1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 507928 inlägg · 4189 ämnen
« · 512422 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: MoDo - H/Vätterstad 26/2 2005
Det var inte många matchkommentarer här, inte... Tråkigt att dagens match inte var en slutspelsmatch. Det hade varit en bra början på slutspelet, känns det som.

Stackars Liv var inte nöjd alls. Först slog han sönder en klubba i vredesmod efter att ha släppt in ett mål, sedan gick den nya klubba han fick också sönder, och sen släppte han in femman när han skulle hämta ny klubba igen. Kanske det bästa för honom vore att inte spela med klubba överhuvudtaget?
 
Kul att Timander börjar komma igång! Kan bli riktigt bra inför nästa säsong. Kanske.
 
Hmm. Jag hade mer jag ville skriva, men nu har jag glömt. Jävla korttidsminne till att vara kasst.

Sv: Någon?
Sinuhe: Tydligen måste man registrera sig på TV4s webb-tv eller hos TV4 Bredband som de kallar hela paketet med tjänster. Vet dock inte om intervjun är gratis eller om den ingår i de tjänster som kostar 10 kronor i månaden.

Sv: Någon?
Sinuhe:
gå in på nyheterna.. till höger har du en ruta där det står "senaste sändningen" gå dit, bli medlem och VARSEGOOOD.

Någon?
Måste säga de denna fråga känns inte bra att ställa på erat forum men vad gör man itne för kärleken till sin sambo.
Min sambo läste på Modos hemida att Foppa hade varit med i TV4 i morse och att dom efter inerjuven kunde se den på TV4 hemsida.
Men är de någon som har hittat den?
Har sökt som en tok men inte hittat klippet.
Någon som har gjort de och som kan sicka länken så min kära Modoit kan få se de?

Sv: ZZZ-tråd
Det är i alla fall strongt att ha ett J20-lag.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

Sv: J-20
Salle: Har hört talas om det. Hemskt.

Sv: J-20
Paddan: Tydligen så hjälpte det inte iaf...

Sv: J-20
Hälge: Ja när lilebröder inte kan hävda sig så kommer det antingen (ofta dåliga) bortförklaringar eller så springer dom till mamma... :-)

Sv: J-20
Hälge: Förresten, hur gamla målvakter har ni egentligen i J-20 laget? Är det inte lite gammalt med en nestor i mål?

Sv: J-20
Paddan: Ja, men jag måste ju komma med något och har jag inget bättre, ja då kommer sånt här istället.

Sv: J-20
Hälge: Äh, typiskt en tikare att komma med såna helt irrelevanta bortförklaringar. ;)

Sv: J-20
Salle: Eller så säger man att det var tråkigt att man inte fick möta ett lag med fullt manskap. Om det stämmer det som stog på swehockey...

Sv: J-20
Frisco: Är det nu man skall säga Lillebror?
 
Vad tror du om samma siffror på Tisdag. Borde ge bra odds på just oddset.

Sv: J-20
Timrå IK - MODO Hockey
1 - 13 (0 - 3, 0 - 4, 1 - 6)

Third Period (31 min, total 1h 59 min)
59.09 1 - 13 EQ MODO 36. WENNERBERG, Mattias
(35. GREEN, Morten)
53.14 2 min MODO 35. GREEN, Morten ROUGH
51.33 1 - 12 EQ MODO 10. ÖDMARK, Patrik
51.09 1 - 11 PP1 MODO 41. HEDMAN, Oscar
(40. WALL, Hampus
22. ENSTRÖM, Tommy)
49.09 2 min Timrå 22. FUHRBERG, Fredrik KNEE
47.02 1 - 10 EQ MODO 36. WENNERBERG, Mattias
45.55 1 - 9 EQ MODO 40. WALL, Hampus
(22. ENSTRÖM, Tommy
36. WENNERBERG, Mattias)
43.57 1 - 8 EQ MODO 28. SJÖLIN, Mikael
(39. HELLSTRÖM, Mattias
10. ÖDMARK, Patrik)
42.35 1 - 7 EQ Timrå 11. LINDHOLM, Andreas
(28. BJÖRNBERG, Emil
24. SAHLIN, Tobias)
Second Period (30 min, total 1h 13 min)
39.49 2 min Timrå 11. LINDHOLM, Andreas HOOK
35.39 2 min MODO 17. DAHLBERG, Johan ELBOW
32.31 0 - 7 EQ MODO 36. WENNERBERG, Mattias
(22. ENSTRÖM, Tommy
23. EDBLOM, Pär)
28.28 0 min Timrå T. Team Timrå P-SHOT
25.38 2 min MODO 32. VIKLUND, Tobias HOLD
24.26 0 - 6 EQ MODO 10. ÖDMARK, Patrik
(39. HELLSTRÖM, Mattias)
21.48 0 - 5 EQ MODO 24. ANDERSSON, Jesper
(38. LUNDSTEN, Gary)
21.19 0 - 4 EQ MODO 23. EDBLOM, Pär
(10. ÖDMARK, Patrik
28. SJÖLIN, Mikael)
First Period (28 min, total 28 min)
18.25 2 min MODO 12. EDLER, Alexander TRIP
14.42 0 - 3 EQ MODO 28. SJÖLIN, Mikael
(10. ÖDMARK, Patrik
35. GREEN, Morten)
06.46 0 - 2 PP1 MODO 36. WENNERBERG, Mattias
(38. LUNDSTEN, Gary
35. GREEN, Morten)
06.08 0 - 1 PP1 MODO 10. ÖDMARK, Patrik
04.53 2 min Timrå 28. BJÖRNBERG, Emil CROSS
03.10 2 min MODO 17. DAHLBERG, Johan BOARD
00.00 GK in MODO 15. ÖHMAN, Robert
00.00 GK in Timrå 45. LÖGDAL, Nestor

