facit var länge världsbäst på skrivmaskiner. Sen förändrades saker och ting. Ove & Masken ska nu leda BIF in i framtiden. Det kan gå. Bra trupp på papperet. Vesel är en kanonlirare.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Den vinnarkultur som fanns existerar inte längre. Brynäs har varit ett bottenlag i nästan 20 år, och nu lirar dom i allsvenskan.
+ 4
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
modomille:
Har man har 13 SM Guld i klubben så finns det väl en vinnarkultur kan jag tycka?
Om inte det tolkas som vinnarkultur så har väl inget lag vinnarkultar kan jag tycka?
Har man har 13 SM Guld i klubben så finns det väl en vinnarkultur kan jag tycka?
Om inte det tolkas som vinnarkultur så har väl inget lag vinnarkultar kan jag tycka?
Sv: Silly season
Bössa 68:
Mycket gnäll tycker jag... 🙄
Är det TV Pucken?
Ja den på Sandin har jag väl inte försvarat.
Den var ful,!
Det är allt det andra du gnäller om och att 4 spelare har blivit skadade som jag ifrågasatte?
USA var bättre, Punkt!
Mycket gnäll tycker jag... 🙄
Är det TV Pucken?
Ja den på Sandin har jag väl inte försvarat.
Den var ful,!
Det är allt det andra du gnäller om och att 4 spelare har blivit skadade som jag ifrågasatte?
USA var bättre, Punkt!
+ 2
Sv: Silly season
Silly: men ge dig! Fulsmällen på sundin är medvetet att skada! Ser du inte detta så lägg ner å skaffa glajjer..
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Dagens roligaste
Oliver Tärnström om varför han valde Brynäs
"Jag vill komma till ett lag med bra vinnarkultur"
Haha!
Oliver Tärnström om varför han valde Brynäs
"Jag vill komma till ett lag med bra vinnarkultur"
Haha!
+ 3
Sv: Silly season
Bössa 68:
Spelare får smällar hela tiden,
Det betyder inte att dom vart skadade.
Och måste utgå, som Sandin
I Internationell hockey är det tufft.
Det smäller hela tiden.
Det här var en typisk slutspelsmatch.
Och ibland händer olyckor som med Raymonds tand. Det behöver inte alltid att det är fult och medvetet ojuste.
Nemeth soelar ganska tufft han också.
Och kommer sent in med smällarna.
Jag tror den här matchen kommer Sverige ha nytta av framöver nu när slutspelet börjar.
Hoppas nu att A.P och Sandin kommer tillbaka!
Spelare får smällar hela tiden,
Det betyder inte att dom vart skadade.
Och måste utgå, som Sandin
I Internationell hockey är det tufft.
Det smäller hela tiden.
Det här var en typisk slutspelsmatch.
Och ibland händer olyckor som med Raymonds tand. Det behöver inte alltid att det är fult och medvetet ojuste.
Nemeth soelar ganska tufft han också.
Och kommer sent in med smällarna.
Jag tror den här matchen kommer Sverige ha nytta av framöver nu när slutspelet börjar.
Hoppas nu att A.P och Sandin kommer tillbaka!
« Föregående · 2543439 · Nästa »