« Föregående · 2338174 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: Jag satt och kollade på er tippande idioter och hade redan facit. :-)
+ 4
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9682}:
Du kan inte hockey, jag kan hockey. Jag vann tipset! =)
"Look at me i'm the captain now!"
Du kan inte hockey, jag kan hockey. Jag vann tipset! =)
"Look at me i'm the captain now!"
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB: Ja, folk kan skratta när jag säger att vi måste ha grisar och grisa. Ingen lyssnar dock, trots att jag kan hockey....
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: Såg inte matchen igår, men Gunnarssons säsong är tydligen över?
Löven har alltså lyckats plocka bort en förstacenter, ledande back och två förstamålvakter på fem matcher. Imponerande.
Löven har alltså lyckats plocka bort en förstacenter, ledande back och två förstamålvakter på fem matcher. Imponerande.
+ 12
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:
För Stråhle var det ju väldigt viktigt att inte prata om situationer eller kritisera domslut, men det varade inte så länge.
Stråhle om Lindgrens tackling:
– Nej, för enligt ligan och domarna så vill vi inte att tränare och spelare skall kommentera eller kritisera domslut eller för den delen DN:s beslut. Tyvärr verkar det dock få en effekt när diverse ledare och spelare uttalar sig negativt om domare och dess beslut.
Stråhle efter gårdagen:
Då rasar Löventränaren Viktor Stråhle mot att Huhtala inte fick matchstraff.
– Det är precis den typen av tacklingar som vi vill ha bort, kan vara “career-ending” på knät, säger Stråhle.
För Stråhle var det ju väldigt viktigt att inte prata om situationer eller kritisera domslut, men det varade inte så länge.
Stråhle om Lindgrens tackling:
– Nej, för enligt ligan och domarna så vill vi inte att tränare och spelare skall kommentera eller kritisera domslut eller för den delen DN:s beslut. Tyvärr verkar det dock få en effekt när diverse ledare och spelare uttalar sig negativt om domare och dess beslut.
Stråhle efter gårdagen:
Då rasar Löventränaren Viktor Stråhle mot att Huhtala inte fick matchstraff.
– Det är precis den typen av tacklingar som vi vill ha bort, kan vara “career-ending” på knät, säger Stråhle.
+ 4
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Windom Earle:
Mannen i kassen såg du dessutom ut som han var död 3-4 gånger i matchen, men han återuppstod. Där har ni en nöt att knäcka, när han inte gjorde bra räddningar så var stople och ribba med honom.
Fick lite flashbacks från våra matcher i denna, när löven får ner tempot så är de svåra, så fort tempot går upp så hänger de inte med och får långa anfall och farliga chanser mot sig.
Gälle att inte fastna i Rahimi eller andra backar, och det är svårt då nivån var rejält hög igår och det tilläts mycket spelförstörande moment.
Spela inte byta chanser hockey med löven för då förlorar man, vårda puck och lita till skickligheten över 60 minuter så har ni bra chanser.
Mannen i kassen såg du dessutom ut som han var död 3-4 gånger i matchen, men han återuppstod. Där har ni en nöt att knäcka, när han inte gjorde bra räddningar så var stople och ribba med honom.
Fick lite flashbacks från våra matcher i denna, när löven får ner tempot så är de svåra, så fort tempot går upp så hänger de inte med och får långa anfall och farliga chanser mot sig.
Gälle att inte fastna i Rahimi eller andra backar, och det är svårt då nivån var rejält hög igår och det tilläts mycket spelförstörande moment.
Spela inte byta chanser hockey med löven för då förlorar man, vårda puck och lita till skickligheten över 60 minuter så har ni bra chanser.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Fast spelar Löven som igår så ser det inte så tokigt ut.
Tyckte dom såg lite större och starkare ut och tänk den press som vilar över HV, tror inte någon spelare njuter av detta i HV.
Löven kan bara tuffa på för ingen har förväntat sig att dom ska ta hem detta.
