« Föregående · 2546860 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly season
{6870}: O det är inte för vara taskig. Men ser man på spelarnas historia, så ser det tyvärr inte bättre ut. Såg exakt så ut för HV ifjol, och deras supportrar hade oxå väldigt höga tankar om det laget som startade serien. Bernhardt har testat SHL/Liiga tidigare utan att dominera, nu har han 2 bra säsonger i HA, kan han ta klivet denna gång? Pontus är lite lika. Rundblad är ett säkert kort, Rubins oxå troligen, dock inte spelat i SHL tidigare. Noren en talang, men steget är stort till SHL. Folin oprövad i SHL. Wahlberg inte nått större avtryck i SHL tidigare, och börjar bli till åren. Ingman inte heller varit speciellt dominant i SHL tidigare. Ja som du ser så vill det lite till, och det är ju inte bara backarna som spelar försvar, men nog tycker jag det är lite tunnt på förhand iaf. Nu har ju inte vi så välbeställt på backsidan heller, men lite mer rutin har vi iaf, och även mer insikt i vad som krävs för att hålla sig kvar första året. Hoppas ni hänger kvar, så vi kan se fram mot många fina derbyn framöver.
+ 4
Sv: Silly season
mattias - 74: Haha en av de bästa ?? Tycker nog det är en av de sämsta jag, vill till att flera överpresterar ordentligt. Misstänker att det blir flera byten under säsongen, likt HV ifjol
+ 4
Sv: Silly season
TickledDonkey: Som bonus efter att äntligen gått upp igen.
Silly season är bättre än på många år, rasslar in spelare nästan varje dag nu, mums.
Nu är det bara tjeckisk krydda man inväntar
Silly season är bättre än på många år, rasslar in spelare nästan varje dag nu, mums.
Nu är det bara tjeckisk krydda man inväntar
Sv: Silly season
Silly: Har hittat en doldis som borde kunna ta sista forwardplatsen till första kedjanwww.eliteprospects.com/player/230472/linus-weissbach
+ 2
Sv: Silly season
dempa: Lär bli ett jävla tryck i hallen då, Folköl o dunkadunka.
Dempa, man skulle nästan kunna tro att du bor i Göteborg
Dempa, man skulle nästan kunna tro att du bor i Göteborg
+ 3
Sv: Silly season
+ 7
Sv: Silly season
Gusse: De har bevisligen haft en uppsida tillsammans som trumfar deras brister. I allsvenskan. Förstår helt och hållet varför man hållit den linjen, men inte säkert att ledningen resonerar på samma sätt i SHL.
Personligen ser jag gärna att man tänker om och adderar nya dimensioner till våra tidigare ledande formationer.
Personligen ser jag gärna att man tänker om och adderar nya dimensioner till våra tidigare ledande formationer.
Sv: Silly season
En NHL scout:
Han är en en såkallad shutdown-defender, men har även kvaliteter i spelet med puck. Han spelar enkelt och försöker alltid hitta närmaste blad, även om han behöver bli bättre på att sätta sina förstapass.
Scouten lyfter även fram hans skridskoåkning som en av hans största styrkor.
Han är en en såkallad shutdown-defender, men har även kvaliteter i spelet med puck. Han spelar enkelt och försöker alltid hitta närmaste blad, även om han behöver bli bättre på att sätta sina förstapass.
Scouten lyfter även fram hans skridskoåkning som en av hans största styrkor.
+ 2
Sv: Silly season
Foppatofflan: I och med Rubins ankomst har Modo elva backar under kontrakt, men sedan tidigare har ÖA kunnat berätta att Josef Ingman inte kommer att få vara kvar. "Hinken" är även tydlig med att en eller några kommer att lånas ut.
Han kommer alltså att behöva lämna.
Han kommer alltså att behöva lämna.
Sv: Silly season
mattias - 74: Jag tror inte vi kommer att spela tråkhockey, men det kommer säkert bli mycket spel i egen zon. Vi var seriens mest offensiva lag, men det var väl HV också när de gick upp.
Ja, Norén har definitivt massor av potential. Jag hoppas att han kör stenhårt på försäsongen och är redo för SHL redan i höst. Hans problem är dock att när han blir stressad sprider han puckarna lite mycket och att han är lite klen ännu.
Ja, Norén har definitivt massor av potential. Jag hoppas att han kör stenhårt på försäsongen och är redo för SHL redan i höst. Hans problem är dock att när han blir stressad sprider han puckarna lite mycket och att han är lite klen ännu.
+ 2
Sv: Silly season
KB: Blir inte ett dugg förvånad om Bernhardt får fortsätta med Näsén. Har inte Karlin velat sära på dom förut så varför skulle han göra det nu.
+ 5
Sv: Silly season
mattias - 74: Norén låg överst på er lista? Vilken skräll! ;) Näsén är jag personligen orolig för. Förhoppningsvis flippar han istället för att floppa.
