« Föregående · 512793 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: SLUTSPEL
knaskamilla: Men så ska det ju se ut, tack för att du lägger fram sanningen. Ja, MoDo ser väl ut att vinna de inbördes mötena med Timrå den här säsongen. För första gången de senaste tre säsongerna, faktiskt. Dock har det ju i regel varit mycket jämnt, även då TIK varit det vinnande laget. I ES-tabellen är dock läget ett annat... fast vad betyder den i ett slutspel...? ;-)
Sv: SLUTSPEL
TIKbiff:
Historieförfalskare...
| September | |||||
| Måndag | 2004-09-27 | 19:00 | MODO Hockey | Timrå | 2 - 2 |
| Oktober | |||||
| Torsdag | 2004-10-28 | 19:00 | MODO Hockey | Timrå | 5 - 1 |
| December | |||||
| Torsdag | 2004-12-02 | 19:00 | Timrå | MODO Hockey | 3 - 2 |
| Torsdag | 2004-12-30 | 19:00 | Timrå | MODO Hockey | 3 - 4 |
| Januari | |||||
| Tisdag | 2005-01-25 | 19:00 | MODO Hockey | Timrå | 3 - 2 |
| Mars | |||||
| Tisdag | 2005-03-01 | 19:00 | Timrå | MODO Hockey | - |
Sv: SLUTSPEL
modorules:
Ganska lätt?
Har väl varit rätt jämna matcher.
2-2
5-1 till modo
3-2 till Timrå
3-3 (modo van sen i sudden)
3-2 till timrå.
imorgon?
4-1 till timrå tror jag iaf.
OM vi möts i kvarten så blir det säkert sju matcher där vi avgör i sista, jag TROR att vi har en lite starkare trupp än er.
Sv: SLUTSPEL
Visserligen inte svar på din fråga, men det verkar i alla fall som att FBK-fansen hellre möter DIF, enligt omröstningen i deras gästbok. Sedan tidigare vet vi att TIK-fansen (enligt omröstning i deras gästbok) inte vill möta MoDo heller. Vi kanske kan få möta oss själva, så kan TIK-FBK-DIF spela mot varandra? Det tror jag vore det bästa för alla parter.
modorules:
Visserligen inte svar på din fråga, men det verkar i alla fall som att FBK-fansen hellre möter DIF, enligt omröstningen i deras gästbok. Sedan tidigare vet vi att TIK-fansen (enligt omröstning i deras gästbok) inte vill möta MoDo heller. Vi kanske kan få möta oss själva, så kan TIK-FBK-DIF spela mot varandra? Det tror jag vore det bästa för alla parter.
Sv: MoDo - H/Vätterstad 26/2 2005
Poffa:
Äh, jag vet inte. Jag tyckte att det såg massor ut det Frisco klistrade in. Fast i vilket fall som helst så gör det ju absolut ingenting, då hockeyguden som sagt utdelade sitt straff direkt.
Stackars Stefan Liv.
SLUTSPEL
Jag kan inte vänta till slutspel så därför startar jag denna tråd.
Jag hoppas att MoDo möter TIK för vi har ju haft ganska lätt mot dem denna säsong.
Men FBK vill ja hellre möta för att det e närmare mig än ö-vik.
Så det e bara att sitta bänkad och se hur lottningen kommer att bli.
Så min fråga till er e vilka vill ni helst se att MoDo möter i kvarten?
TIK eller FBK!!
FORZA MoDo!!
Jag hoppas att MoDo möter TIK för vi har ju haft ganska lätt mot dem denna säsong.
Men FBK vill ja hellre möta för att det e närmare mig än ö-vik.
Så det e bara att sitta bänkad och se hur lottningen kommer att bli.
Så min fråga till er e vilka vill ni helst se att MoDo möter i kvarten?
TIK eller FBK!!
FORZA MoDo!!
Sv: MoDo - H/Vätterstad 26/2 2005
Poffa: Hockeyguden ja, han spelar ju i Hershey Bears nuförtiden... ;)
Sv: MoDo - H/Vätterstad 26/2 2005
knaskamilla:
En massa? Det enda han missade var väl att de kastade in en klubba. Menvad spelar det för roll, somliga straffar Hockeyguden omedelbart.
Nä, jag menade INTE att Timmy är Hockeyguden.
En massa? Det enda han missade var väl att de kastade in en klubba. Menvad spelar det för roll, somliga straffar Hockeyguden omedelbart.
Nä, jag menade INTE att Timmy är Hockeyguden.