En slumppuck hit och dit i Löven favör och en galen målvaktsinsats, så.....
Längre bort är det nog inte, tänk Leksand 2016.
Tyckte dom såg lite större och starkare ut och tänk den press som vilar över HV, tror inte någon spelare njuter av detta i HV.
Löven kan bara tuffa på för ingen har förväntat sig att dom ska ta hem detta.
En slumppuck hit och dit i Löven favör och en galen målvaktsinsats, så.....
Längre bort är det nog inte, tänk Leksand 2016.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Windom Earle: Tror aldrig att Löven har en reell chans över sju matcher. Ni måste upp i fart igen så att deras långsammare backsida inte hinner med.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9682}: Ja, och mannen med det fina efternamnet i Löven-kassen ser ju riktigt skarp ut. Mardrömmar tills vi har plockat tillbaka en match i Umeå...
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Windom Earle: Vill ni undvika att döda Ove i Umeå, så kanske ni kan sätta puckarna i kryllan framöver...
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Tydligt att Huhtala ser en match i matchen mot Rahimi, och den senare kommer väl till spel med revbensfraktur och bedövningssprutor imorgon. Jag tycker att det är uppfriskande att se att Huhtala och Torp tar kampen. Önskar att Kokkonen och Önerud bl a inte försökte få fredspriset utan körde lite de med, som har tyngden och storleken.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB:
Ja toppspelarna kommer ju sväljas av toppligorna, det som är intressant är ju att HA kanske inte blir lika attraktivt att shoppa ifrån, samt att spelarna som KHL-värvningar petar lös kommer hålla bra kvalitet.
Känns som detta år kan man ha lite is i magen innan man fyller truppen helt, kan dyka upp bra namn sent.
Ja toppspelarna kommer ju sväljas av toppligorna, det som är intressant är ju att HA kanske inte blir lika attraktivt att shoppa ifrån, samt att spelarna som KHL-värvningar petar lös kommer hålla bra kvalitet.
Känns som detta år kan man ha lite is i magen innan man fyller truppen helt, kan dyka upp bra namn sent.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Jag har sett siffran 150 slängas runt när man pratar om importer i KHL.
Schweiziska NL har utökat importgränsen med 2 spelare till per lag, så de kommer svälja typ 30 toppspelare. Andraligan håller hög kvalitet i det landet också.
Schweiziska NL har utökat importgränsen med 2 spelare till per lag, så de kommer svälja typ 30 toppspelare. Andraligan håller hög kvalitet i det landet också.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly:
En snabb överslagsberäkning gav kring 170-180 utländska spelare i KHL, som alltså kommer spilla över Sverige/Finland/Schweiz/Tyskland. Borde ge goda möjligheter till en liter mindre spelarflykt.
En snabb överslagsberäkning gav kring 170-180 utländska spelare i KHL, som alltså kommer spilla över Sverige/Finland/Schweiz/Tyskland. Borde ge goda möjligheter till en liter mindre spelarflykt.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9682}:
Teodor klar för Rögle,
Oskarshamn fortsätter och lasta in spets. Jag tror varken Sam eller Woods får något SHL kontrakt. Det finns bättre lirare på bordet för SHL.
Det är nog bara Bernad, Vilket jag tycker är konstigt i så fall. Hans defensiv finns det defenetivt mer att önska av om han skall lira på SHL nivå. Han kommer ha lika mycket speltid som styf hade här på slutet!
Teodor klar för Rögle,
Oskarshamn fortsätter och lasta in spets. Jag tror varken Sam eller Woods får något SHL kontrakt. Det finns bättre lirare på bordet för SHL.
Det är nog bara Bernad, Vilket jag tycker är konstigt i så fall. Hans defensiv finns det defenetivt mer att önska av om han skall lira på SHL nivå. Han kommer ha lika mycket speltid som styf hade här på slutet!