+ 1
Sv: Silly season
{5647}:
Eran backsida är just nu
Rundblad, Rubins, Bernhardt, Näsén, Norén och Folin samt några fler, vad händer med Berg Wahlberg och Styf?
Detta är enligt mig en av de bästa backsidorna i serien, jag får säkert skit för detta nu av andra lags supportrar men Bernhardt och Noren låg överst på min lista till Leksand " ifall " ni hade åkt ur ;)
Rubins kommer smälla på rejält
Frågan är vad det blir för typ av hockey med dessa backar? Blir det fysiskt eller tråkhockey? frågar bara eftersom ni är nykomlingar.
Eran backsida är just nu
Rundblad, Rubins, Bernhardt, Näsén, Norén och Folin samt några fler, vad händer med Berg Wahlberg och Styf?
Detta är enligt mig en av de bästa backsidorna i serien, jag får säkert skit för detta nu av andra lags supportrar men Bernhardt och Noren låg överst på min lista till Leksand " ifall " ni hade åkt ur ;)
Rubins kommer smälla på rejält
Frågan är vad det blir för typ av hockey med dessa backar? Blir det fysiskt eller tråkhockey? frågar bara eftersom ni är nykomlingar.
+ 6
Sv: Silly season
Silly: Rundblad är en helt annan back än den som åkte till NHL. Snarare är han en tvåvägsback då hans defensivt är mycket bättre.
+ 1
Sv: Silly season
{9315}:
Det vore tjänstefel av Karlin och köra dom 2 ihop i SHL.
Ruhnblad är en 2.0 av Näsen.
Rubins får täcka upp Näsens brister och städa framför mål eftersom inte Pontus klarar det!
Det vore tjänstefel av Karlin och köra dom 2 ihop i SHL.
Ruhnblad är en 2.0 av Näsen.
Rubins får täcka upp Näsens brister och städa framför mål eftersom inte Pontus klarar det!
+ 1
Sv: Silly season
Robin Ztorken L: Gillar också Brickan. Hög potential där. Pucken ska snabbt från hans blad in i Kryllan!
Sv: Silly season
KB: tror det börjas med
rubins - rundblad
bernarhardt - näsen
brickley - folin
wahlberg - noren
sen får det nog omvärdera om näsen inte håller
rubins - rundblad
bernarhardt - näsen
brickley - folin
wahlberg - noren
sen får det nog omvärdera om näsen inte håller
+ 2
Sv: Silly season
Foppatofflan: En fullträffad och skadefri Brickley kommer bli en klassback i SHL.
Ska dock inte ha för mycket puck
Ska dock inte ha för mycket puck
+ 9
Sv: Silly season
KB:
Bra ålder, erfarenhet från Sverige. Europeiskt skolad med erfarenhet från Nordamerika. Iaf förutsättningar att bli bra
Bra ålder, erfarenhet från Sverige. Europeiskt skolad med erfarenhet från Nordamerika. Iaf förutsättningar att bli bra
Sv: Silly season
Bad_Brett:
Big Sam är här för att spela om centerplatserna.
Bach kommer att spela ytter.
Walli lommer att börja i 3: e linan.
Aagaard kommer få börja i sin 2: a lina med kompisarna. För att kolla om dom håller?
Jag tror A.P kommer spela ytter eller center i 4: e.
Big Sam är här för att spela om centerplatserna.
Bach kommer att spela ytter.
Walli lommer att börja i 3: e linan.
Aagaard kommer få börja i sin 2: a lina med kompisarna. För att kolla om dom håller?
Jag tror A.P kommer spela ytter eller center i 4: e.
Sv: Silly season
Foppatofflan:
D. Rundblad - D. Bernhardt
P. Näsén - K. Rubins
E. Wahlberg - D. Brickley
N. Folin - J. Norén
D. Rundblad - D. Bernhardt
P. Näsén - K. Rubins
E. Wahlberg - D. Brickley
N. Folin - J. Norén
+ 5
Sv: Silly season
Lelle_99: Kan tänka mig lite såhär till start då.
Bernhardt - Rundblad
Rubins - Näsén
Brickley - Folin
Wahlberg / Berg / Norén
Kanske man skeppar iväg Berg och behåller dom 2 andra för bredd eller är det Norén man lånar ut till HA och vid skador kan kallas tillbaka? Eller går man in med 4st backpar.
Bernhardt - Rundblad
Rubins - Näsén
Brickley - Folin
Wahlberg / Berg / Norén
Kanske man skeppar iväg Berg och behåller dom 2 andra för bredd eller är det Norén man lånar ut till HA och vid skador kan kallas tillbaka? Eller går man in med 4st backpar.
Sv: Silly season
Det är en stay-at-home defender. Han är stor och rörlig på skridskorna och jättebra i boxplay, vilket är lite det vi har sökt. Vi har haft några namn vi tittat på, men vi kände att det var Kristians vi ville ha. Vi hade lite tur som fick honom till slut, säger sportchefen Henrik Gradin när ÖA når honom.
