« Föregående · 2544109 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly season
Sigge: Kvalitén känns otroligt låg, hade MoDo 22/23 vunnit mot Lettland? Aa, jag tror det.
Det enda man var tvungna att göra är att inte bjuda på kontringar, och så dräller man på blå gång på gång.
Det enda man var tvungna att göra är att inte bjuda på kontringar, och så dräller man på blå gång på gång.
Sv: Silly season
{9233}: sant.. Karla hade gjort turneringen intressant
Just nu gäspar jag och tänker det blir kul för Tyskland o Lettland o slåss om medalj, och USA kanske kan vinna VM guld för första gången sedan 1933. Mot storebror.
Just nu gäspar jag och tänker det blir kul för Tyskland o Lettland o slåss om medalj, och USA kanske kan vinna VM guld för första gången sedan 1933. Mot storebror.
+ 2
Sv: Silly season
{10015}: Hinken har haft extremt hög pricksäkerhet på transatlenterna till HA iaf. Ska bli spännande att se om fallet blir detsamma när han får plocka högre upp på hyllan.
+ 1
Sv: Silly season
{10015}: Hade hellre sett att Olki skrivit på. Men det kommer förhoppningsvis senare.
Nu blir det återigen uttåg i kvartsfinal i VM. Då blir det en paus från hockey för ett tag.
Nu blir det återigen uttåg i kvartsfinal i VM. Då blir det en paus från hockey för ett tag.
Sv: Silly season
dempa: ser ut som en Södergran. Stor och bra på grillorna.
Fan hur tänkte Sam Hallam att Sverige skulle kunna göra mål utan Karlkvist?
Fan hur tänkte Sam Hallam att Sverige skulle kunna göra mål utan Karlkvist?
Sv: Silly season
Ranta är en spännande värvning. En teknisk powerforward med en fin skridskoåkning. Kan bli riktigt bra om han får ihop allting. Tycker det här bekräftar att det blir fyra nya forwards och inte tre.
+ 2
Sv: Silly season
MoDoNörden:
Scouting Report
Ranta has made his name with two-plus attributes - his size and his shot. At 6’2” and 200lbs, the young Finn has prototypical size for a two-way winger at the NHL level. While his skating was a big question mark upon drafting, Ranta has worked extremely hard throughout his time in Minneapolis to improve this aspect of his game. While he will never be a burner, Ranta skates hard and may see slightly more improvement in this aspect, as he’s shown to be willing to put in the off-season work. A bit of a late-bloomer (as are many larger forwards), Ranta has shown improvement in each of his post-draft seasons. Ranta seems to grow into each step of his development, a testament to his work ethic and strong hockey IQ.
Future Outlook
With Colorado, Ranta will have a shot to claim a bottom-six role out of training camp after an extremely strong 2020-21 season that saw his NHL playoff debut. A more likely scenario sees Ranta back with the Eagles and claiming top-six minutes with some potential power-play time. Still only 21 and having taken massive leaps in development, Ranta has seen his stock rise from a fringe AHL/NHL prospect to a potential middle-six forward with 20 goals a season upside. With his plus size and shot combined with his proven desire to sand the rough edges to his game, Ranta may prove to be one of the better mid-round picks made in quite some time for Colorado.
Scouting Report
Ranta has made his name with two-plus attributes - his size and his shot. At 6’2” and 200lbs, the young Finn has prototypical size for a two-way winger at the NHL level. While his skating was a big question mark upon drafting, Ranta has worked extremely hard throughout his time in Minneapolis to improve this aspect of his game. While he will never be a burner, Ranta skates hard and may see slightly more improvement in this aspect, as he’s shown to be willing to put in the off-season work. A bit of a late-bloomer (as are many larger forwards), Ranta has shown improvement in each of his post-draft seasons. Ranta seems to grow into each step of his development, a testament to his work ethic and strong hockey IQ.
Future Outlook
With Colorado, Ranta will have a shot to claim a bottom-six role out of training camp after an extremely strong 2020-21 season that saw his NHL playoff debut. A more likely scenario sees Ranta back with the Eagles and claiming top-six minutes with some potential power-play time. Still only 21 and having taken massive leaps in development, Ranta has seen his stock rise from a fringe AHL/NHL prospect to a potential middle-six forward with 20 goals a season upside. With his plus size and shot combined with his proven desire to sand the rough edges to his game, Ranta may prove to be one of the better mid-round picks made in quite some time for Colorado.
+ 2
Sv: Silly season
dempa: Ser man till EP (Hinken har ju såklart bättre koll) så är det osäkert kort. Men såklart mycket potential
Sv: Silly season
+ 1
Sv: Silly season
KB: Nylander har alltid blivit kritiserad av supportrar där borta. ”Play your position” med en tagg till Alex har har jag läst mycket av.
Sv: Silly season
{10015}: Pudas har väl inte varit fantastisk under VM heller, trots dominant i SHL. Svårt att värdera spelare som helhet under en så kort period som ett mästerskap.
+ 1
Sv: Silly season
jonsson: din styrka är inte att se tillbaka på ifall något redan diskuterats du inte 🙃
Sv: Silly season
Reflektion när jag ser Sverige-Lettland. Börjar bli dags för Alex Nylander att blicka bort mot Europa? Trots att jag vet att han allra helst spelar i USA/Kanada. Han håller genuint inte mer än en medioker nivå just nu.