Sv: MoDo - H/Vätterstad 26/2 2005
knaskamilla: Det där med målvaktsklubbor är lite kul. Glömmer aldrig den vårdag 1984 när BIF spelade VF ur ES med härliga 8-3. Högosta tappade vid ett av målen sin klubba och fick inte någon ny från båset. Har för mig att "masken" sprätte upp pucken som den gode Göran försökte plocka!
Sv: ZZZ-tråd
E.ON står det på vägskylten. Hihi.
Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif
Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif
Sv: MoDo - H/Vätterstad 26/2 2005
Där ser man. Domaren missade alltså en massa utvisningar i den situationen, om jag läst rätt...
Frisco:
Där ser man. Domaren missade alltså en massa utvisningar i den situationen, om jag läst rätt...
ZzZzz.
Sv: MoDo - H/Vätterstad 26/2 2005
knaskamilla: Intressant. Jag ska klippa in lite från regelboken. Hände något av det som står i texten i lördags i Kempehallen?
--------------------------------------------
Regelboken
Straff [Avd Straff]
556 - Bruten klubba
En spelare eller målvakt vars klubba är bruten får inte ta emot en klubba som kastas
in på isen, men får ta emot en klubba från en lagkamrat utan att åka till spelarbänken.
Om en spelare vars klubba är bruten inte omedelbart lägger bort den brutna
klubban, skall han ådömas:
Mindre straffet (2)
En målvakt får fortsätta spela med en bruten klubba till nästa stopp i spelet eller tills
han på ett tillåtet sätt försetts med en ny klubba.
Om en identifierad spelare kastar en klubba till en målvakt från spelarbänken, skall
spelaren ådömas:
Mindre straffet + Game Misconduct penalty (2+GM)
Om en ledare kastar den nya klubban till honom från spelarbänken skall hans lag
ådömas ett:
Lagstraff (2)
och ledaren skall ådömas:
Game Misconduct penalty (GM)
Om klubban kastas av en oidentifierad person i närheten av spelarbänken, skall laget
ådömas ett:
Lagstraff (2)
110
1. En bruten klubba är en klubba som, enligt domarens uppfattning, är obrukbar
för vanligt spel.
2. En spelare utan klubba får delta i spelet.
111
Om målvakten åker till sin spelarbänk i ett spelstopp för att byta klubba skall han
ådömas:
Mindre straffet (2)
Målvakten får åka till spelarbänken och byta sin klubba under pågående spel.
Om en spelare deltar i spelet då han är på väg med en ersättningsklubba till en
spelare eller målvakt, skall han ådömas:
Mindre straffet (2)
--------------------------------------------
--------------------------------------------
Regelboken
Straff [Avd Straff]
556 - Bruten klubba
En spelare eller målvakt vars klubba är bruten får inte ta emot en klubba som kastas
in på isen, men får ta emot en klubba från en lagkamrat utan att åka till spelarbänken.
Om en spelare vars klubba är bruten inte omedelbart lägger bort den brutna
klubban, skall han ådömas:
Mindre straffet (2)
En målvakt får fortsätta spela med en bruten klubba till nästa stopp i spelet eller tills
han på ett tillåtet sätt försetts med en ny klubba.
Om en identifierad spelare kastar en klubba till en målvakt från spelarbänken, skall
spelaren ådömas:
Mindre straffet + Game Misconduct penalty (2+GM)
Om en ledare kastar den nya klubban till honom från spelarbänken skall hans lag
ådömas ett:
Lagstraff (2)
och ledaren skall ådömas:
Game Misconduct penalty (GM)
Om klubban kastas av en oidentifierad person i närheten av spelarbänken, skall laget
ådömas ett:
Lagstraff (2)
110
1. En bruten klubba är en klubba som, enligt domarens uppfattning, är obrukbar
för vanligt spel.
2. En spelare utan klubba får delta i spelet.
111
Om målvakten åker till sin spelarbänk i ett spelstopp för att byta klubba skall han
ådömas:
Mindre straffet (2)
Målvakten får åka till spelarbänken och byta sin klubba under pågående spel.
Om en spelare deltar i spelet då han är på väg med en ersättningsklubba till en
spelare eller målvakt, skall han ådömas:
Mindre straffet (2)
--------------------------------------------
Sv: MoDo - H/Vätterstad 26/2 2005
Frisco:
Jag gissar på att det är lättare att spela med en hel klubba.
Sv: Poängjakt SportSnackare!
Frisco: Jag tror att 300p blir lite tufft att ta in på den kvarvarande matchen. Speciellt när maxpoäng/omgång är 30p. Så grattis till ännu en replica.
Kan dock inte låta bli apropå 30p...
Resultat 26/02 15:00
49. MODO-HV 71 5-1
49. MODO-HV 71 5-1
| Plac. | Namn | Poäng |
1. | Salle | 30 |
| 10. | Frisco | 18 |
Sv: Poängjakt SportSnackare!
Salle: [Skulle även Ctrl+v:a in villakioskens tipstävling också men det kanske blir för mycket för mitt lilla ego :-)]
Äh jag gör det väl jag då.
Totalställning
Plac. Namn Antal Medelv. Totalt
1. Frisco 49 15.2 747
62. Salle 49 9.1 447
Äh jag gör det väl jag då.
Totalställning
Plac. Namn Antal Medelv. Totalt
1. Frisco 49 15.2 747
62. Salle 49 9.1 447
Sv: MoDo - H/Vätterstad 26/2 2005
knaskamilla: Aha så här skulle det vara.
AM, knaskamilla: Varför spelade inte Liv vidare med sin trasiga klubba?
AM, knaskamilla: Varför spelade inte Liv vidare med sin trasiga klubba?
Sv: MoDo - H/Vätterstad 26/2 2005
Då min mor lyckats flytta diskussionen kring den här matchen till en tråd som handlar om nästa match gör jag nu ett försök att flytta tillbaka den. Kom plötsligt, apropå Huusko, att tänka på Jämtin. Är det någon som har koll på varför han inte spelade de två sista perioderna?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Knaskamilla är nog alla tiders tjuvtittare, hon lyckas med konststycket att tjuvtitta på alla utan att för den skull synas i vänneronlinefönstret.
Sv: Timrå-MODO 1/3 2005
AM: Är målvaktsklubborna inte av kompositmaterial? För tydligen måste man ju drämma klubban ordentligt i stolpen för att den ska gå av, kompositklubborna verkar det däremot i princip räcka med att man tittar på så går de av helt på egen hand. Eller är det i själva verket klubbor av balsaträ?
Sv: Timrå-MODO 1/3 2005
Hälge: Tror han fick en tackling av Hinote och flög in i sargen tror det var knäet som det tog olyckligt på.
Sv: Timrå-MODO 1/3 2005
kärran: Vad hände med Huusko, egentligen ? Jag såg matchen på tv, men såg aldrig vad som hände (i fallet med Huusko).
Sv: Timrå-MODO 1/3 2005
AM:
Ja, det hade ju varit jävligt korkat gjort. Han hade ju redan två halvaklubbor (fyra om man räknar med klubban han slog av tidigare, fast denlåg väl i båset någonstans).
Ja, det hade ju varit jävligt korkat gjort. Han hade ju redan två halvaklubbor (fyra om man räknar med klubban han slog av tidigare, fast denlåg väl i båset någonstans).
Timrå-MODO 1/3 2005
En match som för poängen inte har någon betydelse, men ack så viktig för att visa vem så skall vara bäst till slut. Det är ju 50% chans att i kvarten möts de igen. Jag gissar på att det kommer att stå FBK på lotten för MODO.
För Timrå skulle kanske DIF vara önskemotståndaren om man ser på deras möten i årets ES.
TIK har vunnit 2 matcher borta med 0-4, 0-2. Hemma vann de stort med 7-1 och förlorade en med 1-4, nu har målvakterna skiftat i Dif så läget är kanske lite annars nu.
Mötena mot MODO är betydligt jämnare, vinst hemma 3-2 och förlust i OT med 3-4. I kempis har det blivit 2 förlustmatcher 3-2, 5-1 och en 2-2.
I MODO:s match mot HV så gladde Warg och Timmander med att spela bra, de kanske är på gång. Hasse J gjorde (tror jag) bara en riktig tabbe, annars var han strålande och Weinis verkar ha hittat tillbaka. Salo var kung och hela laget spelade mer som ett lag. Men nog var det många missade chanser på mål, otur eller oskärpa kan man fråga sig. Liv gjorde också en massa bra räddningar, men på slutet försökte han slå av benen på Hasse J. Där stog domaren bara några meter och såg på, dålig stil.
Sämst av klacken att skrika stå upp som en riktig man, när Huusko ligger på isen och vrider sig i smärtor.
5:e målet satt bra, efter att man från HV-båset desperat slängt in en hel klubba på isen (regelvidrigt) till Liv och han lämnar målet för att hämta den.
Skrivit av en som åker med klacken ner till Timrå på tisdag, kanske för att se TIK live för sista gången i år.
För Timrå skulle kanske DIF vara önskemotståndaren om man ser på deras möten i årets ES.
TIK har vunnit 2 matcher borta med 0-4, 0-2. Hemma vann de stort med 7-1 och förlorade en med 1-4, nu har målvakterna skiftat i Dif så läget är kanske lite annars nu.
Mötena mot MODO är betydligt jämnare, vinst hemma 3-2 och förlust i OT med 3-4. I kempis har det blivit 2 förlustmatcher 3-2, 5-1 och en 2-2.
I MODO:s match mot HV så gladde Warg och Timmander med att spela bra, de kanske är på gång. Hasse J gjorde (tror jag) bara en riktig tabbe, annars var han strålande och Weinis verkar ha hittat tillbaka. Salo var kung och hela laget spelade mer som ett lag. Men nog var det många missade chanser på mål, otur eller oskärpa kan man fråga sig. Liv gjorde också en massa bra räddningar, men på slutet försökte han slå av benen på Hasse J. Där stog domaren bara några meter och såg på, dålig stil.
Sämst av klacken att skrika stå upp som en riktig man, när Huusko ligger på isen och vrider sig i smärtor.
5:e målet satt bra, efter att man från HV-båset desperat slängt in en hel klubba på isen (regelvidrigt) till Liv och han lämnar målet för att hämta den.
Skrivit av en som åker med klacken ner till Timrå på tisdag, kanske för att se TIK live för sista gången i år.
Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Martin S:
Fint snokat om Hinote, jag kan väl ta och följa upp med (och rimligen jinx-a) att Weinis ju har en teoretisk möjlighet att plocka Foppas/Henriks och Högardhs delade poängrekord på 47 pinnar under en säsong.
Fint snokat om Hinote, jag kan väl ta och följa upp med (och rimligen jinx-a) att Weinis ju har en teoretisk möjlighet att plocka Foppas/Henriks och Högardhs delade poängrekord på 47 pinnar under en säsong.
Sv: ZZZ-tråd
Kickan:
De som bortsåg från utseende av de som såg hemma hos mig hade MartinStenmarks låt som den bästa. För övrigt var det här startfältet så braatt det kunde ha varit ett finalfält. Sju av de åtta bidragen hade lättvunnit förra veckans deltävling. Det tycker jag säger en del.
Nu till Nolaskolan och döma 4 matcher med innebandy. Livet är hårt.
De som bortsåg från utseende av de som såg hemma hos mig hade MartinStenmarks låt som den bästa. För övrigt var det här startfältet så braatt det kunde ha varit ett finalfält. Sju av de åtta bidragen hade lättvunnit förra veckans deltävling. Det tycker jag säger en del.
Nu till Nolaskolan och döma 4 matcher med innebandy. Livet är hårt.
Sv: MoDo - H/Vätterstad 26/2 2005
Paddan:
Äh, jag vill nog förklara det med att Damgaard är en lugn, trygg och ganska bra hockeyspelare, i grund och botten. Tidigare har han nog bara varit lite för finkänslig för att lämna ett bestående intryck i den här säsongen av överpresterande från alla håll och kanter i MoDo, eller något sådant.
Äh, jag vill nog förklara det med att Damgaard är en lugn, trygg och ganska bra hockeyspelare, i grund och botten. Tidigare har han nog bara varit lite för finkänslig för att lämna ett bestående intryck i den här säsongen av överpresterande från alla håll och kanter i MoDo, eller något sådant.
Sv: MoDo - H/Vätterstad 26/2 2005
Paddan:
Det där finner jag inte alls någon späning i. Fast hade det varit klädpoker hade jag varit intresserad.....
Sv: MoDo - H/Vätterstad 26/2 2005
Sannes: Äh, vad är väl Schlagerfestivalen mot en omgång av Hollywood Home Game, och spänningen kring hur en deltagare skulle lyckas få med övriga bordet på satsningen när han själv satt med ett fyrtal i sexor och låtsades vara illa ute genom att kalla på experthjälp via det röda kortet. Oerhört spännande!
Sv: MoDo - H/Vätterstad 26/2 2005
knaskamilla:
Du är förlåten, man glömmer det mesta efter en sån höjdarupplevelse som du och jag fick ikväll.
Oops, sorry, jag är ute och skriver i fel tråd och dessutom i fel gästbok när det gäller melodifestivalen, men det får Ni tåla.
Sv: MoDo - H/Vätterstad 26/2 2005
Sannes:
Ja, så klart. Fast det var ju efter hockeyn. Säkert det som rensat hjärnan på hockeytankar.
Sv: MoDo - H/Vätterstad 26/2 2005
knaskamilla: Själv är jag lite besviken att Percy Nilegård inte hade en jakaranda-rutig kostym på sig under eftermiddagens match. Sen var ju faktiskt både Aucoin och Hinote ovanligt oflitiga besökare till utvisningsbåset i eftermiddags.
« Föregående · 512793 · Nästa »