Är backjakten över eller finns det möjlighet att ni plockar in något mer?
– Nej, inte till start. Nu är vi klara. Sen får vi se hur det ser ut i starten av säsongen, men till start kommer vi inte att värva något mer på backsidan.
Nu när vi vet vad vi har får vi sätta oss med den bollen också. Vi kommer i alla fall med all säkerhet att låna ut Hugo Styf, det är väl det enda beslut vi har tagit i dagsläget, säger han.
Är backjakten över eller finns det möjlighet att ni plockar in något mer?
– Nej, inte till start. Nu är vi klara. Sen får vi se hur det ser ut i starten av säsongen, men till start kommer vi inte att värva något mer på backsidan.
Nu när vi vet vad vi har får vi sätta oss med den bollen också. Vi kommer i alla fall med all säkerhet att låna ut Hugo Styf, det är väl det enda beslut vi har tagit i dagsläget, säger han.
Sv: Silly season
mikenomad: Walli förtjänar att börja högre upp och lät ju inte som att Niederbach kommer gå center kommande säsong.
Ny Sniper - Rouhomaa - Sampo
Walli - Big Dick - Woods
Aagaard - Big Sam - Niederbach
Ohlsson - AP - Södergran/EJK
Extra: OP
Ny Sniper - Rouhomaa - Sampo
Walli - Big Dick - Woods
Aagaard - Big Sam - Niederbach
Ohlsson - AP - Södergran/EJK
Extra: OP
+ 5
Sv: Silly season
Hade gärna sett att vi tog in ytterligare en men men. Kanske Norlinder kommer efter campen.
Sv: Silly season
Bad_Brett: Walli i 4:e? Tänkte du att han skulle börja säsongen med att byta lag? 😅
+ 7
Sv: Silly season
Costanza:
Sniper- Rouhomaa - Sampo
Big Sam - Big Dick - Woods
Aagaard - Bach - Södergran
Ohlsson - AP - Walli
Extra: EJK, OP
Ser bra ut.
Sniper- Rouhomaa - Sampo
Big Sam - Big Dick - Woods
Aagaard - Bach - Södergran
Ohlsson - AP - Walli
Extra: EJK, OP
Ser bra ut.
+ 7
Sv: Silly season
{10015}: 185 cm / 91 kg säger Swehockey om Walli. Tror att han börjar i en lina med Dicken och Woods. Får prova på att vara Skröder bredvid Sundström och Zuccarello. Förstakedjan tror jag byggs nåt liknande där Sampo får en liknande roll. Frågan är om Grimaldi, Timashov eller Heppo blir ytter där.
+ 1
Sv: Silly season
Sigge: Sen kan måtten på EP diskuteras. Vad man sett av Walli känns han inte som 190. Tror jag såg honom på stan också, max 185 cm.
Sv: Silly season
{9315}: Tror allt hänger på Norlinder. Finns öppen plats för han, men kommer han inte tror jag faktiskt inte vi kommer plocka in en back till innan säsongsstart.
+ 2
Sv: Silly season
Sigge: Både kvittera och skjuta hem vm-brons till ett Lettland som va uträknat av alla på förhand!
Han ä som gjord för MoDo!
Han ä som gjord för MoDo!
+ 2
Sv: Silly season
Smurfen: nu undrar man vad Hinken säger, om det är slutvärvat på backen eller om det blir en till, jag hoppas mycket på en till
Sv: Silly season
{10015}: Ett annat mönster är att vi adderat en hel del tyngd i det här laget.
Dem här pjäserna skojar man inte bort: Rubins (195, 95), Ranta (189, 88), Walli (190, 92), Big Sam (196, 92). Kommer göra ont att möta MoDo nästa säsong.
Dem här pjäserna skojar man inte bort: Rubins (195, 95), Ranta (189, 88), Walli (190, 92), Big Sam (196, 92). Kommer göra ont att möta MoDo nästa säsong.
+ 16
Sv: Silly season
Smurfen: Vet inte vad det på förhand finns att anmärka på? Bra ålder, stor och stark men tar extremt få utvisningar. Gjorde 5 poäng på 9 matcher efter AHL-flytten, så verkar kunna producera en del också.
Ska erkänna att jag har dålig koll på honom, men på förhand känns det som en klassvärvning.
Ska erkänna att jag har dålig koll på honom, men på förhand känns det som en klassvärvning.
+ 11
Sv: Silly season
{10015}: Lovorden öser in om Ruohomaa från Leksingar.
twitter.com/superklinga/status/1666030723587878917?s=46&t=_4IO4iMYyElsRY_4JdhC5Q
twitter.com/superklinga/status/1666030723587878917?s=46&t=_4IO4iMYyElsRY_4JdhC5Q
+ 9
« Föregående · 2546860 · Nästa »