Hur kan han få spela VM men inte Karla, känslan är att han är 3x bättre.
Hur kan han få spela VM men inte Karla, känslan är att han är 3x bättre.
+ 4
Sv: Silly season
Tarasov:
Rocco Grimaldi säger säger detta om sin närmaste framtid
”Inte ha siktet inställt på Europa”
Rocco Grimaldi säger säger detta om sin närmaste framtid
”Inte ha siktet inställt på Europa”
Sv: Silly season
{5647}:
Allehanda skiljer sig från intervjun i med Henrik i MoDo C. I MoDo C är det rätt tydligt
1 Målvak
1-2 backar
3-4 forwards
Tolkar det som minimum
1 Måvakt
1 back
3 forwards
Innan vi går på is i Augusti men att man gärna tar ytterligare 1 back 1 forward om det faller sig rätt.
Allehanda skiljer sig från intervjun i med Henrik i MoDo C. I MoDo C är det rätt tydligt
1 Målvak
1-2 backar
3-4 forwards
Tolkar det som minimum
1 Måvakt
1 back
3 forwards
Innan vi går på is i Augusti men att man gärna tar ytterligare 1 back 1 forward om det faller sig rätt.
+ 6
Sv: Silly season
LaddaFrånTaket: Vad har egentligen hänt med Grundströms utveckling? Hans avslut på friläget hade valfri Tingsryd-spelare gjort bättre.
Misstänker att det har något att göra med att han under lockouten smakade vattnet i Umeå.
Det smakar tydligen dynga..
Misstänker att det har något att göra med att han under lockouten smakade vattnet i Umeå.
Det smakar tydligen dynga..
+ 2
Sv: Silly season
{5647}:
Titta på live sändningen som gick idag så hör du vad han säger ca. 10-11 minuter in. Han är ganska tydlig där.
Titta på live sändningen som gick idag så hör du vad han säger ca. 10-11 minuter in. Han är ganska tydlig där.
Länkar:
https://solidsport.com/modochannel/watch/nyhetsuppdatering-25-5-a8ba3a3e-a129-4358-8165-56954129ddb6
https://solidsport.com/modochannel/watch/nyhetsuppdatering-25-5-a8ba3a3e-a129-4358-8165-56954129ddb6
+ 3
Sv: Silly season
LaddaFrånTaket: 3+1 utespelare läser jag. Målvakt har jag inte nämnt.
Möjligen någon till, men jag tycker precis som ifjol - och där fick jag rätt - att fansen är väldigt överoptimistiska gällande antalet värvningar på försäsongen.
Möjligen någon till, men jag tycker precis som ifjol - och där fick jag rätt - att fansen är väldigt överoptimistiska gällande antalet värvningar på försäsongen.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: bra värvningar men jag är inte impad av keepern. sett sjukt svaga matcher av honom, förra säsongen främst.
Sv: Silly season
{5647}:
Hinken säger väldigt tydligt idag när han satt i Modo Channel att vi ska addera 3-4 fw, 1-2 backar och 1 målvakt. Han fortsätter efter det att säga om vi sen adderar 3 fw och 1 back och en målvakt nu för att sedan se hur det ser ut i augusti september. Han avslutar sedan att säga men vi kommer minst att addera 3fw, 1 back och 1 målvakt innan vi går på is.
Så hur lyckas du få fram din siffra??
Hinken säger väldigt tydligt idag när han satt i Modo Channel att vi ska addera 3-4 fw, 1-2 backar och 1 målvakt. Han fortsätter efter det att säga om vi sen adderar 3 fw och 1 back och en målvakt nu för att sedan se hur det ser ut i augusti september. Han avslutar sedan att säga men vi kommer minst att addera 3fw, 1 back och 1 målvakt innan vi går på is.
Så hur lyckas du få fram din siffra??
+ 4
Sv: Silly season
{10015}: Ja om han nu ens skulle välja Sverige om han spelar i Europa? Känns som ett långskott i nuläget tyvärr
+ 1
Sv: Silly season
{10015}: Herregud vad klass Tömmernes är i Sverige. Han hade gärna fått komma tillbaka i Frölunda efter vårt första år.. eller aldrig.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9233}:
Ingen dålig Silly dom gör FBK:
Jonas Johansson G
Magnus Nygren D
Jonathan Andersson D
Joel Kellman C
Liam Öhgren LW
Och dom är nog inte klar än?
Ingen dålig Silly dom gör FBK:
Jonas Johansson G
Magnus Nygren D
Jonathan Andersson D
Joel Kellman C
Liam Öhgren LW
Och dom är nog inte klar än?
Sv: Silly season
Sigge: Frågan är om han i ett sånt läge väljer att återigen spela i AHL, vi ska nog tyvärr inte hoppas för mycket på honom.
+ 1
Sv: Silly season
Jesper Sellgrens senaste IG-inlägg tillsammans med kommentaren från Hinken bådar ju för att han gör comeback i närtid. Hoppas vi håller oss kvar i SHL.
« Föregående · 2544109 · Nästa »
Låter som en bättre version av Södergran?