+ 5
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Håkkybåkky: Hedman hånar USA:s president. Ö-vikingar kan göra det…
+ 5
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Erland: Japp det är en flaska som slängs från läktaren mot Hutchings. Men Rytter ser som vanligt det han vill se.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: Kastas den enbart mot målvakten? Från vem? Vad är det för flaska? Kolla på bilderna igen så ser du. Svara sen. För mig ser flaskan ut att vare en Mer som slängs från läktaren.
Räkna utvisningar. Gör domarna en bra match om alla får lika många utvisningar?
Jag kommenterar inte din vokabulär i övrigt. Det får dina föräldrar göra.
Räkna utvisningar. Gör domarna en bra match om alla får lika många utvisningar?
Jag kommenterar inte din vokabulär i övrigt. Det får dina föräldrar göra.
+ 4
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9682}: Heja HV !
MMA hockey har inget i hockeyn att göra , det blir tråkigt i längden att se över våld ifrån visst lag .
Måste man krypa under skinnet för att vinna nå är man dåliga på att lira hockey .
Men det beror på personens attityd !
MMA hockey har inget i hockeyn att göra , det blir tråkigt i längden att se över våld ifrån visst lag .
Måste man krypa under skinnet för att vinna nå är man dåliga på att lira hockey .
Men det beror på personens attityd !
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9682}: Men lilla Ove, var hittade du Örnsköldsvik i den texten? 😂
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
sargad: Hedman försöker få en senil president Biden att uttala ”Örnsköldsvik” på rätt sätt..
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9682}: Med tanke på färgerna på den bilden är den tagen när han coachade Skellefte.
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Jan-Erik : han lär dom nog ringa ikväll, om hult inte redan gjort det
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
henkeiskogen: HVs målvakt skadades tidigt i matchen (Hutch hamnade på honom...) och det lär ju ha påverka resultatet men de har en bra back up redo till nästa match.
www.expressen.se/sport/hockey/hockeyallsvenskan/adam-ahman-redo-att-ansluta-till-hv71-direkt/
www.expressen.se/sport/hockey/hockeyallsvenskan/adam-ahman-redo-att-ansluta-till-hv71-direkt/
Sv: Silly season
jonsson: Södertälje satsar på Daniel Norbe
www.expressen.se/sport/hockey/hockeyallsvenskan/daniel-norbe-flyttar-fran-hv71-till-sodertalje/
www.expressen.se/sport/hockey/hockeyallsvenskan/daniel-norbe-flyttar-fran-hv71-till-sodertalje/
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KRM: säger ju att risken är att löven har det där leksandsflytet!!!
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Dexter : Om Löven lyckas gå upp i år är väl ett bra bevis på att det är värt att satsa nästa år alldeles oavsett vilka vi kommer möta
+ 16
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Enligt dig kanske jag har missat, men jag tror inte det
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Dexter : Tror inte det är nått att oroa sig för.
Men för skojs skull, derbyn skulle saknas ja, men HV lär ju inte ha samma förutsättning om de blir kvar, och kanske skulle HV och Dif äta på varandra i sina satsningar?
Men för skojs skull, derbyn skulle saknas ja, men HV lär ju inte ha samma förutsättning om de blir kvar, och kanske skulle HV och Dif äta på varandra i sina satsningar?
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Ja jag skrev det, och dom jag har stött på detta forum är verkligen osmaklig utom Jose, hur får du det till att jag hatar alla löven fans m,m?
är dom enda supportrarna på hockeyforumet eller?
är dom enda supportrarna på hockeyforumet eller?
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9108}: Skrev du inte att alla utom Jose är osmakliga? Eller läste jag fel?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Soulless: Jösses vad trist om Björklöven går upp. Inga derbyn och dessutom skulle folk här inne anse att det inte är värt att satsa med tanke på att HV och Djurgården spelar i samma liga.
+ 1
« Föregående · 2338174 · Nästa »