Sv: MoDo - H/Vätterstad 26/2 2005
Salle: Tror faktiskt att vi ikväll fick bevittna ett mirakel, eller hur ska man annars förklara det faktum att Damgaard lyckades skjuta två slagskott efter varandra på mål ?

Sv: MoDo - H/Vätterstad 26/2 2005
Salle: Ett fantastiskt mål av Timmy. Livs agerande lika fantastiskt det också.

Sv: MoDo - H/Vätterstad 26/2 2005
Frisco: Tack för gästfriheten det var trevligt.
 
Trevligt var också MoDos spel. Nu spelade dom hela matchen och rätt bra dessutom. Alla jobbade och alla kedjor alstrade press och chanser.
Backskott i PP, skott istället för ett pass för mycket ja det var mycket som såg bra ut.
Gästrin gjorde en grym 1:a periodm, Warg visade klass och Salo såg alert ut. Synd att han inte fick hålla nollan men jag tror inte att rutinerade Salo bryr sig så mycket.
 
Alertast var dock Timmy när Liv skulle byta klubba. Ett redan klassiskt mål som vi kommer att skratta åt i många år.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
yaqop: Timrå spelade med 4 backar och nio forwards... och modo spelade med 4 A-lagsspelare... Så jag är nöjd... det kunde juh ha blivit 3 siffrigt... =)

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
yaqop: Såg det. Wennerberg och Enström verkar ha rolig ihop.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Timrå IK - MODO Hockey 1-12...so far

J20 förvisso, men ändå

Sv: MoDo - H/Vätterstad 26/2 2005
Poffa: Billiarden pågår.

Sv: MoDo - H/Vätterstad 26/2 2005
Frisco:

Från Rundvägen till Templet. Men först ett stopp för biljard ochtrevligt umgänge på Nygatan. Eventuellt även en droppe alkohol ellertvå.

Sv: MoDo - H/Vätterstad 26/2 2005
Lumber Jack: Välkommen.

Sv: MoDo - H/Vätterstad 26/2 2005
Frisco: Mot templet (hockeykultur kan inte fuskbyggas även om det görs försök i närområdet), via Nygatan! ->

MoDo - H/Vätterstad 26/2 2005
Referee
DANIELSSON, Stefan

Linesmen
ANDERSSON, Åke
NILSSON, Klas

Sv: ZZZ-tråd
Poffa: Vinst i alla matcher förra veckan:-)

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

Sv: ZZZ-tråd
Sömn så man orkar med dagens händelser. Biljard, ishockey och sedan får vi se.

Nygatan om mindre än 12 timmar. Helgerna skall ju vara lugna, säger de som vet. Jag tror inte de vet någonting, jag.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Buffert !

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan: En liten ledtråd kanske?
Han hade samma tröjnummer som Warg haft en period, dessutom var han inte direkt en av Hasses favoriter.

Mitt Modohjärta blöder...
...men det slår än!

Efter 3:e perioden i Malmö och gårdagens match i Linköping är inte mitt humör direkt på topp. Jag antar att det är fler modoiter som känner samma sak.

Men det är nu det gäller att vi bevisar vår lojalitet mot hjärtelaget!! Vi fans måste sluta leta fel!! Det finns ett helt modolag samt ett gäng ledare som är väl medvetna om att det inte gått bra på slutet.

Vi måste stötta laget så mycket vi kan, i med- eller motgång spelar ingen roll. Vi behöver vårt modo lika mycket som dom behöver oss...

Glöm inte det!!!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Någon som har en aning om vem det här är?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco:
 
Tja. För säkerhets skull har jag just räknat ut vad det skulle kosta mig denna månad om de mot förmodan inte åkte ur i kvarten. Tur man inte har så mycket andra kostsamma nöjen för sig...

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Tur att man har biljetter fixade redan:-) Fast jag kanske är snål pga detta?

Apropå ingenting:
www.hcap.ch/interna.asp?idarticolo=1583

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Jag har dåliga nyheter. Efter att igår ha blivit upplyst om att jag trott fel om när vi spelar kvartsfinaler hemma och borta har jag nu satt mig och kollat igenom slutspelsschemat. Alla matchdagar när jag måste jobba eller helst vill vara bortrest skulle MoDo ha bortamatch - det kan inte innebära annat än att vi inte tar oss längre än till kvartsfinalen. =( (Fast gud, vad billigt slutspelet kommer att bli i år!)

Sv: ZZZ-tråd
westerlind:

Lägg därtill att Magnum Bonum är på Brux (granne med Kempis)

Men:

Once she was wonderful
Once she was fine
Once she was beautiful
Once she was mine...she was mine

Now change has come over her body, she doesn't see me anymore
Now change has come over her body, she doesn't see me anymore

Changes, changes, changes, changes
Victim of changes

Sv: Poängjakt Hockeysnackare
knaskamilla: Snåljåp? Jag? Det var det fräckaste.

Här lägger du ut nån inbördes lista till en stängd tävling och jag frågar vad det är. Som svar får man se osannigheter.

Sv: Poängjakt Hockeysnackare
Frisco:
 
Den som ger, han får. Snåljåp.

Sv: Poängjakt Hockeysnackare
knaskamilla: Vad är det? Nån tävling för inbördes beundran?

Sv: Poängjakt Hockeysnackare
Igår var väl en kul omgång i Poängjakten, va?
 
Hockeysnackare:
 
1
Björn Wästerlund
135 / 239 poäng
(-2)
2
Kamilla Andersson
128 / 268 poäng
(1)
3
Kerstin Andersson
122 / 226 poäng
(-4)
4
Morgan Stafrin
114 / 212 poäng
(-7)
5
Martin Sellgren
109 / 247 poäng
(-9)
6
Anne Spangenberg
104 / 193 poäng
(-4)
7
Nikki Axelson
94 / 160 poäng
(-6)
8
Robert Eriksson
86 / 150 poäng
(-6)
9
Per Lundgren
73 / 161 poäng
(-9)
10
Mattias Viberg
55 / 97 poäng
(-9)
11
Martin Sedin
25 / 92 poäng
(-14)
 
Supertotal:
 
1.Kamilla Andersson268p
2.Johan Holmqvist256p
2.Kristian Hägglund256p
4.Mattias Bylund255p
5.Pontus Westman252p
6.Pernilla Persson249p
7.Stefan Borg248p
8.Martin Sellgren247p
9.Kenneth Åberg244p
10.Torbjörn Hägglund242p

Sv: ZZZ-tråd
westerlind: Skam går väl på torra land om man missar att se Priest nästan i sin orginalsättning. För egen del tar jag tillfället akt när dom gästar Göteborg den 5 mars.
 
Hell bent for leather!

Sv: ZZZ-tråd
Lumber Jack: "Schlagerfestivalen... ja den ligger i rätt tråd... ZZZ. Stäm ner nått tonsteg, överstyr och höj, fjollor!"

Så ska det låta, som alltid har du förnuftiga och välgenomtänkta inlägg. I morgon kan jag välja på schlagerfestivalen och Judas Priest i Globen - jag har nu äntligen bestämt mig: Självfallet missar man inte när Priest kommer hit återförenade med metall-Robert.

Judas is Rising.

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
bobbe: ...och jag uppfattade det som om Mr Slowmotion A Pihl var utan handskar först. Hinotes handskar åkte av efter att han blivit Halvnelsonbortkörd av linjedomaren.

Självklart ska du fortsätta skriva och länka in dessa i denna gästbok. Ett trevligt inslag.

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
bobbe: Absolut. Fortsätt skriva matchkrönikor.

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
scim & Co: Svarar i ett samlat inlägg, känns smidigast så. Ärligttalat hade jag stora bryderier när det gällde spelarpoängen i går. SomLHC:are var det egentligen ingen i Modo jag "ville" ge poäng, eftersomjag inte tyckt att jag lagt märke till någon särskild. Efter litefunderande kom jag ändå fram till att de som åtminstone överraskatpositivt på mig, i och med fart och vilja, var Enström, Lindström ochTimander. Jonsson måste jag ha missat och det ber jag om ursäkt för,Näslund fick sin poäng eftersom han trots allt var den som var närmastatt näta.

Gälland Pihl och Hinote uppfattade jag situationen som att det var densenare som var initiativtagare - och därför borde ha MP. Regelbokensäger nämligen så, även om jag personligen precis som ni tycker att detär överdrivet. Men å andra sidan har Thomas Andersson på senare tidvisat att han inte kan regelboken nåt vidare... ;) Nåja, vinklingen vargivetvis lite smått avsiktligt provocerande och småsubjektiv, men jaginbillar mig att denna gliring kan tas emot en sådan här dag när detför modoiter fanns mycket mer att uppröra sig över i det egna lagetsspel. Rätta mig gärna om jag har fel.

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
Frisco: Ja, visst var det Pihl som droppade slåssvantarna först. Då skulle väl han ha fått 1 + 1 i alla fall. Hinote kan väl ha fått 1+ 0,5 högst.

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
bobbe: Kul analys. Tack.

Fast följande är väl lite för vinklat. Men vinklingar är också kuliga.

[Speciellt Hinote borde ha haft en "match penalty", men fick bara "game misconduct" efter sitt slagsmål med Pihl, som givetvis inte vek ner sig]

1 minuts utvisning var tycker jag att de borde fått. Sen var det den långsamme Pihl som var utan handskar redan i knufftillfällena.

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
bobbe:

Tack för den matchanalysen, alltid roligt att läsa hur Modo spelar, oavsett hur tråkigt det är. Själv tycker jag inte att Hinote och Pihls viftningar i luften är så mycket att yvas över. Funderar lite på om inte tränarna och materialförvaltarna borde hjälpa spelarna att sätta på sig handskarna som bör vara ihopsatta med ett långt snöre som man drar igenom ärmarna på tröjorna, upp över axlarna. på det sättet så tappar man inte handskarna och domarna kan inte döma efter den fjantiga regeln utan bara efter faktiska träffar. Inte ens mutade boxningsdomare bryter boxningsmatcherna lika snabbt. Knepet med handskarna fungerar ju ypperligt på små barn och då borde de fungera på griniga hockeyspelare också.

Norrena var mycket bra, men egentligen så hade han väl inte så mycket att göra. Det mesta gick ju rakt på honom oavsett vart han stod i målet och det får man väl tillskriva Modospelarna som inte hittar hålen och att det skall bli något mål på retur denna säsong har jag redan gett upp hoppet om. men det är väl som Poffa säger: Vi skall inte spela så i år, vi skall spela Hitt änd Grind och Dump och Tjäjs och sånt dära.

Våra egna målvakter är ett eget litet kapitel. Salo är en ovig figur som snubblar sig fram till räddningar på ett mycket bra sätt, men han var visst osäker sist så jag antar att han har problem med avståndsbedömningen igen. Zacke är däremot mycket vig och snabb, men tvingas överkompensera hela tiden för att hinna ut mot stolparna, han är ju så liten verkar det som. Det här innebär tyvärr att 90% av skotten som han släpper in går mellan benen. Någon borde lära honom att lägga ner spaden efter isen i de lägena... eller nått.

I övrigt håller jag med Scim. Robocop var mycket bra igår, svettig som vanligt i intervjuderna och Timander var väl hyffsad, även om det inte var någon av hans bättre matcher, men han försökte ändå och gjorde inga större misstag. Svartvadet var upp och ner och han får plus också för att han försökte. Förresten så har han väl inte varit skadad. Om jag inte missförstått helt så har han fått en dotter i dagarna. Inte trodde jag att döttrar gick före match på matchdagar nuförtiden.

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
scim:
 
Ja, igår var jag besviken på Macke. Det är ju i lägen som igår som han verkligen ska gå in och visa vägen, känns det som.
 
Jag kunde inte förstå hur de skulle kunna välja någon matchens lirare i MoDo igår. Tydligen kunde inte de som valde välja heller, då Zajkowski fick priset. Inte mig emot (fem poäng i poängjakten, välbehövligt!), fast lite skumt... (Skumt med k.)

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
bobbe:

Fick Jocke Lindström och Markus Näslund spelarpoäng? Jag tycker åtminstone den senare var usel, förutom vid några lätträknade tillfällen i matchens andra hälft då han glimtade till. Hasse Jonsson däremot, vilken härförare (i ensamhet).

Sv: Cloetta Sexchoklad vs. MODO 050224
NuMo & Co: Jag kan inte annat än beklaga Modos minst sagt taffligaspel, och som LHC:are bara tacka och ta emot de tre poäng som skänktesdenna kväll... Min syn på matchen, och några bilder, se länk.

« · 512422 · »

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB